Onko uskovia?

Mitä Jeesus sanoi siitä, minkälaisia hänen seuraajansa ovat ja mitä tekoja heidän nähdään tekevän.

Markus 16: 17-18: "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat pois pahoja henkiä, puhuvat vierailla kielillä; he tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka juovat tappavaa myrkkyä, se ei heitä vahingoita; he panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Jeesus sanoi uskovien tekevän suurempiakin tekoja kuin hän itse. Matteus 11: 5 Jeesus kertoo teoistaan:
"Sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.

Näiden Jeesuksen sanojen perusteella en taida tuntea yhtään kristittyä uskovaa. Vai onko joku, joka tekee tuollaisia juttuja? Pelkkä usko ei riitä, uskon pitäisi näkyä voimakkaina tekoina. Moni uskova näinä päivinä on tehnyt kaikkensa tuomitessaan homoja. Siitä ei ole Jeesuksen käskyä. Ovatko Jeesukseen uskovat sitten täysin vailla mitään hengen voimaa? Mitään ei näy... Tätä olen miettinyt jo kauan.

28

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajokinen

      on aika yleistä kirkon ulkopuolella .Minulla tämä on lähinnä rukolemistä eri ihmisten puolesta täsmä rukousta.

      • häirikköuskis

        n'äkis vaan jonkun raivouskiksen uskaltavan yrittää noista mitään .

        Puhetta ynnä muuta mekastusta kyllä riittää.

        Kerettiläistä sanoa , mutta minä en usko Jeesuksen noin edes seuraajiaan kuvailleen.

        Minun muistiin on jäänyt hänen opetuksensa miten pitää tukea ja auttaa "vähimpiä veljiä " , suojella lapsia , antaa ylimääräiset vaatteensa hänelle , jolla ei ole mitään päälle puettavaksi.
        Käydä tervehtimässä vankeja ja sairaita.

        Ja katsella luontoa: taivaan lintuja ja kedon kukkia . Eikä huolehtia ylenmäärin.

        Ja kaiken kruununa : Rakastakaa toisianne .

        Jeesus oli positiivisesti ajatteleva jätkä.


      • girl22gr
        häirikköuskis kirjoitti:

        n'äkis vaan jonkun raivouskiksen uskaltavan yrittää noista mitään .

        Puhetta ynnä muuta mekastusta kyllä riittää.

        Kerettiläistä sanoa , mutta minä en usko Jeesuksen noin edes seuraajiaan kuvailleen.

        Minun muistiin on jäänyt hänen opetuksensa miten pitää tukea ja auttaa "vähimpiä veljiä " , suojella lapsia , antaa ylimääräiset vaatteensa hänelle , jolla ei ole mitään päälle puettavaksi.
        Käydä tervehtimässä vankeja ja sairaita.

        Ja katsella luontoa: taivaan lintuja ja kedon kukkia . Eikä huolehtia ylenmäärin.

        Ja kaiken kruununa : Rakastakaa toisianne .

        Jeesus oli positiivisesti ajatteleva jätkä.

        joo ja sää et taia oikea uskova ollakaa? villi veikkaus;)

        ja aloittajalle: kyllähän noitakin uskovia löytyy jotka noihin tekoihin pystyy.


      • miljoona55
        girl22gr kirjoitti:

        joo ja sää et taia oikea uskova ollakaa? villi veikkaus;)

        ja aloittajalle: kyllähän noitakin uskovia löytyy jotka noihin tekoihin pystyy.

        Olen samaa mieltä kanssasi, silläei me täydellisiä olla, vaan kuten Apt Paavalikin totesi : pyrkikää täydellisyyteen. Armosta Te olette pelastetut.


      • häirikköuskis
        girl22gr kirjoitti:

        joo ja sää et taia oikea uskova ollakaa? villi veikkaus;)

        ja aloittajalle: kyllähän noitakin uskovia löytyy jotka noihin tekoihin pystyy.

        ..... "oikea " uskova ??? Ja kuka sinut on semmoiseksi määritellyt??

        Jos tarkoitat oikeilla noita palstoilla raivoavia kiilusilmäuskovaisia , niin Jumala minua varjelkoon sellaiseksi tulemasta .

        Yhtä hyvin minä voin sanoa sinulle , että et ole oikea uskovainen , kun et ajattele kuten minä.
        Mutta en sano . Saat olla puolestani mikä haluat , ei kiinnosta .

        Ja kerro yksikin joka pystyy aloittajan mainitsemiin juttuihin.
        Entä eikö Jeesus kehottanut noihin kaikkiin mainitsemiini asioihin . Minusta ne ovat oikean uskovaisen merkkejä. ( "oikealla" en tarkoita itseäni , sillä en voi väittää , että olisin kovinkaan hyvä noissa).


      • miljoona55
        häirikköuskis kirjoitti:

        ..... "oikea " uskova ??? Ja kuka sinut on semmoiseksi määritellyt??

        Jos tarkoitat oikeilla noita palstoilla raivoavia kiilusilmäuskovaisia , niin Jumala minua varjelkoon sellaiseksi tulemasta .

        Yhtä hyvin minä voin sanoa sinulle , että et ole oikea uskovainen , kun et ajattele kuten minä.
        Mutta en sano . Saat olla puolestani mikä haluat , ei kiinnosta .

        Ja kerro yksikin joka pystyy aloittajan mainitsemiin juttuihin.
        Entä eikö Jeesus kehottanut noihin kaikkiin mainitsemiini asioihin . Minusta ne ovat oikean uskovaisen merkkejä. ( "oikealla" en tarkoita itseäni , sillä en voi väittää , että olisin kovinkaan hyvä noissa).

        Hyvä ystävä, Ei kaikki, mitä Raamatussa sanotaan voi ajatella kirjaimellisesti. Kirjain kuolettaa Henki tekee eläväksi.


      • dokumentin nähnyt
        miljoona55 kirjoitti:

        Hyvä ystävä, Ei kaikki, mitä Raamatussa sanotaan voi ajatella kirjaimellisesti. Kirjain kuolettaa Henki tekee eläväksi.

        tai kirkko, jonka jäsenet käsittelevät kokouksissaan myrkyllisiä käärmeitä Raamatun sanaan luottaen.
        He ovat todellisia uskovia.


      • miljoona55
        häirikköuskis kirjoitti:

        ..... "oikea " uskova ??? Ja kuka sinut on semmoiseksi määritellyt??

        Jos tarkoitat oikeilla noita palstoilla raivoavia kiilusilmäuskovaisia , niin Jumala minua varjelkoon sellaiseksi tulemasta .

        Yhtä hyvin minä voin sanoa sinulle , että et ole oikea uskovainen , kun et ajattele kuten minä.
        Mutta en sano . Saat olla puolestani mikä haluat , ei kiinnosta .

        Ja kerro yksikin joka pystyy aloittajan mainitsemiin juttuihin.
        Entä eikö Jeesus kehottanut noihin kaikkiin mainitsemiini asioihin . Minusta ne ovat oikean uskovaisen merkkejä. ( "oikealla" en tarkoita itseäni , sillä en voi väittää , että olisin kovinkaan hyvä noissa).

        Usko synnyttää tekoja teot ei tee kenestäkään uskovaa.


      • miljoona55
        dokumentin nähnyt kirjoitti:

        tai kirkko, jonka jäsenet käsittelevät kokouksissaan myrkyllisiä käärmeitä Raamatun sanaan luottaen.
        He ovat todellisia uskovia.

        Millä perusteella! Toi on lähinnä Jumalan kiusaamista. Sama vaikka hyppäisit talon katolta tolla periaatteella ja sanoisit: ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sitä varten on annettu järki, jota tulee myös käyttää.!


      • Ei aínutkaan pysty
        häirikköuskis kirjoitti:

        ..... "oikea " uskova ??? Ja kuka sinut on semmoiseksi määritellyt??

        Jos tarkoitat oikeilla noita palstoilla raivoavia kiilusilmäuskovaisia , niin Jumala minua varjelkoon sellaiseksi tulemasta .

        Yhtä hyvin minä voin sanoa sinulle , että et ole oikea uskovainen , kun et ajattele kuten minä.
        Mutta en sano . Saat olla puolestani mikä haluat , ei kiinnosta .

        Ja kerro yksikin joka pystyy aloittajan mainitsemiin juttuihin.
        Entä eikö Jeesus kehottanut noihin kaikkiin mainitsemiini asioihin . Minusta ne ovat oikean uskovaisen merkkejä. ( "oikealla" en tarkoita itseäni , sillä en voi väittää , että olisin kovinkaan hyvä noissa).

        koska ne teot, joista Raamattu mainitsee, ovat Jumalan tekoja ihmisten välityksellä.
        Kyllä ympäri maailmaa on uskovia, joiden kautta Jumala tekee väkeviä tekoja ja he
        ovat niitä, jotka ovat luovuttaneet Hänelle itsensä ja koko elämänsä.

        Jotenkin uskovien keskuudessa on pinnallista menoa ja välinpitämättömyyttä
        ihmissuhteissa ja jos parannusta ei tehdä, se estää Jumalan toiminnan, koska
        Hän ei voi käyttää niitä, joilla on katkeruutta tai muuta syntiä sydämessä..


      • miljoona55
        Ei aínutkaan pysty kirjoitti:

        koska ne teot, joista Raamattu mainitsee, ovat Jumalan tekoja ihmisten välityksellä.
        Kyllä ympäri maailmaa on uskovia, joiden kautta Jumala tekee väkeviä tekoja ja he
        ovat niitä, jotka ovat luovuttaneet Hänelle itsensä ja koko elämänsä.

        Jotenkin uskovien keskuudessa on pinnallista menoa ja välinpitämättömyyttä
        ihmissuhteissa ja jos parannusta ei tehdä, se estää Jumalan toiminnan, koska
        Hän ei voi käyttää niitä, joilla on katkeruutta tai muuta syntiä sydämessä..

        Totta!.


      • eri asia
        miljoona55 kirjoitti:

        Millä perusteella! Toi on lähinnä Jumalan kiusaamista. Sama vaikka hyppäisit talon katolta tolla periaatteella ja sanoisit: ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sitä varten on annettu järki, jota tulee myös käyttää.!

        että kun uskot, niin voit hypätä talon katolta eikä satu.
        Raamatussa sanotaan, että myrkkykäärmeet ei vahingoita uskovia.


      • miljoona55 kirjoitti:

        Hyvä ystävä, Ei kaikki, mitä Raamatussa sanotaan voi ajatella kirjaimellisesti. Kirjain kuolettaa Henki tekee eläväksi.

        Onko olemassa joku taho, joka määrittelee mitä Raamatusta pitää ottaa kirjaimellisesti, ja mitä sitten voi panna sivuun vähemmän tärkeänä? Miten kukaan Raamattua lukeva voi tietää mitä voi ottaa todesta? MiksiRaamattua sitten kehoitetaan lukemaan Jumalan sanana ja noudattamaan Raamatun ohjeita? Vai pitääkö siitä valita vain itselleen sopivia kohtia?

        Häirikköuskis on oikeassa, että Jeesus korosti paljon auttamishalua ja vieraanvaraisuutta taivaaseen pääsyn kannalta. Esimerkiksi kun Jeesus kulki opetuslasten kanssa eri kaupunkeihin ja kyliin, niin sellainen paikkakunta, jossa ei otettu heitä vastaan oli käyvä pahemmin kuin Sodomalle ja Gomorralle. Niinhän Jumalakin tuomitsi Sodoman juuri auttamisen ja vieraanvaraisuuden puutteesta. Mut voikohan noitakaan ottaa mitenkään todesta?


      • Raamatusta....
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Onko olemassa joku taho, joka määrittelee mitä Raamatusta pitää ottaa kirjaimellisesti, ja mitä sitten voi panna sivuun vähemmän tärkeänä? Miten kukaan Raamattua lukeva voi tietää mitä voi ottaa todesta? MiksiRaamattua sitten kehoitetaan lukemaan Jumalan sanana ja noudattamaan Raamatun ohjeita? Vai pitääkö siitä valita vain itselleen sopivia kohtia?

        Häirikköuskis on oikeassa, että Jeesus korosti paljon auttamishalua ja vieraanvaraisuutta taivaaseen pääsyn kannalta. Esimerkiksi kun Jeesus kulki opetuslasten kanssa eri kaupunkeihin ja kyliin, niin sellainen paikkakunta, jossa ei otettu heitä vastaan oli käyvä pahemmin kuin Sodomalle ja Gomorralle. Niinhän Jumalakin tuomitsi Sodoman juuri auttamisen ja vieraanvaraisuuden puutteesta. Mut voikohan noitakaan ottaa mitenkään todesta?

        Matt. 3:1-15

        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
        4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
        5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
        11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.


      • häirikköuskis
        miljoona55 kirjoitti:

        Usko synnyttää tekoja teot ei tee kenestäkään uskovaa.

        Olen havainnut uskonnottomien monesti olevan huomattavasti auttavaisempia lähimmäisilleen kuin ns. uskovaisten , myös muuten suvaitsevaisempia .
        Että rohkenen väittää vastaan , ja kokemuksesta sanoa , että uskolla ja hyvällä lähimmäisyydellä ei juurikaan ole toistensa kanssa tekemisä.
        Niin että uskosta ei välttämättä seuraa mitään hyvää.


      • miljoona55
        Raamatusta.... kirjoitti:

        Matt. 3:1-15

        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
        4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
        5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
        11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

        Juuri noin. En itse tuota kohtaa muistanut ulkoaa, mutta ajattelin PS 91, jossa sanotaan mm. Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua ettet jalkaasi kiveen loukkaisi ym. Tiedät varmaan. Jotkut tulevat vain väittelemään tänne asioista, joista eivät mitään tiedä/ymmärrä! On täysin vapaa valinta uskooko vai ei!.


      • j.j.j.j.j.j..
        häirikköuskis kirjoitti:

        ..... "oikea " uskova ??? Ja kuka sinut on semmoiseksi määritellyt??

        Jos tarkoitat oikeilla noita palstoilla raivoavia kiilusilmäuskovaisia , niin Jumala minua varjelkoon sellaiseksi tulemasta .

        Yhtä hyvin minä voin sanoa sinulle , että et ole oikea uskovainen , kun et ajattele kuten minä.
        Mutta en sano . Saat olla puolestani mikä haluat , ei kiinnosta .

        Ja kerro yksikin joka pystyy aloittajan mainitsemiin juttuihin.
        Entä eikö Jeesus kehottanut noihin kaikkiin mainitsemiini asioihin . Minusta ne ovat oikean uskovaisen merkkejä. ( "oikealla" en tarkoita itseäni , sillä en voi väittää , että olisin kovinkaan hyvä noissa).

        Olen samaa mieltä girl22gr:n kanssa.


    • Niin kyllä tälläisiä voimallisia tekoja tänä päivänä tapahtuu. Monet vaan tuntuvat pitävät niistä kertovia hulluina... sinäänsä ihan ymmärrettävää koska nämähän ovat mahdottomia asioita... ja eihän ne muuten ihmeitä olisikaan :)

      Jukka Karlsson
      Kirkon nuorisotyönohjaaja
      alias EVLJuge

      • häirikköuskis

        valhetta ja liioittelua , jutut ihmeistä. Koskaan niitä ei pysty aukottomasti todistamaan.

        Miksi edes tarvitaan mitään silmänkääntötemppuja .

        Minusta terve maalaisjärki riittää luterilaiselle kristitylle . Ja hyvä huumori.


      • pody
        häirikköuskis kirjoitti:

        valhetta ja liioittelua , jutut ihmeistä. Koskaan niitä ei pysty aukottomasti todistamaan.

        Miksi edes tarvitaan mitään silmänkääntötemppuja .

        Minusta terve maalaisjärki riittää luterilaiselle kristitylle . Ja hyvä huumori.

        Tulee tässä mieleeni eräs vaanha ystäväni. Kotipaikkakunnallani oli tälläinen sairaiden puolestaa rukoilemisen ilta. Ystävälläni oli selkävaivoja, hän oli tuolloin ollut kyseisen vaivan taakia yhtäjaksoisesti poissa töistä 4-kuukautta, koska ei kertakaikkiaan pystynyt olemaan töissä. Hänen vaivansa puolesta rukoiltiin, ja selän kivut jäivät siihen iltaan, eivätkä ole sen koommin vaivanneet.

        Oliko kysymyksessä ihmeparantuminen ? Lääketieteellisesti kyseinen tapahtuma voi olla ihan mitä tahansa, mutta tuolle miehelle se taatusti oli ihmeparantuminen. Merkittävin ero löytyy siitä, että aiemmin selkä oli kipeä ja jälkeen ei- sanoisen että ero lienee ollut merkittävä.

        Lääkäri ei löytänyt mitään syytä kipujen loppumiseen, mitään fyysista muutosta ei ollut tapahtunut,ihmetteli vain .

        Me joudumme suuriin ongelmiin jos ajattelemme, että kaikki se mitä emme järjellisesti kykene ymmärtämään, sitä ei ole olemassa. Täällä tapahtuu niin paljon selittämättömiä asioita.
        Juuri tieteellähän on sellainen ikävä tapa, että jos jotakin ei kyetä selittämään, se on pakko kieltää


      • häirikköuskis
        pody kirjoitti:

        Tulee tässä mieleeni eräs vaanha ystäväni. Kotipaikkakunnallani oli tälläinen sairaiden puolestaa rukoilemisen ilta. Ystävälläni oli selkävaivoja, hän oli tuolloin ollut kyseisen vaivan taakia yhtäjaksoisesti poissa töistä 4-kuukautta, koska ei kertakaikkiaan pystynyt olemaan töissä. Hänen vaivansa puolesta rukoiltiin, ja selän kivut jäivät siihen iltaan, eivätkä ole sen koommin vaivanneet.

        Oliko kysymyksessä ihmeparantuminen ? Lääketieteellisesti kyseinen tapahtuma voi olla ihan mitä tahansa, mutta tuolle miehelle se taatusti oli ihmeparantuminen. Merkittävin ero löytyy siitä, että aiemmin selkä oli kipeä ja jälkeen ei- sanoisen että ero lienee ollut merkittävä.

        Lääkäri ei löytänyt mitään syytä kipujen loppumiseen, mitään fyysista muutosta ei ollut tapahtunut,ihmetteli vain .

        Me joudumme suuriin ongelmiin jos ajattelemme, että kaikki se mitä emme järjellisesti kykene ymmärtämään, sitä ei ole olemassa. Täällä tapahtuu niin paljon selittämättömiä asioita.
        Juuri tieteellähän on sellainen ikävä tapa, että jos jotakin ei kyetä selittämään, se on pakko kieltää

        somaattisiin kipuihin on usein , ehkä aina , psykosomaattinen syy.

        Jos ystäväsi sai tuntea , että hänestä välitetään , hänet ja hänen kipunsa otetaan vakavasti , niin se itsessään kykenee laukaisemaan parantavat voimat . Siihen ei tarvita mitään yliluonnollista . Voit tutustua asiaan tutkimalla ihmisen mielen ja kehon ykseyteen käsittelevään aineistoon kirjoissa tai vaikka netissä. Googlaile.

        Mielestäni nuo rukoilijat olivat se "Jeesus" hänelle , ei siinä sen kummempaa.
        Minun läsnäollessani erään ystäväni polvivaiva parani , ilman mitään rukoilua enkä tehnyt mitään muutakaan kun vain kuuntelin hänen kertovan lääkärikäynnistään . Lääkäri oli sanonut että tuon kivun kanssa on vain tultava toimeen ja määrännyt särkylääkkeitä .
        No , ystäväni ei ole vieläkään noita Tramaleita hakenut , mutta polvikaan ei ole särkenyt ja kävellä voi normaalistai . Eikä siinä minulla ollut mitään osuutta , olin vain läsnä. En väitä omaavani mitään yliluonnollisia voimia.
        Näitä juttuja on varmaan monella lukijalla.


      • häirikköuskis
        häirikköuskis kirjoitti:

        somaattisiin kipuihin on usein , ehkä aina , psykosomaattinen syy.

        Jos ystäväsi sai tuntea , että hänestä välitetään , hänet ja hänen kipunsa otetaan vakavasti , niin se itsessään kykenee laukaisemaan parantavat voimat . Siihen ei tarvita mitään yliluonnollista . Voit tutustua asiaan tutkimalla ihmisen mielen ja kehon ykseyteen käsittelevään aineistoon kirjoissa tai vaikka netissä. Googlaile.

        Mielestäni nuo rukoilijat olivat se "Jeesus" hänelle , ei siinä sen kummempaa.
        Minun läsnäollessani erään ystäväni polvivaiva parani , ilman mitään rukoilua enkä tehnyt mitään muutakaan kun vain kuuntelin hänen kertovan lääkärikäynnistään . Lääkäri oli sanonut että tuon kivun kanssa on vain tultava toimeen ja määrännyt särkylääkkeitä .
        No , ystäväni ei ole vieläkään noita Tramaleita hakenut , mutta polvikaan ei ole särkenyt ja kävellä voi normaalistai . Eikä siinä minulla ollut mitään osuutta , olin vain läsnä. En väitä omaavani mitään yliluonnollisia voimia.
        Näitä juttuja on varmaan monella lukijalla.

        monetkin tanssivat , mutta he ovat opetelleet käsittelemään oikein noita käärmeitä , ja ehkä myrkkyhammaskin on poistettu . Joten ei yliluonnollista siinäkään . Kaunista se kyllä on.


      • häirikköuskis kirjoitti:

        somaattisiin kipuihin on usein , ehkä aina , psykosomaattinen syy.

        Jos ystäväsi sai tuntea , että hänestä välitetään , hänet ja hänen kipunsa otetaan vakavasti , niin se itsessään kykenee laukaisemaan parantavat voimat . Siihen ei tarvita mitään yliluonnollista . Voit tutustua asiaan tutkimalla ihmisen mielen ja kehon ykseyteen käsittelevään aineistoon kirjoissa tai vaikka netissä. Googlaile.

        Mielestäni nuo rukoilijat olivat se "Jeesus" hänelle , ei siinä sen kummempaa.
        Minun läsnäollessani erään ystäväni polvivaiva parani , ilman mitään rukoilua enkä tehnyt mitään muutakaan kun vain kuuntelin hänen kertovan lääkärikäynnistään . Lääkäri oli sanonut että tuon kivun kanssa on vain tultava toimeen ja määrännyt särkylääkkeitä .
        No , ystäväni ei ole vieläkään noita Tramaleita hakenut , mutta polvikaan ei ole särkenyt ja kävellä voi normaalistai . Eikä siinä minulla ollut mitään osuutta , olin vain läsnä. En väitä omaavani mitään yliluonnollisia voimia.
        Näitä juttuja on varmaan monella lukijalla.

        Mullakin on yksi ystävä, ja kun kosketan häntä, hän sanoo kokevansa kuin jonkinlaisen sähköiskun, joka antaa koko kehoon rauhoittavan ja parantavan tunteen. Että kaikki on hyvin kosketukseni jälkeen. Ja minulla ei takuulla ole mitään taivaallisia voimia.

        Olen seuraillut erästä pyörätuolipotilasta, jonka tunsin, koska hän olisi konkrettinen esimerkki Jumalan parantavasta voimasta, jos sattuisi nousemaan jaloilleen. Monien ja lukuisten suomalaisten ja ulkomaalaisten rukoilijoiden loitsut eivät ole parantaneet tuota miestä. Se on ollut mulle merkki siitä, että todellista paranemista ei tapahdu. Ja mua on yritetty "kaataa" vaikka väkisin, mutta pysyssä olen seisonut. Eli itse en oo koskaan nähnyt tai itse kokenut paranevani rukouksen voimalla.

        Mutta noiden Jeesuksen lauseiden perusteella pitäisi tapahtua paljon muutakin. Ja jos uskovat parantaisivat kuten Jeesus odotti, ei varmaan potilasjonot sairaaloissa olisi kovinkaan pitkiä. Nyt taidamme toistaiseksi olla lääkärien avun varassa. Miten kävisi "uskovien parantolalle, käsien avulla"? Saisiko apua?


      • girl22gr
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Mullakin on yksi ystävä, ja kun kosketan häntä, hän sanoo kokevansa kuin jonkinlaisen sähköiskun, joka antaa koko kehoon rauhoittavan ja parantavan tunteen. Että kaikki on hyvin kosketukseni jälkeen. Ja minulla ei takuulla ole mitään taivaallisia voimia.

        Olen seuraillut erästä pyörätuolipotilasta, jonka tunsin, koska hän olisi konkrettinen esimerkki Jumalan parantavasta voimasta, jos sattuisi nousemaan jaloilleen. Monien ja lukuisten suomalaisten ja ulkomaalaisten rukoilijoiden loitsut eivät ole parantaneet tuota miestä. Se on ollut mulle merkki siitä, että todellista paranemista ei tapahdu. Ja mua on yritetty "kaataa" vaikka väkisin, mutta pysyssä olen seisonut. Eli itse en oo koskaan nähnyt tai itse kokenut paranevani rukouksen voimalla.

        Mutta noiden Jeesuksen lauseiden perusteella pitäisi tapahtua paljon muutakin. Ja jos uskovat parantaisivat kuten Jeesus odotti, ei varmaan potilasjonot sairaaloissa olisi kovinkaan pitkiä. Nyt taidamme toistaiseksi olla lääkärien avun varassa. Miten kävisi "uskovien parantolalle, käsien avulla"? Saisiko apua?

        Jännä juttu,mulla on myös eräs ystävä(en ole varma onko hän uskossa),mutta hänellä on myös tuo ns.parantava voima käsissään. hän on parantanut mm.erään toisen ystäväni jalan,joka oireili pahasti,mutta nyt on täysin terve. Uskon sen olevan Jumalan antavaa voimaa,mutta koska tämä ystäväni ei ehkä ole ns.elävässä uskossa,mietin voiko esim.ateisteillakin olla tämmösiä voimia?:)


      • primalman
        girl22gr kirjoitti:

        Jännä juttu,mulla on myös eräs ystävä(en ole varma onko hän uskossa),mutta hänellä on myös tuo ns.parantava voima käsissään. hän on parantanut mm.erään toisen ystäväni jalan,joka oireili pahasti,mutta nyt on täysin terve. Uskon sen olevan Jumalan antavaa voimaa,mutta koska tämä ystäväni ei ehkä ole ns.elävässä uskossa,mietin voiko esim.ateisteillakin olla tämmösiä voimia?:)

        WWW.PRIMALTHERAPY.COM

        Kyllä lähtee homous ! ja uskonto.


    • Kysyt asiaa mitä olet pohtinut kaun: "Ovatko Jeesukseen uskovat sitten täysin vailla mitään hengen voimaa? "

      Mielestäni Jeesukseen uskovat eivät ole vailla mitään hengen voimaa,vaikka isoja näkyviä äkkinäisiä muutoksia ei havaitsisikaan. Nähdäkseni kolmiyhteinen Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki) toimii kokonaisuutena. Minun on vaikea hahmottaa sitä, miten voisi uskoa Jumalaan ilman Jeesusta jne.

      Yksi osoitus hengen voimasta, ja sen todeksi elämisestä on mielestäni se, että kunnioittaa ihmsiarvoa, sekä pyrkii huomioimaan, ja auttamaan toisia ihmisiä.

      mono kuoppala
      nuorisotyöntekijä

      • häirikköuskis

        ja sen todeksi elämisestä on yhtä konkreettinen humanististen ateistien keskuudessa . Sillä erolla , että he tekevät näitä mainitsemiasi ilman ikuisen rangaistuksen pelkoa , aivan omasta hyvästä sydämestään.

        Olisi valaisevaa joskus saada tietoa , mitä erityistä on näissä "kristillisissä " asenteissa . Ne ovat olemassa ilman mitään uskonnollista ajattelua.

        Unohdammeko ne miljoonat inhimilliset murhenäytelmät , mitä historian ja nykypäivän saatossa on tapahtunut "kristillisyyden " nimissä.

        Kirkosta löytyy suunnatonta totuuden peittelemistä eikä omaa historiaa uskalleta katsoa rehellisesti . Fundamentalistit hyväksyvät tänäänkin vanhan testamentin julmuudet " jumalan käskyinä " . Fundamentalistit ovat vaarallisia henkisesti sairaita , ilman sairauden tuntoa . Kirkko ruokkii nykyisellään tätä henkistä sairautta , vaikka pieniä askeleita terveeseen suuntaan on näkyvissä .

        Pistää kristityn miettimään uudelleen asioita.


      • häirikköuskis
        häirikköuskis kirjoitti:

        ja sen todeksi elämisestä on yhtä konkreettinen humanististen ateistien keskuudessa . Sillä erolla , että he tekevät näitä mainitsemiasi ilman ikuisen rangaistuksen pelkoa , aivan omasta hyvästä sydämestään.

        Olisi valaisevaa joskus saada tietoa , mitä erityistä on näissä "kristillisissä " asenteissa . Ne ovat olemassa ilman mitään uskonnollista ajattelua.

        Unohdammeko ne miljoonat inhimilliset murhenäytelmät , mitä historian ja nykypäivän saatossa on tapahtunut "kristillisyyden " nimissä.

        Kirkosta löytyy suunnatonta totuuden peittelemistä eikä omaa historiaa uskalleta katsoa rehellisesti . Fundamentalistit hyväksyvät tänäänkin vanhan testamentin julmuudet " jumalan käskyinä " . Fundamentalistit ovat vaarallisia henkisesti sairaita , ilman sairauden tuntoa . Kirkko ruokkii nykyisellään tätä henkistä sairautta , vaikka pieniä askeleita terveeseen suuntaan on näkyvissä .

        Pistää kristityn miettimään uudelleen asioita.

        milloin kirkko tulee kuulolle ihmisen kysellessä näitä kaikkein vaikeimpia asioita .
        Olisi niin ihanaa uskoa HYVÄÄN Jumalaan , mutta kun se ei ole hyvä eikä tasapuolinen kaikille luoduilleen , jos ajattelee terveesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1991
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      248
      924
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe