Kertokaas joku miten Käsijarruvaijeria pystyy löyhdyttämään Mondeossa vm2001 porrasperäisessä kun minulla on jäänyt käsijarruvaijeri jumiin kuskinpuolen takarenkaan luota ei palauta kunnolla ja vanne oli aivan tulikuuma kun tulin töistä äsken oli niin kuuma että vois vaikka paistaa siinä päällä jotain. miten sen saa löyhdytettyä?? ja minkälainen se on vaihtaa?? pistäkääs vastauksia?????
Käsijarru vaijeri Mondeo 2001-07
8
2768
Vastaukset
- frangröbbä
taitaa olla vaijeri jäässä joten lämmitä niin varmaan aukeaa,aika helppo hommeli vaihtaa,mutta tuskin se sinulta onnistuu ja jos viet jonnekin firmaan niin aika kallista tulee laske itse hinta jos työhön menisi parituntia osat katso motonetistä hinnat,niinjuu siinä kasijarrukahvan juuressa on säätöruuvi
- Mondeojeejee
Ulkomuistista takapään rumpujarrun herkitely voisi mennä näin. Takapäässä on y-pala, joka jakaa sen käsijarruvaijerin vedon molemmille rummuille. Se on suurinpiirtein auton keskiviivalla auton alla takana alumiinisen pellin alla. Ne takapään jarruvaijerit on lyhyitä pätkiä ja todennäköisesti sinulla on toinen niistä pätkistä joko ruostunut tai rispaantunut.
* takapää ilmaa, rengas pois
* jarrurumpu pois ja käsijarrun herkut näkyy jarrurummun puolella.
* Pönkkää se auto pukin tai parrujen päälle, koska se lyhyt vaijeri irtoaa vain auton alta siitä y-haarukasta ja nyt on uitava auton alle
* vaijeri irti y-haarukasta. Tutkintaa ja herkistelyä crc:llä tai millä vaan keksit. Tai sitten uusi vaijerinpätkä sinne. Varaosa taitaa olla kympin luokkaa.
* hyvällä säkällä vaijeri on kunnossa ja pelkkä käsijarrumekanismin puhdistus ja herkistely rummun sisällä riittää
Ne vaijerit on kaikki tiukalla, koska käsijarrukahvassa on automaattikiristin ja toisaalta myös käsijarrumekanismissa rummun sisällä on kiristin, joka ottaa tyhjät pois. Niinpä niiden vaijereiden irroittaminen vaatii tiukaa vetoa, jotta saat tarvittavat löysät ensin. Minä huiskin lukkopihtien ja ison meisselin kanssa alla.
Jaa, että minkälainen se on vaihtaa? Paskamaista. Jos et ole umpimasokisti, niin vie kosla korjaamoon. Ne tekee työn suotsait ja ja asia hoituu pelkällä rahalla.- 6+10
on levyt takana.
Ite olen aina renkaanvaihdon yhteydessä herkistellyt ja voidellut käsijarruvaijerit -> no problems talvella. - -95
löytyä: itselläni löytyy mutta on senverran vanhempi.
- Jumittaminen
Itsellä oli aikoinaan samaa ongelmaa mk2 koppaisessa. Kerran oli mennyt aivan jumiin, piti meisselillä tökkiä satula auki, sitten hajotti satulan. Minusta syy näihin ongelmiin on kuiva jarruvaijeri. Varaosavaijerit on enemmän tai vähemmän kuivia heti asennettaessa ja asentajat ei viitsi rasvata niitä silloin. Tilalle pääsee vesi ja talvella sitten jäätyy. Itse olen liottanu pari päivä paksua öljyä vaijeriin ennen asennusta. Nyt on toiminut jo kaksi talvea ilman mitään ongelmia satulan ja vaijerin vaihdon jälkeen.
- HANDE88
Mun autossa on levyt takana ja se on MK3 korimallinen jo
- M_03
Koko satsi uusiks. Käsijarrumekanismi satulassa on syöpynyt ja jumittunut kuravedestä. Vaihtosatulaa kehiin ja vaijeri uusi. Vaijeri pitää olla juuri saman mittainen kuin vanha (älä usko myyjien juttuja). Takapyörän laakerikin kannattasi vaihtaa samalla. Kokemusta on.
- V6
Pitkä ruuvimeisseli tai ohut rautatanko satulan ulokkeiden väliin auton takaa katsottuna ja väännät vipumekanismia jousen suuntaan (kyseisen renkaan pyörimissuunta) niin aukeaa. Onnistuu vaikka ilman tunkkia kun hoksaa mitä pitää tehdä. Sitten CRC:t väliin ja eestaas liikuttelua paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252365Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142357Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512118- 321677
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321471Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401104