Sairaalavartija

Tuleva vartija

Olen ajatellut hakea vartiointiliikkeeseen töihin sairaalavartijaksi.
Millaisia vaatimuksia sairaalavartijoille on ja mitä työ tosiasiallisesti pitää sisällään?
Toivon mahdollisimman kattavaa selostusta, koska en todellakaan tiedä mitään kyseisestä aihealueesta.

Kiitos.

14

5282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syj

Työ on todella raskasta ja siihen sisältyy valtavasti riskejä. Taudit, mielisairaat, sekopäät, neulat, ulkomaalaiset turvapaikan hakijat jotka viimeiseen asti yrittäävät keksiä keinoja päästä linnaan talveksi jne.

Työ on pääsääntöisesti yötyötä ja pitää sisällään yleisten alueiden valvontaa sekä fyysistä olemista esim ensiavussa. Verta tulet näkemään päivittäin ja vaaratilanteita narkkareiden kanssa et voi välttää.

Jos 2000euroa on riittävä raha omasta terveydestä, tervemenoa. Itse olin viikon hommissa ja tuumasin että 4000eurolla voisi alkaa harkita hommia.

• ---

Mihin sairaaloissa muka tarvitaan vartijoita?

• ei uskalla

katsoa edes silmiin kunnolla narkomaania joka on vetänyt koko ikänsä vaikka Heroiinia. Se on nähty!

Saatika, että uskaltaisi käydä millään tavalla tälläiseen henkilöön käsiksi...

• ..-.-.---
        ei uskalla kirjoitti:

katsoa edes silmiin kunnolla narkomaania joka on vetänyt koko ikänsä vaikka Heroiinia. Se on nähty!

Saatika, että uskaltaisi käydä millään tavalla tälläiseen henkilöön käsiksi...

Mihin sairaaloissa muka tarvitaan vartijoita?

Meneppä sinne työkkäriin ja sanot että haluat työharjoittelupaikan sairaalasta nii näet mihin vartijoita tarvitaan siellä. Sen verran voin sanoa että narkkareitten, sekopäitten, juoppojen, ja muitten hulttioiden kans saa vääntää harvasen päivä.

• h5ujmuyj

lähtee erottelemaan vaatimuksia hommaan, ne on ne samat kun yleensäkin vartijoilla...harvemmin ne kohtaa tekijän. Voin näin rehellisesti kertoa, että on tullut nähtyä kaikenlaisia kavereita, toiselle on annettu lusikalla niin ei voi kauhalla vaatia. Tällästä tää on...niin kauan kun palkka ja vaatimukset kusee niin näitä idiootteja virtaa ovista ja ikkunoista...noh, tätä on jauhettu jo maailman tappiin asti.

• perapervo777

Hieno poliisin uniformua muistuttava haalari, vyöllä kaikki mahdolliset releet,telari,ksäiraudat,pippurikaasut,radio, "liikkuvalla partiolla" valkoinen poliisin entinen VW transporter,lisävalot sivulla katolla ja "putkatila" takana. Työnkuva; istua tuntitolkulla päivystyspolin infopisteen huoneessa (Haartmannissa) ja meilahdessa päivystyspoliklinikan hoitajien huoneessa jalat pöydällä telkkaria tuijotellen,välillä kierros laiskasti löntystellen tylsistynyt ilme kasvoilla,harvoin actionia, joku juoppo rähisee joskus, sitä taltuttamaan tullaan sitten 6-7 vartijan voimin,ruiskastaan oc silmille ja paukautetaa telarilla otsalohkoon.

• vartioässä

Yllättäen tämäkin topic meni metsään kun kaikki provot hyökkäsivät tänne kertomaan "totuuksia".

No mutta kuitenkin, sairaalavartijaksi harvemmin (kai) otetaan suoraan vartijaa jolla ei ole alalta kokemusta, ellei sitten ole joskus työskennellyt sairaalaympäristössä. Vaativaa hommaa siinä mielessä että sairaala on aina täynnä lapsia vanhuksia ja vammaisia, ja jos joku hörhö tulee sinne sekoilemaan täytyy tilanne hoitaa mahdollisimman rauhallisesti jotteivat sivulliset siitä häiriinny/säikähdä. Lisäksi kaikki jotka ovat sairaalassa niin ovat ilmeisemmin hakemassa hoitoa, eli oli se sitten narkkari tai juoppo, täytyy kaikkia kohdella asiakkaana ja niin että saavat sen hoidon jota ovat tulleet hakemaan vaikka käyttäytyisivät agressiivisesti. Lähtökohtana on se että vartijan läsnäololla rauhoitetaan ilmapiiriä, kuten esim kaupoissa, ja vartija puuttuu erilaisiin häiriötilanteisiin yhdessä hoitohenkilökunnan kanssa jos asiakas on uhkaava tms.

• perapervo777

kimppuuni Haartmannissa kun diabeetikkona menin mittaamaan itse itseltäni sokeriarvoja!! Tosin ei siinä mitään käsirysyä tullut mutta käytökseni oli kuulema pahennusta herättävää ja minun olisi tullut suorittaa kyseinen toimenpide esim.wc:ssa.
        Satun tietämään vartijoiden työnkuvan hyvin koska kaksi lähisukulaistani toimii vartiointialalla ja kun ollaan vietetty yhteisiä iltoja juomien merkeissä,jotka vie suurimmat estot niin kaikenlaista on kuullut.
        Ja kaikenlaista on nähty jo 70-luvulta kun helsingissä ei ollut kuin oikeestaan yksi isompi vartiointifirma,STV,josta sana "Stevarikin" tulee..
        Samaan aikaan Ruotsissa jo toimi securitas ja abab, abab vahdit sai kantaa jopa asetta, vielä järeämpää mitä silloinen poliisin walther 7,65 mm.

• Sairaalaväijy
        perapervo777 kirjoitti:

kimppuuni Haartmannissa kun diabeetikkona menin mittaamaan itse itseltäni sokeriarvoja!! Tosin ei siinä mitään käsirysyä tullut mutta käytökseni oli kuulema pahennusta herättävää ja minun olisi tullut suorittaa kyseinen toimenpide esim.wc:ssa.
        Satun tietämään vartijoiden työnkuvan hyvin koska kaksi lähisukulaistani toimii vartiointialalla ja kun ollaan vietetty yhteisiä iltoja juomien merkeissä,jotka vie suurimmat estot niin kaikenlaista on kuullut.
        Ja kaikenlaista on nähty jo 70-luvulta kun helsingissä ei ollut kuin oikeestaan yksi isompi vartiointifirma,STV,josta sana "Stevarikin" tulee..
        Samaan aikaan Ruotsissa jo toimi securitas ja abab, abab vahdit sai kantaa jopa asetta, vielä järeämpää mitä silloinen poliisin walther 7,65 mm.

Itse olen työskennellyt keskisuuren kaupungin päivystyspolilla usean vuoden ajan : työ vaatii tekijältään hyviä hermoja, elämänkokemusta ja ennen kaikkea kovaa psyykettä. Joudut näkemään kuolleita, kuolemisia käsiin, pahasti ruhjoutuneita potilaita, narkkeja refloissaan, deliriumpotilaita jne jne...

Vanhanajan työmetodit halki poikki pinoon ei todellakaan sovellu sairaalamaailmaan, vaan siellä todellakin toleranssin täytyy venyä tilanteen mukaan.

Raskasta, vaativaa, mutta myöskin antoisaa, kaikesta huolimatta.
        JA TODELLAKAAN, EI SOVELLU KAIKILLE ALALLA OLIJOILLE !

• perapervo777
        Sairaalaväijy kirjoitti:

Itse olen työskennellyt keskisuuren kaupungin päivystyspolilla usean vuoden ajan : työ vaatii tekijältään hyviä hermoja, elämänkokemusta ja ennen kaikkea kovaa psyykettä. Joudut näkemään kuolleita, kuolemisia käsiin, pahasti ruhjoutuneita potilaita, narkkeja refloissaan, deliriumpotilaita jne jne...

Vanhanajan työmetodit halki poikki pinoon ei todellakaan sovellu sairaalamaailmaan, vaan siellä todellakin toleranssin täytyy venyä tilanteen mukaan.

Raskasta, vaativaa, mutta myöskin antoisaa, kaikesta huolimatta.
        JA TODELLAKAAN, EI SOVELLU KAIKILLE ALALLA OLIJOILLE !

ootko joku kateellinen sairaalalavartija, joka pelkäät uuden mahdollisesti alalle paremmin soveltuvan vievän paikkasi, ei potilaat siellä sinun käsiisi kuole vaan teho-osastojen pöydille ja "pahasti ruhjoutunet" potilaat tuodaan sinne usein niin hyvin peiteltyinä paareilla, joten niitäkään ei näy, narkkeja ja deliriumpotilaita näkee kyllä kuten Helsimngin kaduilla,metrossa,vaasan--/tallinnanaukiolla jne.

• poistettiin ja joka
        perapervo777 kirjoitti:

ootko joku kateellinen sairaalalavartija, joka pelkäät uuden mahdollisesti alalle paremmin soveltuvan vievän paikkasi, ei potilaat siellä sinun käsiisi kuole vaan teho-osastojen pöydille ja "pahasti ruhjoutunet" potilaat tuodaan sinne usein niin hyvin peiteltyinä paareilla, joten niitäkään ei näy, narkkeja ja deliriumpotilaita näkee kyllä kuten Helsimngin kaduilla,metrossa,vaasan--/tallinnanaukiolla jne.

Kirjoitin mitä teet narkomaaneille, hakkaat niiden päätä ovien karmeihin, suihkutat kaasua korvakäytävään, että menee kuulo yms.

Kerrompa mitä sinunkaltaiselle eläimelle pitäisi tehdä: Jos tosiaan näin teet narkomaaneille jotka ovat sairaita ihmisiä, toivon todella, että joku kohteeksesi joutunut narkomaanin frendi tms kostaa sinulle ja hautaa sinut elävältä. Leikkaa ensin sinulta tietysti sormet pois molemmista käsistä ja syöttää ne sun lapsille nakkikeiton joukossa ja sanoo, että tänään syödään isin sormia. Kun olet siellä haudassa elävänä, niin tämä kostaja tulisi sinun haudanpäällesi ja raiskaisi vaimoasi niin, että kuulet kaiken.

Kun olet ollut haudassa muutaman päivän ja vielä henki pihisee, saisi herra X tulla ja kaivaa sinut ylös ja kertoa, että tämä oli vain pelottelua ja, että asia on selvä. Anelisit armoa polviasennossa!

Kuitenkin tämä kaikki oli vain kusetusta sinulle ja ajatte meren rantaan jossa sinulle paljastuukin karu totuus, että X on tehnyt sinulle oman avannon, johon sinua lähdetään vastentahtoasi kuljettamaan, painot laitetaan nilkkoihin ja HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA.....

• väkivalta synnyttää
        poistettiin ja joka kirjoitti:

Kirjoitin mitä teet narkomaaneille, hakkaat niiden päätä ovien karmeihin, suihkutat kaasua korvakäytävään, että menee kuulo yms.

Kerrompa mitä sinunkaltaiselle eläimelle pitäisi tehdä: Jos tosiaan näin teet narkomaaneille jotka ovat sairaita ihmisiä, toivon todella, että joku kohteeksesi joutunut narkomaanin frendi tms kostaa sinulle ja hautaa sinut elävältä. Leikkaa ensin sinulta tietysti sormet pois molemmista käsistä ja syöttää ne sun lapsille nakkikeiton joukossa ja sanoo, että tänään syödään isin sormia. Kun olet siellä haudassa elävänä, niin tämä kostaja tulisi sinun haudanpäällesi ja raiskaisi vaimoasi niin, että kuulet kaiken.

Kun olet ollut haudassa muutaman päivän ja vielä henki pihisee, saisi herra X tulla ja kaivaa sinut ylös ja kertoa, että tämä oli vain pelottelua ja, että asia on selvä. Anelisit armoa polviasennossa!

Kuitenkin tämä kaikki oli vain kusetusta sinulle ja ajatte meren rantaan jossa sinulle paljastuukin karu totuus, että X on tehnyt sinulle oman avannon, johon sinua lähdetään vastentahtoasi kuljettamaan, painot laitetaan nilkkoihin ja HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA.....

väkivaltaa ja hyvin usein se väkivallan aloittaja oravanpyörässä on vartija/väktare...!

Mutta sitä ne niittää mitä ne kylvää. Turha siis luulla, että voi tehdä mitä vain esim. juuri narkkareille ilman, että kukaan koskaan tulee ja tosiaan tekee kuten edellä mainittiinkin. Tosin aika kärjistettyä mutta ei mahdotonta ollenkaan...

JOS itse olisin vartija, niin olisin kyllä aika nöyrää poikaa mutta hoitaisin hommat niin kuin ne kuuluukin, turhan väkivallan jättäisin kuten myös turhan suunsoittamisen ja uhoamisen, koska koskaan et tiedä kenellä se mutka on siellä taskussa.....

• Sairaalaväijy
        väkivalta synnyttää kirjoitti:

väkivaltaa ja hyvin usein se väkivallan aloittaja oravanpyörässä on vartija/väktare...!

Mutta sitä ne niittää mitä ne kylvää. Turha siis luulla, että voi tehdä mitä vain esim. juuri narkkareille ilman, että kukaan koskaan tulee ja tosiaan tekee kuten edellä mainittiinkin. Tosin aika kärjistettyä mutta ei mahdotonta ollenkaan...

JOS itse olisin vartija, niin olisin kyllä aika nöyrää poikaa mutta hoitaisin hommat niin kuin ne kuuluukin, turhan väkivallan jättäisin kuten myös turhan suunsoittamisen ja uhoamisen, koska koskaan et tiedä kenellä se mutka on siellä taskussa.....

Arvoisa perapervo 777, jokainen sana kirjoituksessani on totta. Olen siis työskennellyt keskussairaalassa yöpäivystyksessä usean vuoden ajan, enää en siellä työskentele. Silpoutuneita ja vakavasti loukkaantuneita potilaita sattuu kohdalle keskimäärin 1-3 kuukauteen( onnettomuudet, itsariyritykset yms.), vuosien aikana on on käsiin kuollut 3 henkilöa, tehtäviin kuului myös vainajien siirto obduktioon, narkkareita refloissaan kohtasin viikoittain, samaten pahoista mielenterveysongelmista kärsiviä, todella arvaamattomia potilaita kohtaa viikottain.
        Tähän kun vielä lisää muut hörhöt, sekavat vanhukset ja muuten vain hermonsa menettäneet potilaat, niin voi vain todeta, että kyllä homma on vaativaa.

Vuosien saatossa olen perehdyttänyt useita vartijoita sairaalamaailman ihmeellisyyksiin ja havainnut, että vaikka olisi kuinka kokoa ja näköä ja yritystä ja haluakin, niin sairaala ei vain sovi kaikille vartijoille työympäristöksi. Sama koskee tietääkseni myöskin metrovartiointia.

Väkivallan käytöä, taikka paremmin sanoen voimakeinojen käyttöä, olen parhaan kykyni ja ymmärrykseni mukaan koetttanut välttää viimeiseen asti. Joskus tilanne vain ajautuu sellaiseksi, että voimakeinoja on pakko käyttää, valitettavasti.

• väktar
        väkivalta synnyttää kirjoitti:

Kyllä on tilanteita joissa joku vartija saattaa aiheuttaa itse kärhämän provosoinnillaan, valitettavasti, sama koskee myös poliiseja ja portsareita. On tapauksia joissa käytetään liikaa voimaa eikä lainkaan omia aivoja. Itse en ole kertaakaan joutunut käyttämään liikaa voimaa, korkeintaan hieman nykimään hihasta/kantamaan pihalle kohteesta.
        Suutaan ei kannata tosiaan soittaa eikä v*ttuilla kenellekkään ihan vain jos siltä tuntuu, tosiaan edellinen kirjoittaja on oikeassa siinä että koskaan ei tiedä että mitä sieltä vastapuolen taskusta löytyy.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45512
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      39
      11310
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      220
      10948
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9765
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      86
      8576
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      274
      6624
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3250
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2289
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      6
      2067
    10. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      41
      1955
    Aihe