luistonesto=et pääse liikkeelle.

vai niin dude

Mulla on ollut työautona transporter jossa on vetoluistonesto. Kun on satanut lunta ja joudut lähtemään ylämäkeen vittu eihän se liiku vaikka alla hyvät nastarenkaat. ASR napista saa pois eston ja sit vasta pääsee.
Tuostahan on haittaa luistonestosta.

15

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään uutta

      Onhna tuo ollut tiedossa iät ja ajat. Sitä varten se ASR nappi on olemassa.

    • Auto Masentaja 2

      Joo. Kyllä kannattaa maksaa mansikoita luistonestosta. Ja muusta elektroniikkaroskasta.

      • vakiovaruste

        Taitaa olla kateellisen kommentti. Elektroniikkaroskan hinta laskee jatkuvasti ja entistä köyhemmilläkin on varaa tähän roskaamiseen. Toista se oli vielä 70-luvulla, kun esimerkiksi henkilökohtaiset tietokoneet olivat vain harvojen hyvätuloisten herkkua.

        Ajonvakautus, johon luistonestokin kuuluu, on nykyään massatuote. Autoa ostettaessa se tulee mukana - halusi tai ei. Erikoistilanteita varten sen saa kytkettyä pois. Eli mitään ongelmaa ei ole.

        Jos aiot mennä ajamaan umpihankeen, niin ota luistonesto pois jo lähdössä. Älä vasta siinä vaiheessa kun jäät kiinni.. luetaan ne auton mukana tulevat käyttöohjeet.


    • toki pääsee

      Toimivammat sallii pienen luiston ja pääsee liikkeelle...
      Toki ei kiihdy yhtään sen paremmin kuin ilmankaan, tuntuu vain ettei tapahdu mitään kuin ei runni.

    • luistonesto,

      = myös usein jäät tien tukkeeksi esim motarille liittyessä. Ainakin -09 focuksella oli tuskaista kelata vauhtia kun veto loppui turhan pitkäksi aikaa. Off asennossa pääsi paljon paremmin.

      • on

        Ainakin V70 Volvolla pääsee paremmin kun luistonesto on päällä.


      • joorrrmmaaa
        on kirjoitti:

        Ainakin V70 Volvolla pääsee paremmin kun luistonesto on päällä.

        näissä paremmissa autoissa on yleensä paremmat rensselit, siitä se kalliimpi hinta tulee mitä muni ihmettelee.


      • Anonyymi

        Uudemmassa -13 Focuksessa vetoluistonesto toimii hienosti. Antaa sutia pehmeällä, mutta ei mitään älytöntä revitystä. Käytännössä talvella kun ahtopaine nousee, niin alkaa luistonestovalo vilkuttamaan. :) Ajonvakautuskin on hieno, saa hieman luistella ja auto käyttäytyy "oikein", mutta silti luistonesto pitää tilanteen hallinnassa. Saahan nuo toki pois päältä.

        Vanhemmissa Focuksissa pienikin sutaisu ja luistonesto tappaa moottorin moneksi sekunniksi. Kuumottavaa esim. kun pitää päästä pois risteyksessä tien yli.


    • Anonyymi

      Tänään oli taas sellainen harvinainen päivä että joutui kytkemään vetoluistoneston pois päältä kun joutui kahlaamaan niin syvässä lumessa että vetoluistonesto olisi tappanut etenemisen heti alkuunsa. Tarvittiin ihan perinteisiä wanhan kansan talviajotaitoja.

      • Anonyymi

        Sulla taitaa olla todella surkea j/tai vanha auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla todella surkea j/tai vanha auto.

        katumaasturia ei mulle tule vaikka siinä ehkä vhän korkeampi maavara onkin.


    • Anonyymi

      Luistonesto, sadetunnistin, kaistavahti... toimimattomia turhakkeita, jotka pitää kytkeä pois päältä ensimmäiseksi liikkeelle lähtiessä. Sadetunnistin on vielä siitä ongelmallinen, että se korvaa usein perinteisen säädettävän tihkukytkimen, jota tarvitse tihkusateessa välttämättä. Onneksi vielä pystyy ostamaan vanhoja oikeita autoja, jossa niitä ei ole. Pistäkää merkkejä ja vuosimalleja, missä nuo kaikki toimii.

      • Anonyymi

        Moottorin sammutusautomatiikka vielä kytkettävä pois päältä. Alkaa olo olla kuin Ritari Ässän Michael Knightillä jonka paineltava useita nappeja ennen autolla liikkeellelähtöä...


    • Anonyymi

      ONko se näillä vetoluisto-ongelmaisilla se että pitää päästä kaahaamaan hankeen vaikka vetoluisto toimiessaan oikein tasaa vedon molemmille pyörille ja eteneminen tapahtuu rauhallisesti ilman mitään KAAHAUSTA

      • Anonyymi

        Vetoluistonesto puuttuu moottorin vääntöön ja kone vaan sammahtaa jos jättää luistoneston päälle. Paksussa lumessa voi päästä eteenpäin pikemminkin pienillä käyntinopeuksilla varovasti vedättämällä, heti jos käyttää kovempia kierroksia, vetävät pyörät sutivat semmoisen kuopan alleen että silloin viimeistään auto jää siihen ja menee lumilapiohommiksi saada se irti siitä. Vetoluistonesto ei kuitenkaan salli tätä pienellä luistolla vedättämistä, ja moottoritehoa tai vääntöä rajoittamalla auto vaan sammuu siihen, siksi se täytyy ottaa pois päältä.
        Toiminto tietysti hoitaa hommansa, rajoittaa vetävien pyörien luistoa, mutta se ei toimi tällaisessa tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      3951
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3515
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3358
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1636
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1144
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1036
    Aihe