Vuokra-asunto = toisen nurkissa asumista

Häpeäisitte...

Vuokraisäntähän nekin omistaa.

12

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyffe 38

isännältä kysyttävä lupa jos meinaa vieraita kutsua kylään. Sikäli mikäli jos joku nyt lurkin luo kylään edes menisi.

• purkautuu taas

Sinäkin ikeessä ainoastaan enää 22,5v. Viet kolmeneljäsosaa pankinjohtajalle. Ei kai näin alussa jo vitutus iske?
      Älä naarmuta seiniä! Pakkohutokauppahinta laskee..

• Metsä sahuri

vikinä kuuluu taas kaupungin vuokralääväkasarmin keskeltä. Siis sieltä minne renkinä ajavan ei ole mitään asiaa isännän ajopelillä, se on jätettävä paljon kauemmaksi.

• Kiitos Suomi

Eiei, arvailet taas.

Maksettu ensi vuoden joulukuussa.

• vikisee tuskassa
        Metsä sahuri kirjoitti:

vikinä kuuluu taas kaupungin vuokralääväkasarmin keskeltä. Siis sieltä minne renkinä ajavan ei ole mitään asiaa isännän ajopelillä, se on jätettävä paljon kauemmaksi.

Ulina ja vikinä kuluu suustasi. Vouti pieksee omistajan, pankinjohtajan, käskystä maksujaan luistanutta pankin torpparia solmuruoskalla. Varotuksesksi muille!

• Anonyymi

Asun yksityisen vuokraamassa ja olen töissä toimistossa. Ei tällä palkalla osteta omaa. Etenkin kun ei ole varmaa vakituista työ. T leena.

• Anonyymi

Miksi ostaisin omaksi? Vuokra yksityisellä 585 €/kk. Lainanhoitokulut olisivat noin 630 €/kk hoitovastike noin 150 €/kk. Putkiremppa tulee niin vuoden sisällä, lisäkustannus yli 20.000 €. Mielummin maksan sitten sen 5.000 € pintaremontista putkirempan yhteydessä, tietenkin muutaman vuoden vuokrankorotussuojaa vastaan.

Minulla ei ole perillisiä, joten käytän rahani minulle tärkeisiin asioihin, oma kunnollinen vene on minulle tärkeämpi kuin omistusasunto, ihan näin esimerkkinä.

Minulla on kiva koti hyvällä sijainnilla Helsingin kantakapungin pohjoispäässä, olen taloyhtiön hallituksessa, eli voin vaikuttaa yhtiön asioihin.

Miksi siis maksaisin noin 200 €/kk enemmän asumisestani, jolla saisin omaisuutta, jota en saa mukanani hautaan, mutta joutuisin tinkimään minulle mielihyvää tuottavista asioista?

• Anonyymi

Kun on mkasanutomistutalon samyyt sen ja voit muuttaa vukralle jaa asua ilmaisksi kymmenä vuosia.

Itellä kaksi om. Taloa .

• Anonyymi

Niin, voihan sen okt:n myydä sitten kun se on maksettu. Ihmisten ilmoilla sijaitseva okt nyt maksaa ainakin 300.000 €, joten 20 vuoden laina-ajalla menee jo pelkkiin korkoihin yli 30.000 € (laskettuna pitkällä tähtäimellä epärealistisen alhaisella 1 % keskikorolla). Sinne päälle kattoremppaa ja putkiremppa ym, niin 20 vuoden aikana menee 60.0000 € harakoille. Kun se talo noin alhaisella ostohinnalla on jo nyt vähintään 40 vuotta vanha, niin saako siitä sitten 60 vuotta vanhana 360.000 inflaatio? Eli tuskin pääsee edes omilleen!

Omistusasumunen kannattaa toki muuttotappiokunnissa, esimerkiksi varsin virkeän Suonenjoen kaupungin alueelta saa hyviä okt 20.000-30.000 € hintaan, eli ei niiden ostamiseen edes tarvitse tarvitse ottaa lainaa. Mutta esimerkiksi täällä Helsingissä sama rahamäärä riittää hädin tuskin yksiön omarahoitusosuudeksi.

Omistusasuminen pk-seudulla sopiikin lähinnä sellaisille ihmisille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään ilman "pakkosäästämistä"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, voihan sen okt:n myydä sitten kun se on maksettu. Ihmisten ilmoilla sijaitseva okt nyt maksaa ainakin 300.000 €, joten 20 vuoden laina-ajalla menee jo pelkkiin korkoihin yli 30.000 € (laskettuna pitkällä tähtäimellä epärealistisen alhaisella 1 % keskikorolla). Sinne päälle kattoremppaa ja putkiremppa ym, niin 20 vuoden aikana menee 60.0000 € harakoille. Kun se talo noin alhaisella ostohinnalla on jo nyt vähintään 40 vuotta vanha, niin saako siitä sitten 60 vuotta vanhana 360.000 inflaatio? Eli tuskin pääsee edes omilleen!

Omistusasumunen kannattaa toki muuttotappiokunnissa, esimerkiksi varsin virkeän Suonenjoen kaupungin alueelta saa hyviä okt 20.000-30.000 € hintaan, eli ei niiden ostamiseen edes tarvitse tarvitse ottaa lainaa. Mutta esimerkiksi täällä Helsingissä sama rahamäärä riittää hädin tuskin yksiön omarahoitusosuudeksi.

Omistusasuminen pk-seudulla sopiikin lähinnä sellaisille ihmisille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään ilman "pakkosäästämistä"!

Okt:n tai osakkeen voi toki myydä ennen kun ne on maksettu. Mulla oli eka asunto kaksio josta sain 24 tuhatta enemmän kuin maksoin. Asuin siinä vähän yli kaksi vuotta. Laina oli lyhentynyt tuona aikana 20 tuhatta. Seuraava asunto oli rivitaloneliö jossa tuli asuttua 10 vuotta. Korot laskivat koko ajan ja laina lyheni ennätysvauhtia. Sain myydessä 40tuhatta enemmän.Nyt asun isossa omakotitalossa josta maksoin käteisellä 2 kolmasosaa. Aloitettu nollasta ja asumisella kerrytetty omaisuutta. Asumiskulut ekassa oli 100e kalliimmat kun vastaavan vuokra. Rivarissa kulut olivat halvemmat kun vastaavassa perheasunnossa vuokralla ja nyt asumiskulut noin 1100 kk jolla saa pienehkön perheaaunnon vuokrattua.

Miten omistusasuminen on pakkosäästämistä? Onko vuokranmaksu sitten vapaaehtoista? Asuminen maksaa mutta jääkö vuokrasta itselle mitään?

• Anonyymi

Kun asunto on maksettu, on jo vanha ja pitää mennä hoitokotiin. Sinne päästäkseen pitää asunto myydä, ettei edes jälkeläisille jäisi mitään.

Jos on tuhnutellut ja rillutellut vuokralla, pääsee hoitokotiin ilmaiseksi.

Kannattikohan raataa selkä märkänä vain siksi, että yksityisen hoitokodin omistajat saisivat ajella hienolla mersulla?

• Anonyymi

En ymmärrä näitä jotka väittävät : "vuokra on halvempi kuin laina", itsellä ainakin olisi vuokra tullut paljon kalliimmaksi kuin laina ja nyt lainat jo maksettu joten asuminen on halpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3133
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      194
      2828
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1818
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      257
      1486
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      110
      1263
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      45
      1145
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1027
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      145
      967
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      924
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      824
    Aihe