Eli omistan 5kk ikäisen kultaisennoutajan pennun (uros) ja aina kun olen palaamassa kotiin pennun kanssa, pentu alkaa hyppiä minua vasten ja purra ja repiä hihnaa, tämä siis aina kun olemme lähdössä kotiin. Kiellän pentua, ei tottele ja yleensä tottelee kieltoa muissa jutuissa mutta tässä ei. Otan pentua myös niskasta tai kiristän hihnaa mutta sitten pentu puree kättäni hihnan sijaa. Todella rasittavaa! Ja mikä tässä ärsyttävintä, pentu ei tee tätä ikinä miehen kanssa, ikinä ei hypi eikä riehu hihnassa kun vain minun kanssani. Mitä teen, että saan tämän loppumaan? Olen myös pysähtynyt, jatkaa riehumista, olen kääntynyt pois päin, ei auta ja olen lähtenyt käveleen toiseen suuntaan, mutta ei auta. Ja vaikka pentu olis miten väsynyt kun lähdetään kotiin niin riehuminen ja pureminen hihnassa alkaa aina yhdessä tietyssä paikassa kun ollaan kotiin päin menossa... NEUVOJA KIITOS?:)
Pentu 5kk puree hihnaa lenkillä, mikä neuvoksi?
7
921
Vastaukset
- josvaikkaauttaaxP
Meillä oli ihan sama tilanne kun uros kultanennoutajani oli n.5kk.Puri ja roikkui hihnassa kielsin otin välillä pyllykarvoista nipistyksellä... jne eikä auttanut.Tilanne jatkui niin kauan ennen kuin pentu oli kasvanut noin. 8kk.Olen myös lukenut,että tämä on yleistä,koska etenkin koiranpennut tykkäävät hihnan puremisesta ja ajattelevat sen kuin leikkinaruna.Pentu huomaa myös,että saa huomion kiinnittettyä omistajaansa moisella tempulla.Joten:
Otin makupaloja lenkeille mukaan ja sillon tällön aina otin kontaktia pentuun.Ja aina kun se rupesi puremaan hihnaa kielsin niin vihaisesti,että se huomioi.Jos tuo ei auta niin ota pentu hallintaasi pitämällä sen kaulasta niin ettei se pysty puremaan hihnaa(ei siis mitään niskaotetta vaan ihan normaalisti pidättelet sitä: ) )Sen jälkeen jos se ei auta kannat sen kotiin.Kannattaa myös kokeilla namupaloilla sen huomion kiinnittämistä kun se alkaa purra..
Tuossa muutamia vinkkejä: ) - srthur
Osta ketjutalutin! Metallia ei olekkaan kiva pureskella ;).. ja käytät sitä useamman kuukauden, niin pentusi kasvaa ja "unohtaa" tuon huonon tapansa. Tehoaa TOSI NOPEASTI.
- goldi80
Tykkääkö kantaa keppiä, palloa tms?
Jos näin on niin itse kokeilisin selkeää kieltoa ja kun ote hihnasta irtoaa antaisin pallon, kepin tms. suuhun hetkeksi kunnes riekkuminen unohtuu ja sitten sopivan matkan päästä "irti" ja makupala irrottamisesta! Jos ei ekasta irrota niin sitten avaat leuat niin, että lelu tippuu ja samassa toistat käskyn ja sitten nami. - suu täynnä.
Koska noutajasta on nyt kysymys, niin uskon viettien olevan tähän syynä, siis pentu kantaa ja noutaa mielellään, kuten rodunomaisesti kuuluukin.
Meillä pennut saavat kantaa esim. "roskapussin" roskikseen ja damia samalla kun ollaan lenkillä.
Kun pennulla on jotain suussaan kannettavaa, niin hihnassa roikkuminen ja vasten hyppiminen loppuu/vähenee.
Varmasti muistat myös kehua pentua paljon, kun se kantaa lenkillä em. apuvälineitä? - 456598245+1
Oma koirani on melkein purrut poikki fleksinsä jonka se aina innostuessaan ottaa suuhunsa. Eräänä päivänä moinen käytös sapetiin minua niin että laitoin purukohtaan tabascoa. Kaveri otti sen kyllä suuhunsa mutta sylkäisi sen aika pian pois. Muutaman kerran piti vielä kokeilla samaa mutta aina vain se masitui yhtä pahalta :D
Koira oppii varsin nopeasti että remmiin ei kannata purra. - sonjazz
ööö jospa vaikka kouluttaisit sen..? ei kannattais hankkii koiraa jos ei ees tiedä miten hihnakoulutus ym tapahtuu... :D
- helppoa kuin heinän
Et ole suuttunut sille koiralle riittävän kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106