Kibbutsiliike on jo 100-vuotias ja sen kunniaksi haluamme koota yhteen suomalaisia kibbutsivolunteereja.
Ilmoittaudu mukaan ilmoittamalla yhteystietosi Israelin suurlähetystölle:
Israelin suurlähetystö
Yrjönkatu 36 A, 00100 Helsinki
info(a)helsinki.mfa.gov.il
Tai liity Facebookin Kibbutsivolunteereihin http://www.facebook.com/help/#!/pages/Kibbutsivolunteerit/161106513931290
Toivottavasti saamme mukaan ison joukon voluja verestämään kibbutsimuistoja - olivathan suomalaiset kibbutsien kulta-aikana yksi suurimmista vapaaehtoisryhmistä!
Etsitään vanhoja kibbutsinkävijöitä
1
582
Vastaukset
- Exuish
Olin Israelissa Karmel-yhdistyksen ryhmässä 1966-67. Paikan nimi Ma'ale Hahamisha. Ehdottomasti elämäni antoisin, värikkäin hienoin vuosi, joka muutti kaiken.
Ryhmäämme johti Hanna Lehtineva ja Lempi, jonka zukunimeä en enää muista. Viimemainittu avioitui israelilaisen kanssa. Myös kämppikseni Hilkka avioitui Abramin kanssa -ja elää kuulema Kibutsilla edelleen.
Haluaisin erityisesti yhteyttä ryhmämme Auneen, joka oli ammatiltaan kätilö.
Olen siis Maalen ryhmämme nuorin. Jäin muutaman muun kanssa ns. kuudenpäivänsodan ajaksi myös Israeliin. On paljon muistoja, joita tahtoisin kerrata ryhmäläisten kanssa. Siihen alkaa olla jo kiirekin, koska sairastan vaikeaa hengityselinsairautta. Merkitsee sitä, että käytän öisin happirikastinta.
Ne meistä, jotka vielä ovat elossa ja tahtovat ottaa ystävällisessä hengessä yhteyttä muistoja jakaen, voivat kirjoittaa sähköpostiini [email protected]
Kiittäen tasta mahdollisuudesta Israelinsuurlähetystöä:
Eija Vaittinen-Malinen
Jyväskylä
Shalom Lehitraoot!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272034
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1021835Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841649Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611494Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331182- 1101093
- 781092
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm521086Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471056Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441003