venlafaxin ratiopharm ei tehoa

masentunut84

kirjoittelin joskus aiheesta tänne aiemminkin. eli olen syönyt kyseistä lääkettä 150 mg aamusin kunnes on alkanut tuntua että väsymys ottaa yhä enemmän valtaa. reilu pari viikkoa sitte kävin lääkärissä ja annos nostettiin 225 mg . mutta ei ole tullut mielestäni apua , unen päästä saisi kiinni vaikka aina, etenkin jos on vapaa päivä eikä ole suunnitellut mitään kummepaa aamupäivä meinaa mennä vaan pötkötellessä.

onko muilla ollut kokemuksia venlafaxiinin määrän nostosta

vai pitäsikö pyytää lääkäriävaihtamaan lääke

39

12989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sopinut tuo

Joo mulla kanssa väsytti ihan hirveästi... lääkäristä se oli ihan ok, kun "olethan jo valmiiksi väsynyt", mutta lopulta haittasi kyllä ihan kauheasti tavallista elämää ja masennuin sitten vaan enemmän siitä, kun väsytti ihan koko ajan.

Kannattaa varmaan pyytää vaihtamaan lääke, jos noi sivuoireet alkaa olla pahemmat kuin itse lääkittävä oire.

• Matalalentoa

Ootko pitkään syönyt kys. lääkettä? Mulla aloitettiin noin 1,5 kk sitten. Annos nostettiin 1½ viikkoa sitten 150 mg:aan. Ja nyt väsyttää. Vois nukkua vaikka kuinka paljon, ja siitä tulee entistä huonompi olo. Eikä ole vielä masennusta vienyt mennessään. Pyysin jo psykiatria vaihtamaan lääkkeen, mutta eipä suostunut. On kuin pakkosyöttöä tää homma.

• masentunut84

oon syöny aika pitkään varmaan pari vuotta mut nyt tuntuu että väsymys lisääntynyt ja annosta nostettiin koska toivottiin sillä saatavan vastetta lisää. kauankohan tätä pitää odotela vai olisiko vaihdettava lääke

• ----

Itse olen syönyt vähän yli vuoden ajan. Ihan aluksi 75mg sitten 225 mg ja nyt puolentoista kuukauden ajan 300 mg. Olen tämän annoksen viimeisen nostokerran jälkeen huomannut, että lääkkeet syötyäni alkaa usein väsyttää vaikka olisin juuri nukkunut pitkät yöunet.
        Masennukseen en ole kokenut saaneeni Venlafaxiinista juurikaan apua.

• F 32.2
        ---- kirjoitti:

Itse olen syönyt vähän yli vuoden ajan. Ihan aluksi 75mg sitten 225 mg ja nyt puolentoista kuukauden ajan 300 mg. Olen tämän annoksen viimeisen nostokerran jälkeen huomannut, että lääkkeet syötyäni alkaa usein väsyttää vaikka olisin juuri nukkunut pitkät yöunet.
        Masennukseen en ole kokenut saaneeni Venlafaxiinista juurikaan apua.

Masentuneen on itse aika vaikea määritellä mistä väsymys johtuu. Välillä voi johtua lääkkeestä ja taas toisaalta masennus aiheuttaa väsymystä. Masennuslääkkeissä vaikuttavuus näkyy vasta useamman viikon jälkeen. Jos oot 1,5vk syönny 150mg niin silloin et voi vielä mitenkään tietää sen vaikuttavuutta. Syö edes 4 viikkoa. 150 mg on aika mieto annos. Itse söin jonkin aikaa 225mg ja se tuntui hyvin auttavan, mutta harvinaisten haittavaikutusten takia palautettiin 150mg. Se ei vaan riittänny. Vointi heikkeni huomattavasti ja nyt on venlafaxiin alasajokäynnissä ja ehkä viikon päästä aloitellaan uutta. Sen vaikuttavuutta voidaan arvioida vasta 4-6vk jälkeen.
        Tää on aika pitkäpiimästä hommaa ja lääke vaihtojakin voi joutua tekemään useita.
        Koettakaa jaksaa. Vaatikaa tiuhenpaa seurantaa lääkemuutosten yhteydessä ei mitään 3-4 viikon välejä vaan vähintään 1x viikossa.

• Dr american
        F 32.2 kirjoitti:

Masentuneen on itse aika vaikea määritellä mistä väsymys johtuu. Välillä voi johtua lääkkeestä ja taas toisaalta masennus aiheuttaa väsymystä. Masennuslääkkeissä vaikuttavuus näkyy vasta useamman viikon jälkeen. Jos oot 1,5vk syönny 150mg niin silloin et voi vielä mitenkään tietää sen vaikuttavuutta. Syö edes 4 viikkoa. 150 mg on aika mieto annos. Itse söin jonkin aikaa 225mg ja se tuntui hyvin auttavan, mutta harvinaisten haittavaikutusten takia palautettiin 150mg. Se ei vaan riittänny. Vointi heikkeni huomattavasti ja nyt on venlafaxiin alasajokäynnissä ja ehkä viikon päästä aloitellaan uutta. Sen vaikuttavuutta voidaan arvioida vasta 4-6vk jälkeen.
        Tää on aika pitkäpiimästä hommaa ja lääke vaihtojakin voi joutua tekemään useita.
        Koettakaa jaksaa. Vaatikaa tiuhenpaa seurantaa lääkemuutosten yhteydessä ei mitään 3-4 viikon välejä vaan vähintään 1x viikossa.

masennuslääkkeen vaikuttavuudesta. Masennuslääke aiheuttaa väsymystä vain silloin, mikäli lääke ei sovi kyseiselle henkilölle. Masennuslääkkeen ei kuulu väsyttää, vaan se vie pois masennusta ja masennuksesta johtuvan väsymyksen. Mikäli masislääke väsyttää, niin se pitää ottaa illalla. Tai siis ainakin kokeilla ottaa se lääke illalla. Mikäli päiväväsymys jatkuu viikon kokeilun jälkeen, niin lääke ei todellakaan sitten sovi.

Lääkkeillä on todella paljon haittavaikutuksia ja väsymys saattaa olla jonkin lääkkeen haitta. Hyvänä esimerkkinä ovat pam- lääkkeet, jotka vievät väkisin petiin. Masennuslääkettä ei pidä käyttää mikäli siitä tulee väsymystä. Samoin myöskin niin masentuneille henkilöille ei saa määrätä unilääkettä ihan siksi, koska masennus itsessään vie potilaan voimat.

• ******'
        Dr american kirjoitti:

masennuslääkkeen vaikuttavuudesta. Masennuslääke aiheuttaa väsymystä vain silloin, mikäli lääke ei sovi kyseiselle henkilölle. Masennuslääkkeen ei kuulu väsyttää, vaan se vie pois masennusta ja masennuksesta johtuvan väsymyksen. Mikäli masislääke väsyttää, niin se pitää ottaa illalla. Tai siis ainakin kokeilla ottaa se lääke illalla. Mikäli päiväväsymys jatkuu viikon kokeilun jälkeen, niin lääke ei todellakaan sitten sovi.

Lääkkeillä on todella paljon haittavaikutuksia ja väsymys saattaa olla jonkin lääkkeen haitta. Hyvänä esimerkkinä ovat pam- lääkkeet, jotka vievät väkisin petiin. Masennuslääkettä ei pidä käyttää mikäli siitä tulee väsymystä. Samoin myöskin niin masentuneille henkilöille ei saa määrätä unilääkettä ihan siksi, koska masennus itsessään vie potilaan voimat.

Monet masennuslääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksena hillitöntäkin haukottelua, jota monet pitävät väsytyksen merkkinä. Tällaiset oireet voivat olla päinvastoin merkki siitä, että lääke sopii ja tulee ajan kanssa tehoamaan.

• Matalalentoa
        ******' kirjoitti:

Monet masennuslääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksena hillitöntäkin haukottelua, jota monet pitävät väsytyksen merkkinä. Tällaiset oireet voivat olla päinvastoin merkki siitä, että lääke sopii ja tulee ajan kanssa tehoamaan.

Mun mielestä tuo Venlafaxin ratiopharm tekee minusta "tylsämielisen". Mikään ei kiinnosta eikä innosta ja aivan kuin en olisi ollenkaan oma itseni. Kuuluukohan sekin aloitukseen/annoksen nostoon? Psykiatrin mukaan tämä oire johtuu vaan masennuksestani eikä lääke voi sitä aiheuttaa. Toisaalta tuntuu, ettei tämä ole tyypillistä masennustani, vaan silloin olen lähinnä ahdistunut , nyt elämä on lähinnä tyhjää.

• F32.2
        Dr american kirjoitti:

"Masennuslääke aiheuttaa väsymystä vain silloin, mikäli lääke ei sovi kyseiselle henkilölle. Masennuslääkkeen ei kuulu väsyttää, vaan se vie pois masennusta ja masennuksesta johtuvan väsymyksen. Mikäli masislääke väsyttää, niin se pitää ottaa illalla." sinulla hiukan ristiriitaa tuossa kirjoituksessassi????? Unta tukevia illalla otettavia masennuslääkkeitä on esim mirtsapiini ja azona näiden tarkoitus on nimenomaan väsyttää ja tukea unta. Asiat ei ole niin yksinkertaisia, että jos väsyttää niin lääke ei sovi.

Venlafaxin ( pitäisi antaa potkua päivään) yhteydessä olin todella väsynyt noin 2kk nukuin jopa 14-16h vuorokaudessa, mutta kun annostusta nostettiin niin olo rupesi kohenemaan ja oli lopulta jo todella hyvä, mutta sitten tuli virtsaamis ongelmat sekä tinnitus ja niin lääke annos piti pudottaa.
        Hyvää olo jatkui vielä noin kolme viikkoa ja sitten alkoi alamäki ja taas väsymys yltyi. Väsymyksen puolesta lääke olisi ollut mulle ihan hyvä, mutta muut haitat tulivat 225mg annoksella minulle ylitsepääsemättömiksi.

Se että masentunut on väsynyt ei välttämättä johdulääkkeestä vaan itse masennuksesta ja silloin esim Venlafaxin / efexorin annostusta tulisi nostaa. Ja odottaa rauhassa, että lääkityksen vaste tulee näkyviin. Eihän nää mitään buranaa ole ,että kun hiukan päätäs ärkee niin ottaa pari buranaa ja puolen tunnin päästä pää kunnossa. Näissä menee oikeesti viikoja jopa enemmänkin.

Mistä sinulle on tullut sellainen käsitys, että masentuneille ei saa määrätä unilääkitystä? Väsymys ja voimien katoaminen on totaalisesti eri asia kuin uni / nukkuminen. Itse jouduin sairaalaan kun en unilääkkeestä huolimatta saannut nukuttua vaikka olin väsynyt ja voimaton. Sairaalassa vakuuttivat, että nyt on sellaset unilääkkeet että varmaan nukut - en jaksanut kysyä mitä antoivat- niin unilääkkeet sain illalla kymmenen aikaan niin klo 01 meni sanomaan yökölle huomenta. Sinä yönä ei muuta nukuttu. Ihmisen pitää saada nukuttua jos ei muuten niin sitten kemiallista unta kunnes tilanne rauhoittuu.

Eli syön masennuslääkkeitä jotka antavat puhtia päivään ja illalla otan unta tukevan masennuslääkkeen ja unilääkkeen (azona ja tenox). Siten saan nukuttua jopa kuusikin tuntia.

• F 32.2
        Matalalentoa kirjoitti:

Mun mielestä tuo Venlafaxin ratiopharm tekee minusta "tylsämielisen". Mikään ei kiinnosta eikä innosta ja aivan kuin en olisi ollenkaan oma itseni. Kuuluukohan sekin aloitukseen/annoksen nostoon? Psykiatrin mukaan tämä oire johtuu vaan masennuksestani eikä lääke voi sitä aiheuttaa. Toisaalta tuntuu, ettei tämä ole tyypillistä masennustani, vaan silloin olen lähinnä ahdistunut , nyt elämä on lähinnä tyhjää.

"Mun mielestä tuo Venlafaxin ratiopharm tekee minusta "tylsämielisen". Mikään ei kiinnosta eikä innosta ja aivan kuin en olisi ollenkaan oma itseni."

Muistuttaisin vaan siitä että masennuksen oireistoon kuuluu tylsyys, mikään ei kiinnosta, mistään ei nauti, millään ei ylipäätään ole mitään väliä.
        Venlafaxinin tarkoituksena on tasata näitä vaihteluja, sillon saattaa tulla tunne, että on tylsämielinen. Sanoisin että silloihan lääke toimii. Seksihalut se kanssa vie, mutta eikö ole tärkeämpää, että henki säilyy kuin se että joutuu olemaan jonkin aikaa puutteessa. Läheisyys helpottaa kokeile sitä.

• Anonyymi
        Matalalentoa kirjoitti:

"Psykiatrin mukaan tämä oire johtuu vaan masennuksestani eikä lääke voi sitä aiheuttaa."

Niinhän ne aina sanoo. AINA ja ihan joka kerta.
        Syy on aina potilaassa, ei koskaan lääkkeessä.
        Lääke on turvallinen, hyvin siedetty ja pyhä. Sen arvosteleminen on tulkittavissa potilaan sairauden merkiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Psykiatrin mukaan tämä oire johtuu vaan masennuksestani eikä lääke voi sitä aiheuttaa."

Niinhän ne aina sanoo. AINA ja ihan joka kerta.
        Syy on aina potilaassa, ei koskaan lääkkeessä.
        Lääke on turvallinen, hyvin siedetty ja pyhä. Sen arvosteleminen on tulkittavissa potilaan sairauden merkiksi.

Näin on. Heräävätköhän ihmiset koskaan tähän jättimäiseen kusetukseen?

• lääkesairastutti

lääkäri toki kehottanu vaan lisäämään... tympii kun lääkkeen pitäs auttaa mut tekeekin päinvastoin.

yritän täs kuussa eroon! :)

• ap.

ei lääkkeen kuulu tehdä väsyneeks! sehän oli puolustus näille uuden sukupolven masislääkkeille!

enkä esim tarvitse /ole tarvinnut mitään unilääkkeitä koska nukun hyvin muutenkin. ei ihmisen ole tarkoitus olla lääkekaappi.

• masentunut84
        ap. kirjoitti:

ei lääkkeen kuulu tehdä väsyneeks! sehän oli puolustus näille uuden sukupolven masislääkkeille!

enkä esim tarvitse /ole tarvinnut mitään unilääkkeitä koska nukun hyvin muutenkin. ei ihmisen ole tarkoitus olla lääkekaappi.

väsymys jatkuu kyll'ä edelleen. olisiko aihetta koittaa ottaa lääke illalla

• Naanina

Mulla aloitettiin venlafaxin 150 mg ahdistuksen hoitoon, jonka jälkeen se nostettiin 225mg:an. Itkuisuus loppui mutta tilalle tuli etenkin noston yhteydessä oireideni pahenemista,: ahdistusta,raivareita. Nyt olen ollut jo jonkin aikaa lääkkeen takia niin maaninen että jouduin pudottamaan takaisin 15omg:an ja mania yhä päällä. Ahdistaa välillä, saan edelleen raivareitä ja välillä tulee itsetuhoisia ajatuksia. Joudun ottamaan yhteyttä lääkäriin, että saan lopetettua tämän hirveän lääkkeen joka tekee elämästäni yhtä helvettiä. En suosittele tätä kellekään. Minulla on ilmennyt myös rytmihäiriöitä,sähköimpulsseja rinnan kohdalla.

• wd

Syön Venlafaxinia 75 mg aamulla, Levozinia 10 mg illalla sekä aamulla myös Metoprolol 23,75 mg.
      Levozin tuli iltalääkkeeksi kun kerroin etten ärtyneen suolen vuoksi halua lisätä Venlafaxiinin annostusta ennen kolonoskopiaa.
      Opamox 15 mg on niihin vaikeisiin hetkiin joita aina välillä ilmenee.

• lääkevaihto miksi?

Söin puolitoista vuotta Citalopramia, annostus max 40 mg/vrk. Ahdistuksen ja itkuisuuden lisäännyttyä se vaihdettiin Venlafaxiin. Oon nyt syönyt sitä n. viikon ajan. Olin hiukan ymmälläni äkkinäisestä lääkkeen vaihdosta (jonka määräsi eri lääkäri kuin ekan lääkkeen). Onko teillä kokemuksia/tietoa onko Citalopram enemmän "pelkkiin" masennusoireisiin ja Venlafaxin ahdistuneisuushäiriöön?

• ............

Efexor depotia käytetään aikuisilla masennuksen hoitoon. Efexor depotia käytetään myös aikuisilla, joilla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko (sosiaalisten tilanteiden jännittämistä tai välttämistä) ja paniikkihäiriö (paniikkikohtauksia).

Citalopram Orion -tabletteja käytetään seuraaviin tarkoituksiin:
        -masennustila ja masennustilojen ennaltaehkäisevä hoito,
        -paniikkihäiriö, johon voi liittyä julkisten paikkojen pelko.

Eli molempia voidaan käyttää molempiin, mutta venlafaksiini vaikuttaa kahteen eri välittäjäaineeseen serotoniiniin ja noradrenaliiniin.

• j.o.k.u.

Venlafaxinia nostettiin 75 mg -->150 mg ja kylläpä väsyttää tuon lääkkeennoston jälkeen. Nukuttaa päivällä ihan erkkinä.
      Venlafaxin taitaa olla lääke sekä masennukseen että ahdistukseen.

• uinuva

Mielenkiintoisia kirjoituksia.. Venlafaxinia menee 75mg. Nukun nykyisin 12-14 tuntia yössä ja päivisin en saa mitään aikaiseksi. Mitä tapahtui? Kuukausi sitten kävin vielä töissä. Jäin sairaslomalle väsymyksen vuoksi ja aloitettiin kokeeksi nuo Venlafaxinit. Väsymys on vaan pahentunut. Mikähän auttaisi...

• ............

Ei minua ainakaan venlafaksiini väsyttänyt, tosin käytin depot-muotoista kapselia eli hitaasti lääkettä vapauttavaa.

Tosin parin viikon käytön jälkeen ei voi oikein sanoa juuta eikä jaata.

• uinuva

Depot-kapselit minullakin. Kai se vaikutus pitäisi jo neljässä viikossa näkyä? Ennen sairaslomaa sentään pääsin sängystä ylös. Nyt ei saa tehtyä mitään. Kun tietäs mitä tehdä, että heräis takasin eloon.. hiippailen zombiena kotona, kun muuta ei jaksa. Nukkua vaan.

• ...............
        uinuva kirjoitti:

Depot-kapselit minullakin. Kai se vaikutus pitäisi jo neljässä viikossa näkyä? Ennen sairaslomaa sentään pääsin sängystä ylös. Nyt ei saa tehtyä mitään. Kun tietäs mitä tehdä, että heräis takasin eloon.. hiippailen zombiena kotona, kun muuta ei jaksa. Nukkua vaan.

Nukutko öisin normaalit yöunet? Joskushan lääke voi häiritä unta tai unirytmiä, sen takia muistaakseni otin viimeisen kapselin Venlaa iltapäivällä.

Millainen mielialasi on? Ainakin kovasti haluaisit takaisin "eloon". Kuulostaa oikeastaan hyvältä. Jos sinulla on pidempi sairasloma, voisi ehkä katsoa vielä, tasoittuuko väsytys. Ja oikeastaan voisit kokeilla lähteä jonnekin kotoa, vaikkei olekaan töihin menoa. Minä nimittäin olen huomannut, että joskus - oli lääke kuin lääke - kun olen toimeton ja levollisessa asennossa (esim. luen sängyssä tai nojatuolissa), torkun. Jotain näkemistä ja kokemista ihmisen nuppi ilmeisesti kaipaa.

Mitään piristeitä tai onnenpillereitähän masislääkkeet eivät ole, joten ei niiden vaikutusta sillä tavalla huomaa muuten kuin tunteitaan tutkailemalla. Minulta masislääkkeet pitävät pahimman poissa.

• uinuva
        ............... kirjoitti:

Nukutko öisin normaalit yöunet? Joskushan lääke voi häiritä unta tai unirytmiä, sen takia muistaakseni otin viimeisen kapselin Venlaa iltapäivällä.

Millainen mielialasi on? Ainakin kovasti haluaisit takaisin "eloon". Kuulostaa oikeastaan hyvältä. Jos sinulla on pidempi sairasloma, voisi ehkä katsoa vielä, tasoittuuko väsytys. Ja oikeastaan voisit kokeilla lähteä jonnekin kotoa, vaikkei olekaan töihin menoa. Minä nimittäin olen huomannut, että joskus - oli lääke kuin lääke - kun olen toimeton ja levollisessa asennossa (esim. luen sängyssä tai nojatuolissa), torkun. Jotain näkemistä ja kokemista ihmisen nuppi ilmeisesti kaipaa.

Mitään piristeitä tai onnenpillereitähän masislääkkeet eivät ole, joten ei niiden vaikutusta sillä tavalla huomaa muuten kuin tunteitaan tutkailemalla. Minulta masislääkkeet pitävät pahimman poissa.

Kiitos viestistäsi.

Nukun liiankin hyvin. Nukahdan klo22 ja herään klo12-14.

Mieliala? Vihannes. Tekisin mitä vain jos saisin takaisin energiaa, työssä jaksamista, sosiaalista elämää. Tunteet on jokseenkin turtana. Epätoivoinen olo kun ei vain jaksa mitään muuta kuin nukkua. Ei vaan saa itseään ylös eikä ulos. Vaatii suurta tahdonvoimaa huolehtia perusasioista.

Kuinka monta kuukautta ihminen voi vain nukkua ettei syrjäydy elävästä elämästä?

• .............
        uinuva kirjoitti:

Kiitos viestistäsi.

Nukun liiankin hyvin. Nukahdan klo22 ja herään klo12-14.

Mieliala? Vihannes. Tekisin mitä vain jos saisin takaisin energiaa, työssä jaksamista, sosiaalista elämää. Tunteet on jokseenkin turtana. Epätoivoinen olo kun ei vain jaksa mitään muuta kuin nukkua. Ei vaan saa itseään ylös eikä ulos. Vaatii suurta tahdonvoimaa huolehtia perusasioista.

Kuinka monta kuukautta ihminen voi vain nukkua ettei syrjäydy elävästä elämästä?

Minulla on ongelmana se, että kaikki jää tekemättä, kunnes "kaatuvat kerralla päälle" , tai oikeammin - siltä se tuntuu.

Kannattaa kaikki kotityöt ja muut elämän hommelit jakaa pieniksi tehtäviksi. Yksi metodi on aika. Jos olisi paljon siivottavaa, päätä, että nyt siivoan vaikka 15 minuuttia, ja huomenna jatkan, jos jaksan. Jos en, suurta katastrofia ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Kannattaa suunnata kotoa ulos ihan sen takia, ettei eristäydy elämänmenosta mökkihöperöksi. Pieni lenkki tai käynti jossain, muttei siitäkään mitään pakkoa pidä itselleen tehdä.

Oletko muuten huomannut unien näkemisessä mitään muutoksia Venlan takia? Minulle Venla antoi vauhtia ja vipinää uniin, ne olivat ihan uskomattomia, ja oikeastaan nautin niistä - jää Hollywood toiseksi..

• 15+12

Mulle on määrätty juuri tuota lääkettä mutta en uskalla aloittaa sitä kun pelkään mitä kaikkea se mahdollisesti aiheuttaa. Olen kyllä vaikeassa tilanteessa kun en tiedä mitä tehdä.

• bipacksedel

Kaikki lääkkeethän "mahdollisesti aiheuttavat" jotain, joten tuolla ajatusmaailmalla ei voi kyllä pistää mitään pilleriä poskeensa.

Tunnetusti ihmiset, jotka pelkäävät sivuvaikutuksia, niitä myös eniten saavat, koska ovat suggeroineet mielensä tarkkailemaan itseään ja huomaamaan mitättömätkin oireet ja tekevät kärpäsestä härkäsen.

• 15+12

En tietenkään pelkää niitä mahdollisia hyviä vaikutuksia vaan nimenomaan niitä ikäviä vaikutuksia. Eniten pelkään mitä tämäkin lääke tekee seksuaalitoiminnoille. Miehenä se olis todella paha paikka tulla esim. pysyvästi impotentiksi. Mahdollinen lihominenkin tietenkin pelottaa.

• .........

Minä laihduin venlafaksiinihoidon aikana. Siitä on sanottu, että ruokahalun väheneminen on melko yleistä.

En muista venlan aiheuttaneen seksisivuvaikutuksia samalla tavalla kuin ssri-lääkkeet. Muistan pikemminkin voimakkaat orgasmit. (Tiedän, että on raportoitu myös toisenlaista).

• uinuva

Venlafaxinin aikana unet ovat tosiaan kuin elokuvia, suurimmaksi osaksi loistavia juonenkäänteitä positiivisin sisällöin.

Edelleen tuntuu, että lääke väsyttää ja vie potkun. Mitään ei saa tehdyksi, mutta
      käynhän kuitenkin "elokuvissa" päivittäin:)

• jannu 1

On se kumma,että tällaista lääkettä saa myydä,jos se ei aiheuta muuta kun huonoa oloa: Minä aloitin tämän lääkkeen käytön paniikkihäiriön,ujouden ja sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Olen käyttänyt Xanoria 1mg kahdesti päivässä,että pystyisin olemaan työ elämässä.Odotan paljon tältä uudelta lääkkeeltä,jopa että pääsisin xanorista eroon. Einoita positiivisia kommentteja ole paljoa näkynyt foorumeilla.Joko niitä ei ole,tai avun saaneet ihmiset eivät kirjoittele.Saa nähdä!:)

• Tsöge

Moro!
      Olen saanut avun Efexorista masennukseen ja paniikkihäiriöön sekä sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Olin syönyt SSRI lääkkeritä huonolla menestyksellä monta vuotta. Lopulta tipahdin ja meni sitten melkein vuosi neljän seinän sisällä. Efexor pelasti ja toiseksi siihe auttoi hyväksyminen. Molempia tarvitsin ja terapiaa. Nykyaika tarjoaa halpoja pikavoittoja mikä on ehkä taloudellisesti kannattavaa mutta kuntoutumisen kannalta, ainakin mun kohdalla, huonompi juttu. No, mitä hyväksyn. Sairauteni sen kaikkine oireineen, enkä enää odota parantuvani. Jo alkoi elämä sujua paremmin! Paha olo joka aamu, paniikkia on ja sosiaalisen tilanteiden pelkoakin. Efexor vei niistä sen suurimman terän ja terapia on antanut eväitä selvitä tilanteista. Yöllä nukkuu ihme valveunta thanx to efexor. Päätä ja niskaa särkee. On sellainen krapulainen olo. Ei jaksa ihmisten seuraa. Ei jaksa mitään tekemistä. Ja kun joskus lykästää vaimon kanssa niin eturauhanen on tautisen kipeä pitkän aikaa. Voihan näitä tässä jäädä luettelemaan ja ihmettelemään. Työelämästä olen ollut viimeiset kolme vuotta katkonaisesti pois yli puolet. Omaiset ei ymmärrä, naapurit ei ymmärrä, vaimo on oppinut hieman ymmärtään pariterapiassa pystyin kertomaan mikä on homman nimi jne jne jne...so fucking what. Olen hengissä. On lapset. Muutama kaveri on jäänyt. Uusia olen saanut vertaistueksi. Pystyn jo oloineni ulkoilemaan ja harrastelemaan jonkin verran. Mitä vähemmän keskityn ongelmiin sitä antoisampaa elämä on ja sitä enemmän kuntoudun. Meiditaatio myös auttaa ja kun jaksaa joka jumalan aamu tehdä itsensä eteen töitä ja vaikeina hetkinä ei anna liikaa periksi. On itselleen armollinen ja hyväksyy oireensa. Niin, siis efeksorista on paaaaaljon apua mutta ei se ihmeitä tee!!! Ihmeet tehdään itse

• dfsdfdf

Onneksi olen itse tästä masislääkekierteestä pois. Ei hitto kun muistelee sitä sohlausta, kun lääkärit itekki tajuaa ettei ne masennuslääkkeet mitään auta mutta kun ei oo muutakaan tarjota epätoivoiselle masentuneelle. Jokaisella sitten omat hulppeat sivuvaikutuksensa, joiden on tarkoitus olla vain pieni haitta. Olisi tietysti voinut jo aiemminkin tajuta ettei niistä ole apua, mutta sitähän epätoivoissaan kokeilee vaikka kepinnokassa seisomista että se olotila lakkaa.

Oma lääkekokeilusaldoni on (ja kaikkia kokeiltu eri annoksilla)...
      - paroksetiini
      - fluoksetiini
      - venlafaksiini
      - amitriptyliini
      - sertraliini
      - mirtatsapiini
      - fluvoksamiini
      - essitalopraami
      - sitalopraami

Sivuoirekokoelmani eri kokeiluista:
      - pahoinvointi
      - huimaus
      - väsymys
      - seksuaalinen haluttomuus ja kykenemättömyys
      - ahdistus
      - insomnia
      - hypersomnia
      - ahmimishäiriö
      - tärinä
      - sähköiskun tunteet päässä

Positiiviset vaikutukset:
      - hetkellinen toiveikkuideen tunne lääkettä aloittaessa

• Anonyymi

"Positiiviset vaikutukset:
        - hetkellinen toiveikkuideen tunne lääkettä aloittaessa"

Tyypillinen placebo-vaikutus.

• voipojatmikä

Miten se olikaan.. eivät ne masennuslääkkeet taida auttaa placeboa enempää?

Minäkin kokeilin seuraavia:
      - sitalopraami
      - mirtatsapiini
      - pregabaliini
      - kaikki bentsodiatsepiinit
      - ketiapiini
      - risperidoni
      - agomelatiini

Eivät auttaneet mitään. Neuroleptit sotkivat pääni ja olin kuolla itsemurhayritysten vuoksi.

Nyt käytössä bupropioni (Voxra) ja olen saanut elämänhaluni takaisin. En todellakaan tiedä johtuuko ko. lääkkeestä vai siitä, että kaikki entinen elämääni sotkeva paska on jäänyt taakse.

Anyway, paljon olen oppinut kantapään kautta. Psykiatriaa pidän nykyään huonona vitsinä.

• Anonyymi

Samanlaista! Lopetan Venlafaxin käytön tähän. Kiitoksia lääketeollisuudelle viisastumisesta.

• Anonyymi

Äkillisessä lääkkeen lopetuksessa on psykoosin vaara. Ennen kuin lopetat, katso ainakin SurvivingAntidepressants.org ja
        https://www.rcpsych.ac.uk/mental-health/treatments-and-wellbeing/stopping-antidepressants

Suomalaiset Käypä hoito -suositukset ovat psyykenlääkevieroituksen osalta pahasti kehityksestä jäljessä, samoin kuin useimpien lääkäreiden tietämys aiheesta. Varovaisuutta!

• Anonyymi

Vaihto voisi olla hyvä idea. Kuitenkin mennyt jo jonkin aikaa mutta tietysti lääkäri päättää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe