Koira trokarit

kihnuri

Paljon on ollut keskustelua niin sanotuista koira trokareista jotka tuovat "rotu" koiria ulkomailta ja myyvät halvalla Suomessa tai pahimmassa tapauksessa koiraa ei ole edes olemassa.
Itse olin jo pidemmän aikaa miettinyt koiran ottamista ja päällimäisenä rotu vaihtoehtona oli mopsi. Niitä on kuitenkin ollu älyttömän vähän tarjolla ja satuin Keltaisesta pörssistä lukemaan Vantaalla myytävästä narttu mopsista. Soitettuani kyseiselle naiselle epäilykseni heräsi heti. Nainen puhui huonoa Suomea, pyysi maksamaan koirasta varausmaksun ja oli todella hädissään että mikä pankki minulla on että ovatko rahat samana päivänä heti tilillä. Toisekseen hän väitti netissä olleiden kuvien tuoreita, vaikka kuvissa mopsi istui vihreällä nurmella :D En kuitenkaan kehdannut suoraan ilmoittaa että en aio koiraa ottaa vaan sanoin että lähettää ne tilinumerot varalta että mietin huomiseen asti.
No seuraavana päivänä sain kyseiseltä naiselta seuraavanlaisen viestin: "Hei tässa ranskan buldokin varausta varteen pankkitilin nr. Lilian Kiuru. Lähettää viesti kun laitoit! Kiitos"
Vastasin hänelle että en ole kysellyt mitään ranskan buldogia vaan mopsia ja ilmoitin että en aio ostaa häneltä koko koiraa. Tämän jälkeen hän laittoi monta viestiä missä väitti että olin ostamassa kyseistä ranskan buldogia ja väitti minua huijariksi kun en tulekkaan koiraa hakemaan. Laittoi vielä viestiä että puhuimme kotona ranskan buldogista ja ilmoitin hänelle ystävällisesti että en ole ikinä edes käynyt hänen luonaan.
Onneksi maalaisjärjellä selvittiin tästä tilanteesta, ettei hairahduttu huijari koirakauppiaan syliin.
Nyt on ensi viikolla tulossa pieni mopsi lapsi kotiin turvallisesta ja luotettavasta paikasta :)

Haluaisin tiedustella että onko muilla samanlaisia koiranosto kokemuksia ja kenties kokemuksia vielä samasta kyseisestä henkilöstä?

34

1999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua huttua

      Nuita on ollut jo vuosikymmeniä. Googletappas vähän, niin toivottavasti silmäsi aukeavat. Te onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä, mutta liian moni suomalainen menee tuohon vipuun.
      Nuo pentujen kuvat vihreällä nurmella ja hoono soomi ovat jo hälytyskelloja;).
      Toivon, että laitat tätä viestiäsi muillekin koirapalstoille, jotta sana taas kerran leviäsi. Näistä ei ikinä koskaan varoiteta liikaa ja silti suomalaisiakin menee tuohon retkuun kymmeniä - satoja perheitä vuosittain.

    • kihnuri

      mulle heräsi jo ensimäinen epäily siitä koiran hinnasta ja prepaid numerosta mutta päätin ihan mielenkiinnolla silti soittaa! viimeinen varoitus tuli siitä kun nainen ei tosiaan kovin hyvää suomea puhunu ja vaati sitä vakuusmaksua.
      toisena päivänä tullu vaan naurettua niille hänen "ranskan buldog" viesteille.
      Joo ajattelin juuri laittaa tämä jutun tänne varoituksena että semmonen nainen on etelä-suomessa liikkeellä. Tänään juuri googletin kyseisen naisen nimen ja huomasin että myy eri sivuilla mopseja, ranskan buldogeja ja näyttipä jollain sivulla olevan jopa saksanpaimenkoiria myynnissä.
      Lueskelin myös googlettamalla paljon juttuja juuri näistä huijari myynneistä ja pentu tehtailijoista.

      • HAU-HAU

        Kiitos vaivannäosta harmi,että en tiennyt tästä sivusta aiemmin en ole mikä trokari tai mitä te sillä tarkoitattekaan?
        Olen 20v asunnut Suomessa eikä mitään liikku edelässä eikä myy olemattomia koiria vaikka olen tuonnut erilaisia koiria tänne aikusia rotukoiria sekä pentuja ja aina on kaikki kunnossa.
        Auttaan köyhiäja ja pulassa olevia ihmisia saamaan abua vaikeuksiin.Mitä siinä on väärä?
        Muistaan kyseiseen tilanteen ja se oli virhe 2 ostajan puh.nr. meni sekaisiin toine oli huiari ,eikä tarkoittanut ranskiksesta puhumista hänen kanssa.
        Olen tosiaan monia eri rotuja kaupannut mutta jokaisesta ilmoituksesta ei tule tänne myyntiin välttämättä yhtään koira niin ei tullut kans niitä ranskiksia.Yrittään tuota koiraan vasta silloin kun on ostaija olemassa.,varausmaksu on ihan normaali asia kun Suomalainen ei ole mitään rehellinen tapaus ja toiseelle halukkaalle sanon ei ,ja varaja ei ilmesty ollenkaan.
        Opin sen Suomalaisilta myyjiltä
        Miksi muuten käytte Virossa ostamassa
        alkoa ja soppailemassa?Ostaka Suomesta,jos Virolaiset halua saada eduja sitten hyökkätte heti kurkkuun kiinni-tosi sikamaista.
        Huiauksesta puheen olleen minulla on useita nimiä kerätty koirien passiineen jotka ei ole maksanneet sovittuja hintoja ja häipynyt taivaan tuuleen minulla on nimet ja osoitteet tallella.Älkä hypätkä mitään.
        Olen moniterapeutti ja tiedään teidään mielettömän suuren sisäsiittoisuuteen ehkä sukurutsaukseen niin ihmisillä kun eläimillä.
        Olette psyykisesti oikein sairas kansa kateellisuus ja paskaan puhuminen toisista on jopa iso psyykkineen oire!
        Yrittäkä parantua Lilian


      • Kiinnostaisi tietää
        HAU-HAU kirjoitti:

        Kiitos vaivannäosta harmi,että en tiennyt tästä sivusta aiemmin en ole mikä trokari tai mitä te sillä tarkoitattekaan?
        Olen 20v asunnut Suomessa eikä mitään liikku edelässä eikä myy olemattomia koiria vaikka olen tuonnut erilaisia koiria tänne aikusia rotukoiria sekä pentuja ja aina on kaikki kunnossa.
        Auttaan köyhiäja ja pulassa olevia ihmisia saamaan abua vaikeuksiin.Mitä siinä on väärä?
        Muistaan kyseiseen tilanteen ja se oli virhe 2 ostajan puh.nr. meni sekaisiin toine oli huiari ,eikä tarkoittanut ranskiksesta puhumista hänen kanssa.
        Olen tosiaan monia eri rotuja kaupannut mutta jokaisesta ilmoituksesta ei tule tänne myyntiin välttämättä yhtään koira niin ei tullut kans niitä ranskiksia.Yrittään tuota koiraan vasta silloin kun on ostaija olemassa.,varausmaksu on ihan normaali asia kun Suomalainen ei ole mitään rehellinen tapaus ja toiseelle halukkaalle sanon ei ,ja varaja ei ilmesty ollenkaan.
        Opin sen Suomalaisilta myyjiltä
        Miksi muuten käytte Virossa ostamassa
        alkoa ja soppailemassa?Ostaka Suomesta,jos Virolaiset halua saada eduja sitten hyökkätte heti kurkkuun kiinni-tosi sikamaista.
        Huiauksesta puheen olleen minulla on useita nimiä kerätty koirien passiineen jotka ei ole maksanneet sovittuja hintoja ja häipynyt taivaan tuuleen minulla on nimet ja osoitteet tallella.Älkä hypätkä mitään.
        Olen moniterapeutti ja tiedään teidään mielettömän suuren sisäsiittoisuuteen ehkä sukurutsaukseen niin ihmisillä kun eläimillä.
        Olette psyykisesti oikein sairas kansa kateellisuus ja paskaan puhuminen toisista on jopa iso psyykkineen oire!
        Yrittäkä parantua Lilian

        Lilian, mistä kuulit että sinusta keskustellaan täällä?
        Keneltä kuulit?


      • ???????+
        Kiinnostaisi tietää kirjoitti:

        Lilian, mistä kuulit että sinusta keskustellaan täällä?
        Keneltä kuulit?

        Miksi näitä vanhoja pitää nostaa ?????


      • hau-hau
        Kiinnostaisi tietää kirjoitti:

        Lilian, mistä kuulit että sinusta keskustellaan täällä?
        Keneltä kuulit?

        Yksi vieras kissan myyjä ilmoitti kun kommentoin hänen alhaista kissan hinta,arvostaan eläimiä ja kissoja terapeuttina suosittelen konkreetisesti kipujen poistamiseen kissoja-kisani poisti päänsäryn jne.
        Ei tarvitse myrkyllisiä lääkeitä käyttää,olen terveydenhuolto alan koulutuksen saanut ja itse vuosia ihmisi myrkyttänyt .
        Nyt neuvon ja yrittään yhdistää kliinisen lääketiedeen luonnon lääketieteseen minulla on oma TERVEYS PALVELU .
        Kissat elää myös 12-15 vuotiaksi kun ei ruoki heitä kaupan ruualla joka hajottaa jopa 3-4 vuoen iässä munuaiset ja muun elimistööön hajalle.
        Miksi niitä niin halvalla myydään?
        Kissaterapia on erittäin kuuluisa ja tehokas ja jos niistä maksaa enemmän sitten myös arvostaa eikä jättää syksyllä tienposkeen.
        Näyttää siitä ,että Suomalaiset ei arvostaa kissoja ollenkaan ihan kui roska,jaetaan ilmaiseksi ja 20-40e.ja käärmeiten kasvattajat käyttää niitä sitten käärmeiten ruoaksi.Terveisiä Lilianhau-hau


      • elämä on.
        hau-hau kirjoitti:

        Yksi vieras kissan myyjä ilmoitti kun kommentoin hänen alhaista kissan hinta,arvostaan eläimiä ja kissoja terapeuttina suosittelen konkreetisesti kipujen poistamiseen kissoja-kisani poisti päänsäryn jne.
        Ei tarvitse myrkyllisiä lääkeitä käyttää,olen terveydenhuolto alan koulutuksen saanut ja itse vuosia ihmisi myrkyttänyt .
        Nyt neuvon ja yrittään yhdistää kliinisen lääketiedeen luonnon lääketieteseen minulla on oma TERVEYS PALVELU .
        Kissat elää myös 12-15 vuotiaksi kun ei ruoki heitä kaupan ruualla joka hajottaa jopa 3-4 vuoen iässä munuaiset ja muun elimistööön hajalle.
        Miksi niitä niin halvalla myydään?
        Kissaterapia on erittäin kuuluisa ja tehokas ja jos niistä maksaa enemmän sitten myös arvostaa eikä jättää syksyllä tienposkeen.
        Näyttää siitä ,että Suomalaiset ei arvostaa kissoja ollenkaan ihan kui roska,jaetaan ilmaiseksi ja 20-40e.ja käärmeiten kasvattajat käyttää niitä sitten käärmeiten ruoaksi.Terveisiä Lilianhau-hau

        HAH HAH
        Meillä on kuule 22vuotias kissaneito ihka elävänä tässä, ja ihan kaupan ruokaa on syönyt. Että ei tarvita kissa terapiaa eikä muutakan palveluita sinulta.


      • REPS!!!!
        hau-hau kirjoitti:

        Yksi vieras kissan myyjä ilmoitti kun kommentoin hänen alhaista kissan hinta,arvostaan eläimiä ja kissoja terapeuttina suosittelen konkreetisesti kipujen poistamiseen kissoja-kisani poisti päänsäryn jne.
        Ei tarvitse myrkyllisiä lääkeitä käyttää,olen terveydenhuolto alan koulutuksen saanut ja itse vuosia ihmisi myrkyttänyt .
        Nyt neuvon ja yrittään yhdistää kliinisen lääketiedeen luonnon lääketieteseen minulla on oma TERVEYS PALVELU .
        Kissat elää myös 12-15 vuotiaksi kun ei ruoki heitä kaupan ruualla joka hajottaa jopa 3-4 vuoen iässä munuaiset ja muun elimistööön hajalle.
        Miksi niitä niin halvalla myydään?
        Kissaterapia on erittäin kuuluisa ja tehokas ja jos niistä maksaa enemmän sitten myös arvostaa eikä jättää syksyllä tienposkeen.
        Näyttää siitä ,että Suomalaiset ei arvostaa kissoja ollenkaan ihan kui roska,jaetaan ilmaiseksi ja 20-40e.ja käärmeiten kasvattajat käyttää niitä sitten käärmeiten ruoaksi.Terveisiä Lilianhau-hau

        Hah hah, hyvä trolli "Ei tarvitse myrkyllisiä lääkeitä käyttää,olen terveydenhuolto alan koulutuksen saanut ja itse vuosia ihmisi myrkyttänyt ."


      • HAU-HAU.
        ???????+ kirjoitti:

        Miksi näitä vanhoja pitää nostaa ?????

        Sen takija,että ne ei täällä näköjään koska vanhentuu vaan ihmiset klikkaa google tai jonkun muun eläimen palstan. se teksti ja mollaus ihmisistä pysyy koko ajan siksi on pakko reakoita .
        Kaikki ei ole aina niin kun näyttää,minusta on monta koiran ostaija tehnyt väärien syytöksien perusteellä kuluttajalle myös valitukseen joka on kaatettu ja ihmiset on tunnustanut rahojen huiamisen nimissä tehneet sen,että ei tarvitsee maksaa osamaksu joka jäi maksamatta.
        Äärimäisiä typeruksia on keksittu ja jopa lääkeri lausuntoja jotka on hyviä on väärennettu,että saisi kuluttajalla oikeudeen kun luullaan,että ei ulkomaalainen osa eikä uskaltaa hoita tai vastustaa asia.
        Minä oplen asunnut niin kauan,että kyllä tiedään ne asiat ja osan puolustaudua.
        Älkää enää hyökkäköt minulle tulee usein pyyntöjä saata uutta koira kun se edellinen jonka itse tai tuttava haki mun kauttaan oli ja on edelleen niin hyvä
        Ohjaan ongelmien kanssa kans heti edulliselle lääkerille ja ollan autettu kun on ilmestynyt joku sairaus,tuoon lääkeitä eläimille kohtu hinnalla Viron eläinlääkereiltä ym.
        Viime vuonna toin tänne monta kennel papereillä 1v.-1,5v. enklannin bullin koira kenen omistajat olit jäänyt työttömiksi eikä halunnut koiralla kärsivään siitä.
        Sain onneksi kaikille uudet ja hyvät kodit .Mutta te ette aavistaa kuin vaikea oli olla välittäjä siinä tilanteessa.
        Koira etsis ja odotti selvästi omistaija mulla oli sydän itsellä repeämässä kivuista katsoeen kuinka se reakoi jokaiseen pakettiautoon joka tuli.
        Todennäköisesti heillä oli pakettiauto ja nyt toine odottii ja se katse.....
        Niin ,että en ole se keneksi mut leimatte taisteleen eläinten ja ihmisten hyvinvoinnin puolesta.
        NB! kolesterooli lääket -kaikki tuottavat ALTSAIMERIA YLI 90% kolesteroli ei alentaa ja sitä ei saisi alentaa lääkeillä se alentuu itse helposti ruualla,me tarvimme kolesterolia voihapon tuotantoon ja sitäkautta masennuksen estoon.!!!Terveisiä Lilian


      • hau-hau
        elämä on. kirjoitti:

        HAH HAH
        Meillä on kuule 22vuotias kissaneito ihka elävänä tässä, ja ihan kaupan ruokaa on syönyt. Että ei tarvita kissa terapiaa eikä muutakan palveluita sinulta.

        En tarjoo kissa terapia, vaan kissat ovat terapeutteja .He tiedävät koska ja mistä särkee mutta kun keinotekoinen ruoka vaikuttaa myös eläinten järkeen niin he ei ole silloin enä niin aktiivisiä sitä toteuttamaan.
        OLET ONNEKAS KUN KISSA ON TERVEE,kaikille ei käy näin.
        Samoin ei tarjoa ka mitään muuta palvelua kellekään väkisiin ,kerroin vaan kuka olen ja mitä ajattelen.KAUNISTA KEVÄTTÄ SINULLEKIN -TORISEJA


      • HAU-HAU
        REPS!!!! kirjoitti:

        Hah hah, hyvä trolli "Ei tarvitse myrkyllisiä lääkeitä käyttää,olen terveydenhuolto alan koulutuksen saanut ja itse vuosia ihmisi myrkyttänyt ."

        Kaikki hoitoalan ihmiset myrkyttää ihmisiä ne on kemiallisia ja haitallisia.
        Sairaudeen kun sairaudeen saa oikealla ruokinnalla ja raaka ruokinnalla hoitaa.
        R.O.JANG-UUDEN BIOLOGIAN ISÄ.-OMISTAA TERVELÄÄN JA PARANTA SYÖPÄ MYÖTEEN KAIKKI SAIRAUDET.
        TÄYTENNÄN ITSEÄ HETKEELLÄ RAAKARUOKA RAVITSEMUSTERAPEUTTINA


      • hahhah....
        HAU-HAU kirjoitti:

        Kaikki hoitoalan ihmiset myrkyttää ihmisiä ne on kemiallisia ja haitallisia.
        Sairaudeen kun sairaudeen saa oikealla ruokinnalla ja raaka ruokinnalla hoitaa.
        R.O.JANG-UUDEN BIOLOGIAN ISÄ.-OMISTAA TERVELÄÄN JA PARANTA SYÖPÄ MYÖTEEN KAIKKI SAIRAUDET.
        TÄYTENNÄN ITSEÄ HETKEELLÄ RAAKARUOKA RAVITSEMUSTERAPEUTTINA

        Olis kyl mielenkiintoista tietää miten syöpä paranee ruokavaliolla :D syömällä sitä järvimutaa niinkun te lilian teette? Ja ihmiset, älkää missään nimessä ostako tältä ihmiseltä koiria, olen nähnyt missä olosuhteissa ne elävät ja miten kohdellaan...


      • Lilian12
        Kiinnostaisi tietää kirjoitti:

        Lilian, mistä kuulit että sinusta keskustellaan täällä?
        Keneltä kuulit?

        yksi tuttu sanoi ja kun myin yhtä koira sitt minulle lähetetti kysely,että tiädäänkö siitä kommentista mitään ja kuinka selostaan sen .
        Samoin kun nyt ,on taas vuosi mennut kun joku lähettii minulle tämän linkin ja vastaan kyllä aina kun kysytään ei ole mitään pelattava olen koulutettu ja sivistynyt ihminen eikä mikään salakuljettaja tai trokari .


      • hau-hau
        elämä on. kirjoitti:

        HAH HAH
        Meillä on kuule 22vuotias kissaneito ihka elävänä tässä, ja ihan kaupan ruokaa on syönyt. Että ei tarvita kissa terapiaa eikä muutakan palveluita sinulta.

        En ole sulle mitään terapia tarjoamassakaaan ja kissa oman olemassaololla vaikuttaa terapeuttisesti ei sitä kuka voi hänen puolestaan tehdä!
        Ole onnellinen kuin sun kissa on kestänyt tän roska ruoan!!


      • hau-hau
        hahhah.... kirjoitti:

        Olis kyl mielenkiintoista tietää miten syöpä paranee ruokavaliolla :D syömällä sitä järvimutaa niinkun te lilian teette? Ja ihmiset, älkää missään nimessä ostako tältä ihmiseltä koiria, olen nähnyt missä olosuhteissa ne elävät ja miten kohdellaan...

        No nii taas yksi pasan puhuja ,älä tule valehtelemaan mistään kauheista olosuhteista koirien pitossa jos olisit nähnyt silloin et voisi kirjottaa tällaista.
        Kuka olet miksi ei uskalta omalla nimella ilmestyä kun olet niin kova tietäjä.
        Veikkaan ,että olet yksi pelkuri valehtelija harmi,että en käy tällä sivulla lähes ollenkaan. Yleisesti olen netissa aika huonosti ainostaan kun joku taas kertoo,että kuule susta taas joku valehtele menee ja lue!
        Ja mielenkiintoista on,että mistä järven mutan ja syöpä jutuista nyt puhut ?Täytyy alkaa vierailla niillä sivuilla useimmiten ,että vois reakoita sellaisiin valehtelioihiin !
        Tuliko nyt parempi olo kun sait taas paska puhua???
        Sellainen käyttäytyminen kuulu kans vakavammasta päästä psyykkisiin ongelmiin!


    • puttannii

      Hei, sul on tutun näköisii kirotus virheit;)

    • 29

      nii aina ja sul on tutun näkösii juttui:))

      • ny vai

        jaa ny vai, ai mul vai


      • ny vai kirjoitti:

        jaa ny vai, ai mul vai

        Kun ihmiset vaan pikkuhiljaa oppisi,miten se koira kannattaa ostaa,eikä haksahtaisi yksikään vaan siihen halpaan hintaan.Tietoa kun nykypäivänä asioista on pilvin pimein saatavana.
        Vakuusrahaa EI koskaan pitäisi maksaa,ellei ole nähnyt pentua,emää ja sen olotiloja.Eri asia,jos ostaa ulkomailta(rekisteröidyn ja hyvän lähtökohdan saaneen pennun,ei siis mitään trokaus),mutta niissäkin tapauksissa voi tehdä paljon sen eteen,että tulee vastuullisesti ja kunnon kasvattajalta ostettua.
        Kukaan vastuullinen ei myöskään varaa tai myy,ellei ole ostajaa nähnyt.


    • Risse

      Moi!
      En mitenkään ole samaa mieltä mutta tommosii ihmisii on. Itse tuon koiria ulkomailt ja ihan rotu koiria ja ihan ihmisten tilauksest.en pyydä varausmaksuja ynm. Mutta kannattaa itse aina miettii etukäteen mist kattoo! Suomes et todellakaan saa halval rotu koiraa, siks moni pyytää esim. minulta tuonti koiraa, kun en pyydä siit maltaita!! Ei kenenkään unelma voi toteutuu koirien suhteen jos hinta on mikä on????? Kielitaitokin pitää olla kohdillaa!! Itse oon hakenu koiran ulkomailt ja olen bensa rahan vaa maksanu et saanu vaik koiran tallinnaan ja koira raha vast sit käteen! Noi mitkä on suomen sivuil, ihme ilmoitukset nii niihin ei koskaan kannata ottaa yhteyttä!! kaikist järkevin on se, mis on puhelinnumero ja voit soittaa ja tiedustella ynm.. ihan kuka vaa suomeskin voi huijaa sua koiran varaus maksun kans!!! EI aina oo vaa ulkomail olevat!!!

      Kaikkeee siis voi sattuu ihan missä vaa!!! Ei suomi Vi**u oo mikään "puhdas" maa missä mukama ei hitto mitään satu!!! JA lopettaisit paskan jauhamisen muilla sivuil! Tiedätpä sit ainakin omast kokemuksest ettet osaa oikein kattoo mist koiran otat. Mut ei pahalla mut ei hyvällälään tää mun viesti.

      Kaikkeen ei aina kannata uskoo!!!

      • tiedetään sut jo

        Kalevi-setä on jo tuomittukin monta kertaa trokauksista. Joten suu suppuun, tai kärytän sut taas.


    • ponteva

      Joo ei se sitä tarkota että jos pari kertaa haet koiran ulkomaita että olet joku trokari :-) ..ei kaikilla ihmisillä ole varaa ostaasuomesta pirun kallista koiraa ,tottakai sitä kääntyy halvempaan vaihtoehtoon . Ja se ei kaikki tarkota että koirat on kipeitä ja tuo tauteja jos on hiukan halvempi koira . Muistakaas nyt ihmiset että ulkomailla on myös hyvä kasvattajia !! Tiedän kyllä ihan suomalaisiakin kasvattajia mitkä ovat koiriaan hakenu mm. Ruotsista,venäjältä Sun muualta.. ja koiran kun haet ulkomaitakin se käy siellä eläinlääkärin tarkastuksessa,sirutetaan ja rokotetaan . Tiedän monoa ihmisiä kenen koirat on ulkomailta ja aivan mahtavia ,kauniita,terveitä koiria . Myös näyttelyissä pärjänneitä . Se on eriasia jos hakee koiran hämäristä olosuhteista joltain tehtailijalta . !

    • risse

      tiedetään mut.. nii olis hyvä vittu ja laita julkii kuka sit oon.. jos kerta nii hyvin tiiät mut!!! kaikki nekin koirat mitkä on kuulkaas suomeskin, nii ovat tuotuja suomeen! ei oo mitään erikois rotua suomessa, paitsi kun suomen koirat, eli pystykorvat ynm semmoiset.. joten onks nekin sekarotusii :D ei hitto et tämmösii ihmisii pitäis vissii vähän kouluttaa..

    • Lilian5

      Hei vastaan tänne taas kun sain sen linkin katsottavaksi.
      En ole mikään trokari eikä kusettaa ketään.Minulla on itsellä ollut aina joku koira ja välittämällä myös muitten koiria en näe siinä mitään paha.
      Muistan sen tilanteen ja se oli vahinko .
      Minulla on pari tuttua eläinlääkäriä ketkä pyysit silloin tuomaan suomeen pentuja joista ihmiset ovat luopuneet ja pyydänyt lopetta,mutta he ei halua hyviä pentuja lopettaa ja etsi ratkaisuja,silloin vaikka ne on puhdas rotuisia niille ei tulee papereita mukaan eikä niitä silloin myydä kallina.
      On myös minulla monta kennel omistaja jotka pyydä apua pennuille hyvän kodin etsinnässä silloin oli tilanne jolloin minulla oli Tallinnasta mopsi ja ranskan pulldoki myynnissä ja koirista kiinnostuneitten puhelin numeroissa oli vaan 1 numeron ero-se oli outo sattuma ,toisen kanssa sovitti tarkka hakuu ja he kävivät meillä kotona ja varasivat pennun.
      Pentu oli varattuna eikä kuka tullut hakemaan samalla ei saanut muut osta kun oli varattu.sen jälkeen laitoin varaus maksun ketkä on varmoja tulijoita.
      Siinä ei ole mitään paha ihan normaali käytäntö.
      En ole sen takia mitenkään joku TROKARI-mitä sellainen nimikke tarkoittakin?
      Kaikki voi eksyä ei se anda oikeutta hirvittää ja pilkata,samoin kielitaitosta olen tullut tänne aikusena eikä ole ehtinyt opiskeellä kirja kieltä mutta Tampere terveyshoito oppilaitoksessä suomenkilen tentissä oli 1 Suomalaisella huonompi numero kun minulla.
      Ylipäätä puhun 3 kieltä ja 4 olen vähe unohdanut mutta vielä vähesen muistan, onko se kielen osaminen ja aksentti joku vika minussa?
      Eikös se näyttää Suomalaisen rasismia vai kuinka ,olen tullut inkeriläisen maahanmuuttajan nimikkeellä tänne ja uskon ,että vaan hyvin madalan sivistykseen ominaisuus on näin syyttää ja kritisoita.
      Tunnetuna suomalaisia ei voi kyllä sanoa että täällä paljoon kielitaitolla voi kiitellä,ei siis ole oikeutta nauraa myös muiten osamista!
      Olen tehnyt Evirasta tuonti rekisterin niin,että ei teillä ole mitään sanottava.
      Samalla sanon ,että mulla on vuosien mitta tullut ympäri suomea tuttuja ja olen auttanut useitteni tuttujeni täällä syntyneitä pentuja myös välittää eikä siinä myös ole mitään kiellettua yli 20v. asuneena sekä siinä ajassa ehdi myös omia koiria pitää ja pentuja tuottaa ja myös myydä, joka on myös laillinen.

      Terveisiä ja jäitä hattuun kaikille katkeroille ja harhaluuloisille Lilian.

      • Ärtynyt

        Niin, Tallinnassa.

        Oliko paperit kunnossa? Rokotukset, madotukset? Miksi ylipäätään myydä koiria Suomeen? Pentutehtaat tekevät niin, kun eivät halua tulevien ostajian näkevän koirien "kotioloja". Oikeat kennelit pitäytyvät omanarvontuntoisesti kielessä, jonka hallitsevat hyvin - englannissa. Murtaen puhuttu suomi tarkoittaa aika automaattisesti pentutehtailua, rokottamattomien pentujen salakuljetusta ja emojen huonoja oloja joko Venäjällä tai Virossa. Ethän sinä niistä välttämättä tiedä, mutta kaikki muut tietävät.

        Miksi kennelit tarvitsevat itselleen trokarin, kun niin hyvin tietävät millaiselta se kuulostaa? Ihan kuin tosissaan yritettäisiin salakuljettaa rabiestakin Suomeen.


    • Nissaslainen

      Koirakaupoistasi en tiedä, mutta mielestäni surkeat myymälävarkausyrityksesi eivät ainakaan kohota kansalaisluottamustasi, Lilian. On surkeaa katsella illalla ostoksilla ollessa, kun yrität sulloa tavaraa takin alle. Joten jospa opettelisit kiltisti maksamaan ostoksesi. Tai sitten siirtyisit johonkin toiseen maahan, kun Suomi ei tunnu muutenkaan miellyttävän.

      • hau-hau

        Hei nyt kyllä menee ylitte rajoja,en tiedä mitä kuvittelit?Oletko see joka varasti meiltä valkoisen kissanpennun ulkoa?
        Kun uhkasin ilmoittaa asiasta niin tuli kauheasti syytöksiä ja uhkauksia.
        Nyt kostat täällä!


    • Tyydyväinen

      Hei olen hakennut kyseisen henkilön kautta useamman pennun ja olen erittäin tyytyväinen!
      Olemme antanut hänen tiedoja tutuille ja työkavereillekin ja myös he ovat tyytyväisiä.
      Häneltä tullut pennut ovat olleet asian mukaisesti hoidettua- rokotettu sirutettu ja madotettu!
      Voin vielä kertoa, että pennuista on tullut hyvin viisat ja tervet koirat kaikille!
      Kun hän välittää Virosta pentuja niin on luonnollista, että häneltä löytyy monta eri rotua olevia pentuja.
      Haluan jostain syystä uskoa, että soitit ja kyselit kumpakin rotua ja jos ne olit eri numeroilla niin ei ihme, että näin kävi!
      Mutta olen sitä mieltä että, et voi oman yhden tapauksen takia rupea toista ihmistä mustamaalamaan!??
      NB! Pyydään nyt myös omia tuttuja kertomaan tositarinoita jotka ovat häneltä saanut mahtavat koirat!

      • fxdg

        Hupsu trolli. Kiitos kun nostit tämän viestiketjun - näin me uudetkin suomi24:n jäsenet saamme lukea Kiurun puppimyllyistä. Muuten tämä olisikin hukkunut ja unohtunut...


    • Etsinitekinpentulia
    • mietityttää

      Hei mietin kans onko joku ostanut Lillianilta liljalta? Bernin ja kaukasianpaimenkoira mixiä 2015?

    • SuomiSeropi

      Huh huh... onneksi tuttava teetti koiralleen pennut, niin ei tarvitse itse osallistua eläinrääkkäykseen...

      • mietityttää

        Meidän piti ostaa Bernin ja kaukasianpaimenkoira mix ja hyvää hintaakin pyysi ja joten ei epäilyttänyt, sillon kun koira piti mennä hakemaan oli tällä henkilöllä jäänyt auto mökille jumiin ettei pääse koiraa luovuttamaan. Sujuvalla suomella viesteihin vastasi joten ei herättänyt epäilyjä.
        Lopulta sain osoitteen mistä koiran haen, ja paikanpäälle kun pääsin niin koira otettiin kaapista ulos, nainen ei ollut tämä lilian vaan joku huonoa suomea puhuva noin 60v mummo. Eikä koiran emoa tai isää ollut paikalla.
        Se herätti epäilyt ja asuntokin oli todella sotkuinen.
        Mutta minä tyhmänä, kun koira oli niin suloinen ja iloinen päätin ottaa sen joten maksoin vähän etukäteen, tää mummo kirjoitti luovutus paperit, en saanut koiran passia mukaan ja tajusin että koira on tuotu virosta.
        Kotiin kun päästiin karsoin koiraa tarkemmin ja huomasin koiran ihon olevan rupinen korvien ja takapuolen hännän lähettyviltä, soitin ja kysyin et mitä hittoo ja väitti että mutaa se vaan on. No ei mennyt kauaa kun tää koiranpentu ripuloi ja kusi joka paikkaan parin min välein ja ulos kun vei niin ei tää koira uskaltanut liikkua tarpeille.
        Alkoi mietityttää onko edes luovutusikäinen kun niin pieni tää koira oli. Alkoi todellakin epäilyttämään ja netistä etsin sitä koiran myyntiilmoitusta joka oli poistettu mutta toisen ilmoituksen löysin tältä lilianilta jossa myi koiranpentuja seefferin ja tiikeri tog? Pentuina! Ja kumma kun kuvassa oli tää meidänkin pentu joka haettiin bernin ja kaukasianpaimenkoira mixinä....
        Suutuin niin valehtelusta ja kauppaa ei ton naisen tarvitse tehdä ollenkaan kerran koiria myy minkä rotusena huvittaa! Ja luultavasti niitä tehtailee kun näkyy jatkuvasti olevan sen saman seefferin pentuja myynnissä!
        Niin ja rotweileriäkin tässä meidän koirassa oli.....
        Palautin koiran samaan osoitteeseen mistä hainkin ja huonot selitykset oli mummolla siihen kun kysyttiin miksi tää lilian huijaa ja myy meille toisen koiran..
        Sain ihme rahat takaisin vaikka hetken kesti.
        Olis kiva kuulla mitä niille koirareppanoille on käynyt?! Jos joku on tolta lilialta ostanut.


      • SuomiSeropi
        mietityttää kirjoitti:

        Meidän piti ostaa Bernin ja kaukasianpaimenkoira mix ja hyvää hintaakin pyysi ja joten ei epäilyttänyt, sillon kun koira piti mennä hakemaan oli tällä henkilöllä jäänyt auto mökille jumiin ettei pääse koiraa luovuttamaan. Sujuvalla suomella viesteihin vastasi joten ei herättänyt epäilyjä.
        Lopulta sain osoitteen mistä koiran haen, ja paikanpäälle kun pääsin niin koira otettiin kaapista ulos, nainen ei ollut tämä lilian vaan joku huonoa suomea puhuva noin 60v mummo. Eikä koiran emoa tai isää ollut paikalla.
        Se herätti epäilyt ja asuntokin oli todella sotkuinen.
        Mutta minä tyhmänä, kun koira oli niin suloinen ja iloinen päätin ottaa sen joten maksoin vähän etukäteen, tää mummo kirjoitti luovutus paperit, en saanut koiran passia mukaan ja tajusin että koira on tuotu virosta.
        Kotiin kun päästiin karsoin koiraa tarkemmin ja huomasin koiran ihon olevan rupinen korvien ja takapuolen hännän lähettyviltä, soitin ja kysyin et mitä hittoo ja väitti että mutaa se vaan on. No ei mennyt kauaa kun tää koiranpentu ripuloi ja kusi joka paikkaan parin min välein ja ulos kun vei niin ei tää koira uskaltanut liikkua tarpeille.
        Alkoi mietityttää onko edes luovutusikäinen kun niin pieni tää koira oli. Alkoi todellakin epäilyttämään ja netistä etsin sitä koiran myyntiilmoitusta joka oli poistettu mutta toisen ilmoituksen löysin tältä lilianilta jossa myi koiranpentuja seefferin ja tiikeri tog? Pentuina! Ja kumma kun kuvassa oli tää meidänkin pentu joka haettiin bernin ja kaukasianpaimenkoira mixinä....
        Suutuin niin valehtelusta ja kauppaa ei ton naisen tarvitse tehdä ollenkaan kerran koiria myy minkä rotusena huvittaa! Ja luultavasti niitä tehtailee kun näkyy jatkuvasti olevan sen saman seefferin pentuja myynnissä!
        Niin ja rotweileriäkin tässä meidän koirassa oli.....
        Palautin koiran samaan osoitteeseen mistä hainkin ja huonot selitykset oli mummolla siihen kun kysyttiin miksi tää lilian huijaa ja myy meille toisen koiran..
        Sain ihme rahat takaisin vaikka hetken kesti.
        Olis kiva kuulla mitä niille koirareppanoille on käynyt?! Jos joku on tolta lilialta ostanut.

        Varmasti kamala kokemus! Toivottavasti ihmiset lopettaisivat näiden ostamisen, jolloin uusia pentuja ei kannattaisi enää tehtailla. Pentutehtailua ei saa lopetettua säälillä, ja miljoonabisneksessä lemmikin henki on halpa :(


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe