Sopiva lapsiluku?

ElämänRikkaus

Mikä on teidän mielestänne sopiva lapsiluku?Ja miksi?

78

2919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Tää yksi riittää, esikoinen ja kuopus samassa paketissa. Miksi? No, myönnettäköön suoraan, että vanhemmuus ei olekaan sellainen juttu, joka olisi kolahtanut niin kovaa, että haluaisi alusta uudestaan kokea tätä kaikkea. Muksu ei tosiaan ole ollut helpoimmasta päästä, ja en vaan uskalla lähteä samaan rumbaan uudestaan... sääli sikäli, että lapsethan on erilaisia, ja ties millainen ihana hellantelttu jää nyt syntymättä...

• pyöreä nolla..

meillä on täydellinen lapsiluku.. eli pyöreä nolla!!
        emme halua kumpikaa lapsia joten silloin tilanteemme on täydellinen.. :)

• väsyneen äidin

purkaukseen!
        Itselläni jo lähes täysi-ikäinen lapsi,joka on ollut sairas vauvasta asti.Ensin fyysisesti ja sitten psyykkisesti.Nämä vuodet ovat olleet niin rankkoja että olen todella onnellinen siitä etten hankkinut aikoinaan lisää lapsia.Meinasin kyllä,mutta jostain kumman syystä sain järkeä sen verran etten ryhtynyt siihen hommaan.Huoh! Sydän on rikki ja verellä tämän yhdenkin kanssa.Joten ,älä jää harmittelemaan mahdollista "jos"lasta.Koita pärjätä sen yhden kanssa :)
        Kyllä äitikin tarvitsee joskus ajan jolloin kirjaimellisesti saa happea,vaikka edes hetkellisesti...vaikka tuskinpa vaikean lapsen äiti koskaan saa happea,niin kauan kuin elää,valitettavasti.Tuntuu pahalta kun ei ole juurikaan toivoa paremmasta.No,tämä on minun kohtaloni.

• Black.Magic.Woman
        pyöreä nolla.. kirjoitti:

Kyllä se ihmisen paras oisi olla, kun puuhun menis... niin mitään ei maahan jäis... pirskatti... joten.... sen nollan kannalla olen myös, mutta onneksi ei tullut hommattua, kuin yksi silloin 100 vuotta sitten... murrr...

Niin ja toivottavasti minusta ei tule mummoa ikinä Luoja siltä varjelkoon!!!

• rhgdrhrsth
        pyöreä nolla.. kirjoitti:

nolla on...ei tälläisia paskageenejä kehtaa levittää.

• vfwswwww

0!

• X
        rhgdrhrsth kirjoitti:

nolla on...ei tälläisia paskageenejä kehtaa levittää.

Se mika on sopiva lapsiluku, riippuu ihan ihmisista itsestaan, seka heidan tilanteestaan. http://mattiviikate.newsvine.com/

• adsföjkl

Sopiva lapsiluku on sellainen, joka tuntuu perheestä hyvältä. Eli about 0 - 15.

Meidän perheelle sopiva lapsiluku on kolme. Kolmeen lapseen riittävät meidän taloudelliset, henkiset ja sosiaaliset rahkeet.

• hioutuvat kivet

on neljä sisarusta, joidenkin mielestä paljon. Mutta äitini kertoi, että aikoinaan oli ollut telkussa keskusteluohjelma, jossa oli ollut kirvesmieheksi kutsuttu "filosofi" ja hän oli todennut, jotta lapsia pitää olla vähintään kolme. Oli esittänyt vertauksen, että laitapa kaksi kiveä pyöritä niitä kauan rummussa ja katso tulos. Kivet ovat hioneet toisiaan, mutta ei tarpeeksi. Laitapa kolme kiveä ja katso tulos kun olet pyörittänyt niitä. Kivet ovat hioneet toisiaan niin, että ovat kauniita ja sileitä.

Moni ajattelee myös niin, että lapsilla tulee olla seuraa toisistaan. Eli tehdään lapset suunnitellusti niin, että vähintään kaksi syntyy lähekkäin ja mieluummin toinen satsi samoin, eli saadaan neljä lasta tai kolmas myös toisen perään. Jos suunnitelmissa on neljä lasta, pidetään pitkä tauko toisen lapsen syntymän jälkeen ja sitten kaksi peräjälkeen.

• Määrä!

"Kolmeen lapseen riittävät meidän taloudelliset..."

Jos on 9 lasta, niin saa yli 3000 euroa tukiaisia. Tarvitsemme paljon kantaväestöä mamuinvaasion suomea historiaan työntävää vaikutusta vastaan. Mieti sitä.

Valtaapitävät ovat jo pitkään tukeneet monen lapsen perheitä runsain avustuksin, mutta kantaväestö on sokea. Valtaapitävien kiinteistöbisnekset ovat vaakalaudalla jos väki ei lisäänny. Siksi mamu-invaasio, kansan vastalauseista huolimatta. Money talks, nobody walks.

• wilma60

Minä haaveilin aina neljästä lapsesta. Jotenkin se tuntui hyvältä lukumäärältä sillä itse kasvoin ainoana lapsena ja haaveilin aina sisaruksista. Lasten saaminen ei sitten ollutkaan niin helppoa ja onneksi sentään kolme sain. Erosin muutama vuosi sitten ja yh-äitinä huomasin että kolme on juuri se määrä lapsia joihin minun voimat ja rahat riittävät. En tiedä miten olisin jakanut itseäni enää yhtään enempää jos minulla olisi ollut vielä neljäskin lapsi.

• katkera,kyllä!

Se onkin harmi kun nykyään pitää valmistautua siihen,että jääkin yh:ksi .Ennen vanhaan ei sentään tarvinnut.Siksipä en tee yhtäkään lasta joka joutuisi kärsimään mahdollisesta erosta.Tokihan lapset ovat rikkaus ja heillä paikkansa tässä maailmassa on,mutta voin väittää ettei ole yh:tä joka katuisi liian isoa katrastaan.Helpommallakin kun olisi päässyt.Eikä kuitenkaan ole takeita nykyaikana siitä,että edes yksikään lapsikatraasta pitäisi vanhemmistaan huolta kun he ovat vanhoja.Tähän on menty,olen huomannut :(

• fisutt

Haaveissa olisi 3 tai 4 lasta. Yksi vauva-ikäinen lapsi on tällä hetkellä.

Itse olen 5 lapsisesta perheestä ja itselleni sisarukset on tosi tärkeitä. Itselleni haluan myös melko ison perheen ja lapselle usemman sisaruksen.

• täällä ja miksi? Itse tunnen lapsi "tehtailijanaisen", jolle tuo kysymys on utopiaa.
      Itselläni on kaksi tervettä poikaa, jotka ovat jo nuorukaisia, enkä aijo enempää
      kasvattaa/tehdäkkään suunnilellusti. Onhan se jokaisen vastuu määrä melkoinen, jossa
      henkisiäkin voimavaroja todella tarvitaan.. Mitäs minä tänne itsestään selvyyksiä laittamaan,
      mutta lapsi ei ole mikään suhteen pelastamiskeino ainakaan, vaan molempien yhteinen päätös,
      haluta kasvattaa kunnollinen aikuinen ihminen, yksi tai useampi, että siksi...

• rötjäke

Ensin suunniteltiin 2-3. nyt niitä on kolme, tuntuu että menis se neljäskin.Ihmetelty on muijan kanssa miten yh:t pärjää edes sen yhden kanssa.

• nikke 64

MInulla on 6 lasta joista 3 on alaikäistä.Olen yksinhuoltaja äiti.Lapset rakkaita jokainen erillaisineen luonteineen ja lapset aikuisina soittelevat ja käyvät toistensa luona,juttelevat asioistaan.Itsekkin olen perheestä jossa on 10 lasta,joskin 2 sisarusta,äiti ja isä kuolleet.

• Äiti_75

Itselläni on 4 lasta ja olen yh-äiti.Vanhin on 17v.ja nuorin 2v. Hyvin on pärjätty.

• Äiti_75 kirjoitti:

Itselläni on 4 lasta ja olen yh-äiti.Vanhin on 17v.ja nuorin 2v. Hyvin on pärjätty.

itsekin yh jo viidettä vuotta. lapsia 4, vanhimmat 22 ja 20v ja nuorimmat 16 ja 13. vilskettä riittää....mutta päivääkään en vaihtais pois, sen verran paljon on lapset mulle antaneet....niistä olen ex:lle kiitollinen jos en mistään muusta

• minna tuuli

Minulla on kolme poikaa yksi tyttö tämä on hyvä on tuo mies viideslapsista
        en ole yksin ,mut vastuun olen joutunut kuitenkin kantamaaan .Perheen miehestä ei siihen ole

Yhtään lapsistani en pois antaisi Mummu-12 lastenlasta

• no kids

Sopiva lapsiluku on, kun ei ole yhtään lasta. Syy on, etten pidä lapsista.

• jepsjeps...

0 on sopiva niille, jotka eivät itse jaksa lapsiaan hoitaa. 2-3 itselleni toivoisin, rakastan lapsiani ja hoidan ne myös itse.

• ???

maapallon sietokyky ei kestä...
      kehitysmaissa ihmisen kulutus on huomattavasti pienenmpää, joten niiden maiden syntyvyys ei aiheuta muuta kuin lähinnä ihnimillistä kärsimystä...
      sen sijaan suomalisen lapsen harteille tulee niin maaailman 2. suurin ekologinen katasrtofi, ja vanhempien kerskakulutuksen seuraukset...

ilmeisesti on se elämän rakkaus unohtunut tässä maassa...
      mulle, mulle vaan ja paljon lisää, ei väliä millä hinnalla ja kustannuksilla.

lapset voi jo todella pahoin, mikä vaan heijastelee tätä järkyttävää tilannetta... eikä ole mitään mihin oikeastaan lapsensa synnyttäisi... saasteita, ekokatastrofeja, ihnimillistä kurjuutta...

ei, ei, ei.. maailmanloppu on käsillä...

• ääliö2

Tästä kirjoittajasta huomaa, ettei pahemmin ole matkustellut.
        Kyllä suomeen lapsia mahtuu!...Ja helvetisti nykyistä enemmän.
        Mutta meneppä jonnekkin miljoonakaupunkiin, niin ymmärrät asioista enemmän.

• mennä KELAn
        ääliö2 kirjoitti:

tai sossun jonoa pidemmälle kun tietää ettei köyhänä kannata lapsia tehdä nyky-yhteiskunnassa.Joo,jos joku haluaa lähteä miljoonakaupunkiin kakaroita tekemään ja maalattialla niille riisimössöä syöttämään ,niin siitä vaan! (tullaanko sitten onnelliseksi?)

• ei mahdu
        ääliö2 kirjoitti:

ei tartte kuin miettiä 10 vuoden päähän niin Suomi on täynnä mamuja ja heidän lapsia. Suomeen tehdään lujaa vauhtia miljoonakupunkeja. Kauniit luonnonmaisemat ja väljä tila jää historiaan.

• ei-ääliö
        ääliö2 kirjoitti:

Tähän maapallolaivaan ei enää yhtään. Kyllähän Suomeenkin mahtuu ihmisiä vaikka vieriviereen seisomaan mutta kysehän on elinmahdollisuuksista. Muualtahan tänne tulee kulutustavarat ja elintarvikkeetkin. Pitäis nyt ottaa tosissaan tieteelliset tosiasiat ja luopua mielihaluistaan. Nyt syntyvät ehtivät ehkä viiskymppisiksi, sitten loppu. Älyttömintä on kun työttömät suunnittelevat joutessaan tekevänsä lapsia että saa lapsilisiä. Kyllä maailmassa riittää lapsia rakastettavaksi jos aidosti haluaa.

• tasan nolla

0.

Siksi että tällä pallolla on jo liikaa ihmisiä.

• äiti,kohta 12 lasta

Mahassani on kahdestoista lapsi

• mietitääs uudestaan.
        äiti,kohta 12 lasta kirjoitti:

".... säälin ihmisiä,jotka ovat niin itsekkäitä ja omaan napaan tuijottavia,ettei lapsia uskalleta ottaa vastaan tähän maailmaan..."

Minulla ei ole mitään tarvetta jatkaa geneettistä perintöäni ja lisääntyä. Mieluummin pidetään huolta näistä lapsista jotka tänne maailmaan on jo tehty --- ja jätetty oman onnensa nojaan. Ei lienee viisasta sääliä tai syyttää itsekkääksi ihmisiä jotka on valinnut näin. Itsekästä saattaa olla myös tehtailla vastuuttomasti lapsia, joista ei osaa huolehtia riittävästi, vaan lapsi kokee pahimmassa tapauksessa olevansa ei-toivottu taakka.

On yksisilmäistä lokeroida lapsettomat itsekkäiksi. Joskus lapsettomuus saattaa olla puhdasta vastuuntuntoa.

• no huoh hoijaa

"jotka ovat niin itsekkäitä ja omaan napaan tuijottavia,ettei lapsia uskalleta ottaa vastaan tähän maailmaan"

Minusta juuri sellaiset ihmiset ovat itsekkäitä ja omaan napaan tuijottavia, jotka eivät osaa ymmärtää, että on olemassa muitakin mielipiteitä ja jotka alkavat sanelemaan, että mitä muiden ihmisen kuuluisi tehdä, että he ovat ns. normaaleja ihmisiä.

Onko sinun mielestäsi se jotenkin uskalluksesta kiinni, että syntyykö niitä lapsia vaiko ei? Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät halua lapsia? Onko sinun mielestäsi epänormaalia, jos ihminen ei halua lapsia?

Jotkut ihmiset haluavat elää elämänsä ilman lapsia ja se on heidän asiansa. Jokaisella meillä on oma päämäärämme ja tavoitteemme elämässämme ja kaikilla niihin ei kuulu lapsia. Meillä jokaisella on itse oikeus valita päämäärämme ja tavoitteemme, joten miksi ihmeessä muiden ihmisten pitäisi päättää kaikkien ihmisten elämäntavoite?

Olen joskus kuullut sanottavan että "Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään ilman lapsia"

No tähän vastaan että, ihmistä ei ole loppujen lopuksi tarkoitettu yhtään mihinkään.

• Näin on!

En voi uskoa onnellisuuteesi.Ei kai kukaan ihminen ,joka on synnytyskoneena ollut,edes kehtaisi sanoa kenellekään,että on onneton.Siinähän menettäisi omat kasvonsa!Kukaan nainen ei voi elää pelkästään lapsilleen ja olla "onnellinen" ellei ole pakotettu siihen,olkoonkin se sitten Jumalan armosta tai sitten jonkun lahkon pakottamana.

• 8+14
        no huoh hoijaa kirjoitti:

"jotka ovat niin itsekkäitä ja omaan napaan tuijottavia,ettei lapsia uskalleta ottaa vastaan tähän maailmaan"

Minusta juuri sellaiset ihmiset ovat itsekkäitä ja omaan napaan tuijottavia, jotka eivät osaa ymmärtää, että on olemassa muitakin mielipiteitä ja jotka alkavat sanelemaan, että mitä muiden ihmisen kuuluisi tehdä, että he ovat ns. normaaleja ihmisiä.

Onko sinun mielestäsi se jotenkin uskalluksesta kiinni, että syntyykö niitä lapsia vaiko ei? Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät halua lapsia? Onko sinun mielestäsi epänormaalia, jos ihminen ei halua lapsia?

Jotkut ihmiset haluavat elää elämänsä ilman lapsia ja se on heidän asiansa. Jokaisella meillä on oma päämäärämme ja tavoitteemme elämässämme ja kaikilla niihin ei kuulu lapsia. Meillä jokaisella on itse oikeus valita päämäärämme ja tavoitteemme, joten miksi ihmeessä muiden ihmisten pitäisi päättää kaikkien ihmisten elämäntavoite?

Olen joskus kuullut sanottavan että "Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään ilman lapsia"

No tähän vastaan että, ihmistä ei ole loppujen lopuksi tarkoitettu yhtään mihinkään.

Olen samaa mieltä, ihmisen ei ole "tarkoitus" tehdä mitään. Omalla kohdallani olen sitä mieltä että en tule olemaan hetkeen valmis hankkimaan lapsia, ehkä en ikinä. Minulla on liikaa ongelmia jo omasta takaa, ei ole kestävää toimintaa hankkia lapsia jos ei pysty huolehtimaan edes itsestään - ja kaikkihan niitä lapsia eivät tosiaan ikinä halua. Ehkä en minäkään: lapsettomana on suunnattomasti vapaampi tekemään mitä huvittaa.

• Keski-ik

Otsikko kertoo mikä hyvä lapsiluku. Suurin ongelma maailmassa on IHMISIÄ yksinkertaisesti ON LIIKAA.
      Ottakaa adoptiolapsia. Teette kolme hyvää : saatte rakkaan lapsen, lapsi saa huoltajat ja väkiluku ei
      nouse.

• NIINkaikkitietävästi

Hyvähän sinun on neuvoa kun olet saanut jo itse tehdä ja kasvattaa omat lapsesi. Kaikille se ei ole sama asia ottaa adoptiolasta kuin tehdä oma.

• Kuka käskee!!

0kpl

-mitä vittua pennuilla tekee. joku vitun järki synnytellä niitä tänne.

Viisaimpia ovat rikkaat sinkku ihmiset.

Miksi pitäisi edes tehdä, kuka käskee vai pakottaako YHTEISKUNTA jumalauta.

Siksi.

• 123456789,,,,,,,,,,,

Mielestäni se on jokaisen oma asia kuinka monta lasta maailmaan saattaa jos saattaa, se kun ei ole mikään itsestään selvyys , että mä haluan esim.5 lasta.Täytyy olla jokaisesta onnellinen jonka saa aikaiseksi.

• Tyhmä kysymys kun nyt ei olla Kiinassa. Mukuloita voi tehdä vaikka sata jos vastuun kantaa jokaisesta, eli vastaus on: Niin monta kuin haluaa, kunhan huolehtii jokaisesta siittiöstään mikä on munasoluun asti päässyt. T: Lucas123 (1- lapsi 4v.) D:

• 6+9=69

666 koska 42

• n.m.o.

Minä olen ottanut 3 avioeroa ja lopettanut sänkyhommat kun nämä vaimot tai tyttöystävät on alkaneet lapsia aatteleen,ei sillä lapset on kivoja kun eivät ole omia.Ja lapsiin uhratuilla rahoilla saa itselleen mukavia virikkeitä vaikkapa loistoautojen muodossa kuten minä teen.

• raja kaikessa

sopivin on 1 korkeintaan 2

• kahden äiti

2 on sopiva. Heistä on seuraa toisilleen, kasvattavat myös toisiaan vanhempien lisäksi. Korvaamme oman lukumme määrän ihmisiä, mutta emme lisää maailman ylikansoitustaakkaa. Lapset ovat hienoja olemassa, nautin elämästä enemmän nyt ja tykkään että lastemmekin on kiva olla olemassa..
      Meillä on sopivasti varaa näihin kahteen. Suuremmalla porukalla joutuisivat kaikki luopumaan liikaa jostakin tärkeästä, esim. hyvälaatuisista ruoista tai vaatteista. Ylellisyyden vuoksi emme näin ajattele.
      Kahdelle lapselle riittää molemmille yksi vanhempi, koskaan ei yksikään meistä joudu olemaan huomiotta ja yhden lapsen perheessä olisi lapsiraukalla liikaakin ylivalvojia :D . Tässä syitä, muille ehkä kelpaa muita. :)

• olisihan se

yksi lapsi kiva saada mutta viisaampaa on jättää hankkimatta. Tämä elämä ei yksinkertaisesti ole elämisen arvoista ihmisten toimesta :( Usein olen miettinyt, että kunpa en olisi itsekään ikinä syntynyt.

Tai ehkä jos on miljonääri, niin on tarpeeksi vapautta tehdä mitä huvittaa ja elää omaa aikataulua, tehdä omat päätökset. Silloinkaan ei pääse tulevaisuuden synkkää ennustetta pakoon, mutta ainakin voisi tänne syntyä nautiskelemaan siksi ajaksi, kun maapallo ylipäätään vielä elää. Köyhänä ei lapsia kannata tehdä, eikä ilman LUOTETTAVAA JA RAKASTAVAA MIESTÄ/ISÄÄ!!!! Vihaan edesvastuuttomia isiä!!!! Tajuatteko ollenkaan, että lapsi kaipaa elämäänsä myös isän?

• jonnaus

Kaksi. Enemmän on ylituotantoa. Erittäin hyvätuloiset voisivat tehdä jopa neljä. Siitä suurempi määrä on jo naiselle liian kova juttu ja lompakoll ekiperä.

Yksi riittää jos on sossun elättinä. Sitten on lisääntymisoikeus katettu, mutta valtionelätiksi ei tule enempää porukkaa.

Monilapsisia vaikuttavat olevan eniten ne perheet, kenellä joku muu maksaa elämän. Tunnen kolme sossulla asuvaa perhettä, joissa kaksi nelilapsista ja yksi viisilapsinen. Työssäkäyvillä tuttavilla yksi lapsi tai kaksi, joista jälkimmäistä harkittiin todella tarkkaan.

• näin ON hyvä

Ei yhtään. Miksi ihmeessä lapsia pitäisi olla??

• netkutellen

"Ei yhtään. Miksi ihmeessä lapsia pitäisi olla?? "

Harmi, etteivät vanhempasi ajatelleet samoin...

• alle 10, jossei tykkää suurperheestä.

• kasvattaa

Sosiaali tapauksilla on monta ja kiljunnasta päätellen omakotitalo alueillakin saattaa olla päiväkoti naapurissa niinn ettei ole päivänkään rauhaa. Meidänkö pitäisi rakentaa meluvallit kotimme rajoille jotta saisimme vähän rauhaa ja linnunlauluakin kuuluisi? Mihinkä luokitukseen kuuluu ahneet ihmiset joidenka tehtävä on vain synnyttäminen ja häiriköiminen niin paljon kun lystää. Niillä on varaa levittää rojujaan toistenkien tonteille mutta mitään kaunista ei saa laittaa kun ne ovat riehujien tiellä. Ihminen joka ei ole sairaasti lisääntynyt, kaksi autoa pihassa ja on jokin muu elämäntehtävä kuin lisätä jätettä ja paskaa niin hullu. Miksi ihmisen pitää itsekkäästi yli lisääntyä kun ihmisiä ei enään tarvita niin paljoa kun koneet tekevät monet työt eikä edes oteta työhön sellaisia lorveja jotka vaan seisoskelemalla palkan nostelevat. Nuori ihminen joka on turvonnut ihan 200 kiloiseksi ei ole mikään harvinainen näky tänä päivänä ja nämä läskiset kakarat. Sitten jos ei ole läskiä niin on mielenterveysongelmia perhe olosuhteista johtuen. Vanhemmat muka tietää kaiken mitä lapsiensa päässä liikkuu ja helppoa syyttää muita ja yhteiskuntaa jos ei tiedäkkään. Kakarat osaa huijata lahjakkaasti tyhmiä vanhempiaan jotka eivät näe omaa napaansa pidemmälle.

• ...

Ehdottomasti. Eläinlapsia sen sijaan saa tulla niin monta kun on tullakseen

• ...
        ... kirjoitti:

Ehdottomasti. Eläinlapsia sen sijaan saa tulla niin monta kun on tullakseen

Nolla, numero ei näkynyt otsikossa

• leo.nardo
        ... kirjoitti:

Nolla, numero ei näkynyt otsikossa

Lapsia ei tehdä vaan saadaan..
        Sopivaa määrää tuskin pystyy määrittelemään.
        Itsellä on kolme-aluksi luulin ettei tule ensimmäistäkään.
        Vaihtoehtona oli myös lapsettomuus, siis ajatuksissa, ennen kuin lasta alettiin suunnitellakaan.

• jaa-kko

ja minulla on 2 lasta minun mieheni kanssa. yksi lapsi on 5 vuotias poika ja toinen 11 vuotias tyttö

rakastan lapsiani. olemme adoptoinut heidät ja harkitaan vielä kolmatta ;)

• ..........

Miksi homojen pitää aina kertoa olevansa homo? En minäkään esittele itseäni "Nimi. Olen heteroseksuaali". Jos nimesi on Jaakko ja sinulla on mies = olet homoseksuaali. Hoks?

Ja nyt sitten kukkahattutädit vetämään tämän kirjoittanutta turpaan.

• jaa-kko
        .......... kirjoitti:

Miksi homojen pitää aina kertoa olevansa homo? En minäkään esittele itseäni "Nimi. Olen heteroseksuaali". Jos nimesi on Jaakko ja sinulla on mies = olet homoseksuaali. Hoks?

Ja nyt sitten kukkahattutädit vetämään tämän kirjoittanutta turpaan.

että homoillakin voi olla lapsia ;) mieheni on lapsilleni ''äiti'' ja minä isä ;)

• m
        jaa-kko kirjoitti:

että homoillakin voi olla lapsia ;) mieheni on lapsilleni ''äiti'' ja minä isä ;)

AIVAN JA PEDOFIILIKIN ON IHMINEN !

• no just det.
        jaa-kko kirjoitti:

"....homoillakin voi olla lapsia ;) mieheni on lapsilleni ''äiti'' ja minä isä ;)"

Ihanks totta? Tiedoksesi ystävä kiltti: tuo ei enää ole yhtään mikään uutinen nyky-aikana.
        Tosi monilla homoilla on lapsia. Samoin heteroseksuaaleilla.Myös heteroseksuaalisten vanhemmuudessa isukki saattaakin olla äidillisempi kuin nainen ja äitsykkä miehisempi ja jämäkämpi kuin isukki.

• Hurmeet

Kunnes tyttö syntyy...

up to 15.

• 550119

Nolla lasta. Ja syy: en voi sietää lapsia. Inhottavia huutajia.

• m

ILTASANOMAT lauantai 27.11 sivu 29 PEDOFIILIEN PARATIISI
      (Tuliko lehtemme jo paremmaksi ?), radioaktiivista kusta, röntgenkatse .puh 145028

• ................0

Kaksi lasta maksimissaan

Miksikö? Kahdesta on toisilleen seuraa ja molemmat saisivat huomiota tasapuolisesti. Maailmassa väestönpaljous on vakava ongelma, ja jos kaikki ajattelisivat niin, että yksi tai kaksi, niin väestö ei kasvaisi. Maapallo ei kestä tällaista väkimäärää. Noh, ehkä joku ajattelee, ettei se ole meidän ongelma, Suomessa kun asutaan. Mutta ehkä tällaisen henkilön kannattaisi miettiä omaa napaansa pidemmälle!

• lesso

luku on 42. Se on jumalan tahto!

• Ju&Je&Paskareikä
        lesso kirjoitti:

luku on 42. Se on jumalan tahto!

kyllä jumala haluaa että lapsiluku on nolla.
        toinen vaihtoehto on sitten , että ylikansoittuminen vältetään sotimalla

• fgtrfgrdg

..kaksi. Liikakansoitus on ikävä todellisuus. On se vaan niin kivaa olla täällä sitten sen muun 9 miljardin väestön kanssa, kun kenellekään ei riitä ravintoa ja kaikki tuottaa hirveästi roskaa.

• ränäz

Niin paljo on lapsi mun penis siitttää.

• Näiinse vaan on

Riippuu asian haaroista. Nokinenille sopiva luku on 0 ja älykkäämmälle kansanosalle 2-4. Onhan täysin selvää, että jos me maksamme tyhmille siitä että ni lsäntyy, niin Suomella ei ole vähääkään toivoa säästyä. uetaan siis niitä joilla on hyvä koulutus, sillä heidän lapset ovat maamme rikkaus ja toivo.

• paremmintienaava

Kuuleppas, kaikki ei ole mitattavissa älykkyydellä. Jos kaikki olisi älykkäitä järki-ihmisiä niin paljosta jäätäisiin paitsi! Myös tunneihmisiä tarvitaan pitämään elämä elämisen arvoisena.

- duunarimiehen bisnesnainen

• 20

16 lasta neljän eri naisen kanssa sopiva olisi sitten aina omaa ei vierasta kun naittattaa

• tilililuutililiiluul

Mut meillä 2 muksua jotka jo ihan mukavasssa iässä (9v ja 6v), joskus kun ne oli vielä ihan pieniä niin meinattiin kolmatta samaan putkeen, mut sit kuviot muuttu ja tuli kaikenlaista (aloin opiskelee uutta alaa ym.) ja asia jotenki vaan "jäi", joten nyt on noi 2 ja se määrä tuntuu itseassa pirun hyvälle.

Mitä enemmän aikaa kuluu, sen vähemmän enää edes haluaa alottaa samaa pilttirallia alusta (vaikka toki siitä aikoinaan nautinkin) mutta nyt... Nyt noiden kanssa on jo niin mukavan "helppoa", Tosin itekin vasta 29v joten en koskaan sano ei koskaan... mutta näin tuntuu nyt hyvälle.

• joku10

Ei kannata hankkia lapsia yhtään, joten meillä se on 0. En ole mikään äiti-ihminen ollenkaan ja lapset eivät ole meidän juttu. Älkää vaan hankkiko omia lapsia. Sukulaislapset ovat kivoja mutta en ottaisi nurkkiini omaa lasta.
      Jokainen tietystikin omaa tilannetta myötäillen hankkii lapsia tai ei! Jokainen päättäköön itse ja onneksi Suomessa on valinnan vapaus.

• jepajee2

Pyöreä nolla. en pidä lapsista ja en todellakaan halua sellaista huolehdittavakseni. karu tosiasia on se, että maapallolla on liikaa ihmisiä jo nyt. on todella itsekästä ja idioottimaista lisääntyä kuin kaniinit, koska siinä hommassa menee vain oma lehmä ojaan. no, idioottejahan riittää.

• penskaa

on just sopiva.

• Nollanolla

Jos olisin silloin tienyt näistä paskageeneistäni, en olisi yhtään hankkinut.

• älä tule beibi tänne
        Nollanolla kirjoitti:

Jos olisin silloin tienyt näistä paskageeneistäni, en olisi yhtään hankkinut.

Tykkään lapsista ja rakastan syntymätöntä/syntymättömiä lastani/lapsiani niin paljon, etten salli heidän syntyä näin kipeeseen maailmaan. Vaikka lapsi itse olisi rakastettu ja aivan mahtava ihminen, niin tää maailma on jo mennyt ihan plörinäksi , ei mitään pyhää eikä arvokasta tunnu olevan heille jäljellä. Kuinka niitä voi suojella ees`? Viesti ympäröivästä maailmasta on että kuluta ja hommaa tavaraa. Muokkaa itseesi ihanteiden kaltaiseksi, koska itsenäs et tule koskaan kelpaamaan. Hyvät tavat ja reiluus johon viisaat vanhemmat saattoivat kasvattaa, ovatkin arvoja joilla ei nyky-yhteiskunnassa pärjää. Mieluummin narsistinen persoonallisuushäiriö, sillä pärjää hyvin - paremmin kuin kohtelias ja korrekti joka osaa ottaa muutkin huomioon.
        Jos joku onnistuu kasvattamaan täyspäisen muksun aikuiseksi, niin kuinka kauan se nyky-yhteiskunnassa täyspäisenä pärjää? Ilman että on jonottamassa masennuslääkkeitä ja suremassa yksinäisyyttään, kun suurin osa ihmisistä onkin ihan muuta kun lapsena kasvatettiin uskomaan.

• hohoijaa2

Jos haluaa lapsia niin ihanneluku on 2 ! Silloin on lapsilla aina varma leikkikaveri ja he myös oppivat toisiltaan, ottamalla mallia. Esim. jos toinen oppii pukemaan niin toinen koittaa matkia perässä. Nuorena tukevat toisiaan ja ehkä yhteisiä harrastuksia, vanhempana kyläilevät toistensa luona (jos välit säilyvät).

Jos ei halua lapsia tai on epävarma pystyykö/jaksaako kasvattaa niin tietenkin 0 ! Mitä sitä tuskastelemaan semmoisella isolla asialla kokoelämäänsä, ei kun vaan lääkäriin nips naps..

• Matumbela

20-30 lasta, ja sit faija maailmalle

• hihiii!!!

kaksoset tuli. Hyvä näin. Enempää ei tehdä!!!!!

• 13 + 1

Kolme lasta kolmella ikävuodella.Siinä on meidän perheen paketti kunnossa :) enkä vaihtaisi elämääni lapsettomuuteen niin lapsirakas ihminen kuin olen

• Mielipiteeni = tämä

4 lasta. Heistä on iloa toisilleen. Kaverit vaihtuvat mutta sisarukset eivät. He voivat pitää aina yhtä. Myös elämän vaikeuksissa. Voivat luottaa toisiinsa.

• minäpätiedän!

2-3 lasta olis sopivasti jos siihen riittää rahkeet (kasvatus, raha, rakkaus).
      Kaksi lasta, jotta väkiluku pysyy samana, jotkut hyvägeeniset tai hyvin kasvattavat vanhemmat voi tehdä sen kolmannenkin, siltä varalta jos joku lapsista kuolee, ennenkuin ehtivät lisääntyä omalta osaltaan.

Nykyään toisaalta voitas tehdä ihan miten monta vaan, soditaan vaikka ylimääräset hengiltä tai jos ei niin kyllä uudet sairaudet sitten karsii liiat ja vähän lisää.

Aika karua, mutta niin on ihminenkin..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe