Olen yrittänyt kasvattaa orkideaa siemenestä jo hyvän aikaa. Aikaisemmat yritykseni eivät ole onnistuneet. Nyt on taas tulossa uusi siemenkota ja aion yrittää tällä kertaa oikein kunnolla. Onko muilla kokemuksia tästä hankalasta prosessista?
Orkidean siemenethän ovat niin pieniä, että ne tarvitsevat tietynlaisen sienikasvuston itääkseen. Mahdollisuutta tällaiseen symbioosiin ei kuitenkaan kotioloissa ole. Yksi tapa on kuulemma ravinnehyytelön käyttäminen, mutta mistähän tätä mahtaisi saada tai miten sitä voi tehdä? Mitä siihen tarvitaan? Olen kysynyt neuvoa sähköpostitse orkidea.fi:ltä, mutta vastausta ei ole kuulunut. Mistä mahtaisin saada neuvoja ongelmaan? Englanninkielisiltä Internet-sivuilta kyllä löytyy kaikennäköistä, mutta ongelmaksi koituukin se, miten hankkia tarvikkeita Suomessa.
Onko kellään kokemusta tai tietoa orkidean kasvattamisesta siemenestä? Entä mikä mahtaisi olla paras keino kukkien lisäämiseen keikien avulla?
Orkidean kasvatus siemenestä
4
3463
Vastaukset
- mycoritza
Orkideojen kasvattaminen kotona siemenestä on todella vaikeaa. Lisäksi taimien kasvu vie vuosia. tästä linkistä pääset euroopan parhaimmille sivuille, joilla Thomas ja Lotte esittelevät suht kädestä pitäen kaiken mahdollisen mitä sinun tulee tietää. Hommassa ei ole salaisuuksia, mutta vaikeaa se on.
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm- Orchidmaniac
Kiitos oikein paljon! Katsotaan miten homma etenee. Siemenkotakin puhkesi juuri...
- Lusidia
Orchidmaniac kirjoitti:
Kiitos oikein paljon! Katsotaan miten homma etenee. Siemenkotakin puhkesi juuri...
Miten orkidean siemenkasvatus etenee? En toki itse pysty siihen, on tyytyminen kaupan orkideoihin. Menestystä!
- orkideaviljelmä
Ostin kaupasta orkideoiden siemenpussin. Nyt kun luen asiaan liittyviä ohjeita, orkidean siemenestä asti kasvatus näyttääkin olevan vaikeampaa kuin oletin. Hmm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1264650Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv732683Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801695Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91176- 46896
- 66892
- 21873
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122853Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N68838Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50799