Olen yrittänyt kasvattaa orkideaa siemenestä jo hyvän aikaa. Aikaisemmat yritykseni eivät ole onnistuneet. Nyt on taas tulossa uusi siemenkota ja aion yrittää tällä kertaa oikein kunnolla. Onko muilla kokemuksia tästä hankalasta prosessista?
Orkidean siemenethän ovat niin pieniä, että ne tarvitsevat tietynlaisen sienikasvuston itääkseen. Mahdollisuutta tällaiseen symbioosiin ei kuitenkaan kotioloissa ole. Yksi tapa on kuulemma ravinnehyytelön käyttäminen, mutta mistähän tätä mahtaisi saada tai miten sitä voi tehdä? Mitä siihen tarvitaan? Olen kysynyt neuvoa sähköpostitse orkidea.fi:ltä, mutta vastausta ei ole kuulunut. Mistä mahtaisin saada neuvoja ongelmaan? Englanninkielisiltä Internet-sivuilta kyllä löytyy kaikennäköistä, mutta ongelmaksi koituukin se, miten hankkia tarvikkeita Suomessa.
Onko kellään kokemusta tai tietoa orkidean kasvattamisesta siemenestä? Entä mikä mahtaisi olla paras keino kukkien lisäämiseen keikien avulla?
Orkidean kasvatus siemenestä
4
3235
Vastaukset
- mycoritza
Orkideojen kasvattaminen kotona siemenestä on todella vaikeaa. Lisäksi taimien kasvu vie vuosia. tästä linkistä pääset euroopan parhaimmille sivuille, joilla Thomas ja Lotte esittelevät suht kädestä pitäen kaiken mahdollisen mitä sinun tulee tietää. Hommassa ei ole salaisuuksia, mutta vaikeaa se on.
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm- Orchidmaniac
Kiitos oikein paljon! Katsotaan miten homma etenee. Siemenkotakin puhkesi juuri...
- Lusidia
Orchidmaniac kirjoitti:
Kiitos oikein paljon! Katsotaan miten homma etenee. Siemenkotakin puhkesi juuri...
Miten orkidean siemenkasvatus etenee? En toki itse pysty siihen, on tyytyminen kaupan orkideoihin. Menestystä!
- orkideaviljelmä
Ostin kaupasta orkideoiden siemenpussin. Nyt kun luen asiaan liittyviä ohjeita, orkidean siemenestä asti kasvatus näyttääkin olevan vaikeampaa kuin oletin. Hmm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751440Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551122Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551108- 51805
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30657