Tietoa Espanjasta

Amigos?

Olen vannoutunut Espanjan-ystävä, mutta tällä palstalla olen ihka ensimmäistä kertaa. Olen käynyt maassa ainakin 50 kertaa ja aina saman oppaan kanssa, Olé-nimisen lehden. Ilmestyy kerran kuukaudessa ja olen ollut tilaaja yli 20 vuotta. Tarkoituksenani ei ole mainostaa, siitä vaan saa niin paljon hyvää tietoa! Niillä on nettisivut, www.olekustannus.com

12

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ólen tilaaja

      Niin on ja Óle-lehdessä on runsaan vuoden aikana julkaistu monien selkeiden asia-artikkeleiden ohella kielikurssi alkeista alkaen itseopiskelijoille.

      Sen antia voin pitää korkeatasoisena verrattuna Suomessa monissa kielikursseissa opetettuun nähden.

      Lehden opeilla tulee juttuun Espanjassa, toisin kuin esim. kansalaisopiston käsittämättömällä alkeisopetuksella.

      Nimimerkki tyytyväinen Ólen tilaaja.

      • Espanja2011

      • Oléoléolé!!!
        Espanja2011 kirjoitti:

        Yleistietoa Espanjasta:

        http://espanja.biz/blogi/

        Ihan kiva tuo blogi varmaan, vähän keskeneräinen vaan vielä ja sekava. Mutta mukavaa, kun joku jaksaa antaa muille tietoa.

        Myös minä olen Olé-lehden lukija, tosin irtonumeroiden, koska matkustelen paljon. Mutta hyvä lehti on, ihan ainoa laatuaan! Mukavaa tavata täällä muita lukijoita!


      • Espanjan ABC
        Espanja2011 kirjoitti:

        Yleistietoa Espanjasta:

        http://espanja.biz/blogi/

        Kiitos linkistä. Tuo on mielenkiintoinen sivusto ja tietoa näyttää olevan melkoisesti.

        Myös Óle-lehden tyytyväinen tilaaja.


      • hiking boots
        Espanjan ABC kirjoitti:

        Kiitos linkistä. Tuo on mielenkiintoinen sivusto ja tietoa näyttää olevan melkoisesti.

        Myös Óle-lehden tyytyväinen tilaaja.

        Espanjasta löytyy tosiaan jo melkoisesti tietoa myös suomeksi. Lisäisin listaan vielä suomenkielisen kävelyreittioppaan, joka esittelee reittejä todella yksityiskohtaisesti Espanjan eri osista (Asturias, Kantabria, Leon, Aragonia, Valencia, Andalusia):
        http://www.topwalks.net/fi/index.htm
        Jokaisesta reitistä löytyy reittiselostus, slide show, kartta, korkeusprofiili, GPS-välipisteet, ajo-ohjeet, tiekartta sekä paljon kuvia. Myös kasviosuus on kattava ja mielenkiintoinen:
        http://www.topwalks.net/plants/index.htm
        Itse olen viettänyt jo pitkään lomani Espanjan vuoristoseuduilla ja suunnitellut lomani reittivalikoiman perusteella. Runsaan kuvituksen ansiosta voi valita itseä kiinnostavan alueen ja valikoida sitten vaihtoehdoista mielekkäimmät ja itselle sopivat reitit.
        Suosittelen tutustumaan!


      • kiitos!
        hiking boots kirjoitti:

        Espanjasta löytyy tosiaan jo melkoisesti tietoa myös suomeksi. Lisäisin listaan vielä suomenkielisen kävelyreittioppaan, joka esittelee reittejä todella yksityiskohtaisesti Espanjan eri osista (Asturias, Kantabria, Leon, Aragonia, Valencia, Andalusia):
        http://www.topwalks.net/fi/index.htm
        Jokaisesta reitistä löytyy reittiselostus, slide show, kartta, korkeusprofiili, GPS-välipisteet, ajo-ohjeet, tiekartta sekä paljon kuvia. Myös kasviosuus on kattava ja mielenkiintoinen:
        http://www.topwalks.net/plants/index.htm
        Itse olen viettänyt jo pitkään lomani Espanjan vuoristoseuduilla ja suunnitellut lomani reittivalikoiman perusteella. Runsaan kuvituksen ansiosta voi valita itseä kiinnostavan alueen ja valikoida sitten vaihtoehdoista mielekkäimmät ja itselle sopivat reitit.
        Suosittelen tutustumaan!

        Hei kaikki Espanja-tietoa kaipaavat! Sain noin viikko sitten vierailun kotiini - Suomalainen Espanjassa-lehti kannettiin kotiovelleni Fuengirolassa! Hienoa palvelua!! Minulla on kyllä hyvä nettiyhteys, joten olin tähän mennessä ennen noutopaikasta hakemista sen lukenut netissä, mutta kyllä tuntui mukavalta saada televisio-ohjelmat ja menovinkit kotiin suoraan! Erinomaista palvelua lehdeltä, Fuengirolan kaupunki ilmiselvästi pitää suomalaisia arvossa!


      • Olén uusi fb-fani
        kiitos! kirjoitti:

        Hei kaikki Espanja-tietoa kaipaavat! Sain noin viikko sitten vierailun kotiini - Suomalainen Espanjassa-lehti kannettiin kotiovelleni Fuengirolassa! Hienoa palvelua!! Minulla on kyllä hyvä nettiyhteys, joten olin tähän mennessä ennen noutopaikasta hakemista sen lukenut netissä, mutta kyllä tuntui mukavalta saada televisio-ohjelmat ja menovinkit kotiin suoraan! Erinomaista palvelua lehdeltä, Fuengirolan kaupunki ilmiselvästi pitää suomalaisia arvossa!

        Olen Fuengirolassa nyt tutustumismatkalla ja kiitos vinkkienne, kävin tänään Olé-lehden toimituksessa tilaamassa lehden. Tilasin sen Suomen-osoitteeseeni, sillä asun vielä siellä, vaikka sydän onkin osittain täällä. Espanjassa ollessani saan ylimääräisen lehden numeron, joten koko juttu on win-win. Antoivat vielä kaupan päälle pari vikaa numeroa, joskin vastaanottoaulan pöydällä ei enää kuulemma pidetä kuin yhtä numeroa, pitkäkyntisten takia! Mahtaa olla haluttu lehti, kun niitä ihan varta vasten oli tultu varastamaan joulun alla!

        Onnéllista uutta vuotta kaikille!


      • kylmä totuus
        Olén uusi fb-fani kirjoitti:

        Olen Fuengirolassa nyt tutustumismatkalla ja kiitos vinkkienne, kävin tänään Olé-lehden toimituksessa tilaamassa lehden. Tilasin sen Suomen-osoitteeseeni, sillä asun vielä siellä, vaikka sydän onkin osittain täällä. Espanjassa ollessani saan ylimääräisen lehden numeron, joten koko juttu on win-win. Antoivat vielä kaupan päälle pari vikaa numeroa, joskin vastaanottoaulan pöydällä ei enää kuulemma pidetä kuin yhtä numeroa, pitkäkyntisten takia! Mahtaa olla haluttu lehti, kun niitä ihan varta vasten oli tultu varastamaan joulun alla!

        Onnéllista uutta vuotta kaikille!

        Valitettavasti Aurinkorannikkoa mainitaan Rosvorannikkona.

        Pikkukelmit(kin) kerääntyvät sinne ja taviksilla on monella alkoholiongelma eri suuruisena kun viini on halpaa.

        Seurauksena masennukset, yms pahoinvointi ja kontaktiongelmat.

        Mutta menepäs kirjoittamaan näistä vähääkään Orkkiin niin jopa saat hillittömän ryöpyn päällesi ja valitetaan kunnes saat porttikiellon sivustoille.
        Näin olen havainnut käyneen joillekin.

        Itsellä ei ole harmeja tullut mutta en sinne savusaunaan halunnut kirjoitella enää pitkiin aikoihin. Ällöttää tuollainen sairas sisäsiittoisuus.

        Mutta ikävää tuollainen sakkautuma.


      • melkein tipaton
        kylmä totuus kirjoitti:

        Valitettavasti Aurinkorannikkoa mainitaan Rosvorannikkona.

        Pikkukelmit(kin) kerääntyvät sinne ja taviksilla on monella alkoholiongelma eri suuruisena kun viini on halpaa.

        Seurauksena masennukset, yms pahoinvointi ja kontaktiongelmat.

        Mutta menepäs kirjoittamaan näistä vähääkään Orkkiin niin jopa saat hillittömän ryöpyn päällesi ja valitetaan kunnes saat porttikiellon sivustoille.
        Näin olen havainnut käyneen joillekin.

        Itsellä ei ole harmeja tullut mutta en sinne savusaunaan halunnut kirjoitella enää pitkiin aikoihin. Ällöttää tuollainen sairas sisäsiittoisuus.

        Mutta ikävää tuollainen sakkautuma.

        ...alkoholiongelmat aiheuttavat aina kaikelaisia ikäviä lieveilmiöitä, mutta Aurinkorannikolla ikävintä on, kun yrittäjät sortuvat viinaan ja jättävät sitten velvoitteensa noudattamatta.


      • punto y junto a Roma
        kiitos! kirjoitti:

        Hei kaikki Espanja-tietoa kaipaavat! Sain noin viikko sitten vierailun kotiini - Suomalainen Espanjassa-lehti kannettiin kotiovelleni Fuengirolassa! Hienoa palvelua!! Minulla on kyllä hyvä nettiyhteys, joten olin tähän mennessä ennen noutopaikasta hakemista sen lukenut netissä, mutta kyllä tuntui mukavalta saada televisio-ohjelmat ja menovinkit kotiin suoraan! Erinomaista palvelua lehdeltä, Fuengirolan kaupunki ilmiselvästi pitää suomalaisia arvossa!

        tästä voidaan olla montaa eri mieltä mutta minä olen kuullut tästä ns palvelusta montakin negatiivista palautetta. Tänään taas eräskin lehden "saaja" oli ns palvelusta hyvin närkästynyt ja suorastaan vihainen. Postilaatikot ovat täällä pieniä lehdet pursuavat niistä riekaleina. Kenen kustantamana sitä muuten jaetaan? Ayuntamienton autoilla sitä ainakin kuskataan. Miksi sitä työnnetään myös espanjalaisten postilaatikoihin, he eivät sitä ainakaan halua?


    • kiitollinen lukija

      Haluan kiittää Olé-lehden toimitusta asiallisesta tiedottamisesta suomalaisille, kiitos, kun jaksatte tehdä upeaa työtä! Pidimme juuri taloyhtiön kokouksen Espanjassa ja siellä puheenjohtajalla oli viimeinen numero pöydällä, missä käsiteltiin taloyhtiöiden asioita. Hyödyllistä!

    • oma kehu haisee

      Vähän turhan paksua itsekehua jopa päätoimittajalta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe