Mua pelottaa....

Maria

Niin mä olen vasta 15v Mun poikaystävä on 17v ja me harrastettiin kännipäissä seksiä ja sattu pikku vahinko....Niin siis olen nyt raskaana ja en tiedä mitä teen! Jos pitäisin lapsen en tiedä miten ihmeessä kertoisin siitä vanhemmilleni, mulla on ihan tarpeeks huonot välit niiden kanssa jo nyt, tai sitten miten mä pystyisin tekemään abortin ja tappamaan sen lapsen....??
Olen vasta 15v!!! pelottaa ajatus siitä että joutuisin olemaan koulusta pois OMAN lapsen takia!
Mä olen aivan kauhuissani...Tein aamulla raskaustestin ja se näytti että olen raskaana, en tosiaan tiedä mitä teen, mua pelottaa ihan saatanasti! voiko joku jotenkin auttaa mua ja kertoa mitä voisin tehdä?.....

25

5561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Suunnittelemattomille lapsille kannattaa tehdä abortti. Lapsia saa sitten aikuisenakin. Pärjäile!

      • Taika-83

        Mitä tuohonkin voi enää sanoa..?
        Todella surullinen tapaus olet sinäkin!
        Olet vasta 15v kuitenkin JO 15v joten alahan jo tyttökiltti ottamaan ohjat käsiisi ja elämän sen mukaan mihin oman elämäsi itse ohjaat!
        Taas saa uusi ihmise-elämä surkean lopun, sinun takiasi.
        Eikö kukaan osaa kunnioittaa uutta elämää..? :(


      • itse15
        Taika-83 kirjoitti:

        Mitä tuohonkin voi enää sanoa..?
        Todella surullinen tapaus olet sinäkin!
        Olet vasta 15v kuitenkin JO 15v joten alahan jo tyttökiltti ottamaan ohjat käsiisi ja elämän sen mukaan mihin oman elämäsi itse ohjaat!
        Taas saa uusi ihmise-elämä surkean lopun, sinun takiasi.
        Eikö kukaan osaa kunnioittaa uutta elämää..? :(

        hei! jos hän on hukassa niin tarvitseeko hän tukea vai tuota turhaa vittuilua? olen aivan varma että tyttö on oppinut joten eiköhän pitäisi ensin auttaa hänet tämän jutun yli ja sitten vasta puhua asiasta! älä masenna enää lisää! ja jos mietit että olen itse käynyt saman läpi niin en, vaan haluan vilpittömästi että hän saa asiansa kuntoon! sanomisillasi voi olla ei niin hyviä seurauksia jos saat tytön tuntemaan itsensä huonoksi ja turhaksi ja vääräksi ja murhaajaksi!
        tämä lapsen alku joka ei vielä edes muistuta lasta eikä omista sielua saati tietäisi maailmasta mitään tuskin alkaa kummitella..

        vastuu täytyy kuitenkin muistaa pitää eikä humala ole syy tällaiseen.. ja vielä muistutus että 15 vuotias on vielä täysin lapsi että annetaan heille ja minulle myös vastuuta sen verran mitä jaksetaan kantaa,eikö?


      • pippuri
        itse15 kirjoitti:

        hei! jos hän on hukassa niin tarvitseeko hän tukea vai tuota turhaa vittuilua? olen aivan varma että tyttö on oppinut joten eiköhän pitäisi ensin auttaa hänet tämän jutun yli ja sitten vasta puhua asiasta! älä masenna enää lisää! ja jos mietit että olen itse käynyt saman läpi niin en, vaan haluan vilpittömästi että hän saa asiansa kuntoon! sanomisillasi voi olla ei niin hyviä seurauksia jos saat tytön tuntemaan itsensä huonoksi ja turhaksi ja vääräksi ja murhaajaksi!
        tämä lapsen alku joka ei vielä edes muistuta lasta eikä omista sielua saati tietäisi maailmasta mitään tuskin alkaa kummitella..

        vastuu täytyy kuitenkin muistaa pitää eikä humala ole syy tällaiseen.. ja vielä muistutus että 15 vuotias on vielä täysin lapsi että annetaan heille ja minulle myös vastuuta sen verran mitä jaksetaan kantaa,eikö?

        Vai oikein pelottaa olla koulusta raskauden takia pois! Eipäs pelottanut ryypätä ja naida!


    • Äiti

      Varmasti pelottaa ja hirvittää. Sinulla on kolme vaihtoehtoa: abortti, adoptio tai lapsen pitäminen. Abortti on toimenpiteenä pieni. Jos raskaus on ihan alussa, sen voi suorittaa lääkkeellisenä, jolloin koko tapahtuma muistuttaa keskenmenoa. Esimerkiksi raskausviikolla 7 alkio on 1 cm pitkä ja erittäin kehittymätön - vaikkakin kyllä potentiaalinen ihminen. Ulos se tulisi lähinnä verenä. Sairaalassa joutuisit olemaan yhden päivän, lisäksi käymään yhden kerran ennen aborttia sekä yhden kerran abortin jälkeen. Siitä ei tarvitsisi edes kertoa vanhemmillesi, jos et tahtoisi.

      Lapsen pitäminen sen sijaan... Se ei ole päivässä ohi. Raskauden myötä todennäköisesti tottuisit ajatukseen äitiydestä, vaikka varmaankin ristiriitaisia ajatuksia olisi pitkin matkaa. Voisit tuntea raivoakin siitä, että joutuisit muuttamaan elämäsi aivan toisenlaiseksi, hylkäämään monet nuorten menot ja keskittymään aikuisen elämään rahahuolineen. Parisuhteellekin se on kova koulu. Suurin osa teiniäitien parisuhteista kariutuu ennen kuin lapsi on parivuotias.

      Kuitenkin kohdussasi oleva sikiö on oma, tuleva lapsesi, mikäli niin päätät. Teiniäitiys on raskasta, kuten äitiys millä tahansa ikää. Kuitenkin se on antoisaa, kasvattavaa, silmiä avaavaa... Äitiys on äideille parasta, mitä heille on tapahtunut.

      Teiniäitinä kuitenkin kohtaisit monia ongelmia, joita ei aikuisilla äideillä ole. Minimiäitiyspäiväraha ja opintotuki ovat samansuuruiset, reilut 200 euroa. Se ei tahdo riittää elämiseen. Teiniäitiys on siis penninvenytystä. Opiskelu on raskasta lapsen kanssa, suurin osa ystävistäsi haihtuisi ympäriltäsi. Kohtaisit paheksuntaa ympäristöstäsi.

      Ihan ensimmäisenä kannattaa mennä vaikka kouluterveydenhoitajan juttusille. Tai soita äitiysneuvolaan ja pyydä päästä keskustelemaan. Tai jos sinulla on joku aikuinen, jonka kanssa voit jutella luottamuksellisesti, suosittelen sitä. Edessäsi on iso päätös ja tarvitset siihen tukea.

    • kokenut saman

      oon kans 15. olin ite 2kk sitten paksun ja tein abortin koska poikaystäväni ei ollut valmis vielä.. suunniteltu raskaus ei ollut mutta tervetullut mulle koska vain.. päätin kuitenkin että koulu olisi parempi käydä eka loppuun ja hankkia työpaikka jotta vauvaankin olisi rahaa poikaystävä lupasi että myöhemmin sitten! äiti oli koko ajan tukenani (kuitenkin oli enemmän abortin kannalla) nyt kyllä välillä harmittaa mitä menin tekemään.. mutta parempi kuitenki näin. voimia sulle!!

      • onnellinen

        Mulla oli samanlainen tilanne 18 vuotiaana. Pillereistä huolimatta tulin raskaaksi ja tein abortin välittömästi. Vaikka olen aina ollut lapsirakas, päätös ei ollut vaikea. Mielestäni kaikkien lasten oikeus on sukeltaa maailmaan toivottuina ja tervetulleina. Nyt olen 26v ja lapset 2v ja 6kk. Onnellinen.


    • Maria

      Kiitos varsinkin sinulle "Äiti" kun annoit hyviä neuvoja! Tämä viestini ei ollut pilaa melkein toivoisinkin että olisi....Luulen että itse haluaisin tehdä abortin, mutta saanko tehdä sen "ilman äidin lupaa" Kun olen vielä aika nuori? toivoisin vielä että kertoisitte tuohon aborttiin liittyvistä asioista minullakun ei ole kokemusta. =)

      • Äiti

        Aborttiin et tarvitse vanhempiesi suostumusta, heille ei edes kerrota asiasta jos et itse tahdo.

        Muistaakseni raskausviikolle 9 asti abortin saa lääkkeellisenä, siitä viikolle 12 kaavitaan, ja siitä eteenpäin pitää hakea aborttilupaa ylemmiltä tahoilta.

        Abortiasian saat edistymään varaamalla ajan lääkärille. Riittää, että soitat omaan terveyskeskukseesi ja varaat ajan normaalille yleislääkärille. Sano ajanvarauksessa asiasi, niin saat ajan mahdollisimman nopeasti.

        Lääkäri kyselee sinulta hieman taustatietoja sekä syyn, miksi tahdot abortin. Tämän jälkeen hän kirjoittaa sinulle lähetteen sairaalaan toimenpiteeseen.

        Sairaalassa menee tosiaan yksi päivä, mikäli kaikki menee hyvin. Lääkkeellisessä abortissa sinulle annetaan lääkkeitä, jotka tyhjentävät kohtusi, eli käytännössä koet erittäin runsaat kuukautisvuodot. Kaavinta tarkoittaa sitä, että sinut nukutetaan hetkeksi ja kohtusi imetään tyhjäksi raskausmateriaalista.

        Kotiin saat lähteä abortin jälkeen saattajan kanssa, kunhan voit hyvin. Abortti maksaa normaalin sairaalamaksun, eli olisikohan se noin 20 euron verran, lisäksi voi tulla lääkärikäynneistä kustannuksia.


      • Koo
        Äiti kirjoitti:

        Aborttiin et tarvitse vanhempiesi suostumusta, heille ei edes kerrota asiasta jos et itse tahdo.

        Muistaakseni raskausviikolle 9 asti abortin saa lääkkeellisenä, siitä viikolle 12 kaavitaan, ja siitä eteenpäin pitää hakea aborttilupaa ylemmiltä tahoilta.

        Abortiasian saat edistymään varaamalla ajan lääkärille. Riittää, että soitat omaan terveyskeskukseesi ja varaat ajan normaalille yleislääkärille. Sano ajanvarauksessa asiasi, niin saat ajan mahdollisimman nopeasti.

        Lääkäri kyselee sinulta hieman taustatietoja sekä syyn, miksi tahdot abortin. Tämän jälkeen hän kirjoittaa sinulle lähetteen sairaalaan toimenpiteeseen.

        Sairaalassa menee tosiaan yksi päivä, mikäli kaikki menee hyvin. Lääkkeellisessä abortissa sinulle annetaan lääkkeitä, jotka tyhjentävät kohtusi, eli käytännössä koet erittäin runsaat kuukautisvuodot. Kaavinta tarkoittaa sitä, että sinut nukutetaan hetkeksi ja kohtusi imetään tyhjäksi raskausmateriaalista.

        Kotiin saat lähteä abortin jälkeen saattajan kanssa, kunhan voit hyvin. Abortti maksaa normaalin sairaalamaksun, eli olisikohan se noin 20 euron verran, lisäksi voi tulla lääkärikäynneistä kustannuksia.

        Mikä ÄITI sinäkin luulet olevasi???Kuinkahan paljon oma äitisi katuu ettei sinun kohdallasi tehnyt aborttia???

        Minäkin sain nuorena lapsen, mitä siitä???

        Ikä on vain fyysinen ja kyllä niitä kouluja ehtii aina jatkamaan, oikeasti.

        Todella tekopyhä "äiti"onkin keskuudessamme ja oikein hymiöt..oksettavaa!

        Kaduttaa kun pitelen pientä ihanaa lastani, että edes alussa harkitsin aborttia..

        Otatko "äiti" vastuun tämän tyttösen varmasti tulevista mielenterveysongelmista ja paniikihäiriöistä, joita jokaiselle MORAALIN omaavalle ihmiselle tulee tuollaisen teon jälkeen??

        Onneksi minun oma äitini ei ole tollainen hullu!!!


      • jotain
        Koo kirjoitti:

        Mikä ÄITI sinäkin luulet olevasi???Kuinkahan paljon oma äitisi katuu ettei sinun kohdallasi tehnyt aborttia???

        Minäkin sain nuorena lapsen, mitä siitä???

        Ikä on vain fyysinen ja kyllä niitä kouluja ehtii aina jatkamaan, oikeasti.

        Todella tekopyhä "äiti"onkin keskuudessamme ja oikein hymiöt..oksettavaa!

        Kaduttaa kun pitelen pientä ihanaa lastani, että edes alussa harkitsin aborttia..

        Otatko "äiti" vastuun tämän tyttösen varmasti tulevista mielenterveysongelmista ja paniikihäiriöistä, joita jokaiselle MORAALIN omaavalle ihmiselle tulee tuollaisen teon jälkeen??

        Onneksi minun oma äitini ei ole tollainen hullu!!!

        hyvin ja asiallisesti hoidettu abortti jälkipuinteineen ja keskusteluineen tuskin on sen suurempi mielenterveysriski kuin liian varhain saatu lapsi, jonka elämän kypsymätön , haluton äiti pilaa.

        ole hyvä äläkä nimitä murhaajaksi ketään ettet ole täysin virheetön itse


      • Äiti
        Koo kirjoitti:

        Mikä ÄITI sinäkin luulet olevasi???Kuinkahan paljon oma äitisi katuu ettei sinun kohdallasi tehnyt aborttia???

        Minäkin sain nuorena lapsen, mitä siitä???

        Ikä on vain fyysinen ja kyllä niitä kouluja ehtii aina jatkamaan, oikeasti.

        Todella tekopyhä "äiti"onkin keskuudessamme ja oikein hymiöt..oksettavaa!

        Kaduttaa kun pitelen pientä ihanaa lastani, että edes alussa harkitsin aborttia..

        Otatko "äiti" vastuun tämän tyttösen varmasti tulevista mielenterveysongelmista ja paniikihäiriöistä, joita jokaiselle MORAALIN omaavalle ihmiselle tulee tuollaisen teon jälkeen??

        Onneksi minun oma äitini ei ole tollainen hullu!!!

        Tiedoksi sinulle, että itse olen teininä lapseni saanut, nyt päälle parikymppinen kahden lapsen äiti. Eli siis tiedän, mihin tämä 15-vuotias on ryhtymässä, jos lapsensa pitää.

        Minähän vain vastaan kysyttyihin kysymyksiin mielestäni puolueettomasti, mahdollisimman asiatiedolla. Mielestäni en ole suositellut aborttia enkä myöskään lapsen pitämistä, vaan antanut neuvoja.

        Terveisin se "tekopyhä, oksettava, moraaliton ja hullu 'äiti'".


      • Maria
        jotain kirjoitti:

        hyvin ja asiallisesti hoidettu abortti jälkipuinteineen ja keskusteluineen tuskin on sen suurempi mielenterveysriski kuin liian varhain saatu lapsi, jonka elämän kypsymätön , haluton äiti pilaa.

        ole hyvä äläkä nimitä murhaajaksi ketään ettet ole täysin virheetön itse

        En ajatellut tosiaan (humalassa) mitä silloin tein eikä valitettavasti tuon asian jankuttaminen auta minua pätkääkään!

        En aio pitää tätä lasta! Vaikka kuinka murhaaja,mutta pidän itseäni vielä hyvinkin lapsena enkä missään nimessä voi ottaa vastuuta siitä... Enemmän minua tulevaisuudessa kalvaisi se että jos pitäisin lapsen ja ainakun katsoisin sitä tulisi minulle mieleen että se oli:vahinko lapsi jota en halunnut.

        Soitan heti huomenna tai ylihuomenna terveyskeskukseen ja varaan ajan. Kunhan nyt vielä mietin kaikki asiat läpi...

        Kiitos vielä teille jotka kerroitte asiallisesti minulle hyviä neuvoja,ilman niitä olisin nyt aivan hukassa!


      • _anamaria_
        Koo kirjoitti:

        Mikä ÄITI sinäkin luulet olevasi???Kuinkahan paljon oma äitisi katuu ettei sinun kohdallasi tehnyt aborttia???

        Minäkin sain nuorena lapsen, mitä siitä???

        Ikä on vain fyysinen ja kyllä niitä kouluja ehtii aina jatkamaan, oikeasti.

        Todella tekopyhä "äiti"onkin keskuudessamme ja oikein hymiöt..oksettavaa!

        Kaduttaa kun pitelen pientä ihanaa lastani, että edes alussa harkitsin aborttia..

        Otatko "äiti" vastuun tämän tyttösen varmasti tulevista mielenterveysongelmista ja paniikihäiriöistä, joita jokaiselle MORAALIN omaavalle ihmiselle tulee tuollaisen teon jälkeen??

        Onneksi minun oma äitini ei ole tollainen hullu!!!

        Mitä ihmettä oikein riehut! Et ole tainnut ikinä olla itse nuori ja pulassa, kun et voi tuon vertaa ymmärtää. Tuo on niin tyypillistä lapsellisilta ihmisiltä ja kiihkoilijoilta tulla arvostelemaan toisten ihmisten päätöksiä, vaikka itsekin olit samaa tekoa harkinnut. Häpeä itse!


    • anne

      Oliskohan kannattanu miettiä tuota asiaa ENNEN kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä! Tai olisit mokasi jälkeen hakenut jälkiehkäisyn niin vältyttäisiin turhilta voivotteluilta.

    • mamma

      Sun pitää nyt niin nopeasti ku mahdollista ainakin ottaa yhteyttä neuvolaan, lääkäriin. Niin että saat tietää tarkalleen kuinka pitkällä raskaus on. Sitten sulle siellä kyllä kerrotaan mitkä vaihtoehdot sulla on. esim abortti lääkkeillä jos raskaus alle 8vko, kaavinta 12vkolle asti, adoptio tai sitten raskaus jatkuu ja pidät lapsen. Hyvä olis kans jos voisit kertoa jollekin henkilölle johon luotat. Tarvitset tukea päätit miten tahansa.

    • äiti-83

      ota yhteyttä nuorisoneuvolaan tai mene koulu terveydenhoitajasi luokse.voit myös soittaa terveysasemalle. he voivat auttaa päätöksessäsi.

      tehdessäsi päätöstä vauvan pitämisestä ja abortista ota selvää mitä abortti käytännössä tarkoittaa ja katuisitko sitä myöhemmin. ota selvää vauvan hoidosta ja rahallisista tuista mitä voit saada kelasta (kansaneläkelaitos) yms. muista asioista, jotka liittyvät asiaan. kun tiedät asioista niin sinulle tulee varmempi mieli ja pystyt tekemään hyvän päätöksen.

      jos pidät lapsen niin voit pitää puolivuotta tai vuoden äitiyslomaa koulustasi ja jatkaa sitten koulun loppuun. voit myös muuttaa ensikotiin jos et kotona voi olla. siellä voisit saada tukea lapsen hoidossa ja päästä oman elämän alkuun. jos haluat vauvan niin soita alueesi äitiys-ja lastenneuvolaan. pääset siellä käymään pian ja saat tietoa ja tukea miten jatkaa eteenpäin. vaihtoehtoja varmasti löytyy teit mitä tahansa.

      etsi joku aikuinen joka voisi tukea teitä ja jonka kanssa voisitte puhua. keskustele asioista poikaystäväsi kanssa ja tehkää päätös yhdessä. voi olla hyvä, että kertoisit raskaudestasi vanhemmillesi. se on kuitenkin suuri asia ja yksin teidän ei kannata sitä kantaa.

      sinulla on n. 2kk aikaa tehdä abortti. mitä aikaisemmin se tehdään sitä helpompi se on. voit kuitenkin pitää lapsen jos haluat. kukaan ei voi pakottaa sinua aborttiin. se on sinun päätöksesi. monilla nuorilla on lapsia. vaikket olisikaan ihan valmis äidiksi niin mielestäni on parempi kuitenkin antaa lapsen syntyä kuin tappaa se.

    • Äiti 16.v

      Mä oon 16 ja mulla o pieni poika(3kk) ja mä oon ylpee siitä että mulle on joku niin ihana lahja suotu ku LAPSI!me ollaan voitu erittäin hyvin ku on perhe ja ystävät auttamassa ilman niitä en tosin jaksais... niin ja tietysti lapsen isä on tukena ja apuna kokoajaan!ja raskauden myötä kasvaa ihminen kun ihminen.okei nyt jotkut ajattelee et mitä mä lapsen kasvattamisesta tiedän mut uskokaa et kyl tiiän mä oli semmonen hulivili viellä parivuotta sitten enkä ois voinnu kuvitelakkaan et tulisin äidiks 16 vuotiaana...:) mut elämästä oppii... tee ratkasu ite äläkä muiden ihmisten painostuksesta nii kaikki menee hyvin!! onnee ja menestystä sulle...

    • Anna

      Tässä kun on lukenut paljon näitä eri kantaa olevia vastauksia niin mitäpä niihin voisi sanoa. Myöhäistä se on enää parjailla kun vahinko on sattunut. Abortti on ehkä paras ratkaisu mutta jos et halua tppaa lastasi ja olet kuitenkin hyvin nuori kasvattamaan vielä omaa lasta koska tuossa iässä pitää kyllä itse elää omaa nuoruutta.
      Moni kirjoittaa nyt kuinka ihanaa on olla nuori äiti ja olen sitä ollut itsekkin. Nyt olen 33 ja kadun sitä etten saanut elää nuoruuttani silloin. En silti lapsiani pois vaihtais onhan ne ihania.
      Suomessa on kuitenkin paljon perheitä jotka eivät voi saada omaa lasta joten siinä on kans yksi vaihtoehto. Olishan se yksi vaihtoehto kun voisi auttaa jotakin toista ja samalla tieto siittä että olisi antanut omalle lapselle hyvän elämän.(en sano ettetkö itse sitä voisi)
      Meillä on tilanne se että haluaisimme vielä yhden lapsen mutta emme voi sitä enää saada joten jos voin jotenkin auttaa niin kirjoittele sähköpostiini.
      [email protected]

    • klöklökl

      sä oot täys luuseri ja kaikki inhoo sua

    • Mira17

      Oon sitä mieltä, että abortti ois paras tehdä, ja mahdollisimman nopeasti.
      Jos et ole valmis pitämään lasta , niin sinun ei todellakaan tarvitse surra sitä että olisit kamala ihminen ja tappaisit lapsen, joka olisi juuri tulossa maailmaan, nimittäin virheitä sattuu ja niistä oppii ! :)
      Toivon että selvität myös välit porukoidesi kanssa ! (=
      Toivon myös , että teet ratkaisun itse, etkä kuuntele muiden mielipiteitä :)
      toivottavasti asiasi järjestyy!

    • ;((

      MIRA17:

      katsoitko ollenkaan miltä vuodelta aloitus on? Ja viimeinen kommentti?

    • 3 vaihtoehtoa

      Varaa aika lääkäriin/neuvolaan,saat sieltä tietoa esimerkiksi siitä miten pitkällä olet ja sinun olisi kuitenkin hyvä puhua vanhemmillesi tai terveydenhoitajalle koulussa.

      Voit joko pitää lapsen,antaa adoptioon tai sitten abortti. Aikaahan ei ole rajattomasti noiden vaihtoehtojen miettimiseen jos abortti on sinusta yksi vaihtoehto,mutta mieti tarkkaan.. Päätös johonkin suuntaan sinun on kuitenkin tehtävä.

    • ,

      ALOITUS ON VUODELTA 2004!

      Eiköhän tilanne ole järjestynyt, tavalla tahi toisella....

    • Myöhästynyt

      Mitenköhän tuonkin tyttösen kävi?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe