Tarkoitus olisi hankkia kolme paikkainen vesijetti retkeilykäyttöön..
,löytyykö asiasta kokemuksia? huippunopeudella ei niinkään väliä, kunhan olisi toiminta varma ja kulkisi suht järkevällä kulutuksella.
-mikä on varmin merkki?
-2t vai 4t?
-mikä mahtaa olla taloudellisin matka nopeus? ja paljonko vie silloin tunnissa?(2t kaasari /ruisku tai 4t)
Vesijetillä retkeily?
11
8524
Vastaukset
- di kulutus
seadoo gtx di matkanopeudella 0,43L/Mpk ,ei paha!
http://www.dooyoo.co.uk/boats/seadoo-gtx-di/421302/- Lars 1992
Eikös tuo ole sellainen pieni 2-T pulkka ja tarkoitettu lähinnä laiturin edessä pulikoimiseen?
Pari kesää sitten testasin ja fiilis oli sama ko uimassa vaatteet päällä. Laiska ja vaatteet kastui heti.
Siihen jos laittaa kuormaa yli 100kg niin pohjassa ollaan.
RXT tuntuu selkeesti paremmalta laitteelta ja voi ajaa kohtuullisen kovissa keleissä.
Yammulla löytyy myös isolla rungolla olevia laitteita ja myös ilman ahdinta jos pelkää huoltoja.
Teknari testas ainakin 2007 isompia jettejä tosin siitä on jo aikaa kulunut ja jos rahapussi on kunnossa niin kannattaa ostaa uusi jetti. - di
Lars 1992 kirjoitti:
Eikös tuo ole sellainen pieni 2-T pulkka ja tarkoitettu lähinnä laiturin edessä pulikoimiseen?
Pari kesää sitten testasin ja fiilis oli sama ko uimassa vaatteet päällä. Laiska ja vaatteet kastui heti.
Siihen jos laittaa kuormaa yli 100kg niin pohjassa ollaan.
RXT tuntuu selkeesti paremmalta laitteelta ja voi ajaa kohtuullisen kovissa keleissä.
Yammulla löytyy myös isolla rungolla olevia laitteita ja myös ilman ahdinta jos pelkää huoltoja.
Teknari testas ainakin 2007 isompia jettejä tosin siitä on jo aikaa kulunut ja jos rahapussi on kunnossa niin kannattaa ostaa uusi jetti.pieni pulkka?laite on 3.paikkainen täysi kokoinen jetti,jos on epäselvää malleissa,tässä linkki:
http://www.seadoosource.com/seadoomodelreference.html - Lars 1992
di kirjoitti:
pieni pulkka?laite on 3.paikkainen täysi kokoinen jetti,jos on epäselvää malleissa,tässä linkki:
http://www.seadoosource.com/seadoomodelreference.htmlJoo kyllä se on sama laite jolla olin ajelemassa ja viellä sama ruiskukonekin.
Siihen ku laitetaan kaksi keskikokoista aikuista kyytiin niin ui sen verran syvällä että saa unohtaa kaikki matka-ajelut ainakin kuivilla vaatteilla. Ja kuormattuna se muuttui viellä aivan armottoman kiikkeräksi.
- Ei kannata ujostella
Uskalikkona menin joskus jahtiporukkaan pumppuhaulikon kanssa. Parranpärinää oli paljon, mutta laitteen sopivuudesta linnustukseen ei keskusteltu, sillä olihan se hyvä - jollei peräti paras.
Veneilyssä kävi samoin. Aloitus eri jollilla, sitten purjeveneet, jotka käytännön (perhe) syistä muuttuivat moottoriveneiksi, purjelaudoiksi ja kumiveneiksi. Näitä oli yhtä tai useampaa samanaikaisesti.
Mietin aina silloin tällöin retkeilyä vesijetillä ja toteutin kokeilun 2006.
Tutkittuani tarjokkaita ostin Sea Doo 2T matkamallin käytettynä ilman virityksiä. Kaksi kesää sujui matkustellessa ja pajalla. Myöhään vuonna 2008 otin Sea Doo RXT:n käyttöön, ja sillä on vain ajettu 130 huoletonta tuntia muiden harrastusten ohessa. Moderni ja voimakas vesijetti sopii todella hyvin saaristo- ja järvimatkailuun. Molempia on kokeiltu, ja vaikka ensi kesänä liikutaan moottoriveneellä, niin jetti pysyy - sen verran loistava laite se on. - pikku-matti
Itse ostin kesällä Sea-Doo RXP:n ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Vehje on siis 4t 155hp versio. Kulutukseksi yhden hengen kuormalla sain n. 0,7 l/mpk, nopeutta 20-40 solmua. Reissattua tuli Espoosta Porvooseen, Hankoon, Tallinnaan jne. Esim. Espoon Suomenoja-Tallinna kohtuullisessa merenkäynnissä 1h 45min ja 33 litraa ysivitosta. Liikkuu myös ihan kivasti kahden hengen kuormalla eikä mielestäni ui mitenkään liian syvällä. Polttoainetankki 60 litraa eli ei ihan kokoajan tarvitse suunnitella reittiä huoltoasemien mukaan.
- Hekka
Mitenkä olette pitemmile matkoille varustautuneet mahdollisia teknisiä ongelmia varten? Suunnitelmissa hankkia jetti, kaikki neuvot, vinkit ehdotukset otetaan vastaan.
- Jettiretkeilyä
Itse olen käyttänyt retkeilyyn Sea-Doo GTX215 jettiä. Koko perhe menee kyytiin tarvittaessa (2 aik. lapsi). Ei ongelmia. Tässä jetissä on iso tavarasäiliö edessä. Lisävarusteena on kaiku ja plotteri. Mukana aina 5l varakannu ja puhelin tietty, muuten en ole ongelmiin varautunut. Eikä ole ollut tarve kummallekaan. Pisimmät päiväreissut vähän reilu 100km kun ei pidä kiirettä. Matkanopeus on yleensä 30mph, joten kyllähän sillä ehtisi jos työstäisi vain koko ajan eteenpäin.
- Yama
Meillä on yamaha gx6000bigboy, mahtuu 8 henkilöä kyytiin teltat ja muut retkeilyvälineet. 4-tahti, kulutus 0,8l/mpk.
- oikeavenepitääolla
Eihän vesiskootteri ole edes oikea vene. Varakkaiden mökinedustan rantalelu lähinnä. Täysin sopimaton retkeilyyn tai matkailuun. Samalla rahalla, kun ostaa vesiskootterin, ostaa oikean veneen. Millainen käsityskyvyttömyyshäiriön omaava edes ehdottaa ajatusta että vesiskootterilla voisi matkustaa vesillä ?!?!? Haloo!
- MitaanTietamaton
Olen nähnyt omin silmin ja jutellutkin vesiskootterilla retkeilevän kaverin kanssa. Käsityskyvyttömyyshäiriötä ei terveystarkastuksessa tänä vuonna havaittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537870- 614400
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404023Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353373Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423330Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383238- 482983
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422761- 492514