urheilu ja homous

sporttari vm.-70

Onko urheilijoissa homoja - tottakai on?
Miksi asiasta ei julkisuudessa koskaan puhuta, yksikään urheilija ei ole tietääkseni
tunnustautunut homoksi ( ainakaan suomalaisurheilija).
Homoja löytyy muusikoista,näyttelijöistä, juontajista ym.
Mutta missä on urheilevat homot?

8

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 20v

      he eivät vain ole ympäristön, eritoten urheilumaailman aiheuttamien paineiden takia pystyneet olemaan autenttisia, eli täysin itseään toteuttavia. toivon, että tulevaisuudessa tilanne on toinen.

    • urheilijoissa

      Mutta heidän urheilu-uransa loppuisi lyhyeen jos homous tulisi ilmi.
      Kuvittele esim. jääkiekkoilija joka olisi homo, mikä olisi hänen osansa?
      Yksikään joukkue ei tekisi hänen kanssaan minkäänlaista sopimusta.
      Tämä asia on yleismaailmallinen, ei urheilija voi missäänpäin maailmaa myöntää
      olevansa homo.

      • aikaa sitten

        haastateltiin kahta jääkiekkoilijaa, joista toinen oli homo ja toinen lesbo. Sen lesbon joukkuekaverit tiesivät asiasta, mutta homon eivät. Kyse oli muistaakseni junnusta tai alemman sarjan pelaajasta. Tästä oli pitkä keskustelu jatkoajan sivuilla taannoin, että miten suhtautuisit, jos suosikkipelaajasi tulisi kaapista. Keskustelu oli mielestäni yllättävän asiallinen ja positiivinen ns.perusäijäpalstalla, mikä vahvistaa ajatustani siitä, että homofobit ovat melko pieni mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö.


      • gaymann
        aikaa sitten kirjoitti:

        haastateltiin kahta jääkiekkoilijaa, joista toinen oli homo ja toinen lesbo. Sen lesbon joukkuekaverit tiesivät asiasta, mutta homon eivät. Kyse oli muistaakseni junnusta tai alemman sarjan pelaajasta. Tästä oli pitkä keskustelu jatkoajan sivuilla taannoin, että miten suhtautuisit, jos suosikkipelaajasi tulisi kaapista. Keskustelu oli mielestäni yllättävän asiallinen ja positiivinen ns.perusäijäpalstalla, mikä vahvistaa ajatustani siitä, että homofobit ovat melko pieni mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö.

        nämä homofoobikot ovatkin suurimmat ja pahimmat ns. tekijät ja vihanlietsojat, miksi monella alalla olevat homot joutuvat yhä 2tuhatta luvulla olemaan "kaapissa", valitettavasti. Erittäin suurelle osalle suomalaisia on aivan yhdentekevää kuka on homo/hetero. Olen itse onnellisessa tilanteessa, koskaan ei ole tarvinnut homoutta piilotella, olen elänyt sen tietoisuuden kanssa koko ikäni, päälle päin sitä ei kukaan näe, siis "heteron oloinen" mitä se sitten tarkoittanee lopultakaan


      • pari linkkiä
        gaymann kirjoitti:

        nämä homofoobikot ovatkin suurimmat ja pahimmat ns. tekijät ja vihanlietsojat, miksi monella alalla olevat homot joutuvat yhä 2tuhatta luvulla olemaan "kaapissa", valitettavasti. Erittäin suurelle osalle suomalaisia on aivan yhdentekevää kuka on homo/hetero. Olen itse onnellisessa tilanteessa, koskaan ei ole tarvinnut homoutta piilotella, olen elänyt sen tietoisuuden kanssa koko ikäni, päälle päin sitä ei kukaan näe, siis "heteron oloinen" mitä se sitten tarkoittanee lopultakaan

        myös urheilussa" http://www.uskalla.fi/
        http://www.uskalla.fi/kampanja/ajankohtaista/


    • tätämieltä

      Joukkuelajit, treenit, leirit, saunaillat, yhteiset kilpailut, ulkomaanmatkat.

      Kotiorjaksi otettu naikkonen vaimoksi.

      Kuvio : Sopii oikein hyvin homouden, elinkeinon ja helpon itsekkään elämän yhdistämiseen.

    • Anonyymi

      Homovihaa olen kokenut juniori urheilussa vaikka en ole homo, ilmeisesti nämä valmentajat ovat pitäneet minua homona. Mustasaaressa kun olen pelannut jalkapalloa noin 9-12 vuotiaana seurassa nimeltä vps, kummatkin valmentajat ovat jossain vaiheessa solvanneet minua jollain homokammoisella sanalla 90-luvulla.

      Eräässä turnauksessa mikä oli toisella paikkakunnalla ja yöpyminen oli paikallisessa koulussa, kun olin tulossa diskosta missä minut oli tönäisty lattialle, toinen näistä valmentajista, noin 30-40 vuotias, istui pöydän ääressä ja ohimennen solvasi hinttariksi. Kerran huomautin toiselle valmentajalle, joka oli myös noin 30-40 vuotias silloin että saan vähän peliaikaa, sanoin jotenkin että "koulun joukkueessa saan pelata enemmän." Tämä valmentaja sanoi jotain ja solvasi hinttariksi. Etenkin tämä valmentaja huusi joskus minulle asioista mistä ei huudettu muille, jos vaikka maalia nostaessa maasta, kun se oli jostain syystä kaadettu siihen niin että rima oli maassa, jäin roikkumaan rimaan kun se nostettiin ylös, niin silloin tämä saattoi huutaa. Muille ei huudettu samasta. Kerran myös vedin vähän kierteisiä vetoja, en tahallaan, tämä valmentaja huusi raivoten. En ikinä kuullut että olisi huutanut samalla tavalla muille.

      Siirryin toiseen joukkueeseen noin 13-15 vuotiaana, seuran nimi oli myös vps, siinä oli vaasan puolelta pelaajia ja harjoitukset olivat vaasan puolella. Toinen näistä valmentajista oli myös valmentaja siellä ja oli myös eräs uusi valmentaja joka ei ollut ennen ollut. Kun harjoituksissa juoksin erään toisen pelaajan rinnalla ja puhuin jotain, tämä uusi valmentaja nauroi ja sanoi toiselle valmentajalle "hauskan näköistä kun pieni hinttari juoksee toisen rinnalla" ja hän imitoi pilkallisesti ääntäni.

      Kun pelasin noin 15-16 vuotiaana joukkueessa, minkä nimi taisi olla "fc kuffen", minua on syrjinyt muut pelaajat, ei juurikaan valmentaja. Tässä joukkueessa on ollut enemmän ruotsinkielisiä kuin suomenkielisiä. Eräs tumma poika huusi kun olin mennossa vaihtoon koska loukkasin jalkani pelin aikana että "hintti tulee".

      Jääkiekossa on ollut myös jonkinlaista syrjintää kun olen pelannut 90-luvulla. Pelasin vaasan sportissa noin 10-vuotiaana, ehkä se oli syrjintää kun usein turnauksissa jotka olivat ulkopaikkakunnilla en saanut peliaikaa, piti istua vaihtoaitioissa koko peli. Pelasin joukkueessa nimeltä komu, mustasaaressa noin 90-luvulla aloittaen noin 7-vuotiaana.

      Noin 12-vuotiaana eräs valmentaja on ehkä solvannut minua hinttariksi. Kun harjoitukset alkoivat olla vaasan puolella ja kun joukkueeseen tuli pelaajia enemmän vaasan puolelta ja kun olin noin 14-15 vuotias minua alettiin solvata homokammoisilla solvauksilla. Kun oli nimenhuudot bussissa, eräs pelaaja sanoi minun nimen kohdalla "talar du svenska" imitoiden jotain tyypillistä "homon" ääntä. Silloin kummeli kultakuume oli paljon katsottu elokuva ja tämä "talar du svenska" on siitä elokuvasta, heikki helan hahmo "broman" sanoo sen, joka on siis joku stereotyyppinen "homo" elokuvassa. Sama henkilö solvasi muitakin kertoja. Istuin kerran ilmeisesti "heidän" paikalle bussissa, kukaan ei ollut vielä "valinnut paikkoja ennen sitä", siinä ei siis ollut istunut ketään ennen minua sillä matkalla, sellainen missä on pöytä välissä, hän sanoi toiselle pelaajalle "miksi tuo hinttari meni meidän paikalle". Eräs toinen solvasi myös hinttariksi, vaikka silloin kun olin menossa pukukoppiin ja hän laittoi oven kiinni ja sanoi "ei päästetä tuota hinttaria tuonne".

      Ei minusta koskaan olisi voinut tulla mitään huippupelaajaa jalkapallossa tai jääkiekossa, enkä olisi varmaan edes halunnut mutta ehkä joku muu joka on homo tai jota on solvattu homoksi on haaveillut urasta mutta ei ole voinut toteuttaa sitä koska on syrjitty ja kiusattu.

      Edelleenkään nhl:ssä ei taida olla yhtään avoimesti homoa eikä vaikka euroopan jalkapallon huippusarjoissa.

    • Anonyymi

      Surullista luettavaa. Miten voi menestyä joukkuelajissa, jos joukkueen yhteishenki on noin huono ja valmentaja roskasakkia? Minä olisin lopettanut urheilun. Tämä on tietysti helppo aikuisena ulkopuolisena sanoa. Lapsena haluaa olla siellä missä muutkin ja tehdä asioita ja vanhemmatkin saattavat painostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe