Minulla on vuosia jo ollut epämääräisiä vatsaoireita ja olen sen vuoksi ollut gluteiinottomalla ja laktoosittomalla dietillä. On tutkittu, mutta näyttöä allergiasta ei ole saatu.
Nyt olen itse yhdistänyt oireet kananmunaan: selkärankaa ja suoliston aluetta alkaa polttaamaan, tulee pahoinvoiva, vähän migreenin tapainen olo.
Keitetty kananmuna aiheuttaa ripulia ja pitkäaikaisia suolisto-ongelmia, raaka kananmuna esim. tiramisussa ja majoneesissa aihettaa edellä mainittuja selkärangan poltto-ongelmia ja tunnetta, että koko suolisto olisi tulessa. Lisäksi saan pahoja kramppeja, jotka tuntuvat keskiselässä ja ylävatsalla.
Voin kyllä välttää kananmunaa, mutta onko kenelläkään ollut näitä oireita?
Kananmuna-allergiaako?
5
5516
Vastaukset
- kananmuna-allergikko
testauttamassa. Jos olet kananmunalle allerginen niin se vaikuttaa sitten muihinkin asioihin, eräät rokotukset on sitten syynissä sen jälkeen, mm. paljon puhuttu sikainfluenssa.
"Voiko kananmunalle allerginen ottaa sikainfluenssarokotteen?
"Sikainfluenssarokotteet on valmistettu hedelmöitetyissä kananmunissa kuten kausi-influenssarokotteetkin. Näissä rokotteissa voi olla jääminä hyvin vähäisiä määriä kananmunan valkuaista, ovalbumiinia.
Kananmunalle allergiset voivat ottaa sikainfluenssarokotteen. Rokote voidaan antaa myös niille, jotka kananmunaa sisältäviä elintarvikkeita syötyään ovat saaneet henkeä uhkaavan, voimakkaan allergisen reaktion (anafylaksian). Tällaiset voimakkaimmin allergiset rokotetaan kuitenkin varmuuden vuoksi erikoissairaanhoidon poliklinikoilla lääkärien valvonnassa.
On mahdollista, että kanamunalle allergiset saavat lieviä yliherkkyysoireita rokotteesta. Valtaosalle heistä ei kuitenkaan tule minkäänlaisia oireita. Jos kananmuna aiheuttaa vain iho- tai suolioireita, rokotteen voi antaa normaalisti.
Pikkulapset, jotka eivät ole koskaan saaneet kanamunaa, voidaan rokottaa "
näin kerrottiin, mutta minä itse olen niiiin allerginen että jäi rokote saamatta. - ????
Minulla tulee pahoinvointia kananmunasta, varsinkin paistetusta, keitettyä voin yhden syödä. Kanaa enkä broileria voi syödä ollenkaan, tulee läpi vauhdilla. Oletko kokeillut, aiheuttaako ne mitään ? Se on silloin selvä asia jos aiheuttavat, kananmumastahan tulee isona kana tai broileri.
- kanamuna-allergikko
Broileria voin syödä satunnaisesti, mutta jos syön liian usein eläinproteiinia, alan saada myös oireita: olo on kuin keinuvassa laivassa, hikoilen yms. Sen jälkeen siirryin kasvisruokavalioon myös monet kognitiiviset häiriöt poistuivat. Kaikki sai alkunsa 6 vuotta sitten, kun olin 2 viikkoa Atkinsin dieetillä.
- Kananmuna-allergia
Vastaan vielä vaikka kysyitkin jo viime vuoden puolella. Minulla on vastaavanlaatuisia oireita kuin sinulla. Jos hiukankaan saan kananmunaa suuhuni suu kutisee, turpoaa. Jos vatsaan ehtii niin alkaa armottomat vatsakrampit, vesiripuli ja oksentelu. Lopuksi kuume nousee ja alkaa "horkka". Kohtaus kestää 5-6 h riippuen syödystä määrästä. Olo seuraavina päivinä todella heikko ja vatsa ei meinaa kestää mitään ruokaa, särkee yms. Iholla kanamuna tekee kutisevan rakkulan. Hankala allergia, mutta kyllä sen kanssa selviää, kunhan on varovainen. Olen ollut kananmuna-allerginen jo 20v.
Kortisonitabletit heti otettuna lyhentävät kohtauksen kestoa ja lieventävät oireita. Pärjäile!- yks allerginen
Kuulostaa hurjalta! Onko käytössäsi EpiPen? Onko sinulta testattu iho-/verikokein kananmunaa? Itselläni myös allergia ja lääkärit ovat lupailleet allergian lieventyvän, mutta tuntuu että on käynyt juuri päinvastoin...
Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768