80:sta gmail-"kirjeestä" ainakin 20 meni roskapostiin...

Tapahtuuhan sitä

...miksiköhän?

Lähetin kamuille ja kylännaisille/-miehille tietoa eräästä tulevasta tapahtumasta, johon
samalla toivotin heidät tervetulleiksi.

Nyt tässä viikon viiveellä alkaa selvitä, että tähän mennessä noin parilla kymmenellä
se on mennyt suoraan roskapostiin. Osa löytää sieltä, osa ei.

Lähetin viestin piilokopioina sillä en todellakaan levittele toisten osoitteita tuon kaltaisessa
tilanteessa.

Oliko syy tuo piilokopiona lähetys?
Mielestäni olen jostain joskus lukeunut, että esim. kansanedustajille lähetettävistä
viesteistä suuri osa menee roskapostiin, esim. gmailit.

Mikä sähköpostiohjelma olisi hyvä minun kaltaiselleni, joka pitkin vuotta monessa mukana,
mutta en todellakaan lähetä työmeilistä tuon kaltaisia posteja.

Vinkeistä kiitollisena!

6

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wWc9x

Roskapostisuodattimet analysoivat jokaisesta tulevasta postista useita asioita. Roskapostittajilla on tapana lähettää piilokopiota, joten se lisää suodattimen antamia roskapostipisteitä. Myös pelkän kuvan tai liitteen lähettäminen kasvattaa pistetiliä. Kuten myös kummalliset linkit ja tietyt sanat tai niiden näköiset kirjainyhdistelmät. Lopuksi tietyn pistemäärän ylittäneet katsotaan roskapostiksi.

• massapostitus

kannattaa ryhmitellä lähetettäessä sellaisiin ryhmiin jotka
      voivat saada nähdä toistensa osoitteet ts. ettei tartte
      lähettää piilokopioina.
      Kannattaa pyytää vastaanottajalta vahvistus sanoman lukemisesta
      (ei automaattisena vaan ihan kohteliaasti postin tekstissä).

• untokuurna

GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena.
        Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä.

• massapostitus
        untokuurna kirjoitti:

GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena.
        Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä.

"GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena."
        Myös Gmailissa voi kirjoittaa viestinsä loppuun
        "Hei, viittiks vastata mulle kun saat tämän postin?"

"Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä."
        Luot sen tekstitiedostoksi vaikka Muistiolla.
        Kait sentään tiedät keille postaat, itsehän sinun on se tiedettävä kuka on kuka.
        Itse olen sihteerinä ties kuinka monessa kissanristiäisyhteisössä eikä moinen
        ole ikinä tuottanut ongelmia.

• untokuurna
        massapostitus kirjoitti:

"GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena."
        Myös Gmailissa voi kirjoittaa viestinsä loppuun
        "Hei, viittiks vastata mulle kun saat tämän postin?"

"Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä."
        Luot sen tekstitiedostoksi vaikka Muistiolla.
        Kait sentään tiedät keille postaat, itsehän sinun on se tiedettävä kuka on kuka.
        Itse olen sihteerinä ties kuinka monessa kissanristiäisyhteisössä eikä moinen
        ole ikinä tuottanut ongelmia.

Ja postitat ilmeisesti viestit yksitellen vastaanottajille? Kahdeksankymmenen vastaanottajan kohdalla lienee sormet kovin puutuneet...

• gfdgfhhjjkjh

myös viestin otsikko vaikuttaa asiaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4402
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2859
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2612
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1585
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      192
      1030
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59