80:sta gmail-"kirjeestä" ainakin 20 meni roskapostiin...

Tapahtuuhan sitä

...miksiköhän?

Lähetin kamuille ja kylännaisille/-miehille tietoa eräästä tulevasta tapahtumasta, johon
samalla toivotin heidät tervetulleiksi.

Nyt tässä viikon viiveellä alkaa selvitä, että tähän mennessä noin parilla kymmenellä
se on mennyt suoraan roskapostiin. Osa löytää sieltä, osa ei.

Lähetin viestin piilokopioina sillä en todellakaan levittele toisten osoitteita tuon kaltaisessa
tilanteessa.

Oliko syy tuo piilokopiona lähetys?
Mielestäni olen jostain joskus lukeunut, että esim. kansanedustajille lähetettävistä
viesteistä suuri osa menee roskapostiin, esim. gmailit.

Mikä sähköpostiohjelma olisi hyvä minun kaltaiselleni, joka pitkin vuotta monessa mukana,
mutta en todellakaan lähetä työmeilistä tuon kaltaisia posteja.

Vinkeistä kiitollisena!

6

754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wWc9x

Roskapostisuodattimet analysoivat jokaisesta tulevasta postista useita asioita. Roskapostittajilla on tapana lähettää piilokopiota, joten se lisää suodattimen antamia roskapostipisteitä. Myös pelkän kuvan tai liitteen lähettäminen kasvattaa pistetiliä. Kuten myös kummalliset linkit ja tietyt sanat tai niiden näköiset kirjainyhdistelmät. Lopuksi tietyn pistemäärän ylittäneet katsotaan roskapostiksi.

• massapostitus

kannattaa ryhmitellä lähetettäessä sellaisiin ryhmiin jotka
      voivat saada nähdä toistensa osoitteet ts. ettei tartte
      lähettää piilokopioina.
      Kannattaa pyytää vastaanottajalta vahvistus sanoman lukemisesta
      (ei automaattisena vaan ihan kohteliaasti postin tekstissä).

• untokuurna

GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena.
        Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä.

• massapostitus
        untokuurna kirjoitti:

GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena.
        Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä.

"GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena."
        Myös Gmailissa voi kirjoittaa viestinsä loppuun
        "Hei, viittiks vastata mulle kun saat tämän postin?"

"Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä."
        Luot sen tekstitiedostoksi vaikka Muistiolla.
        Kait sentään tiedät keille postaat, itsehän sinun on se tiedettävä kuka on kuka.
        Itse olen sihteerinä ties kuinka monessa kissanristiäisyhteisössä eikä moinen
        ole ikinä tuottanut ongelmia.

• untokuurna
        massapostitus kirjoitti:

"GMailissa ei voi käyttää vastaanotto- tai lukukuittauksia, tämä huomautuksena."
        Myös Gmailissa voi kirjoittaa viestinsä loppuun
        "Hei, viittiks vastata mulle kun saat tämän postin?"

"Hmm. minnekäs tuollaisen ryhmän sitten luot? Ja miten selvität kuka saa nähdä kenenkin osoitteen? Vaikeaksi menee. Sitä varten on piilokopio-kenttä."
        Luot sen tekstitiedostoksi vaikka Muistiolla.
        Kait sentään tiedät keille postaat, itsehän sinun on se tiedettävä kuka on kuka.
        Itse olen sihteerinä ties kuinka monessa kissanristiäisyhteisössä eikä moinen
        ole ikinä tuottanut ongelmia.

Ja postitat ilmeisesti viestit yksitellen vastaanottajille? Kahdeksankymmenen vastaanottajan kohdalla lienee sormet kovin puutuneet...

• gfdgfhhjjkjh

myös viestin otsikko vaikuttaa asiaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe