Näyttö kuvankäsittelyyn

Näyttöä hankkimassa

Olen ostamassa uutta näyttöä kuvankäsittelyyn. Kumpi kannattaisi ostaa: Eizo Foris FS2331-BK (23") vai HP LP2475W (24") ? Vai olisiko joku muu parempi?

15

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • svedu2
    • pois...

      Pudottaisin Eizon pois jo alkuverryttelyssä. Pystyresoluutio on aivan liian pieni kuvankäsittelyyn. HP:ssäkään ei paljon kehumista ole siinä suhteessa, mutta kuitenkin tuossa hintaluokassa taitaa olla ainoa mahdollinen saavutus. Kuvankäsittelyssä joutuu myös pystykuvien kanssa tekemisiin ja itse pidänkin siitä syystä 4:3-näyttöä parempana.

    • hyvän niin

      osta
      Apple 24" LED Cinema Display

    • LaCacie.

      Nopeesti vilkaisin noita halvempia näyttöjä. Nec on viime vuosina voittanut paljon testejä, tämä voisi olla kiinnostava:

      http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=37950

      • Eizo 1920 × 1080, va paneeli mikä painii paljon huonommassa sarjassa kuin ips mikä on tuossa hp:ssa.
        Hp 1920 x 1200 Kyllähän tuosta korkeammasta pikselien määrästä on hyötyä kuvan käsittelyssä.

        Oma valinta noista kahdesta hp, Eizoa en edes harkitsisi. Dell ultrasharp, apple voisi olla myös hyviä haastajia, ja eizon kalliimmat mallit. Toki muissakin merkeissä laatua on jos vain on rahaa laittaa näyttöön. Vaikka tuo hp onkin jo hieman "vanha" on se loistava näyttö. Rahaa lisää peliin niin saa jo hp:een uudemman mallin.

        Ips ja led tekniikka yhdessä. Odotellaan niiden hintojen laskua.


      • canonEOS
        sfinski80 kirjoitti:

        Eizo 1920 × 1080, va paneeli mikä painii paljon huonommassa sarjassa kuin ips mikä on tuossa hp:ssa.
        Hp 1920 x 1200 Kyllähän tuosta korkeammasta pikselien määrästä on hyötyä kuvan käsittelyssä.

        Oma valinta noista kahdesta hp, Eizoa en edes harkitsisi. Dell ultrasharp, apple voisi olla myös hyviä haastajia, ja eizon kalliimmat mallit. Toki muissakin merkeissä laatua on jos vain on rahaa laittaa näyttöön. Vaikka tuo hp onkin jo hieman "vanha" on se loistava näyttö. Rahaa lisää peliin niin saa jo hp:een uudemman mallin.

        Ips ja led tekniikka yhdessä. Odotellaan niiden hintojen laskua.

        Hintaa näyttää olevan aika railakkaasti n. 1400 euroa mutta ilmeisesti aika pro?

        Mites noitten Apple iMac 27" näytönlaatu vrt. tämä LaCie 324i ? Applehan olis oikeastaan aika halpa kun siinä saa i7 Macin kaupanpäälle.

        http://www.youtube.com/watch?v=awuLv4ScPjc


      • Valovuotoa löytyy
        canonEOS kirjoitti:

        Hintaa näyttää olevan aika railakkaasti n. 1400 euroa mutta ilmeisesti aika pro?

        Mites noitten Apple iMac 27" näytönlaatu vrt. tämä LaCie 324i ? Applehan olis oikeastaan aika halpa kun siinä saa i7 Macin kaupanpäälle.

        http://www.youtube.com/watch?v=awuLv4ScPjc

        " Applehan olis oikeastaan aika halpa kun siinä saa i7 Macin kaupanpäälle."

        Applen näytöissä on liikaa ongelmia tasaisuuden kanssa, toinen puoli keltainen ja toinen mitä sattuu, kirkaslasi ja kirkkaus aivan liian suuri, sitä laskiessa näyttö alkaa sirisemään. Calibroinnit voi unohtaa noiden osalta, edes korkeudensäätöä ole näytössä. Myös kuolleet pikselit on ominaisuus mitkä muilla merkeillä vaihdetaan niin halutessa uuteen onsite-takuuna.


      • Ensimmäinen MäkkFinn
        canonEOS kirjoitti:

        Hintaa näyttää olevan aika railakkaasti n. 1400 euroa mutta ilmeisesti aika pro?

        Mites noitten Apple iMac 27" näytönlaatu vrt. tämä LaCie 324i ? Applehan olis oikeastaan aika halpa kun siinä saa i7 Macin kaupanpäälle.

        http://www.youtube.com/watch?v=awuLv4ScPjc

        Applen näytöt on joskus olleet hyviäkin, mutta ammattilaisilla on yleensä Macin perässä parempi näyttö. Ja Imacit on macin halpiskoneita, ei niiden näyttöjä saa kalibroitua, eikä niissä ole väritoistokaan kuin vaatimaton. Onhan se ihme, että ammattinäytön hinnalla saa useamman IMäkin. Mäkki käyttää samoja paneeleita monien muitten valmistajien kanssa. Eikä ne muutkaan näytöt ole mitään huippuvehkeitä, sieltä halvemmasta päästä.

        Hanki kunon näyttö, koneita voi joutua vaihtelemaan välillä, mutta hyvä näyttö kestää kauan ja se on kuitenkin tärkein osa kuvankäsittelyä. Ja laske tosiaan se kalibrointilaite budjettiin mukaan, muuten homma on pelkkää leikkimistä.


      • kalibrointi
        Ensimmäinen MäkkFinn kirjoitti:

        Applen näytöt on joskus olleet hyviäkin, mutta ammattilaisilla on yleensä Macin perässä parempi näyttö. Ja Imacit on macin halpiskoneita, ei niiden näyttöjä saa kalibroitua, eikä niissä ole väritoistokaan kuin vaatimaton. Onhan se ihme, että ammattinäytön hinnalla saa useamman IMäkin. Mäkki käyttää samoja paneeleita monien muitten valmistajien kanssa. Eikä ne muutkaan näytöt ole mitään huippuvehkeitä, sieltä halvemmasta päästä.

        Hanki kunon näyttö, koneita voi joutua vaihtelemaan välillä, mutta hyvä näyttö kestää kauan ja se on kuitenkin tärkein osa kuvankäsittelyä. Ja laske tosiaan se kalibrointilaite budjettiin mukaan, muuten homma on pelkkää leikkimistä.

        on tärkeintä koko hommassa voi verrata jos ostat kirpparilta silmälasit ja osaat suunistaa niillä kassalla ja myyjä ottaa sinulta pussista rahat ja taluttaa sinut ovelle toivottaen turvallista matkaa sanoen vielä että siitä kun kävelet niin törmäät autoosi josta käsillä tunnustellen pääset kuljettajan penkille ?

        vertaus hyväkin näyttö ilman kalibrointia, tuolla näyttää olevan jotain tästä perustehtävästä http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269963


      • canonEOS
        kalibrointi kirjoitti:

        on tärkeintä koko hommassa voi verrata jos ostat kirpparilta silmälasit ja osaat suunistaa niillä kassalla ja myyjä ottaa sinulta pussista rahat ja taluttaa sinut ovelle toivottaen turvallista matkaa sanoen vielä että siitä kun kävelet niin törmäät autoosi josta käsillä tunnustellen pääset kuljettajan penkille ?

        vertaus hyväkin näyttö ilman kalibrointia, tuolla näyttää olevan jotain tästä perustehtävästä http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269963

        On ihan selvää pässinihaa ollut jo kauan mutta kyselin kommentteja tuosta LaCie 324 mallista. Siinähän tulee mukana kalibrointilaite ja muutakin sälää.

        Hintaa vaan on senverran ettei ihan huvikseen haluaisi kokeilla.

        Siis mulla on Windows7 Intel i7 860-pohjainen kone, jossa ihan ok "comsumer grade" Samsung-näyttö Spyder-kalibrointilaite. Ja MacBookPro-läppäri.

        Ja nyt harkitsen ostasisko pirun kallliin näytön WIN-puolelle vai iMac 27 i7-version, jossa ainakin nopeesti vilkaistuna hyvän oloinen näyttö.

        Siis kummassa olis enemmän "bang for a buck"?

        Sekä mäkissä että Win käytössä Lightroom 3.3 läjä videoeditointisoftia.

        Se oli kysymys. Ja kooklata osaan muttei oikein sopivia testejä heti löytynyt.


      • öjn jo pjo po089
        canonEOS kirjoitti:

        On ihan selvää pässinihaa ollut jo kauan mutta kyselin kommentteja tuosta LaCie 324 mallista. Siinähän tulee mukana kalibrointilaite ja muutakin sälää.

        Hintaa vaan on senverran ettei ihan huvikseen haluaisi kokeilla.

        Siis mulla on Windows7 Intel i7 860-pohjainen kone, jossa ihan ok "comsumer grade" Samsung-näyttö Spyder-kalibrointilaite. Ja MacBookPro-läppäri.

        Ja nyt harkitsen ostasisko pirun kallliin näytön WIN-puolelle vai iMac 27 i7-version, jossa ainakin nopeesti vilkaistuna hyvän oloinen näyttö.

        Siis kummassa olis enemmän "bang for a buck"?

        Sekä mäkissä että Win käytössä Lightroom 3.3 läjä videoeditointisoftia.

        Se oli kysymys. Ja kooklata osaan muttei oikein sopivia testejä heti löytynyt.

        Aikanaan mäkeissä oli omat näyttönsä, siis eri liittimet. Nyt näyttö on vain näyttö, standardi liittimet.

        IMacit voi unohtaa, tavallinen tietokone integroidulla tavallisella näytöllä. Osta kunnon näyttö. Testejä kyllä tehty, se nyt riippuu paljonko on varaa käyttää rahaa. Mitä enenpi, sen parempi.

        Näytöt ei tunnusta mitään käyttöjärjestelmää, ne näyttää kuvaa.

        Jollain tonnilla sa kyllä ihan asiallisen näytön, hinnallahan ei ole ylärajaa. Kandee miettiä, millanen näyttö mahtaa olla jossain macin combokoneessa, jos pelkän halpisnäytön hinnalla saa koko koneen, muisteineen, prosessoreineen, näytönohjaimineen...

        Niin, mulla käytössä vanha putki edelleen. Se maksoi markoissa viistoista tonnia aikanaan. Uus katteluksessa, pitäis vaan kehittää rahaa. Tavoitteena muutaman tonnin Eizo. Mutta jos rahaa ei kerry, Sonylla mennään vielä okunen vuosi. Terävyys ei huippua, mutta väritoisto kyllä.


      • canonEOS
        öjn jo pjo po089 kirjoitti:

        Aikanaan mäkeissä oli omat näyttönsä, siis eri liittimet. Nyt näyttö on vain näyttö, standardi liittimet.

        IMacit voi unohtaa, tavallinen tietokone integroidulla tavallisella näytöllä. Osta kunnon näyttö. Testejä kyllä tehty, se nyt riippuu paljonko on varaa käyttää rahaa. Mitä enenpi, sen parempi.

        Näytöt ei tunnusta mitään käyttöjärjestelmää, ne näyttää kuvaa.

        Jollain tonnilla sa kyllä ihan asiallisen näytön, hinnallahan ei ole ylärajaa. Kandee miettiä, millanen näyttö mahtaa olla jossain macin combokoneessa, jos pelkän halpisnäytön hinnalla saa koko koneen, muisteineen, prosessoreineen, näytönohjaimineen...

        Niin, mulla käytössä vanha putki edelleen. Se maksoi markoissa viistoista tonnia aikanaan. Uus katteluksessa, pitäis vaan kehittää rahaa. Tavoitteena muutaman tonnin Eizo. Mutta jos rahaa ei kerry, Sonylla mennään vielä okunen vuosi. Terävyys ei huippua, mutta väritoisto kyllä.

        Voi jeesus kun meni ohi aiheen. Kai tuon nyt tajuaa täysidioottikin että se on ihan sama mistä purkista sinne DVI-liitäntään tunkee signaalia.

        Oliko sulla muita hyviä vinkkejä?

        Liittyen siihen LaCie 324 näyttöön?


      • nuh npöui höloui öhp
        canonEOS kirjoitti:

        Voi jeesus kun meni ohi aiheen. Kai tuon nyt tajuaa täysidioottikin että se on ihan sama mistä purkista sinne DVI-liitäntään tunkee signaalia.

        Oliko sulla muita hyviä vinkkejä?

        Liittyen siihen LaCie 324 näyttöön?

        Oletat oletettavasti saavasi paljonkin vastauksia asiallisiin ja suurta ammattitaitoa, sekä syvää perehtyeisyyttä osoittaviin kysymyksiisi? Hyvähän tuo kuitenkin oli, että täysidiootti oletti tajunneensa jotain kommentista.

        Voihan se olla, että Sinulle sopiii parhaiten jokin marketin halpis Beng paremmin kuin ammattinäyttö.


      • canonEOS
        nuh npöui höloui öhp kirjoitti:

        Oletat oletettavasti saavasi paljonkin vastauksia asiallisiin ja suurta ammattitaitoa, sekä syvää perehtyeisyyttä osoittaviin kysymyksiisi? Hyvähän tuo kuitenkin oli, että täysidiootti oletti tajunneensa jotain kommentista.

        Voihan se olla, että Sinulle sopiii parhaiten jokin marketin halpis Beng paremmin kuin ammattinäyttö.

        Sopii ja riittää useimmille. Ja sulle varsinkin kommenteista päätellen.

        Asia tuli selväksi joten se siitä joten goodbye!


      • canonEOS kirjoitti:

        Sopii ja riittää useimmille. Ja sulle varsinkin kommenteista päätellen.

        Asia tuli selväksi joten se siitä joten goodbye!

        Vastataan nyt vanhaan viestiin. Eli näyttö kuvan käsittelyyn.
        Eizo Foris FS2331-BK (23") vai HP LP2475W ei voi edes verrata keskenään.
        tuo eizo on va paneelilla hp ips, lisäksi hp pysty reso on isompi ja muutenkin tuuman isompi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe