webasto

katsastusapina

Kysyn nyt teiltä viisaammilta webasto guruilta, mikä mahtaa olla meikäläisen pakun webastossa vikana. Webasto on thermo top e/c mallinen kellosysteemillä. Manuaalikäynnistys ei tahdo toimia. Olen toiminut ohjekirjan mukaan, mutta liekkinäppäintä painaessa näytölle ilmestyy se vaadittu liekin kuva ja näytön punaiset valot palavat, mutta mitään ei tapahdu.Aikaisemmin manuaalikäynnistys on toimininut ihan moitteettomasti, mutta muistaakseni silloin ei näyttöön ole syttynyt valoja. Kuuluuko niiden palaa, kun webasto käynnistetään?

Lisäksi olen miettinyt, että voisiko webasto olla rikki? mielestäni webasto kuitenkin jää jäähdyttelemään itseään ajon jälkeen, josta olen päätellyt, että laite ylipäätään toimii, mutta jostain kumman syystä en saa moottoria esilämmitettyä.

Ehkäpä se kaipaa vaan huoltoa..

6

3360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alj

      samoja ongelmia eli liekki ja valot syttyy ja hurisee 2-3 min ja sammuu????onko vikaa vai kähteekö se hetken päästä kunnolla pohisemaan...kertokaa fiksummat.

      • On tullu tutustuttua

        Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...

        Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.

        Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.

        Jos tämä selvittäisi asiaa...


      • (joulu)tonttu
        On tullu tutustuttua kirjoitti:

        Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...

        Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.

        Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.

        Jos tämä selvittäisi asiaa...

        "Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään. "
        Ne nykyaikaisenkin auton sähkölaitteet kuluttavat sähköä vain autoa ajettaessa, jolloin sähkö tulee laturista eikä akusta, joten ei se akku ole yhtään sen kovemmalla rasituksella, kuin ennenkään.
        Vain webasto tms. on poikkeus, mikäli sitä käytetään moottorin ollessa pysäytettynä. Jos autolla ajetaan vähintään webaston käyntiaikaa vastaava aika aina webastokäytön jälkeen, ei siitäkään ole ylimääräistä rasitusta.


      • pakuvebasto
        On tullu tutustuttua kirjoitti:

        Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...

        Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.

        Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.

        Jos tämä selvittäisi asiaa...

        Olen painiskellut saman vian kanssa, enkä vielä ole löytänyt ratkaisua. Minulla on uusi akku, joka on täysvarattu, mutta silti tekee samoin kuin kysyjänkin; ei käynnisty. Mutta kun auto käy, niin Webastokin käynnistyy manuaalikäynnistyksellä. Outo asia.
        PS. Katso halutessasi toinen keskustelupalsta tästä asiasta muutama päivä aiemmalta ajalta.


    • Eberi miäs

      että kello systeemi on viallinen.....uusi kello niin rupeaa pelittämään

    • webasto

      taitaa olla että webaston vesi pumppu on rikki tai ei saa virtaa,,lähtee kyllä pelittään jos auto on käynnissä,koska auton vesipumppu kierrättää nestettä,,jos sammuu kun auto ei käy,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4370
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4109
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3766
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      117
      3694
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3567
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      74
      3393
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      92
      2970
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2656
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2364
    Aihe