Kysyn nyt teiltä viisaammilta webasto guruilta, mikä mahtaa olla meikäläisen pakun webastossa vikana. Webasto on thermo top e/c mallinen kellosysteemillä. Manuaalikäynnistys ei tahdo toimia. Olen toiminut ohjekirjan mukaan, mutta liekkinäppäintä painaessa näytölle ilmestyy se vaadittu liekin kuva ja näytön punaiset valot palavat, mutta mitään ei tapahdu.Aikaisemmin manuaalikäynnistys on toimininut ihan moitteettomasti, mutta muistaakseni silloin ei näyttöön ole syttynyt valoja. Kuuluuko niiden palaa, kun webasto käynnistetään?
Lisäksi olen miettinyt, että voisiko webasto olla rikki? mielestäni webasto kuitenkin jää jäähdyttelemään itseään ajon jälkeen, josta olen päätellyt, että laite ylipäätään toimii, mutta jostain kumman syystä en saa moottoria esilämmitettyä.
Ehkäpä se kaipaa vaan huoltoa..
webasto
6
3317
Vastaukset
- alj
samoja ongelmia eli liekki ja valot syttyy ja hurisee 2-3 min ja sammuu????onko vikaa vai kähteekö se hetken päästä kunnolla pohisemaan...kertokaa fiksummat.
- On tullu tutustuttua
Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...
Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.
Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.
Jos tämä selvittäisi asiaa... - (joulu)tonttu
On tullu tutustuttua kirjoitti:
Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...
Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.
Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.
Jos tämä selvittäisi asiaa..."Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään. "
Ne nykyaikaisenkin auton sähkölaitteet kuluttavat sähköä vain autoa ajettaessa, jolloin sähkö tulee laturista eikä akusta, joten ei se akku ole yhtään sen kovemmalla rasituksella, kuin ennenkään.
Vain webasto tms. on poikkeus, mikäli sitä käytetään moottorin ollessa pysäytettynä. Jos autolla ajetaan vähintään webaston käyntiaikaa vastaava aika aina webastokäytön jälkeen, ei siitäkään ole ylimääräistä rasitusta. - pakuvebasto
On tullu tutustuttua kirjoitti:
Jos se ei lähde päälle ku on tarkoitus kone sammuksissa esilämmittää, niin hehkutus vaiheessa se tiputtaa jännitteen akussa alle webaston raja-arvon jolloin webasto tulkitsee että akussa ei ole virtaa. Ja jos mooottori käy ja se lähtee päälle niin silloin akussa riittää virta jolloin webasto lähtee päälle, koska silloinhan ei webaston hehkutus vaiheessa mene jännite raja-arvon alle tietenkään. Se mittaa sen jännitteen juurikin hehkutusvaiheessa. Se webaston käynnistyminenhän on helppo selvittää ku laittaa käden webaston pakoputken eteen, eikä siinä polta edes kättä. Jos tulee kuumaa ilmaa niin webasto käy, jos kylmää niin eihän se käy. Vaikka sitä yrittää laittaa pääälle ja se ei lähde alhaisen jännitteen vuoksi niin se siirtyy automaattisesti jäähdytys-tilaan ennenkuin se sammuu ja valot jää kyllä siltikin palamaan. Ja kyllä, jos webastossa on virta päällä niin näytössä on silloin punainen väri ja liekin kuva, ihan sama käykö se vaiko ei. Tämä tietysti manuaalikäynnistyksessä, jos auton tietokone käynnistää sen automaattisesti ajon aikana niin silloin ei välttämättä syty punaista valoa ja liekkiä näyttöön automerkistä riippuen...
Tästä pääsemmekin seuraavaan vika-asiaan eli todennäköisemmin autostanne alkaa akku olemaan aikansa elänyt joten edessä on ostosreissu akkukauppaan lähitulevaisuudessa. Auto kyllä starttaa ihan niin kauankuin siinä akussa on edes hitusenkin virtaa, mutta webasto onkin sen verran fiksu laite että se mittaa akun jännitettä itsekseen. Ja vielä sitten sen verran pirullinen ettei lähde liian alhaisen jännitteen takia päälle. Jos tosiaan se lähtee moottorin käynnissä ollessa päälle niin siinä ei silloin ole mitään vikaa elikkäs huollon tarvetta.
Ja akut ei runsaassa webasto käytössä kestä niin kauaa kuin ne ennen vanhoina kunnon aikoina kesti, ku ei ollu webastoja autoissa. Ja muutenkin nykyaikaisissa autoissa on niin paljon sähkölaitteita kuluttamassa virtaa jolloin akun joutuvat kovemman rasituksen alaisiksi nykyään.
Jos tämä selvittäisi asiaa...Olen painiskellut saman vian kanssa, enkä vielä ole löytänyt ratkaisua. Minulla on uusi akku, joka on täysvarattu, mutta silti tekee samoin kuin kysyjänkin; ei käynnisty. Mutta kun auto käy, niin Webastokin käynnistyy manuaalikäynnistyksellä. Outo asia.
PS. Katso halutessasi toinen keskustelupalsta tästä asiasta muutama päivä aiemmalta ajalta.
- Eberi miäs
että kello systeemi on viallinen.....uusi kello niin rupeaa pelittämään
- webasto
taitaa olla että webaston vesi pumppu on rikki tai ei saa virtaa,,lähtee kyllä pelittään jos auto on käynnissä,koska auton vesipumppu kierrättää nestettä,,jos sammuu kun auto ei käy,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535480Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo933379Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453269HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1553016Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L632377SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral532317Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi721856Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962301807Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2971667Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k921646