-99 Vectra-B ja vaihdoin paria kk alle 2-vuotiaan 55Ah Hankook akun 60Ah Bosch S4 akkuun koska startit alko kuulostaan hyytyneeltä. Latasin heti alkuun ajon jälkeen (kun kamppeet kuumana) uuden akun täyteen ja jonkin verran sinne menikin. Viikon ajelin n. 8km työmatkaa per siivu ja nyt viikonlopun auto seissyt ajamattomana tallissa, ajattelin mittailla jännitteitä. 12.3V näytti, eikö se meinaa että akku on jo ainakin puolillaan? 100A laturi lataa oikein ja vuotovirraksi näyttänyt aina 0.01A eli sekin lienee normaalin rajoissa. Kylmänä luonnollisestikaan akku ei ottanut virtaa kun nyt yritin latailla, vaan laturi näytti heti täyttä akkua. Saapa vaan nähdä miten hyytynyt startti taas huomenaamulla... Onko nuo matkat sitten liian lyhyitä akun kunnolliseen latautumiseen? Muuten lähtee pian tää akunsyöjärotisko vaihtoon...
Akku ei kestä
3
601
Vastaukset
- mbe320cdi
Mittaa se akku auton käydessä. Pitäisi olla 13 ja risat. Toi on ihan normaali 12,3 12 voltin akusta.
- Aku Ankka
Niin siis latausjännite kai OK alussa 14,4V ja vähän ajan päästä laskee jonnekin 13,8V:een. Liekö auton laturi joku älysorttinen joka lämpötilan mukaan muuttaa jännitettä vai miten. Mutta olen käsittänyt että suht täyden akun pitäisi lepotilassa näyttää navoista ainakin 12,6V?
- libraca
Aku Ankka kirjoitti:
Niin siis latausjännite kai OK alussa 14,4V ja vähän ajan päästä laskee jonnekin 13,8V:een. Liekö auton laturi joku älysorttinen joka lämpötilan mukaan muuttaa jännitettä vai miten. Mutta olen käsittänyt että suht täyden akun pitäisi lepotilassa näyttää navoista ainakin 12,6V?
Eihän se laturi sitä kokoaikaa lataa. kuhan on 12v puolella niin hyvä on. Itellä on seisonnassa oleva 2-litranen calibra niin se ainakin hörähti käyntiin ihan helposti vaikka fluke näytti akun jännitteeks 11.6v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818