Voi olla tämäkin sitä kateellisen miehen kirjoittelua, kun omat hiukset ovat vähentyneet ja lakanneet kasvamasta, mutta mielestäni keski-ikäiselle miehelle ei nyt vaan sovi pitkät hiukset. He näyttävät lähinnä 70-luvun muinaisjäännöksiltä.
Tämä oli nyt taas tällainen yhden miehen näkemys asiasta, ottakaa kantaa.
Pitkät hiukset miehellä
155
4124
Vastaukset
- Teemuna
Pituudella niin välii, kunhan on siististi, vaikka poninhännällä, ei sentään palmikoilla, mutta jos letti on kuin harakan pyrstösulat pyörremyrskyn jäljiltä on se joteskin kornin näköstä.
- tomppa2006
...nämä, jotka ovat päältä kaljuja...
Takatukka liuhuu vaan tuulessa, pahimmat jopa yrittävät peittää paljasta päälakea. Vähän rotanhäntää muistuttaa nuo jotkut miehellä olevat poninhännät.
- Heikunkeikku
Hello sinulle.
Jahas vai pääknupin karvoista mielipidettä.
Riippuu vähän ihmisen persoonasta, tyylistä ja pukeutumisesta ja ehkäpä naamataulustakin, niin joo ja pään muodosta, ai niin ja hiustyypistä, joo ja hiusten tiheydestä. Mitähän vielä...?
Jos mun aviomieheni olisi kasvattanut pitkät hiukset. hän olisi näyttänyt lähinnä jättiläisilmapallopäältä.
Hänellä oli valtaisan paksut ja tihiät hiukset. Hänellä oli semmoset "armeijamaiset" hiukset. Passas very bra.
Nuorimmalla pojalla oli lukioaikana hirmu pitkät hiukset. Sitten pistettiin rastat. Hän näytti lähinnä huumeiden salakuljettajalta. Olin iloinen, kun tuli aika, jolloin sain ottaa sakset kouraani ja ruveta niitä rastoja nirhaamaan veks. Hän meni armeijaan ja sielä ollessa hän vetäs kaikki hiukset veks. Voi kauhiaa. Eipä sopinut. Nyt on sitten taas suhteellisen pitkät hiukset. Sopii hänen taiteilijatyyliinsä.
Semmoset suorat intiaanihiukset. Poninhännällä vaikkapa. Ihan jees. Jos tyyliin sopii. Aika seksikästä "meibi".
Monilla taiteilijoilla on jostakin syystä??? jos jonkinmoisia hiuspötköjä. Ne jotka tunnen, niin niille en voisi kuvitellakaan lyhyitä hiuksia.
Pörröpää-epäsiisti-kuontalomainen-kaljupitkähiussekoitus-epätasainen-tyylitön hiustyyli on mielestäni ruma.
Elikkä loppuyhteenvetona sanon, että joo ja ei, kyllä ja ei sopii. Ihan kiva tai sit ei.
Ihan siliä kalju saattaa olla kans kiva. Kaikki riippuu kaikesta.- tomppa2006
...nuoruudessani pitkät hiukset, mutta aika ajoi vaan niiden ohitse...
Tärkeää on varmaan tuo hiustyyppi ja se menee vaan miehillä niin, että vanhemmiten ohenee ja rajusti. Silloin ei enää auta, jos rupeaa pelkästään pituutta kasvattamaan.
Itselläni on nyt juuri tuo kalju hiusmalli, jota pidän maailman helppohoitoisempana ja minun päänmuodolle ja naamataululle sopivana. Kiitos vaan kannatuksesta.
*hymyilee* - Heikunkeikku
tomppa2006 kirjoitti:
...nuoruudessani pitkät hiukset, mutta aika ajoi vaan niiden ohitse...
Tärkeää on varmaan tuo hiustyyppi ja se menee vaan miehillä niin, että vanhemmiten ohenee ja rajusti. Silloin ei enää auta, jos rupeaa pelkästään pituutta kasvattamaan.
Itselläni on nyt juuri tuo kalju hiusmalli, jota pidän maailman helppohoitoisempana ja minun päänmuodolle ja naamataululle sopivana. Kiitos vaan kannatuksesta.
*hymyilee*Nonnnih, jos pääknuppisi muoto ja naamataulun etuosa passaa kaljun keskelle, minkä oletan sen sopivankin,
niin kalju on mainio valinta. Ja helppohoitoinen se varmasti on :) Ei taida hoitoainettakaan kulua liian kanssa:)
Oli hiusmalli mikä tahansa, niin Pääasia Pääasiassa on, että ihminen kantaa sen oman Päänsä ja hiuksensa
kunniakkaasti ja pää pystysssä. Ettei ala kuleksimaan eteenpäin siten, että kipittää täysiä lähinnä olevan puun taa, vilkuilee sieltä takaa, kuin salapoliisi tai pakeneva roisto ja sitten taas tääääysiä seuraavan puun taa ja seuraavan ja seuraavan ja seuraavan......
Minäkin täällä hymyilen :) - tomppa2006
Heikunkeikku kirjoitti:
Nonnnih, jos pääknuppisi muoto ja naamataulun etuosa passaa kaljun keskelle, minkä oletan sen sopivankin,
niin kalju on mainio valinta. Ja helppohoitoinen se varmasti on :) Ei taida hoitoainettakaan kulua liian kanssa:)
Oli hiusmalli mikä tahansa, niin Pääasia Pääasiassa on, että ihminen kantaa sen oman Päänsä ja hiuksensa
kunniakkaasti ja pää pystysssä. Ettei ala kuleksimaan eteenpäin siten, että kipittää täysiä lähinnä olevan puun taa, vilkuilee sieltä takaa, kuin salapoliisi tai pakeneva roisto ja sitten taas tääääysiä seuraavan puun taa ja seuraavan ja seuraavan ja seuraavan......
Minäkin täällä hymyilen :)...aihe tuli mieleeni, kun katsoin töissä...
Erästä hyvin pitkätukkaista ikäistäni miestä, joka laittoi useita näitä rinkuloita poninhäntäänsä. Ainakin kuusi tai seitsemän ja ainakin minulle tuli mieleen, että voi mitä turhamaisuutta ja naismaisuutta. Olisi vaan puuttunut meikkaaminen vielä lopuksi ja hajuvesien suihkuttaminen, heh. Kukin tietysti tyylillään, mutta aikamoista näpertelyä mieheltä.
Ei tartte meikäläisen kauaa odotella pään kuivumista, kulmakarvat kestää pidempään. Olen aamulla suihkun jälkeen melko nopeasti lähtövalmis kirpeään pakkaseenkin. - Heikunkeikku
tomppa2006 kirjoitti:
...aihe tuli mieleeni, kun katsoin töissä...
Erästä hyvin pitkätukkaista ikäistäni miestä, joka laittoi useita näitä rinkuloita poninhäntäänsä. Ainakin kuusi tai seitsemän ja ainakin minulle tuli mieleen, että voi mitä turhamaisuutta ja naismaisuutta. Olisi vaan puuttunut meikkaaminen vielä lopuksi ja hajuvesien suihkuttaminen, heh. Kukin tietysti tyylillään, mutta aikamoista näpertelyä mieheltä.
Ei tartte meikäläisen kauaa odotella pään kuivumista, kulmakarvat kestää pidempään. Olen aamulla suihkun jälkeen melko nopeasti lähtövalmis kirpeään pakkaseenkin.Toisaaltaan, katsoitko tätä työkaveriasi sillä silmällä, että jos hän Ei olisi laittanut näitä rinkuloita, niin mimmosen näkönen hän sitten olisi ollut pitkine hiuksineen? Sopiko hänelle poninhäntä, jossa on monta rinkulaa? Entä sopisiko hänelle paremmin ihan lyhyet hiukset tai kalju.
Tuo "turhamainen"-sana on sana, jota en aina ymmärrä. Mikä on turhamaisen vastakohta?
Tarkoitan lähinnä sitä, että jos minulla on nyt tällä hetkellä jonkinlaiset vaatteet ja sitten päätänkin vaihtaa toiset pitkäthousut ja vaikka puseroni olisi ihan jees, niin vaihtaisin puseronkin toisenlaiseen, koska se sopisi paremmin vaihdettujen housujen kera. Jos sitten vilkaisisin peiliin ja toteaisin, ettei se kuitenkaan näyttänyt ihan kivalta yhdistelmältä, niin sitten vaihtaisin taas uuden puseron. Olisinko minä sitten turhamainen vai vain sellainen, joka tahtoo omaksi ilokseen päälleen semmoset vaatteet, jotka passaa hyvin keskenään.
Jep ja juu, kaikkea mulle tuleekin mieleen. :) - tomppa2006
Heikunkeikku kirjoitti:
Toisaaltaan, katsoitko tätä työkaveriasi sillä silmällä, että jos hän Ei olisi laittanut näitä rinkuloita, niin mimmosen näkönen hän sitten olisi ollut pitkine hiuksineen? Sopiko hänelle poninhäntä, jossa on monta rinkulaa? Entä sopisiko hänelle paremmin ihan lyhyet hiukset tai kalju.
Tuo "turhamainen"-sana on sana, jota en aina ymmärrä. Mikä on turhamaisen vastakohta?
Tarkoitan lähinnä sitä, että jos minulla on nyt tällä hetkellä jonkinlaiset vaatteet ja sitten päätänkin vaihtaa toiset pitkäthousut ja vaikka puseroni olisi ihan jees, niin vaihtaisin puseronkin toisenlaiseen, koska se sopisi paremmin vaihdettujen housujen kera. Jos sitten vilkaisisin peiliin ja toteaisin, ettei se kuitenkaan näyttänyt ihan kivalta yhdistelmältä, niin sitten vaihtaisin taas uuden puseron. Olisinko minä sitten turhamainen vai vain sellainen, joka tahtoo omaksi ilokseen päälleen semmoset vaatteet, jotka passaa hyvin keskenään.
Jep ja juu, kaikkea mulle tuleekin mieleen. :)...vuosien takaa, itseasiassa armeija ajoista saakka...
Tiedän hänelle sopivan lyhyet tavalliset hiukset ja ihmettelen, miksi hän on vanhemmiten kasvattanut tällaiset hiton pitkät hiukset. On se parempi, että ne sentään ovat kiinni, mutta jotenkin sekasotkuisen vaikutelman hänestä saa, mielestäni.
Teen itse tuota vaatteiden vaihtamista päivittäin. Selitän sen kuuluvan Oinas-horoskooppini perusluonteenpirteisiin. Vaatteiden pitää olla tarkoituksenmukaiset ja tilanteeseen sopivat.
- arghh
milla hyvänsä tyypieistä on kyse,sama tatskojen kansssa. Syvältä ja säälittäviä :(
- tomppa2006
...voi tosiaan olla kyse siitä, että halutaan muiden huomaavan...
Sanoisinko hieman poikkeava ulkomuoto. Voi olla. Yhdellä minun ystävälläni on nuorena miehenä otettu tatuointi purjelaivasta ja teksti Kap Horn, eikä se mielestäni ole ollenkaan paha.
- tomppa2006
Duke.of.America kirjoitti:
Yhdellä minun ystävälläni on nuorena miehenä otettu tatuointi purjelaivasta ja teksti Kap Horn, eikä se mielestäni ole ollenkaan paha.
...merimies, joka oli kiertänyt Kap Hornin...
Heille jotenkin tatuoinnit ikäänkuin kuuluvatkin. tomppa2006 kirjoitti:
...merimies, joka oli kiertänyt Kap Hornin...
Heille jotenkin tatuoinnit ikäänkuin kuuluvatkin.Kyllä. Oli kait hänellä ensimmäisiä pestejä joskus ja kierrettyään Kap Hornin siitä muistona tatuointi.
- herneetön
päänahan kaljuksi ajaminenkin mielestäsi erikoisuuden hakemista? Mikä sitten on normaalia?!
Pitää lyhyttä tukkaa? Eikö saa erottua massasta millään lailla?
- .......
sinä et saa laatia lakeja. Silloinhan kaikki olisivat samanlaisia klanipääklooneja.
MInusta on munaisjäännös ihminen, joka ei hyväksy mitään.- tomppa2006
...mutta suvaitsevaisuus ole sitä...
Että hyväksyy kaiken, eikä ole mitään mielipdettä yhtään mihinkään asiaan. - ............
tomppa2006 kirjoitti:
...mutta suvaitsevaisuus ole sitä...
Että hyväksyy kaiken, eikä ole mitään mielipdettä yhtään mihinkään asiaan.typerä mielipide.
Kuka on puhunut sinun lisäksesi kaiken hyväksynnästä?
Jos hyväksyn miehen pitkät kutrit, mitä sinä siitä päättelet minun muista mielipiteistäni?
Ja, toisaalta, täällähän saa kukin olla mitä mieltä tahansa, tai ihan vaikka olla olematta.
Ei se minua ainakaan häiritse jos jollakin on pitkät hiukset. En vaan laittaisi sellaista sorvin ääreen ihan mielelläni:D
Loppujen lopuksi kysehän on henkilökohtaisesta imagosta, eli millaisen kuvan haluaa itsestään antaa. Joillekkin ne pitkät hiukset vaan sopii. Esimerkiksi tämä Carl Lagerfeldt. Mies on syntynyt vuonna 1933 ja pitkät hiukset ponnarilla. Jotenkin sopii hänen taiteilijaimagoonsa.
Jollekkin sopii ja jollekkin ei.
Minulle ei kyllä sopisi.
Partakin voi olla epäsiistin näköinen ja minulle on ainakin parrastani joskus huomautettu. Huomauttaja kuvitteli että pidän partaa ulkoisen olemukseni vuoksi, vaikka tosiasiassa en jaksa sitä ajella. :D- tomppa2006
...kenenkään ulkomuodolliset asiat häiritse...
Kunhan yritän tässä päästä vähän jutun päälle.
Ei minullekaan sopisi pitkät hiukset, eikä ne kyllä sopineet mielestäni Juice Leskisellekään. Joillakin tuo imagon säilyttäminen on tärkeätä, mutta voihan mies myös vanheta arvokkaasti takertumatta nuoruuden asioihin. Näin minä asian näen. tomppa2006 kirjoitti:
...kenenkään ulkomuodolliset asiat häiritse...
Kunhan yritän tässä päästä vähän jutun päälle.
Ei minullekaan sopisi pitkät hiukset, eikä ne kyllä sopineet mielestäni Juice Leskisellekään. Joillakin tuo imagon säilyttäminen on tärkeätä, mutta voihan mies myös vanheta arvokkaasti takertumatta nuoruuden asioihin. Näin minä asian näen.Juicen ulkoisessa olemuksessa oli sellaista välinpitämättömyyttä, enkä usko sen olleen itsetarkoitus.
- tomppa2006
Duke.of.America kirjoitti:
Juicen ulkoisessa olemuksessa oli sellaista välinpitämättömyyttä, enkä usko sen olleen itsetarkoitus.
...ja arvostan häntä suuresti...
Sekä taiteilijana että miehenä. tomppa2006 kirjoitti:
...ja arvostan häntä suuresti...
Sekä taiteilijana että miehenä.Ikimuistoinen Juice. Harmittaa kun viimeiset kappaleet jäivät kesken. Antoi vähän vihjettä viimeisessä haastattelussa. No jokaisen aika on rajallinen, eikä asialle voi mitään.
- herneetön
joillekin ei. Se on kuitenkin tätä päivää, että voidaan hyvällä omalla tunnolla olla sellaisia kuin itse halutaan. Jos keski-ikäisellä miehellä on hyvä hiuslaatu kauttaaltaan, miksi hän ei saisi pitää hieman pidempää hiusmallia. Jos taas päälaki on lähes hiukseton, silloin olisi syytä katsoa kahdesti peiliin ja luopua sivuhiuksien pituudesta.
Hiusten pituus ei ole mikään jäänne miltään vuosikymmeneltä. Mielipiteen kankeus ja jämähtäminen 70-luvulle on enempi jäännettä kuin uskotkaan;)- tomppa2006
...tämä hiuslaatu vaikuttaa suuresti...
Eikä nämä hapsuhiukset kumaraselät oikein muistuta sitä ihannetta mitä minä näen pitkätukkaisissa miehissä.
Tunnen suurta nostalgiaa 70-luvun asioihin, se ei suinkaan tarkoita että niitä pitäisi jotenkin vaalia tai hyväksyä koko loppuelämää. Se ei ole kankeutta, vaan kykyä muuttaa mielipidettään iän myötä. - Tukkatakana
tomppa2006 kirjoitti:
Eikä nämä hapsuhiukset kumaraselät oikein muistuta sitä ihannetta mitä minä näen pitkätukkaisissa miehissä.
Tunnen suurta nostalgiaa 70-luvun asioihin, se ei suinkaan tarkoita että niitä pitäisi jotenkin vaalia tai hyväksyä koko loppuelämää. Se ei ole kankeutta, vaan kykyä muuttaa mielipidettään iän myötä.On vaikea kuvitella vaikkapa vaatesuunnittelija Jukka Rintalaa samanlaisessa fledassa kuin Matti Vanhasella, eihän sitä "linnan pukua" tilaisi edes Sirkka Anttilakaan...
Pitkä tukka on hoidettuna tosi upea vanhemmallakin miehellä. Ei tarvitse Lontoota pidemmälle mennä kun ymmärtää mistä on kysymys ja eihän tukan pituus stadissa ole mikään tuijotuksen paikka! - herneetön
tomppa2006 kirjoitti:
Tunnen suurta nostalgiaa 70-luvun asioihin, se ei suinkaan tarkoita että niitä pitäisi jotenkin vaalia tai hyväksyä koko loppuelämää. Se ei ole kankeutta, vaan kykyä muuttaa mielipidettään iän myötä.keski-ikäinen luokitellaan kumaraselkäiseen? Ikä-ihmiset lukeutuvat enempi kumaselkäisiin, harvahiuksisiin.
On tiettyjä asioita, jotka eivät kaipaa uudistumista iän karttuessakaan. On perusjuttuja, jotka eivät vaan muutu.
Nyt kirjoitus harppasi hiusaiheesta, joten ei tähän kankeuteen muuta lisättävää. - :/
tomppa2006 kirjoitti:
Tunnen suurta nostalgiaa 70-luvun asioihin, se ei suinkaan tarkoita että niitä pitäisi jotenkin vaalia tai hyväksyä koko loppuelämää. Se ei ole kankeutta, vaan kykyä muuttaa mielipidettään iän myötä.jonkun kävelevän kumarassa huvin vuoksi? Olet aikamoinen arvostelija, oletko itse kauneusihanteisi kaltainen?
Kankeaa täällä ovat lähinnä sinun mielipiteesi. :// - tomppa2006
herneetön kirjoitti:
keski-ikäinen luokitellaan kumaraselkäiseen? Ikä-ihmiset lukeutuvat enempi kumaselkäisiin, harvahiuksisiin.
On tiettyjä asioita, jotka eivät kaipaa uudistumista iän karttuessakaan. On perusjuttuja, jotka eivät vaan muutu.
Nyt kirjoitus harppasi hiusaiheesta, joten ei tähän kankeuteen muuta lisättävää....askel vaan lyhenee ja ryhti huonee iän myötä...
Samoin miesten hiusten laatu, ohenevat ja harmaantuvat. Tosiasioita on hyvä katsoa silmiin, eikä kuvitella ettei minkään tarvitse muuttua, kun ikää tulee lisää. - tomppa2006
Tukkatakana kirjoitti:
On vaikea kuvitella vaikkapa vaatesuunnittelija Jukka Rintalaa samanlaisessa fledassa kuin Matti Vanhasella, eihän sitä "linnan pukua" tilaisi edes Sirkka Anttilakaan...
Pitkä tukka on hoidettuna tosi upea vanhemmallakin miehellä. Ei tarvitse Lontoota pidemmälle mennä kun ymmärtää mistä on kysymys ja eihän tukan pituus stadissa ole mikään tuijotuksen paikka!...Jukka Rintalalle tosiaan sopivat pitkät hiukset...
Mielipiteeseeni voi vaikuttaa, että hän on saman kylän poikia ja tunnen hänet henkilökohtaisesti. - herneetön
tomppa2006 kirjoitti:
...askel vaan lyhenee ja ryhti huonee iän myötä...
Samoin miesten hiusten laatu, ohenevat ja harmaantuvat. Tosiasioita on hyvä katsoa silmiin, eikä kuvitella ettei minkään tarvitse muuttua, kun ikää tulee lisää.pysäytetä, mutta ei tarvitse pätkästä heti lettiä, vaikka yhteiskunta sanelis millaiset ulkoiset vaatimukset.
Omasta itsestä lähtee asioiden alamäki, jos antaa asioiden mennä omalla painollaan eikä tee mitään.
Vaikka hiusten laatu-määrä vähenee, ihmisarvo säilyy, eikä tarvitse liiaksi tuijottaa omakuvaansa. Sitä kelpaa sellaisena kuin on milläkin hetkellä. - tomppa2006
herneetön kirjoitti:
pysäytetä, mutta ei tarvitse pätkästä heti lettiä, vaikka yhteiskunta sanelis millaiset ulkoiset vaatimukset.
Omasta itsestä lähtee asioiden alamäki, jos antaa asioiden mennä omalla painollaan eikä tee mitään.
Vaikka hiusten laatu-määrä vähenee, ihmisarvo säilyy, eikä tarvitse liiaksi tuijottaa omakuvaansa. Sitä kelpaa sellaisena kuin on milläkin hetkellä....mitään ulkoisia vaatimuksia sanele...
Eikä edes yleiselle mielipiteellä ole suurtakaan merkitystä. Omasta mielestäni 70-luvulla omat pitkät hiukseni olivat tosi tyylikkäät ja kapeisiin kasvoihini sopivat. Nyt ovat posket pyöristyneet ja uurteilla, eikä pitkät hiukset tekisi muuta kuin pahentaisi asiaa. En kiellä etteikö jollekin ikäiselleni poikkeustapauksella olisi toisin. - herneetön
tomppa2006 kirjoitti:
...mitään ulkoisia vaatimuksia sanele...
Eikä edes yleiselle mielipiteellä ole suurtakaan merkitystä. Omasta mielestäni 70-luvulla omat pitkät hiukseni olivat tosi tyylikkäät ja kapeisiin kasvoihini sopivat. Nyt ovat posket pyöristyneet ja uurteilla, eikä pitkät hiukset tekisi muuta kuin pahentaisi asiaa. En kiellä etteikö jollekin ikäiselleni poikkeustapauksella olisi toisin.kasvoille lienee suositeltavaa lyhyempää hiusmallia, mutta aina on poikkeuksia. On hienoa, ettei ole vain yhtä oikeaa, vaan valinnanvaraa löytyy. On pidettävä oma linja, missä itse viihtyy, sellaisena täytyy saada olla, sanokoon naapurit mitä sanoo. Sanoohan ne kuitenkin;)
- tomppa2006
herneetön kirjoitti:
kasvoille lienee suositeltavaa lyhyempää hiusmallia, mutta aina on poikkeuksia. On hienoa, ettei ole vain yhtä oikeaa, vaan valinnanvaraa löytyy. On pidettävä oma linja, missä itse viihtyy, sellaisena täytyy saada olla, sanokoon naapurit mitä sanoo. Sanoohan ne kuitenkin;)
..naapurithan sanoo joka tapauksessa...
Vaikka olisi vaan jotain mielipdettä jotain asiasta. Mielestäni kuitenkin parempi, että sanoo oman kantansa kuin vain pelkästään myhäilee. Jämäkät ja jämptit kannanotot ovat osa luonteenpiirrettäni. Kyllä tämänikäisellä miehellä saa olla näkemys asiaan kuin asiaan, heh. - herneetön
tomppa2006 kirjoitti:
..naapurithan sanoo joka tapauksessa...
Vaikka olisi vaan jotain mielipdettä jotain asiasta. Mielestäni kuitenkin parempi, että sanoo oman kantansa kuin vain pelkästään myhäilee. Jämäkät ja jämptit kannanotot ovat osa luonteenpiirrettäni. Kyllä tämänikäisellä miehellä saa olla näkemys asiaan kuin asiaan, heh.esiin tuominen saa välillä koomillisia piirteitä vastapuolessa, mutta kaikkeen tottuu Ja osaa käsitellä asioita tyylilleen omaavalla herneellä. Ikääsi nojaten saamme jokainen olla asioista mitä mieltä ollaan. Siitähän elämän suolasta on kyse. Välillä huomaa kuinka suolatonta elämää joku viettää ja mokomasta valittaakin.
Sinulla on näkemystä laajalti ja saat olla itseesi tyytyväinen. Sanarikkaita kirjoittajia ei ole koskaan liikaa.
Mutta ja mutta...jääköön lukijan salaisuudeksi;) - tomppa2006
herneetön kirjoitti:
esiin tuominen saa välillä koomillisia piirteitä vastapuolessa, mutta kaikkeen tottuu Ja osaa käsitellä asioita tyylilleen omaavalla herneellä. Ikääsi nojaten saamme jokainen olla asioista mitä mieltä ollaan. Siitähän elämän suolasta on kyse. Välillä huomaa kuinka suolatonta elämää joku viettää ja mokomasta valittaakin.
Sinulla on näkemystä laajalti ja saat olla itseesi tyytyväinen. Sanarikkaita kirjoittajia ei ole koskaan liikaa.
Mutta ja mutta...jääköön lukijan salaisuudeksi;)...tai arvataan sitä salaisuutta...
Olen liian päälle käyvä, enkä anna tilaa eriäville mielipiteille, vaan puolustan omaa näkemystäni liiankin kiihkeästi.
- "tipunen"
Jos on hyvät hiukset, niin mikä ettei. Harmaatkin poninhännällä olevat hoidetut hiukset ovat miehellä tosi seksikkäät. Ei kuitenkaan kaikilla vaan vaatii tietynlaista tyyliä ja karismaa myös kantajaltaan.
- tomppa2006
...niiden hiusten pitää olla hyvät...
Vähimmäisvaatimus mikäli mies meinaa pitkiä hiuksiä pitää. Sitä tyyliä ja karismaa löytyy tosin toisilta miehiltä ilman ensimmäistäkään hiusta. - "tipunen"
tomppa2006 kirjoitti:
...niiden hiusten pitää olla hyvät...
Vähimmäisvaatimus mikäli mies meinaa pitkiä hiuksiä pitää. Sitä tyyliä ja karismaa löytyy tosin toisilta miehiltä ilman ensimmäistäkään hiusta.Kaljut miehet ovat taas asia erikseen. Heillä on myös tietty tyylinsä ja karismansa, joka ei taas sovi kaikille. Pitkä tukka vaikkapa poninhännällä, vanhemmalla miehellä, vaatii kyllä ihan omanlaisensa tyylin. Ei sovi läheskään kaikille vanhemmille mieshenkilöille.
- tomppa2006
"tipunen" kirjoitti:
Kaljut miehet ovat taas asia erikseen. Heillä on myös tietty tyylinsä ja karismansa, joka ei taas sovi kaikille. Pitkä tukka vaikkapa poninhännällä, vanhemmalla miehellä, vaatii kyllä ihan omanlaisensa tyylin. Ei sovi läheskään kaikille vanhemmille mieshenkilöille.
...se asia menee, todellakin...
Kaljupäisillä miehillä päänmuoto ja -koko ovat hyvin ratkaisevia, sekään ei sovi kaikille. Kuten ei myöskään poninhäntä kaikille vanhemmalle miehelle. Se tyylin ja karisman löytäminen on varmasti naisille vielä hankalampaa mitä miehille, joilla nyt ei ole alkuunkaan yhtä paljon erilaisia hius vaihtoehtoja.
- tanj a
Vapaaseen kyssäriin vapaa vastaus eli kyllä pitkät hiukset sopivat minkä ikäiselle tahansa, jos on mitä kasvattaa. Mun isälläni oli keski-iässä komeat, paksut ja taipuisat hiukset ja olisi varmasti ollut hyvän näköinen pitkätukkaisena (suuttuisi jos lukisi tämän viestini). Kun taas mun miehellä on niin paljon kaljua ja ohut hiuslaatu, että onneksi pitää sen lyhyenä ja siistinä.
Keski-ikäiset miehet tarttisivat yhtä lailla muuttumisleikkejä kuin keski-ikäiset naiset. Siinä missä meikämanne tuhlaa vähäisiä rahojaan ulkonäkönsä kohentamiseen olisi yhtä tarpeellista miehilläkin. Hyvä värihuuhtelu hiuksissa tekisi monelle terää tai vähän hoidattaa ihoaan, nypityttää ihokarvoja niin kuin muuten kuumemmissa maissa parturin yhteydessä miehille tehdään automaattisesti yms. Keski-ikäinen mies osaa olla tosi soma, jos vain niin tahtoo.- Heikunkeikku
Joo, oon samaa mieltä, että kreippaasti vaan lisää rohkeutta miesten pukeutumiseen ja tälläilemiseen.
Suo anteeksi, kun tässä sanon, että nauratti tuo kirjoituksesi "Keski-ikäinen mies osaa olla tosi soma, jos vain niin tahtoo."
Heh, Soma on soma sana.
Te olit kiva kieltää tolmet miehen hiutkien tekaan, pyölitellä ne hiutket hellätti tolmienta ympälille ja tuukotella titä miettä potkille ja tuuhun ja titte tanoa, että "toot niin ihattuttavan Toma, oi almat toma miet".
Heh, jotenkin tämmönen mielikuva putkahti mieleen. - Teemuna
Totta, kunhan mies pysyy miehenä, eikä muunnu trimmatuksi puudeliksi.
- tanj a
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, oon samaa mieltä, että kreippaasti vaan lisää rohkeutta miesten pukeutumiseen ja tälläilemiseen.
Suo anteeksi, kun tässä sanon, että nauratti tuo kirjoituksesi "Keski-ikäinen mies osaa olla tosi soma, jos vain niin tahtoo."
Heh, Soma on soma sana.
Te olit kiva kieltää tolmet miehen hiutkien tekaan, pyölitellä ne hiutket hellätti tolmienta ympälille ja tuukotella titä miettä potkille ja tuuhun ja titte tanoa, että "toot niin ihattuttavan Toma, oi almat toma miet".
Heh, jotenkin tämmönen mielikuva putkahti mieleen.:DDDD Juu, naura vaan. Tykkään soma-sanasta ja kun joskus katselee meitin miehiä noin yleensä, niin minua ihan naisena sykähdyttää kun ne niin innolla ikäloput touhuvaatteet yllään rassaavat tekniikan, talojen ja pihatöiden sunmuun urheilun kimpussa, sijoittavat toki rahaa niihin samalla hartaudella kuin naiset johonkin muuhun tai lähtevät porukalla uutuudesta kiiltävät huomioliivit metsästämään tai rakastuvat uuteen vapaansa/autoon/moottoripyörään jnejne. Että mistä se energia siihen riittää, mutta kun aletaan puhumaan muodista, metroseksuaalisuudesta, hiushuuhteluista ja muusta, niin yht'äkkiä eteen humahtaa hirveä körmy, jonka mielestä vain homppelit tekevät niin. Ei siihen körmyyn voi suhtautua vakavasti, vaan tällaisen tädin sydän sulaa kuin suklaaseen ittensä tahrineen pikkupojan edessä ja miettii, että kuinka pitkään saa suostuteltua sitä suihkuun.
Tätä on hankala selittää, eikä tarkoitukseni ole miehiä aliarvioida, mutta kyllä he joskus ovat sellaisia somia vastoin tahtoaankin. Ja jos körmyn ottaisi vakavissaan, niin hermot menisi. Monesta miehestä tulisi aivan upeita, jos he uskaltaisivat rikkoa sitä perusmiestyypin roolimallia. MInusta miehillä on paljon raskaampaa olla miehiä kuin naisilla naisia. - tomppa2006
...mutta kun mä en haluu näyttää somalta...
Mielluummin oon vaikka kova, jos täytyy jotain adjekstiivia tässä yhteydessä käyttää. Muuttumisleikeistä olen laulun sanoin 'Koskaan et muuttua saa' mieltä. Johan joku luulisi minua ailahtelevaksi, jos tyyli vaihtuisi. - Heikunkeikku
tanj a kirjoitti:
:DDDD Juu, naura vaan. Tykkään soma-sanasta ja kun joskus katselee meitin miehiä noin yleensä, niin minua ihan naisena sykähdyttää kun ne niin innolla ikäloput touhuvaatteet yllään rassaavat tekniikan, talojen ja pihatöiden sunmuun urheilun kimpussa, sijoittavat toki rahaa niihin samalla hartaudella kuin naiset johonkin muuhun tai lähtevät porukalla uutuudesta kiiltävät huomioliivit metsästämään tai rakastuvat uuteen vapaansa/autoon/moottoripyörään jnejne. Että mistä se energia siihen riittää, mutta kun aletaan puhumaan muodista, metroseksuaalisuudesta, hiushuuhteluista ja muusta, niin yht'äkkiä eteen humahtaa hirveä körmy, jonka mielestä vain homppelit tekevät niin. Ei siihen körmyyn voi suhtautua vakavasti, vaan tällaisen tädin sydän sulaa kuin suklaaseen ittensä tahrineen pikkupojan edessä ja miettii, että kuinka pitkään saa suostuteltua sitä suihkuun.
Tätä on hankala selittää, eikä tarkoitukseni ole miehiä aliarvioida, mutta kyllä he joskus ovat sellaisia somia vastoin tahtoaankin. Ja jos körmyn ottaisi vakavissaan, niin hermot menisi. Monesta miehestä tulisi aivan upeita, jos he uskaltaisivat rikkoa sitä perusmiestyypin roolimallia. MInusta miehillä on paljon raskaampaa olla miehiä kuin naisilla naisia.Hienosti kirjoitettu kuvaus:) Läpileikkaus miehestä:)
Heh, touhuvaatteet. Meinnaat semmonen-semmonen isonnettu tarhalaispoika, joka tomerana touhuaa.
En rohkene nakata löylyä lisää, vaikka löylyvärkkiä takaraivon sisuksissa olisikin, mutta pidän nyt sormeni kurissa, että sopu säilyy :) Palstan miespuoliset immeiset voisivat suutahtaa, koska tietysti tuo Soma-sana ei heitä vallan kovasti miellytä (arvelen). Komia, voimaa pursuava miehinen Mies, jämäkkä pötkäle, voisivat olla miesten mielestä sopivampia kuvauksia, kuin Soma-hellallettas-suloonen-pehmoonen-nallekarhu-pehmoilija-sanarypäskä:) - tanj a
tomppa2006 kirjoitti:
...mutta kun mä en haluu näyttää somalta...
Mielluummin oon vaikka kova, jos täytyy jotain adjekstiivia tässä yhteydessä käyttää. Muuttumisleikeistä olen laulun sanoin 'Koskaan et muuttua saa' mieltä. Johan joku luulisi minua ailahtelevaksi, jos tyyli vaihtuisi.;DDDD Totta, siinähän on aina omat riskinsä, jos ailahtelee tyylinsä kanssa 20 v:n välein :DDD Ja lupaan välttää soma-sanan käyttöä herraseurassa, jonka pyydän Heikunkeikun tässä todistamaan.
- tomppa2006
tanj a kirjoitti:
;DDDD Totta, siinähän on aina omat riskinsä, jos ailahtelee tyylinsä kanssa 20 v:n välein :DDD Ja lupaan välttää soma-sanan käyttöä herraseurassa, jonka pyydän Heikunkeikun tässä todistamaan.
...etenkin tuo todistajan läsnäollessa vakuuttaa...
On minulla muitakin kammosanoja, kuten nyt esim. vaikka sana kiva. En oikein tiedä itsekään, miksi en pidä siitä, mutta näin vaan on.
mielestä joillekki sopii, joillekki ei.. Hyvin hoidetut ja paksuhkot hiukset miehelläkin voi olla tosi hyvän näköiset, muutenki siisti olemus, ni ok.:)))
Miun isällä oli päälaki kalju, ja se sattui hälle, symppiksen näköinen hää oli:))))- tomppa2006
...tilastoja, mutta arvelisin suomalaisista miehistä lähes puolella...
Tapahtuvan kaljuuntumista yli 5-kymppisenä, joka taitaa olla pohjoista ohuthiuksisten vaaleitten viikinkien perimää. Ja vaikka olisi hiuksia kuinka paljon tahansa, en lähtisi ainakaan peittelemään harmaantumista värjäämisellä, kuten jotkut itsestään liikaakin huolehtivat tekevät. tomppa2006 kirjoitti:
...tilastoja, mutta arvelisin suomalaisista miehistä lähes puolella...
Tapahtuvan kaljuuntumista yli 5-kymppisenä, joka taitaa olla pohjoista ohuthiuksisten vaaleitten viikinkien perimää. Ja vaikka olisi hiuksia kuinka paljon tahansa, en lähtisi ainakaan peittelemään harmaantumista värjäämisellä, kuten jotkut itsestään liikaakin huolehtivat tekevät.hiuksia miehen ei todellakaan tarvitse värjäillä, harmaa sävy on tosi charmikkaan näköistä, miten komea Tauno Palokin oli vanhempana herrana:)))))))
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
hiuksia miehen ei todellakaan tarvitse värjäillä, harmaa sävy on tosi charmikkaan näköistä, miten komea Tauno Palokin oli vanhempana herrana:)))))))
...komea mies Palon Tauno, tosi miehekäs...
Samoin Urho Kekkonen vaikka ei edes ollut harmaata. Vaikea kuvitella kumpaakaan pitkätukkaisena. Miehelle hiusten merkitys ulkonäössä on paljon paljon vähäisempää verrattuna naisiin. tomppa2006 kirjoitti:
...komea mies Palon Tauno, tosi miehekäs...
Samoin Urho Kekkonen vaikka ei edes ollut harmaata. Vaikea kuvitella kumpaakaan pitkätukkaisena. Miehelle hiusten merkitys ulkonäössä on paljon paljon vähäisempää verrattuna naisiin.Naiset yleensä käyttävät enemmän aikaa ja vaivaa ulkonäköönsä, kuin miehet. Tänä päivänä tosin miehilläkin on lisääntynyt kiinnostus huolehtia itsestään enemmän kuin ennen, mikä on ihan ok.
Mut kohtuus kaikessa:))))- tomppa2006
sasus kirjoitti:
Naiset yleensä käyttävät enemmän aikaa ja vaivaa ulkonäköönsä, kuin miehet. Tänä päivänä tosin miehilläkin on lisääntynyt kiinnostus huolehtia itsestään enemmän kuin ennen, mikä on ihan ok.
Mut kohtuus kaikessa:))))...varsinki8n että miehet huolehtivat nykyään enemmän mm.hygieniastaan...
Naisilla se jotenkin tuntuu niin luonnolliselta, että useita kertoja vuodessa hiusmallia muutetaan tai värjätään.
- mottomotto
tarpeeksi luokitella muita ihmisiä ja kyseenalaistaa heidän valintansa.
Miksi otat paineita muiden ulkonäöstä.
Aika harmaata olis jos pitäisi olla sinun makusi mukaan.
Mietihän sitä
Sovinnaisuus yli kaiken on kai mottosi?- tomppa2006
...tasan sekunnin ja sitten totean...
Sinun kyseenalaistavan minun mielipiteeni ja otat paineita siitä, joten olet aivan tuollainen mitä kirjoitatkin. - .,,.
tomppa2006 kirjoitti:
...tasan sekunnin ja sitten totean...
Sinun kyseenalaistavan minun mielipiteeni ja otat paineita siitä, joten olet aivan tuollainen mitä kirjoitatkin.saa sanoa, mitä haluaa ilman sinun kontrolliasi? Meinaat, että sinä vain?
- tomppa2006
.,,. kirjoitti:
saa sanoa, mitä haluaa ilman sinun kontrolliasi? Meinaat, että sinä vain?
...jos kirjoittaisit ainakin samalla nimimerkillä...
Tietäisi että vastaako samalle tyypille vai jollain sivusta huutelijalle. En minä mikään kontrolli-Kutvonen ole, hän on sitten taas aivan toinen mies. - .,,.
tomppa2006 kirjoitti:
...jos kirjoittaisit ainakin samalla nimimerkillä...
Tietäisi että vastaako samalle tyypille vai jollain sivusta huutelijalle. En minä mikään kontrolli-Kutvonen ole, hän on sitten taas aivan toinen mies.väliä nicillä on? Minulle asia rakaisee.
Vaikka, täällähän kyllä yleensä chatataankin vain tuttujen niccien kera. - tomppa2006
.,,. kirjoitti:
väliä nicillä on? Minulle asia rakaisee.
Vaikka, täällähän kyllä yleensä chatataankin vain tuttujen niccien kera....nyt taas risoo kaikki asiat...
Missäs se sinun suvaitsevaisuutesi on? - .,,.
tomppa2006 kirjoitti:
...nyt taas risoo kaikki asiat...
Missäs se sinun suvaitsevaisuutesi on?tasapäistämistä. Me hmiset pysymme aina erilaisina, vaikka kuinka meitä yritetään samankaltaistaa.
Tämä tästä, aiheen vierestä. - tomppa2006
.,,. kirjoitti:
tasapäistämistä. Me hmiset pysymme aina erilaisina, vaikka kuinka meitä yritetään samankaltaistaa.
Tämä tästä, aiheen vierestä....inhoan tasapaistämistä, sillä...
Kukaan ei ole niin kuin minä. - mottomotto
tomppa2006 kirjoitti:
...inhoan tasapaistämistä, sillä...
Kukaan ei ole niin kuin minä.aloituksia vain saadaksesi riidellä?
Vastaukset tulivat liian nopeaan tahtiin ollakseen aitoja. Vanha koira vanhat kujeet
Case closed, en jatka enempää - tomppa2006
mottomotto kirjoitti:
aloituksia vain saadaksesi riidellä?
Vastaukset tulivat liian nopeaan tahtiin ollakseen aitoja. Vanha koira vanhat kujeet
Case closed, en jatka enempää...ettet jatka enempää...
Aloitusten tekeminen näin vaativalle porukalle on hankalaa, aina löytyy joku riidankylväjä tai vänkääjä. - paavo-pallisko
tomppa2006 kirjoitti:
...ettet jatka enempää...
Aloitusten tekeminen näin vaativalle porukalle on hankalaa, aina löytyy joku riidankylväjä tai vänkääjä.on täysin eri asia, kuin erimielisyys. Ei kai tämä ole mikään samanmielisten kokoelmakerho?
Vänkääminen. Sinähän tässäkin ketjussa eniten vänkäät. - tomppa2006
paavo-pallisko kirjoitti:
on täysin eri asia, kuin erimielisyys. Ei kai tämä ole mikään samanmielisten kokoelmakerho?
Vänkääminen. Sinähän tässäkin ketjussa eniten vänkäät....enkä vänkää yhtään mitään samanmielisyyttä...
Jos olet sitä mieltä, että pitkätukka miehet ovat OK, niin kerro se äläkä ala mitään eri sanojen analysointia ja aloittajan mustamaalaamista ja arvostelua.
- tsup.tsup
äijämeininkiä.
On kiva kun miehet uskaltaa olla miehiä ja karun näkösiä.- tomppa2006
...suomalaisella jurolla äijällä on siis vielä kysyntää...
Hippi- ja popparimeininki on taakse jäänyttä elämää. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...suomalaisella jurolla äijällä on siis vielä kysyntää...
Hippi- ja popparimeininki on taakse jäänyttä elämää.älähän hyökkää johtopäätöksiin.
Elämäntapa intiaaneilla on oma paikkansa elämässä, niin meillä kaikilla ,;)
Juroakin on monenlaista, niin hyvässä kuinpahassakin.
Kerrot ystävällisesti mikä siinä sinua henkilökohtaisesti hiertää, että ihmiset ovat erinlaisia?
Eivät istu aina kaavoihin? - tsup.tsup
esittänyt olevansa muuta kuin on, tänään tsup.tsup.
Voin sen ihan sulle kertoa näin julkisesti ;))))
Just näistä tällaisista asenteista johtuen, muuttanut enimmäkseen muualle.
Jos suomi24 halausi kieltää nikkien vaihtamisen se varmaan sen tekisi mahdottomaksi.
Nykyisin vaihtaminen on mahdollista.Häiritseekö se sinua jotenkin?
Keskityt enemmän kirjoittajaan kuin aiheeseen.
Mikä sinua muuten loukkasi keskustelussani Tompan kanssa?
Mielestäni olin kovinkohtelias?
Ja kyselin hänen näkökantaansa asiaan.
Joka oli pitkät hiukset ja miehet?
;))))))) - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
älähän hyökkää johtopäätöksiin.
Elämäntapa intiaaneilla on oma paikkansa elämässä, niin meillä kaikilla ,;)
Juroakin on monenlaista, niin hyvässä kuinpahassakin.
Kerrot ystävällisesti mikä siinä sinua henkilökohtaisesti hiertää, että ihmiset ovat erinlaisia?
Eivät istu aina kaavoihin?...ei hierrä erilaisuudessa yhtään mikään...
Aika harvassa ovat nämä intiaanit meidän hiippakunnassa. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...ei hierrä erilaisuudessa yhtään mikään...
Aika harvassa ovat nämä intiaanit meidän hiippakunnassa.jossa ei ole olenkaan erinlaisia ihmisiä ;)))
Jäin tässä miettimään, että pitäiskö kaikkien olla sellaista massaa...ettei kukaan erotu mitenkään toisistaan?
Kaikilla olis puvuntakki ja siisti paita.
Naisilla jakku ja hame.
Mitä se sellainen olisi? Eikö silmä väsyis?
Minä nautin esim.Lontoon maanalaisella matkustamisesta.
On hauska kun voi istua rauhassa ja katsella erilaisia ihmisiä ja belive me...siellä niitä on.
On hauska istua ja kuvitella tarinoita jotka kasvoihin liittyvät ja millainen elämä mahtaa ihmisellä olla.
Se kun on sellainen paikka, jossa saa häpeilemättä tuijotella ihmisiä, ilman et he pahastuu. - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
jossa ei ole olenkaan erinlaisia ihmisiä ;)))
Jäin tässä miettimään, että pitäiskö kaikkien olla sellaista massaa...ettei kukaan erotu mitenkään toisistaan?
Kaikilla olis puvuntakki ja siisti paita.
Naisilla jakku ja hame.
Mitä se sellainen olisi? Eikö silmä väsyis?
Minä nautin esim.Lontoon maanalaisella matkustamisesta.
On hauska kun voi istua rauhassa ja katsella erilaisia ihmisiä ja belive me...siellä niitä on.
On hauska istua ja kuvitella tarinoita jotka kasvoihin liittyvät ja millainen elämä mahtaa ihmisellä olla.
Se kun on sellainen paikka, jossa saa häpeilemättä tuijotella ihmisiä, ilman et he pahastuu....kolme kertaa Englannissa ja kerran Walesissa...
Ja matkustanut Lontoon metrossa ja tiedän miten siellä ihmiset sulautuvat massaan. Ketään ei kiinnosta toisten tekemiset ja kaikki ovat vieraita toisilleen. Kyllä minä erilaisuuden hyväksyn ja olen tehnyt paljon töitä kaikenlaisten ihmisten kanssa ja tulen toimeen hyvin myös pitkätukkaisten miesten kanssa. En halua silti koskaan muuttua kaikenhyväksyväksi apaattiseksi ei mistään mielipidettä olevaksi olennoksi. Minä haluan olla suomalainen mies ja tykkään asua Suomessa. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...kolme kertaa Englannissa ja kerran Walesissa...
Ja matkustanut Lontoon metrossa ja tiedän miten siellä ihmiset sulautuvat massaan. Ketään ei kiinnosta toisten tekemiset ja kaikki ovat vieraita toisilleen. Kyllä minä erilaisuuden hyväksyn ja olen tehnyt paljon töitä kaikenlaisten ihmisten kanssa ja tulen toimeen hyvin myös pitkätukkaisten miesten kanssa. En halua silti koskaan muuttua kaikenhyväksyväksi apaattiseksi ei mistään mielipidettä olevaksi olennoksi. Minä haluan olla suomalainen mies ja tykkään asua Suomessa.mutta miksi käyt toisarvoisten asioiden pariin askartelemaan?
Eikö maailmassa ole paljon tärkeämpiäkin asioita jotka vaatisivat mielipiteitä? - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
mutta miksi käyt toisarvoisten asioiden pariin askartelemaan?
Eikö maailmassa ole paljon tärkeämpiäkin asioita jotka vaatisivat mielipiteitä?...onko keskustelupalstoilla tarkoitus ratkaista maailman tärkeimpiä asioita...
- tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...onko keskustelupalstoilla tarkoitus ratkaista maailman tärkeimpiä asioita...
tokikaan.
Ajattelin vaan, et miks jutella joutavia jos kerran haluaa itselleen antaa krediittiä sillä että erottuu mielipiteineen ;)
Että tarttuu ikäänkuin päivänpolttaviin asioihin ja haluaa seisoa miehenä erillään massasta ja omata mielipiteen!
Oman ja jämäkän! - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
tokikaan.
Ajattelin vaan, et miks jutella joutavia jos kerran haluaa itselleen antaa krediittiä sillä että erottuu mielipiteineen ;)
Että tarttuu ikäänkuin päivänpolttaviin asioihin ja haluaa seisoa miehenä erillään massasta ja omata mielipiteen!
Oman ja jämäkän!...sinä ole malliesimerkki jonninjoutavasta keskustelijasta...
Joka ei koskaan kerro todellista omaa mielipidettään mistään asiasta jämäkästi, vaan keskustelet mieluiten sääilmiöistä tai hyvin arkipäiväisistä tapahtumista ihmisten elämässä. Kummastuttaa miksi sinun täytyy opastaa minua kääntymään päivänpolttavien asioiden pariin ja seisoa miehenä erillään massasta? Enhän minäkään neuvo sinua lopettamaan motoristinaisena olemista ja seisomaan korkokengät jalassa naisellisena naisena. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...sinä ole malliesimerkki jonninjoutavasta keskustelijasta...
Joka ei koskaan kerro todellista omaa mielipidettään mistään asiasta jämäkästi, vaan keskustelet mieluiten sääilmiöistä tai hyvin arkipäiväisistä tapahtumista ihmisten elämässä. Kummastuttaa miksi sinun täytyy opastaa minua kääntymään päivänpolttavien asioiden pariin ja seisoa miehenä erillään massasta? Enhän minäkään neuvo sinua lopettamaan motoristinaisena olemista ja seisomaan korkokengät jalassa naisellisena naisena.minä kun luulin että halusit erottua, kun tuolla jossain sanoit että haluat profiloitua kaverina jolla on mielipide?
Etkö haluakaan?
Taisin käsittää väärin?
Ja tuosta minun kohdastani, olen tainnut jo oman statementtinin tehdä ;) enkä usko että se on jäänyt kellekään epäselväksi ;))) - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
minä kun luulin että halusit erottua, kun tuolla jossain sanoit että haluat profiloitua kaverina jolla on mielipide?
Etkö haluakaan?
Taisin käsittää väärin?
Ja tuosta minun kohdastani, olen tainnut jo oman statementtinin tehdä ;) enkä usko että se on jäänyt kellekään epäselväksi ;)))...mielestäni hyvin tarkkaan mielipiteeni pitkistä hiuksista miehillä...
Tuollaiset väittämät "Taisin käsittää väärin?" tai "Etkö haluakaan?" ovat juuri sitä hölynpölyä jota viljelet näillä palstoilla. Liitetään omaan viestiin vaan koko ajan kysymyksiä. Älä tykkää pahaa, mutta olet aika rasittava. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...mielestäni hyvin tarkkaan mielipiteeni pitkistä hiuksista miehillä...
Tuollaiset väittämät "Taisin käsittää väärin?" tai "Etkö haluakaan?" ovat juuri sitä hölynpölyä jota viljelet näillä palstoilla. Liitetään omaan viestiin vaan koko ajan kysymyksiä. Älä tykkää pahaa, mutta olet aika rasittava.no sinulla on oikeus valikoituun ja jämäkkään mielipiteeseesi.
En kyl käsitä mistä vedät herneet nenääsi. Mutta liekö sillä väliäkään ;))
Koitin keskustella kanssasi ihan leppoisasti ja kysellä mitä ajattelet asioista?
Eikö sellainen ole tapana?
Minusta on...ei oikein synny keskustelua jolle ikysele toisenkin mielipidettä ;)))
Näin ainakin minun maailmassani.
Mutta tunnut tulkistevan asiat hyvin vihamielisesti, joten toivottelen sitten sinulle vain hyvää iltaa ja kauniita unia,
sillä aikaa kun odottelen tyttöjä tulevaksi, että pääsemme juttelemaan Ylläksen reissusta ;)) - tomppa2006
tsup.tsup kirjoitti:
no sinulla on oikeus valikoituun ja jämäkkään mielipiteeseesi.
En kyl käsitä mistä vedät herneet nenääsi. Mutta liekö sillä väliäkään ;))
Koitin keskustella kanssasi ihan leppoisasti ja kysellä mitä ajattelet asioista?
Eikö sellainen ole tapana?
Minusta on...ei oikein synny keskustelua jolle ikysele toisenkin mielipidettä ;)))
Näin ainakin minun maailmassani.
Mutta tunnut tulkistevan asiat hyvin vihamielisesti, joten toivottelen sitten sinulle vain hyvää iltaa ja kauniita unia,
sillä aikaa kun odottelen tyttöjä tulevaksi, että pääsemme juttelemaan Ylläksen reissusta ;))...terveisiä tytöille ja sano, että tomppa oli vähän tuohtunut...
Sillä hänen mielestään täällä kirjoittavien tulisi kirjoittaa yhdellä ja samalla nimimerkillä, eikä vaihtaa koko ajan nikkiä ja aiheuttaa vaan turhaa sekaannusta. No, ehkä kerran voi kymmenessä vuodessa vaihtaa, mutta ei missään tapauksessa useammin. Tämä ainoastaan hänen mielipiteenään. - tsup.tsup
tomppa2006 kirjoitti:
...terveisiä tytöille ja sano, että tomppa oli vähän tuohtunut...
Sillä hänen mielestään täällä kirjoittavien tulisi kirjoittaa yhdellä ja samalla nimimerkillä, eikä vaihtaa koko ajan nikkiä ja aiheuttaa vaan turhaa sekaannusta. No, ehkä kerran voi kymmenessä vuodessa vaihtaa, mutta ei missään tapauksessa useammin. Tämä ainoastaan hänen mielipiteenään.kai tyyli on jo niin pettämätön ettei kukaan erehdy.
Et suinkaan pelkää, että olisit vahingossa ystävällinen minulle ,))) kas, vitsikin livahti.
En minä ole koskaan peitellyt sitä kuka olen.
Kukako olen, onkin sitten toinen juttu.
Mut toisaalta, en usko että kirjoitukseni ovat koskaan tehneet kellekään harmia.
Joten en tosiaankaan näe mitä pahaa olen tehnyt, kirjoitellut niinkuin kaikki muutkin?
Joo, tytöt on varmaan hiukan pettyneitä sinuun...aijai...ei grillimakkaraa sulle ..
- enkeliduo
hiukset jo nii harvaks,et oli vaan kolme karvaa pääs.
Parturi ihmetteli,mitäs tehrää? Miäs tahtos palmikon.
Seuraaval kerral oli vaan kaks karvaa.Sama kysymys,mut eri vastaus:Tahron jakauksen,vastas miäs tomerasti.
Kolmannel kerran oliki enää yks hius pääs.Parturi taas kyselemään:Mitäs tehrää?
Miäs vastas ylpiänä:Antaa liahuu vapaana vaan !
Pst.tykkään lyhyist hiuksist miähil (olen ain tykänny) ja naisilki täsä iäs.- tomppa2006
...tykkää lyhyist hiuksist miähil...
Ja sit mää tykkää viäl sun murteest, se on nii hianoo kuunnel ja lukkee. Täyskymppi sul. - enkeliduo
tomppa2006 kirjoitti:
...tykkää lyhyist hiuksist miähil...
Ja sit mää tykkää viäl sun murteest, se on nii hianoo kuunnel ja lukkee. Täyskymppi sul.Olipas kivaa,ku joku sentäs tykkää täst "nätist" murtteest.
Molempi parempi,niit ei tykkääjii ku on ain liikkeel.
Nym mää olenki harvoiv vaa tääl,ku ei olekka iha mun juttu....
Toisinas ainaski silt tuntuu.Naamakirjast tykkään.
Papukaijamerkki kiitoksen kera sul tost tykkäämisest.
Tääki vastaus pomppii tiäs mihi,emmää ossaa sihrata sitä oikkiaan kohtaa,
mut kyl sää sen jostain löyrät. - tomppa2006
enkeliduo kirjoitti:
Olipas kivaa,ku joku sentäs tykkää täst "nätist" murtteest.
Molempi parempi,niit ei tykkääjii ku on ain liikkeel.
Nym mää olenki harvoiv vaa tääl,ku ei olekka iha mun juttu....
Toisinas ainaski silt tuntuu.Naamakirjast tykkään.
Papukaijamerkki kiitoksen kera sul tost tykkäämisest.
Tääki vastaus pomppii tiäs mihi,emmää ossaa sihrata sitä oikkiaan kohtaa,
mut kyl sää sen jostain löyrät....melko harvo määki tääl kirjoittelen...
Tulee joskus poikettua ja sitte jäätyä joksikin aikaa. Naamakirjaan mää en oo perehtynyt. Ihan hyvi sun vastaus löysi oikeesee kohtaan ja mukavalt tuntuu sun palauttees mulle. Kiitos.
- vaan kyllä
tämä riippuu niin paljon miehestä ja siitä miten niitä hiuksia hoitaa. Liian usein näkee miehiä joilla ne pitkät hiukset on, mutta kaupan päälle hiukset on hoitamattomat, rasvaiset, takkuiset ja ja ja... Hyi.
- tomppa2006
...suurin ero naisiin verrattuna...
Naiset hoitavat pitkiä hiuksia ja ne ovat upean kiiltävät. Miehillä on vaan pitkät hiukset, ei ne niitä sen paremmin hoida, kunhan vaan kasvattavat mahdollisimman pitkät ja ne sitten vaan ovat. Toki poikkeuksia löytyy, harvoja.
Me hövelit essolaiset olemme kaikki lyhyttukkaisia, sillä luonto pitää sitä meille sopivimpana hiusmuotina. Einari on melkein kalju, Seksi-Sulolla ei kai ole koskaan tukkaa ollutkaan ( elimistö tuottaa liikaa testosteronia), Kalu-Kallella on kiiltävä päälaki, eikä minullakaan juuri tukkaa ole. Tästäkin huolimatta simpsakat neidot pitävät meitä miehekkäinä ja fiksuina miehinä.
Kylällämme on yksi pitkätukainen mies, kylätaiteilijamme Heikki Hoikkasääri. Naiset eivät pidä häntä erityisen miehekkäänä, sillä hänen kerrotaan olevan "niitä poikia". Heikin pitkät hiukset tehoavat kyllä tiettyihin miehiin, jotka usein vierailevat Heikin mökillä. Nämä vieraspaikkakuntalaiset miehet eivät kuitenkaan viihdy Essolla, joten emme osaa tehdä heistä tarkempaa arviota. Heikiltäkään emme viitsi asiasta kysyä.- tomppa2006
...on selvästi paitsiossa muiden essolaisten tekemisistä...
Ihan keskivertoa keski-ikäistä suomalaista porukkaa tuntuu Essolla olevan, hiukset lähtevät ja simpsakat naiset kiinnostavat.
- Putkivalo
on nipottaminen ;D Ei se kyl sovi naisellekaan, sen puolen..
- tomppa2006
...silloin tällöin törmään tähän asiaan...
Kun esitän jonkun kysymyksen, vastausta lukiessani en ymmärrä heidän näkemystään ko. asiasta. - yhdentekevää
tomppa2006 kirjoitti:
...silloin tällöin törmään tähän asiaan...
Kun esitän jonkun kysymyksen, vastausta lukiessani en ymmärrä heidän näkemystään ko. asiasta.vaikka oma lapsi tatuoisi lehmänkuvan keskelle otsaa ei ainakaan äiti rupea nipottamaan.Ei rarvitse ihmetellä miksi lapset voivat huonosti jos koskaan ei saa selville vanhemman ihmisen mielipidettä kysymykseen :)
- tomppa2006
yhdentekevää kirjoitti:
vaikka oma lapsi tatuoisi lehmänkuvan keskelle otsaa ei ainakaan äiti rupea nipottamaan.Ei rarvitse ihmetellä miksi lapset voivat huonosti jos koskaan ei saa selville vanhemman ihmisen mielipidettä kysymykseen :)
...eikai sentään aivan yhdentekevää...
Voi olla että olen itse turhan kriittinen länsisuomalainen, joka toivoo selvään kysymykseen vain vastauksen. Olen jotenkin turtunut työpaikallani, jossa on ihmisiä ympäri Suomen, että kysymykseen ei vaan saa joiltakin millään mielipidettä. Myöhemmin kyllä kommentoidaan ja valitetaan mutta, vaikka olisi selvä kyllä tai ei mahdollisuus, niin sitä ei vaan jostain syystä kerrota.
- RIMMIR
Kuinka pitkät ne oikeastaan olivatkaan? Nuoremmilla taisi olla olkapäille korkeintaan . Noh olen nähnyt joillakin 50 miehillä juuri niin pitkiä hiusmalleja, jokunen oikein hyvin puettu, arvokkaan näköinenkin mieshenkilö on kävellyt vastaan olkapäille ulottuvilla hiuskuontalolla. Tulee aina mieleen entisajan ritarit heistä. Mutta eilen hämmästyin ja tulin oikein kateelliseksi. Eräs varmaankin 40 oli tämä mieshenkilö joka kovassa tuulessa avopäin antoi tuuletusta hiuskuontalolleen. Enkä varmasti valehtele, hänen hiuksensa ylsivät takapuolen päälle, mahtavan näköistä kun kiiltävä tuuhea hiuskuontalo liehui tuulen tuiverruksessa.
- xxxyyy
Jaa, nuoruudessani (60-70-lukujen vaihteessa) mulla oli tuonne puoliväliin selkää ja siitä yli. Jaksoivat siitä mummot mäkättää...
- tomppa2006
...takapuolen päälle olleet omat hiukseni...
Mutta lähes ristiselkään saakka, reilusti yli lapaluiden olivat ja hiton hankalat, kun tarttuivat kiinni joka paikkaan ja sai pestä useamman kerran viikossa. Muistoja ovat nyt vain, enkä todellakaan kaipaa yhtään takaisin. En kiellä etteivätkö sopisi joillekin tämänikäisille miehille. Silloin 70-luvulla oli joka toisella miehellä ja ne kuuluivat ikäänkuin siihen aikaan, mielestäni.
- p.a.m
Moni mies tuntuu koittavan pitkillä hiuksilla peitellä jotain (pään muoto, sivuprofiili, korvat tms.) ja siinä tarkoituksessa pitkät hiukset vaan pahentaa asiaa.
Miettikää nyt esim. MTV3 meteorologia Petri Takalaa tai jotain kaljupäätä (Apulannan Toni Wirtanen tai Maj Karman Ylppöä) niin kumpi on miehekkäämpi versio?- 36
Mites se peittäminen onnistuu, jos hiukset on aina ponnarilla?
- tomppa2006
...niiden hiusten alle jotain piiloon saa vaihtelevalla menestyksellä, mutta kaljupäillä ei ainakaan ole mitään salattavaa
Kyllä herrat Wirtanen ja Ylppö ovat minun mielestäni miehekkäämpiä. - xxxyyy
Kaljulla peitellään huonoa tukan kasvua tai sitten juoppopälveä.
- p.a.m
xxxyyy kirjoitti:
Kaljulla peitellään huonoa tukan kasvua tai sitten juoppopälveä.
Kalju paljastaa kaiken, ei sillä mitään peitellä.
- xxxyyy
p.a.m kirjoitti:
Kalju paljastaa kaiken, ei sillä mitään peitellä.
Taidat itse olla kun et osaa lukea vaikka vastailet.
Yritä tavata uudestaan.
- fa.nittaja
vähän aiheeseen liittyen kun työkaveri kerto joskus ihan hauskan jutun. olivat olleet jätkäporukalla jossain festareilla ja sit joku sellanen pitkälettinen äijä oli tullu vinoilemaan niille. oli kuulemma oikein tosi kova vinoilemaan. äijän letti oli sellanen takapuoleen asti jota oli varmasti kasvatettu vuositolkulla. noh, kun tämä vanha äijä sammu niin kaverit oli leikannu siltä hiukset ja tunkenu taskuun tuli vinoilemaan väärälle porukalle.
- ---
Se on kans aika karseen näköstä kun miehellä on lapaluiden alle ulottuvat hiukset ponin hännällä ja päälaki kaljuuntuu (siis poninhäntä voi olla paksu mut hiukset tulee pääosin takaraivosta). Hevifestareilla näkee näitä sankareita. en tiedä ymmärtääkö ne ite miten tyhmältä se fleda näyttää. ;(
- tomppa2006
...ainakin jos vinoilee liikaa...
Tai väärille ihmisille, aika brutaali teko mielestäni.
- aiga
Enpä oo vielä sellasta miestä nähnyt, jolla pitkät hiukset näyttäs hyvältä. Normilyhyet/kalju, ei IKINÄ mitään moppitukkaa...
- tomppa2006
...monasti ne pitkät hiukset muistuttaa tosiaan lattiamoppia...
Ei niissä mitään tyyliä ole, tosin ei ole kaljupäiden hiuksissakaan, mutta on ne ainakin siistit eikä hapsota joka suuntaan.
- Very Funny
Itse en ole nähnyt kuin kaksi kertaa elämäni aikana sellaisen miehen, jolle sopi pitkät hiukset. Vinkiksi tosiaan kaikille pitkätukkaisille miehille, että kun kerta olette hankkineet pitkän tukan niin myös pitäkääkin niistä hiuksista huolta!
- tomppa2006
...näkee pitkätukkaisia miehiä, joilla hiukset olisivat edukseen...
Olen kuullut näitä kommentteja, että pitkistä hiuksista ei luovuta koskaan, vaikka ei olisi kuin muutama hius enää päässä. Mielestäni vanheneminen kannattaa ottaa huomioon myös hiusten pituudessa ja ainakin huolehtia niistä, jos imago niitä vaatii.
- KVerde
kateellisen kirjoittelua. Joillekin se sopii, tosin en saa mieleen yhtään julkkista :D
Itse pidän Hugo Boss -mainosten tyylisestä lyhyestä kuontalosta :D Mutta, again, meitä on moneksi.
Yhdellä exälläni letti ylikasvoi ihan kauheeksi. Miehen luvalla parturoin sen sitten siihen kuntoon että piti ajaa kaljuksi ja näytti heti paljon paremmalta.- tomppa2006
...näitä erilaisia näkemyksiähän tässä kyselen...
Tuo kaljupäinen muotisuuntaus on kyllä Luojan lykky tällaiselle harvahiuksiselle äijälle. Ei tarvitse ainakaan mitään peruukin hankintaa harkita, vaan voi painaa menemään kuulapää kiiltäen. Ja ihan oikeasti se tosiaan sopii hyvin monelle. - KVerde
tomppa2006 kirjoitti:
...näitä erilaisia näkemyksiähän tässä kyselen...
Tuo kaljupäinen muotisuuntaus on kyllä Luojan lykky tällaiselle harvahiuksiselle äijälle. Ei tarvitse ainakaan mitään peruukin hankintaa harkita, vaan voi painaa menemään kuulapää kiiltäen. Ja ihan oikeasti se tosiaan sopii hyvin monelle.Kyllähän miehen valinnassa ratkaisee loppupeleissä aivan muut asiat kuin hiusten pituus, mutta tukka on osa ulkonäköä joka ihmisissä melko luonnolllisesti tulee ensin vastaan.
Itse pidän eniten, että miehellä on joko lyhyet hiukset tai sitten ei ollenkaan. Pääasia on, että hiustyyli istuu muuhun tyyliin :D - tomppa2006
KVerde kirjoitti:
Kyllähän miehen valinnassa ratkaisee loppupeleissä aivan muut asiat kuin hiusten pituus, mutta tukka on osa ulkonäköä joka ihmisissä melko luonnolllisesti tulee ensin vastaan.
Itse pidän eniten, että miehellä on joko lyhyet hiukset tai sitten ei ollenkaan. Pääasia on, että hiustyyli istuu muuhun tyyliin :D...tyyli ratkaisee ja, jos nyt vaikka on...
Kauhean suuri pää tai arpia päälaella, ei varmaan sovi ihan lyhyet hiukset. Yleensä kyllä se nuorentaa mielestäni miestä jonkun verran. Ei koiraa karvoihin katsomista, eikä miestä, heh.
hidas täällä, on vain silmäilly ketjua..
Ja tullu kuva, että vastaus sama, kuin monella. Iästä riippumatta, jolleen sopii, toiselle ei.. ja että hoitaa niitä mahdollisia pitkiä hiuksia.
Oiskohan nykyajan trendiä, että jos alkaa hiukset päälaelta harventua, ajataan kaikki pois.
Aika useille se taitaa sopia, ja ulkoisesti nuorentaakin. jos se pääasia?!
Omilla vaareilla oli molemmilla päälaki kalju, mutta ihania ihmisiä, ja sitäkin ihanammat muistot heistä :)- tomppa2006
...jotenkin tuskastutti silloin 70-luvulla...
Niiden pitkien hiusten hoitaminen, jotenkin vaan aikaavievää ja ehkä vähän naisellistakin. Kyllä tämä nykytrendi on eduksi kaikille kaljuuntuville, ei muuta kuin kaikki vaan pois. Menee siinä sivussa samalla, kun ajaa partansa. tomppa2006 kirjoitti:
...jotenkin tuskastutti silloin 70-luvulla...
Niiden pitkien hiusten hoitaminen, jotenkin vaan aikaavievää ja ehkä vähän naisellistakin. Kyllä tämä nykytrendi on eduksi kaikille kaljuuntuville, ei muuta kuin kaikki vaan pois. Menee siinä sivussa samalla, kun ajaa partansa.siinä säästää myös, varmaan muutaman satasen vuodessa, kun ite ajaa :)
- tomppa2006
Sibone kirjoitti:
siinä säästää myös, varmaan muutaman satasen vuodessa, kun ite ajaa :)
...itselle rahan lisäksi vieläkin tärkeämpää...
On ajan säästyminen, kun ei tarvitse istua joka kuukausi parturituolilla. Käyn toki vieläkin muutaman kerran vuodessa omaksi ilokseni parturissa, mutta suurempi ilo ja nautinto on nykyään päänahan hieronta, joka tuntuu taivaallisen hyvältä.
- tavis taina
En tykkää. Tai no riippuu henkilöstä, mutta useimmille ei musta sovi. Riippuu tietysti, mitä tarkoitetaan pitkillä hiuksilla. Sellaset olkapäille ulottuvat on liian pitkät, mut sellanen "polkkatukan" pitunen on ihan kiva, jos on taipuvaiset hiukset.
- tomppa2006
...yli olkapäitten meneviä, joten samoilla linjoilla ollaan...
- desfg
siistit yleensäkin, sellaiset mitkä eivät repsota jokasuuntaan.Minun mielestäni miehelle eivät sovi pitkät hiukset, mutta se on vain minun mielipiteeni.Kaljukin menettelee, myös puolikalju…kaiken aa ja oo on ettei yritä olla jotain muuta mitä on, eli esim vaikka kaljun peitteleminen on kyllä todella kuvottavaa.
- tomppa2006
...kamalinta on tuollainen kaljun peitteleminen...
Nuorilla miehillä pitkät hiukset menee, mutta vanhoilla miehillä jotenkin katoaa uskottavuus ja tilalle tulee hymyilyä. Näin minä asian näen. - desfg
tomppa2006 kirjoitti:
...kamalinta on tuollainen kaljun peitteleminen...
Nuorilla miehillä pitkät hiukset menee, mutta vanhoilla miehillä jotenkin katoaa uskottavuus ja tilalle tulee hymyilyä. Näin minä asian näen.Kyllä siinä uskottavuus katoaa,kun näkee jonkun pitkätukkaisen pankinjohtajan tai yleensä päällikön,joka muistuttaa enemmän intiaanipäällikköä.Se vaan on niin,ei mahda liuhuletit miehille mitään.
- ---
desfg kirjoitti:
Kyllä siinä uskottavuus katoaa,kun näkee jonkun pitkätukkaisen pankinjohtajan tai yleensä päällikön,joka muistuttaa enemmän intiaanipäällikköä.Se vaan on niin,ei mahda liuhuletit miehille mitään.
Yleensä ottaen suosittelisin miehiä käyttämään siistiä lyhyeksi leikattua tukkaa ettei mene ihan överiksi. Miellyttävyys, miehekkyys ja uskottavuus voidaan kuitenkin arvioida hiuksistakin, joten siisteys ennen kaikkea.
- tomppa2006
desfg kirjoitti:
Kyllä siinä uskottavuus katoaa,kun näkee jonkun pitkätukkaisen pankinjohtajan tai yleensä päällikön,joka muistuttaa enemmän intiaanipäällikköä.Se vaan on niin,ei mahda liuhuletit miehille mitään.
...intiaaneista oli juttua tuolla aiemmin...
Enkä vaan voi mitään sille, että hieman hymyilyttää sellaisia tavatessaan. En todellakaan väitä olevani mikään moderni ihminen, mutta onneksi en sentään 70-luvulle jäänyt, heh.
- Mattieerik
jolloin sekä miehet että naiset kasvattivat pitkät hiukset
http://www3.jkl.fi/ksmuseo/haloo/nuoriso/70muoti1.htm
Ei kai ole enää kovin toivottavaa,antaa menneitten olla vaan menneitä- tomppa2006
...ehkä tässäkin asiassa pitäisi tehdä sitä "päivitystä"...
Vähän samalla tavoin kuin tietsikoille, ei enää pärjää Commodore 64:lla.
*hymyilee*
- sinä&minä
Pitkätukkaiset vanhemmat miehet vaan ovat yleensä aika samasta muotista tehty. Pukeutuminen on tuota rokkari/nahkaliivi/Metallica-paita -osastoa joka ei oikein aikuiselle naiselle nappaa.
- tomppa2006
...niihin pitkiin hiuksiin kuuluu usein määrätynlainen asustus...
Ikävä kyllä myös ne ovat usein muinaisjäännöksiä 70-luvulta ja sen huomaa.
Olen noin viiskymppinen mies, ja aloitin kampaajien kannustamana pari vuotta sitten määrätietoisen hiusten kasvatuksen. Nyt latvat laskeutuvat jo kivasti hartioille, mutta kunnon polkkatukkaan vaatii vielä kasvatusta vuoden pari.
Piakkoin tulee tilanne, jolloin hiukset on kasattava poninhännälle takaa. Mielenkiintoista nähdä, miten se vaikuttaa ilmeeseen. Jo pelkkä hiusten kasvatus muuttaa ulkomuotoa niin, että ihmisten on vaikea tunnistaa, jos edellisestä kerrasta on kulunut vuosi.
Hoitoa pitkä tukka vaatii ihan eri lailla. Väri ja raidat tuovat elävyyttä. Mutta kaikki tämä tuo elämään väriä, ja auttaa jaksamaan töissäkin.
Puhumattakaan tietty siitä, että transvestiitti kun olen, niin onhan se ihan eri juttu koota hiukset kiharrettuina ylös ja taakse kuin ahtaa peruukki hiusten päälle! Omilla hiuksilla mieheksi tunnistaminen on monille vaikeaa ellei mahdotonta, kun meikki ja vaatetus vaan on kunnossa.- tomppa2006
...ottaa kantaa miten miehestä tehdään nainen...
Varmasti pitkillä hiuksilla on yhtäläisyyttä naisellisuuteen ja tiedän joidenkin naisten pitävän ns.kauniista miehistä. Tiedän myös joidenkin naisten haluavan miehen ajelevan kaikki karvansa pois, tekevän kaikki kotityöt, käyvän kaupassa ja huolehtivan lapsista, jotta naiselle jää enemmän aikaa itselleen.
Onneksi ei tällaisia miehiä ole paljoa, eikä ole kyllä naisiakaan, vaan mies saa näyttää ja käyttäytyä miesmäisesti ja vastaavasti nainen on se ihana, huolehtiva, neitseellisen kaunis nainen. - sexylady-66
tomppa2006 kirjoitti:
...ottaa kantaa miten miehestä tehdään nainen...
Varmasti pitkillä hiuksilla on yhtäläisyyttä naisellisuuteen ja tiedän joidenkin naisten pitävän ns.kauniista miehistä. Tiedän myös joidenkin naisten haluavan miehen ajelevan kaikki karvansa pois, tekevän kaikki kotityöt, käyvän kaupassa ja huolehtivan lapsista, jotta naiselle jää enemmän aikaa itselleen.
Onneksi ei tällaisia miehiä ole paljoa, eikä ole kyllä naisiakaan, vaan mies saa näyttää ja käyttäytyä miesmäisesti ja vastaavasti nainen on se ihana, huolehtiva, neitseellisen kaunis nainen.mielipiteesi ovat ajalta ennen vedenpaisumusta. Hehhee!!
Neitseellinen nainen, miesmäinen mies? Mitähän ne ovat?
Iltana muutamana telkkarissa oli ohjelma laskuvarjojääkäristä leidiksi. Kylläpä lopputuloksena olikin tosi sexy lady, minun, heteronaisenkin mielestä. - tomppa2006
sexylady-66 kirjoitti:
mielipiteesi ovat ajalta ennen vedenpaisumusta. Hehhee!!
Neitseellinen nainen, miesmäinen mies? Mitähän ne ovat?
Iltana muutamana telkkarissa oli ohjelma laskuvarjojääkäristä leidiksi. Kylläpä lopputuloksena olikin tosi sexy lady, minun, heteronaisenkin mielestä....mistä tuo neitseellinen sana tuli ylistyskirjoitukseeni...
Olin vaan jonkinlaisessa pienessä hurmiossa, kun aloin kirjoittamaan perinteisestä naisesta. Siis ainoastaan minun mielipidettäni asiasta, millainen toivoisin hänen olevan. Taisi siihen tulla jokin yleistyskin, mutta perussanoma kuitenkin on, ettei mies halua vaimokseen laskuvarjojääkäriä, sotilasta tai nyrkkeilijää. Naisessa kiinnostaa paljon enemmän naiselliset asiat, kuin ne joidenkin naisten tavoittelevat miesmäiset. - sexylady-66
tomppa2006 kirjoitti:
...mistä tuo neitseellinen sana tuli ylistyskirjoitukseeni...
Olin vaan jonkinlaisessa pienessä hurmiossa, kun aloin kirjoittamaan perinteisestä naisesta. Siis ainoastaan minun mielipidettäni asiasta, millainen toivoisin hänen olevan. Taisi siihen tulla jokin yleistyskin, mutta perussanoma kuitenkin on, ettei mies halua vaimokseen laskuvarjojääkäriä, sotilasta tai nyrkkeilijää. Naisessa kiinnostaa paljon enemmän naiselliset asiat, kuin ne joidenkin naisten tavoittelevat miesmäiset.mielihaluja, mieltymyksiä, himoja, haluja on niin monta erilaista, kuin on miestäkin.
Sinulla on omasi, naapurin Jussilla saattaa olla aivan erilainen.
Perinteinen nainen ihanainen, on ihanne joillekin, jota lieneekö koskaan edes ollut olemassakaan?
Ihan hyvällä, täällä ei kannata yleistää omia mielipiteitään, on tämä sen verran heterogeeninen paikka.
Kaikki kunnia sinun ihanteellesi, ilmeiselle utuneidolle, joka liihottaa ja jalat tuskin maassa käyvät.
Aina on kuitenkin pitänyt maailmassa olla ronskeja Raijoja, jota ovat joutuneet täydentämään laiskamatoukkojensakin tekemisiä. - tomppa2006
sexylady-66 kirjoitti:
mielihaluja, mieltymyksiä, himoja, haluja on niin monta erilaista, kuin on miestäkin.
Sinulla on omasi, naapurin Jussilla saattaa olla aivan erilainen.
Perinteinen nainen ihanainen, on ihanne joillekin, jota lieneekö koskaan edes ollut olemassakaan?
Ihan hyvällä, täällä ei kannata yleistää omia mielipiteitään, on tämä sen verran heterogeeninen paikka.
Kaikki kunnia sinun ihanteellesi, ilmeiselle utuneidolle, joka liihottaa ja jalat tuskin maassa käyvät.
Aina on kuitenkin pitänyt maailmassa olla ronskeja Raijoja, jota ovat joutuneet täydentämään laiskamatoukkojensakin tekemisiä....olla erilaisia, kyllä minä sen ymmärrän...
Samoin kuin mielipiteiden eroavaisuudet, mutta sitä en käsitä, miksi en voisi kertoa omaa näkemystäni asiasta. Sanoin sen jo aloituksessa, yhden miehen näkemyksestä kirjoitan. Enemmän jurppii tämä hymistely, että kaikkien pitää olla suvaitsevaisia ja hyväksyä kummallisuudet ja poikkeavuudet. Miksi ihmeessä pitäisi, eikös silloin meistä vasta tasapäisiä tulisi, jos ihmiset lakkaavat ajattelemasta ja muodostamasta omaa mielipidettään?
Kyllä minä vielä uskon naisellisuuteen, parisuhteeseen ja jopa rakkauteen. - sexylady-66
tomppa2006 kirjoitti:
...olla erilaisia, kyllä minä sen ymmärrän...
Samoin kuin mielipiteiden eroavaisuudet, mutta sitä en käsitä, miksi en voisi kertoa omaa näkemystäni asiasta. Sanoin sen jo aloituksessa, yhden miehen näkemyksestä kirjoitan. Enemmän jurppii tämä hymistely, että kaikkien pitää olla suvaitsevaisia ja hyväksyä kummallisuudet ja poikkeavuudet. Miksi ihmeessä pitäisi, eikös silloin meistä vasta tasapäisiä tulisi, jos ihmiset lakkaavat ajattelemasta ja muodostamasta omaa mielipidettään?
Kyllä minä vielä uskon naisellisuuteen, parisuhteeseen ja jopa rakkauteen.minäkin rakkauteen, olen ollut onnellisesti naimisissa jo yli 30 vuotta. En minäkään kaikkea hyväksy, mutta en ala miksikään muitten mittariksi, niin kauan, kuin he noudattavat lakia ja hyviä tapoja.
Älä kuitenkaan tuomitse muitten ajatuksia. sexylady-66 kirjoitti:
minäkin rakkauteen, olen ollut onnellisesti naimisissa jo yli 30 vuotta. En minäkään kaikkea hyväksy, mutta en ala miksikään muitten mittariksi, niin kauan, kuin he noudattavat lakia ja hyviä tapoja.
Älä kuitenkaan tuomitse muitten ajatuksia.Olet oikeassa. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta pitää arvostaa toisia sen verran että antaa elää heidän omaa elämäänsä.
Naisiakin on jokaiseen junaan, niin kuin miehiäkin. Mekin osa-aikatytöt viehätämme pientä osaa naisista kovastikin, kas kun heille tarjoutuu tilaisuus saada sekä poika- että tyttöystävä samassa paketissa.
Tärkeintä on, että jokainen saa olla ihan oma itsensä, olipa sitten kalju tai kiharapää...- tomppa2006
sexylady-66 kirjoitti:
minäkin rakkauteen, olen ollut onnellisesti naimisissa jo yli 30 vuotta. En minäkään kaikkea hyväksy, mutta en ala miksikään muitten mittariksi, niin kauan, kuin he noudattavat lakia ja hyviä tapoja.
Älä kuitenkaan tuomitse muitten ajatuksia....tuomitse toisten ajatuksia...
Olen vähän kärkäs sanomaan ja kirjoitan joskus ehkä tylystikin, mutta tarkoitukseni ei koskaan ole loukata ketään, vaan ainoastaan saada keskustelua aikaan. Jos aivan rehellisiä ollaan, se on minulle aivan sama millaisia hiuksia keski-ikäiset miehet pitävät.
*hymyilee* - sexylady-66
Minna-Maaria kirjoitti:
Olet oikeassa. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta pitää arvostaa toisia sen verran että antaa elää heidän omaa elämäänsä.
Naisiakin on jokaiseen junaan, niin kuin miehiäkin. Mekin osa-aikatytöt viehätämme pientä osaa naisista kovastikin, kas kun heille tarjoutuu tilaisuus saada sekä poika- että tyttöystävä samassa paketissa.
Tärkeintä on, että jokainen saa olla ihan oma itsensä, olipa sitten kalju tai kiharapää...on melkein alusta asti ollut erilaista, kuin "normielämä", ja kuitenkin olen saanut olla onnellinen ja rakastettu, samaa toivoo muillekin.
Ei ihmisen onni vaadi samaa kaavaa, samoja sääntöjä. Sen voi saavuttaa kukin omalla laillaan, kunhan siihen, toivottavast, ulkopuoliset suhtaantuisivat ymmärryksellä, eivät vanhakantaisella ilkeydellä.
Ja kun se oma pikku onnenkantamoinen voi rikkoontua niin helposti, ja silti pitää yrittää tulla toimeen, niillä avuilla, joita omistaa.
Silloin joku ihmisen karvaisuus tai hiusten pituus on melkoisen minimaalinen asia.
Mutta, kukin tappelee niitten vaikeuksien kanssa, jotka hälle on suotu. Tai sitten oppii elämään niiden kanssa.
- MMiäs
Oon nyt leikannu ehkä 7 vuotta ite philipsin koneella niin lyhyels kun menee parin viikon välein. Leikkuu kestää jotain 10 minuuttia kerta. Muuta ei tarvita, paitsi pitää varoa ettei polta päälakea auringossa kesällä. Pään voi pestä ihan normi saippuapalalla eikä mitään shampoita tai hoitoaineitakaan tarvitse tietysi. Talvella pää myös kuivuu heti samantien mikä on melkonen etu. Lisäksi "tukka" on aina hyvin eikä tartte huolehtia siitä mikä helpottaa elämää. Ja jotenkin tuntuu että hiusmalli miellyttää naisia enemmän ainakin omalla kohdalla josko tuolla nyt sitten paljoa väliä ainakaan omalla kohdalla tai voi olla...Tosin mulla ei mitään ponnaripituutta ole koskaan ollutkaan niin en siihen osaa verrata. Kaipa nää on makuasioita enempi. Mutta ite en enää koskaa tukkaa kasvata.
- ??????????????????
niinkuin suhteet ja tunteet/miehen logiikka?
- tomppa2006
...sillä erolla, että sheivaan partavaahdolla ja höylällä kuulapääni...
Tulee tosi siisti, mutta olen huomannut talvella kuivuvan vähän ehkä liikaakin, joten rasvaan leikkaamisen jälkeen rouvan käsivoiteella päätäni.
Vastaan lukematta muita jahka tulee toistoa. Jos se sopii tyyliin niin mikä ettei. En minä sitä korvistakaan välttämättä kaikille hyväksyis. Esim. mun poika on jo aikamies, teininä tukka heilui pepun päällä. Nyt on siisti lyhyt ja korvista ei ole koskaan käyttänyt, eikä se hänelle sopiskaan kuten ei tupakka suuhun tai moni muu juttu josta voi aina kiistellä.
Miksi miesten pitäisi jotenkin koristautua ? Niin tai naisen. Itse olen luonnollisuuden kannalla. Juhlat ovat asia erikseen silloin voi ja pitääkin laittaa jotain erityistä, tulee itsellekin hyvä fiilis.Jaa vielä tuosta kaljusta en oikein tiedä...vierastan ajatusta koska isälläni ja sukuni miehillä on aina olleet tuuheat hiukset. Niitä on kiva silitellä.
Muut eivät ole pysyneet tarpeeksi vanhoiksi asti:))
Mitäs sitten jos tuleekin haava pahaan paikkaan, pipoko päähän??- tomppa2006
firefox58 kirjoitti:
Jaa vielä tuosta kaljusta en oikein tiedä...vierastan ajatusta koska isälläni ja sukuni miehillä on aina olleet tuuheat hiukset. Niitä on kiva silitellä.
Muut eivät ole pysyneet tarpeeksi vanhoiksi asti:))
Mitäs sitten jos tuleekin haava pahaan paikkaan, pipoko päähän??...ole tullut haavaa päähän, satoja kertoja olen ajanut...
Partaterän pitää olla riittävän terävä, ei silloin tule vahinkoja. Itse asiassa tuossa parranajamisessa tulee helpommin haava leukaan, eikä senkään paraneminen kestä kuin pari tuntia. Ei mitään laastareita.
- vm-60.
En tunne fyysistä vetoa pitkähiuksisia miehiä kohtaan. En tiedä, mistä mahtaa johtua? Minusta lyhyet hiukset ovat miehillä seksikkäät.
- Lissaa
Jos nyt sitten niin tosiaan käy, että harvaksi alkavat käymään niin minusta on kyllä parasta ajaa sitten kaikki pois. Kaljukin voi olla aika sexy , mutta sellanen päälakikalju on vähän epämiellyttävä :-/
- tomppa2006
Lissaa kirjoitti:
Jos nyt sitten niin tosiaan käy, että harvaksi alkavat käymään niin minusta on kyllä parasta ajaa sitten kaikki pois. Kaljukin voi olla aika sexy , mutta sellanen päälakikalju on vähän epämiellyttävä :-/
...se suurin syy hiusten leikkaamiseen...
Päälakikalju tai mikä lie pälvikalju. Alkoi sisäkumi näkyä, heh. - tomppa2006
...ettei lyhyt hiuksisia ainakaan pannaan laiteta...
Harvat pystyvät väittämään, ettei haittaa mitä muut ihmiset ajattelevat. Itse en ole yksi heistä.
- jotta jos
aikuinen mies ei itse huomaa pitkien hiuksien olevan mauttomat eikä koko ikää kannata yrittää näyttää miltään tuomari nurmiolta. monilla yksinäisillä miehillä tuntuu olevan just tämä ongelma. ei ole sitä luotettua läheistä ihmistä, joka sanoisi et nyt mars mars parturiin ja kuvitelma pitkien hiuksien nuorentavuudestahan on täyttää soopaa. ;(
- 1+2
ja sit vielä kun leikkaa parran pois
monet 55v. menee hyvinkin 4-kymppisistä - tartte vältt.
1+2 kirjoitti:
ja sit vielä kun leikkaa parran pois
monet 55v. menee hyvinkin 4-kymppisistäajaa :))
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713