moro paljonko 45 sissa 16" tuuman kumeissa pitää olla ilmaa..!
ilmanpaine
21
2676
Vastaukset
- kumimän
2 kiloa.. tai 2,1. tai 2,2.. tai vaikka 2,3.
ihan miten tykkäät..- äijjä
Toi nyt on niin helvetin alakanttiin että ei oo tosikaa!kuluu kesässä kumit sileiks tollasilla paineilla.Vähintään 2.5! ite oon pitäny ton kokosissa n.2.7 barin paineita.
- loppuu
äijjä kirjoitti:
Toi nyt on niin helvetin alakanttiin että ei oo tosikaa!kuluu kesässä kumit sileiks tollasilla paineilla.Vähintään 2.5! ite oon pitäny ton kokosissa n.2.7 barin paineita.
Pito loppuu tuommosilla paineilla.. renkaat nyt menee kesässä kyllä.. mutta sitten pistetään uudet..
(myös jarrutettaessa.. turvallisuus, huom.)
ja onhan tuommoinen 2.7 paine järjettömän kova ajaakkin.. - tdi
loppuu kirjoitti:
Pito loppuu tuommosilla paineilla.. renkaat nyt menee kesässä kyllä.. mutta sitten pistetään uudet..
(myös jarrutettaessa.. turvallisuus, huom.)
ja onhan tuommoinen 2.7 paine järjettömän kova ajaakkin..renkaan leveys on aika olennainen seikka, mutta jos nyt oletetaan että rengas on jotain 195-225 millin väliltä niin ei lopu pito yli 2 ja puolen paineilla. tuollainen rengas on järjettömän kova ajaa on paineita sitten tasan kaksi tai 2.7. tasan kaksi on aivan liian vähän, varsinkin jos ajat paljon maantiellä. leveä rengas "pullistuu" maantienopeuksissa ja kuluu keskeltä nopeasti loppuun - kovempi paine pitää kumin "kasassa". uusien renkaiden runkorakenne on sellainen etteivät ne muuta muotoaan vaikka painetta olisi todella paljon, yli kolmea kai ei kuitenkaan voi suositella. ohjeeksi kai voisi antaa että jotain 2.3 ja 2.7 väliltä, omien mieltymysten mukaan.
- ei lopu
tdi kirjoitti:
renkaan leveys on aika olennainen seikka, mutta jos nyt oletetaan että rengas on jotain 195-225 millin väliltä niin ei lopu pito yli 2 ja puolen paineilla. tuollainen rengas on järjettömän kova ajaa on paineita sitten tasan kaksi tai 2.7. tasan kaksi on aivan liian vähän, varsinkin jos ajat paljon maantiellä. leveä rengas "pullistuu" maantienopeuksissa ja kuluu keskeltä nopeasti loppuun - kovempi paine pitää kumin "kasassa". uusien renkaiden runkorakenne on sellainen etteivät ne muuta muotoaan vaikka painetta olisi todella paljon, yli kolmea kai ei kuitenkaan voi suositella. ohjeeksi kai voisi antaa että jotain 2.3 ja 2.7 väliltä, omien mieltymysten mukaan.
Jaa ei lopu pito? no loppuuhan se kun pyörii joutavaa.
Onhan 2 aika vähän.. mutta jo 2.2 ihan ok..
Mikään rengasliike ei laita 2.7 paineita..
Ainiin.. mutta onhan oma kaikentietävä näppituntuma aina parempi kuin ammattilaisen suoritus..
Itelläni taitaa 40-sarjasessa olla 2.4 - tdi
ei lopu kirjoitti:
Jaa ei lopu pito? no loppuuhan se kun pyörii joutavaa.
Onhan 2 aika vähän.. mutta jo 2.2 ihan ok..
Mikään rengasliike ei laita 2.7 paineita..
Ainiin.. mutta onhan oma kaikentietävä näppituntuma aina parempi kuin ammattilaisen suoritus..
Itelläni taitaa 40-sarjasessa olla 2.4perustele nyt hieman miksi ihmeessä se rengas joutavaa pyörii jos painetta on paljon?! nykyrenkaissa ei ole mitään yhtä totuutta mikä on oikea rengaspaine, vaan "ammattilaisten suositus" on juuri oman ajotyylin mukaan - kunhan painetta on tarpeeksi. pitääkö tämä rautalangasta vääntää...
- Loppuuhan
tdi kirjoitti:
perustele nyt hieman miksi ihmeessä se rengas joutavaa pyörii jos painetta on paljon?! nykyrenkaissa ei ole mitään yhtä totuutta mikä on oikea rengaspaine, vaan "ammattilaisten suositus" on juuri oman ajotyylin mukaan - kunhan painetta on tarpeeksi. pitääkö tämä rautalangasta vääntää...
No eihän mun nyt sitä tarvitse perustella. Jos rengas suttaa tyhjää kun painaa kaasua niin se suttaa tyhjää.. ja silloin on pito loppu. Mitä ihmeen perusteluja sää vielä siihen kaipaat?
Ja tosiasia on, että hieman tyhjempi rengas pitää paremmin.. kunhan ei nyt sitten liian tyhjä ole ettei kulu hassusti. Etkö sää koskaan nuorena corollan 155 renkaisiin pistäny 3 bar painetta, että palaa kumi paremmin?
Ja maastossa maasturilla ajellaan pudotettaan usein paineet 0.7-1.5 bariin.. ja kadulle häksätetään bilteman pilipalipumpulla taas sitten täyteen. - tdi
Loppuuhan kirjoitti:
No eihän mun nyt sitä tarvitse perustella. Jos rengas suttaa tyhjää kun painaa kaasua niin se suttaa tyhjää.. ja silloin on pito loppu. Mitä ihmeen perusteluja sää vielä siihen kaipaat?
Ja tosiasia on, että hieman tyhjempi rengas pitää paremmin.. kunhan ei nyt sitten liian tyhjä ole ettei kulu hassusti. Etkö sää koskaan nuorena corollan 155 renkaisiin pistäny 3 bar painetta, että palaa kumi paremmin?
Ja maastossa maasturilla ajellaan pudotettaan usein paineet 0.7-1.5 bariin.. ja kadulle häksätetään bilteman pilipalipumpulla taas sitten täyteen.ehkä joskus 80-luvulla kun renkaat olivat sellaisia pelastusrenkaita että ne pullistuivat ylikovilla paineilla mutta tässä keskustelussa olikin kyseessä matalaprofiiliset renkaat jotka eivät siis pullistu kovilla paineilla, eikä niistä näin ollen häviä pito. maasturin renkaiden ilmanpaineet onkin sitten ihan eri juttu, totta kai pito paranee kun rengas ottaa paremmin vastaan maaston epätasaisuuksia, 40-sarjan kumeilla "maasto" on yleensä aika tasaista... pito todella matalilla renkailla on varmasti parempi 2:n ja puolen painella kuin puolentoista.
- Pro
ei lopu kirjoitti:
Jaa ei lopu pito? no loppuuhan se kun pyörii joutavaa.
Onhan 2 aika vähän.. mutta jo 2.2 ihan ok..
Mikään rengasliike ei laita 2.7 paineita..
Ainiin.. mutta onhan oma kaikentietävä näppituntuma aina parempi kuin ammattilaisen suoritus..
Itelläni taitaa 40-sarjasessa olla 2.4Mikään rengasliike ei laita 2.7 paineita..
Ainiin.. mutta onhan oma kaikentietävä näppituntuma aina parempi kuin ammattilaisen suoritus..
JA IHMETTELEN noinkin varmaa tietoa rengaslikkeistä - laittaa
Pro kirjoitti:
Mikään rengasliike ei laita 2.7 paineita..
Ainiin.. mutta onhan oma kaikentietävä näppituntuma aina parempi kuin ammattilaisen suoritus..
JA IHMETTELEN noinkin varmaa tietoa rengaslikkeistäMikä liike laittaa? Ei kovin heti..
- edelleen
tdi kirjoitti:
ehkä joskus 80-luvulla kun renkaat olivat sellaisia pelastusrenkaita että ne pullistuivat ylikovilla paineilla mutta tässä keskustelussa olikin kyseessä matalaprofiiliset renkaat jotka eivät siis pullistu kovilla paineilla, eikä niistä näin ollen häviä pito. maasturin renkaiden ilmanpaineet onkin sitten ihan eri juttu, totta kai pito paranee kun rengas ottaa paremmin vastaan maaston epätasaisuuksia, 40-sarjan kumeilla "maasto" on yleensä aika tasaista... pito todella matalilla renkailla on varmasti parempi 2:n ja puolen painella kuin puolentoista.
Ei ehkä pullistu sivuttais suunnassa, mutta pitkittäis suunnassapa pullistuu. Ja kumin maahan koskeva pinta-ala pienenee.
Ja 40-sarjanen ei vielä varsinaisesti ole matala jos leveyttä on 225mm. - tdi
edelleen kirjoitti:
Ei ehkä pullistu sivuttais suunnassa, mutta pitkittäis suunnassapa pullistuu. Ja kumin maahan koskeva pinta-ala pienenee.
Ja 40-sarjanen ei vielä varsinaisesti ole matala jos leveyttä on 225mm.no ei pullistu pitkittäissuunnassa uskokaa nyt jo. vaikka turha kai täällä on tällaista juupas eipäs leikkiä jatkaa, uskoo ken tahtoo. ne jotka epäilevät soittakaa rengasliikkeeseen. 225/40 on kyllä minun mielestä jo aika matala rengas - suhteellista kai sekin. mutta vielä kerran, eivät uudet renkaat muuta muotoaan jos liikutaan 2 ja 3 kilon paineiden välillä, vaikka profiili olisi millainen. se on tieto piti paikkaansa vielä joskus 80-luvulla.
- kokeiltu on
tdi kirjoitti:
no ei pullistu pitkittäissuunnassa uskokaa nyt jo. vaikka turha kai täällä on tällaista juupas eipäs leikkiä jatkaa, uskoo ken tahtoo. ne jotka epäilevät soittakaa rengasliikkeeseen. 225/40 on kyllä minun mielestä jo aika matala rengas - suhteellista kai sekin. mutta vielä kerran, eivät uudet renkaat muuta muotoaan jos liikutaan 2 ja 3 kilon paineiden välillä, vaikka profiili olisi millainen. se on tieto piti paikkaansa vielä joskus 80-luvulla.
.. vielä 80-l malliin kaupunkinopeuksilla (moottoritie erikseen). Eli matalilla paineilla reunoilta, korkeilla keskeltä. Testikoneena toimi pari vuotta vanha V70.
Että silleen. Oletko itse kokeillut vai luotatko vain "ammattilaisiin"? - tdi
kokeiltu on kirjoitti:
.. vielä 80-l malliin kaupunkinopeuksilla (moottoritie erikseen). Eli matalilla paineilla reunoilta, korkeilla keskeltä. Testikoneena toimi pari vuotta vanha V70.
Että silleen. Oletko itse kokeillut vai luotatko vain "ammattilaisiin"?kokeiltu on, testiautona vuoden vanha a4. en tiedä millä ecoturboilla sinä olet testisi tehnyt mutta uusi rengas kuluu epätasaisesti ainoastaan liian matalilla paineilla. kaupungissa kanttaillessa sivuilta ja suuremmissa nopeuksissa pyörimisestä aiheutuvien voimien takia keskeltä.
- urpo
tdi kirjoitti:
kokeiltu on, testiautona vuoden vanha a4. en tiedä millä ecoturboilla sinä olet testisi tehnyt mutta uusi rengas kuluu epätasaisesti ainoastaan liian matalilla paineilla. kaupungissa kanttaillessa sivuilta ja suuremmissa nopeuksissa pyörimisestä aiheutuvien voimien takia keskeltä.
.. jos olet vuoden aikana testannut sekä matalat että korkeat paineet. Vai pidätkö yhtä aikaa yhdessä renkaassa korkeeta ja toisessa matalaa painetta?
Renkaissa on sen verran laatuheittoja (continentaleissakin) että yksittäisistä renkaista ei voi vetää pienillä ajomäärillä varmoja johtopäätöksiä. - tdi
urpo kirjoitti:
.. jos olet vuoden aikana testannut sekä matalat että korkeat paineet. Vai pidätkö yhtä aikaa yhdessä renkaassa korkeeta ja toisessa matalaa painetta?
Renkaissa on sen verran laatuheittoja (continentaleissakin) että yksittäisistä renkaista ei voi vetää pienillä ajomäärillä varmoja johtopäätöksiä.ajomäärä kesässä on noin 40 tkm. 225/45/17 renkaissa oli autoliikkeessä tehdyn renkaiden vaihdon jäljiltä 1,8 kilon paineet ja kaikki renkaat kuluivat tasaisesti enenmmän keskeltä (90% maantieajoa). kun kiinnitin asiaan huomiota kysyin asiasta rengasliikkeestä ja he minua näistä rengaspaineista ja niiden vaikutuksesta kulumiseen sivistivät. syksyllä vaihdoin uudet renkaat ja kyselin tästä paineasiasta jälleen kerran (eri liike) ja sain samanlaisen vastauksen, eli liian pieni paine kuluttaa varsinkin leveää rengasta keskeltä. paineiksi suosittelivat 2 ja puolta. nyt uusilla renkailla on ajettu noin 10 tkm ja kuluvat todella tasaisesti.
nyt loppui minun osalta täällä näiden rengaspaineiden vatvominen. kysykää hyvät ihmiset asiaa ammattilaisilta. - jos ei pullistu
tdi kirjoitti:
no ei pullistu pitkittäissuunnassa uskokaa nyt jo. vaikka turha kai täällä on tällaista juupas eipäs leikkiä jatkaa, uskoo ken tahtoo. ne jotka epäilevät soittakaa rengasliikkeeseen. 225/40 on kyllä minun mielestä jo aika matala rengas - suhteellista kai sekin. mutta vielä kerran, eivät uudet renkaat muuta muotoaan jos liikutaan 2 ja 3 kilon paineiden välillä, vaikka profiili olisi millainen. se on tieto piti paikkaansa vielä joskus 80-luvulla.
Säähän sälli olet.. tai siis sun renkaat.. Olet siis sitä mieltä, että kumi on alhaalta täysin saman mallinen 3kilon paineella ja puolityhjänä?? Ota nyt reino silmä käteen ja katso ennen kun itteäs tollee nolaat...
- jorma
jos ei pullistu kirjoitti:
Säähän sälli olet.. tai siis sun renkaat.. Olet siis sitä mieltä, että kumi on alhaalta täysin saman mallinen 3kilon paineella ja puolityhjänä?? Ota nyt reino silmä käteen ja katso ennen kun itteäs tollee nolaat...
ota sä jorma käteen ja pullistele sen kanssa. hiukka turhaa lähteä saivartelemaan, asia on juuri niin ettei kovempi paine pullista rengasta niin että se kuluu keskeltä. siitä kai tässä keskustelussa nyt on lähinnä kyse!
- mistä kyse
jorma kirjoitti:
ota sä jorma käteen ja pullistele sen kanssa. hiukka turhaa lähteä saivartelemaan, asia on juuri niin ettei kovempi paine pullista rengasta niin että se kuluu keskeltä. siitä kai tässä keskustelussa nyt on lähinnä kyse!
No ethän sää nyt tiedä edes mistä tässä on kysymys.. Siitä, että onko jätkeä ajaa kovilla kikkarilla jos niillä ei saa pitoa riittävästi. Vai voiko hiukan pudottaa painetta.. ja auttaakose. Ja kyllä sitä voi ja kyllä se auttaa..
Mut mitäs tuommosille lappalaisille kannattaa yrittää selvittää.. Lappaliset neuvoo lääkäriäkin, että mikäs on vialla. - Öh..
tdi kirjoitti:
ajomäärä kesässä on noin 40 tkm. 225/45/17 renkaissa oli autoliikkeessä tehdyn renkaiden vaihdon jäljiltä 1,8 kilon paineet ja kaikki renkaat kuluivat tasaisesti enenmmän keskeltä (90% maantieajoa). kun kiinnitin asiaan huomiota kysyin asiasta rengasliikkeestä ja he minua näistä rengaspaineista ja niiden vaikutuksesta kulumiseen sivistivät. syksyllä vaihdoin uudet renkaat ja kyselin tästä paineasiasta jälleen kerran (eri liike) ja sain samanlaisen vastauksen, eli liian pieni paine kuluttaa varsinkin leveää rengasta keskeltä. paineiksi suosittelivat 2 ja puolta. nyt uusilla renkailla on ajettu noin 10 tkm ja kuluvat todella tasaisesti.
nyt loppui minun osalta täällä näiden rengaspaineiden vatvominen. kysykää hyvät ihmiset asiaa ammattilaisilta...ylipaineita niin kuin väitit! Rengasliikkeiden asiantuntemukseen voit luottaa jos haluat, niiden ammattitaito on nähty. Itsekin huomasit niitten paineitten kanssa.
Jos otat silmän käteen ja katsot vanhoja viestejä, niin oli nimenomaan kyse kaupunkinopeuksilla ajamisesta.
Kaikenlaista porukkaa täällä on... - tdi
Öh.. kirjoitti:
..ylipaineita niin kuin väitit! Rengasliikkeiden asiantuntemukseen voit luottaa jos haluat, niiden ammattitaito on nähty. Itsekin huomasit niitten paineitten kanssa.
Jos otat silmän käteen ja katsot vanhoja viestejä, niin oli nimenomaan kyse kaupunkinopeuksilla ajamisesta.
Kaikenlaista porukkaa täällä on...ota vaan arvoisa "öh..." oma silmä käteesi ja lue viestiketju uudelleen ja tällä kertaa ajatuksella. tämä ketju alkoi "kehittymään" kun mainittiin 2.7 paineet. kerroin edellisessä viestissä ajaneeni nyt reilut 10 tkm 2.5:n paineilla ja renkaat kuluvat tasaisesti.
täällä todellakin on kaikenlaista porukkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815410Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151412- 105931
- 78831
- 50812
- 41803
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43789Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56787- 56774
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132773