Jincheng mankin viritys

Mopoilija

Oon kuullu ja lukenu et jos porais imukaulaa n. 15 mm ni menis n.60. Onko totta? Jos on totta ja porais, ni jos on täysin vakio muuten ni miten kestäis? Täytyskö tehä jotain muutaki?

169

53716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jincheng mies

      ite porasin imukaulan 15mm ja menee 60km/h ja 16x35 välit menee n.70km/h.

      • JC Q-7 vm. -03

        Ittellä on porattu 14 mm terällä imukaula mut enenn 12 ja sillon se otti paremmin kierroksia ja kulkikin ehkä paremmin. Mut sitte 14 mm ottaa vähemmän kierroksia ja vääntää enemmän? Onko muilla kokemuksia aisiasta? Ai nii ja välitykset on 15/35 ja väkisin hinuttamalla 61-63?!! Mut pitää ostaa kans isompi eturatas jos se auttais asiaan jotakin...?


      • Eemil
        JC Q-7 vm. -03 kirjoitti:

        Ittellä on porattu 14 mm terällä imukaula mut enenn 12 ja sillon se otti paremmin kierroksia ja kulkikin ehkä paremmin. Mut sitte 14 mm ottaa vähemmän kierroksia ja vääntää enemmän? Onko muilla kokemuksia aisiasta? Ai nii ja välitykset on 15/35 ja väkisin hinuttamalla 61-63?!! Mut pitää ostaa kans isompi eturatas jos se auttais asiaan jotakin...?

        Mulla on honda monkey ja siin porattu kaasari 10,5mm ja imokaula 12mm, pakoputkest kurit pois ja ohitin, rattaat 14-39. Kulkee noin 70.


      • LUKEKAA!

        Kerron omista kokemuksista moponi oli vm.04 käsi kytkimellä oleva malli. niin mopossa on kuristus imukaulassa sylinterin puolella, reikä on vaan 7mm kun se on kaasuttimen puolella 16mm. ota viila tai pora ja suurenna se 12mm - 16mm. sen jälkeen mopo kulkee 60km/h sitten jos haluat niin vaihda taakse halutessasi 35 piikkinen takaratas ,vakion 40 tilalle. nyt moposi kulkee noin 65km/h. ilman putsarin voi myös nyt vaihtaa power filteriin kiertää hitusen paremmin ja paremmat äänet. ja SITTEN SIIHEN PUTKEEN putkessa on merkittävä kuristus äänen vaimentimen keskellä. itse katkaisin putken siitä mistä äänen vaimennin alkaa ja laitoin suoraa putkea tilalla ei kannata tuhota vakio äänen vaimenninta. sitten eikun putki kiinni ja ajamaan nyt mopo kulkee n.70 oikeeta ja vääntää puota paremmin ja äänet on kovat mutta loistavat . kovajätkä pyöräyttää itse tehdä äänen vaimentimen tai voi ostaa vapaa virtaus vaimentimen..


      • jinkku rules!

      • kulkee

        poratkaa imukaula 14mm ja ottakaa putkesta kurit. välien vaihto viel niin kyl jo kulkee. 70km/h


      • aöaöääss
        LUKEKAA! kirjoitti:

        Kerron omista kokemuksista moponi oli vm.04 käsi kytkimellä oleva malli. niin mopossa on kuristus imukaulassa sylinterin puolella, reikä on vaan 7mm kun se on kaasuttimen puolella 16mm. ota viila tai pora ja suurenna se 12mm - 16mm. sen jälkeen mopo kulkee 60km/h sitten jos haluat niin vaihda taakse halutessasi 35 piikkinen takaratas ,vakion 40 tilalle. nyt moposi kulkee noin 65km/h. ilman putsarin voi myös nyt vaihtaa power filteriin kiertää hitusen paremmin ja paremmat äänet. ja SITTEN SIIHEN PUTKEEN putkessa on merkittävä kuristus äänen vaimentimen keskellä. itse katkaisin putken siitä mistä äänen vaimennin alkaa ja laitoin suoraa putkea tilalla ei kannata tuhota vakio äänen vaimenninta. sitten eikun putki kiinni ja ajamaan nyt mopo kulkee n.70 oikeeta ja vääntää puota paremmin ja äänet on kovat mutta loistavat . kovajätkä pyöräyttää itse tehdä äänen vaimentimen tai voi ostaa vapaa virtaus vaimentimen..

        miten on mahdollista että jinkkuni kulkee vain väkisin hinuttamalla 55kmh kun porasin imukaulan 16mm??? mutta kiertoa tuli aika perkuleesti


      • TosiMankiMies
        JC Q-7 vm. -03 kirjoitti:

        Ittellä on porattu 14 mm terällä imukaula mut enenn 12 ja sillon se otti paremmin kierroksia ja kulkikin ehkä paremmin. Mut sitte 14 mm ottaa vähemmän kierroksia ja vääntää enemmän? Onko muilla kokemuksia aisiasta? Ai nii ja välitykset on 15/35 ja väkisin hinuttamalla 61-63?!! Mut pitää ostaa kans isompi eturatas jos se auttais asiaan jotakin...?

        Joo mulla vakio jincheng mana alamäkeen menee 80 km/h suoralla 65-70 km\h. 600kuutioinen pytty ja tohon kun vaihtaa alkukäyrän sylinterit ja uuden neste jäähdyttimen tankkiin, uudet takavalot , mäntään sähkö startin ja putkesta se paska sytytys tulppa pois niin kyllä kulkee ...

        PS. I KNOW WHAT I'M TALKING ABOUT...BUT DU YOU KNOW WHAT I'M TALAKING ABOUT??


      • ...ihan omillaan
        LUKEKAA! kirjoitti:

        Kerron omista kokemuksista moponi oli vm.04 käsi kytkimellä oleva malli. niin mopossa on kuristus imukaulassa sylinterin puolella, reikä on vaan 7mm kun se on kaasuttimen puolella 16mm. ota viila tai pora ja suurenna se 12mm - 16mm. sen jälkeen mopo kulkee 60km/h sitten jos haluat niin vaihda taakse halutessasi 35 piikkinen takaratas ,vakion 40 tilalle. nyt moposi kulkee noin 65km/h. ilman putsarin voi myös nyt vaihtaa power filteriin kiertää hitusen paremmin ja paremmat äänet. ja SITTEN SIIHEN PUTKEEN putkessa on merkittävä kuristus äänen vaimentimen keskellä. itse katkaisin putken siitä mistä äänen vaimennin alkaa ja laitoin suoraa putkea tilalla ei kannata tuhota vakio äänen vaimenninta. sitten eikun putki kiinni ja ajamaan nyt mopo kulkee n.70 oikeeta ja vääntää puota paremmin ja äänet on kovat mutta loistavat . kovajätkä pyöräyttää itse tehdä äänen vaimentimen tai voi ostaa vapaa virtaus vaimentimen..

        viritetyn laittoman moponsa kanssa, on niskassa monet ongelmat, kun sattuu vahinkoja aiheuttamaan.


      • bobobobo
        aöaöääss kirjoitti:

        miten on mahdollista että jinkkuni kulkee vain väkisin hinuttamalla 55kmh kun porasin imukaulan 16mm??? mutta kiertoa tuli aika perkuleesti

        ei se pelkkä imukaula poraamine mihinkää riitä... Ootkos suutinta vaihtanu tai ylipäätää mittää muuta ku vaa poraillu?!?!? :D


      • MANA (Y)
        aöaöääss kirjoitti:

        miten on mahdollista että jinkkuni kulkee vain väkisin hinuttamalla 55kmh kun porasin imukaulan 16mm??? mutta kiertoa tuli aika perkuleesti

        ei se imukaulan poraaminen nyt niin merkittäviä tehoja tuo.. olisit porannu 18mm ni menis sen 65-70.. ja vääntäs perkuleesti!


      • asdJCasd
        MANA (Y) kirjoitti:

        ei se imukaulan poraaminen nyt niin merkittäviä tehoja tuo.. olisit porannu 18mm ni menis sen 65-70.. ja vääntäs perkuleesti!

        Eipä pidä kyllä ihan paikkaansa. Mulla imukaulan poraaminen autto vääntöön perkuleesti ku porattiin joku 15-16mm. Kulki sen 60 gepsiin väleillä 15/39 (eli vakiovälit). Uusilla väleillä (15/42) kulkee gepsiin 52. Ei olis auttanu mitää jos ois porannu 2mm isommaks koska eikös venttiilien aukiolo aika vaikuta suht paljon asiaan. Jos ne ei ole auki kun sen tietyn ajan niin ei auta vaikka poraisit sen 120mm.


      • asdJCasd
        Eemil kirjoitti:

        Mulla on honda monkey ja siin porattu kaasari 10,5mm ja imokaula 12mm, pakoputkest kurit pois ja ohitin, rattaat 14-39. Kulkee noin 70.

        Ei kulje edes hondan monkey noilla vireillä 70. ei mitenkää noilla väleillä... ja varsinki jos imukaula vaan 12mm.


      • v1lkku
        LUKEKAA! kirjoitti:

        Kerron omista kokemuksista moponi oli vm.04 käsi kytkimellä oleva malli. niin mopossa on kuristus imukaulassa sylinterin puolella, reikä on vaan 7mm kun se on kaasuttimen puolella 16mm. ota viila tai pora ja suurenna se 12mm - 16mm. sen jälkeen mopo kulkee 60km/h sitten jos haluat niin vaihda taakse halutessasi 35 piikkinen takaratas ,vakion 40 tilalle. nyt moposi kulkee noin 65km/h. ilman putsarin voi myös nyt vaihtaa power filteriin kiertää hitusen paremmin ja paremmat äänet. ja SITTEN SIIHEN PUTKEEN putkessa on merkittävä kuristus äänen vaimentimen keskellä. itse katkaisin putken siitä mistä äänen vaimennin alkaa ja laitoin suoraa putkea tilalla ei kannata tuhota vakio äänen vaimenninta. sitten eikun putki kiinni ja ajamaan nyt mopo kulkee n.70 oikeeta ja vääntää puota paremmin ja äänet on kovat mutta loistavat . kovajätkä pyöräyttää itse tehdä äänen vaimentimen tai voi ostaa vapaa virtaus vaimentimen..

        Mul on jinkku mallii 09 se hyytyy ylämägee pahasti tasasel 55 ja ylämägee 37-38 mikä jeesiks?


      • jaakkola69
        Eemil kirjoitti:

        Mulla on honda monkey ja siin porattu kaasari 10,5mm ja imokaula 12mm, pakoputkest kurit pois ja ohitin, rattaat 14-39. Kulkee noin 70.

        mitä (halpaa) viriä saisin laitettua kun nyt on 72cc kiinni?????


      • kyllä kulkee..
        asdJCasd kirjoitti:

        Ei kulje edes hondan monkey noilla vireillä 70. ei mitenkää noilla väleillä... ja varsinki jos imukaula vaan 12mm.

        kyllä muuten kulkee.kaverilla oli ja kulki sen vajaa 75.että nii.


      • hhoumou
        TosiMankiMies kirjoitti:

        Joo mulla vakio jincheng mana alamäkeen menee 80 km/h suoralla 65-70 km\h. 600kuutioinen pytty ja tohon kun vaihtaa alkukäyrän sylinterit ja uuden neste jäähdyttimen tankkiin, uudet takavalot , mäntään sähkö startin ja putkesta se paska sytytys tulppa pois niin kyllä kulkee ...

        PS. I KNOW WHAT I'M TALKING ABOUT...BUT DU YOU KNOW WHAT I'M TALAKING ABOUT??

        vitun pelle


      • mustapori
        v1lkku kirjoitti:

        Mul on jinkku mallii 09 se hyytyy ylämägee pahasti tasasel 55 ja ylämägee 37-38 mikä jeesiks?

        mul sama malli kui sul menee 75 suoral alamäkee 83 :D kaasari vaa vaihettu 14mm


      • Anonyymi
        MANA (Y) kirjoitti:

        ei se imukaulan poraaminen nyt niin merkittäviä tehoja tuo.. olisit porannu 18mm ni menis sen 65-70.. ja vääntäs perkuleesti!

        Mitäs väliä porata sen kokoseks kun kaasari on 16mm?


      • Anonyymi

        Kiihtyykö se mihinkää 16 35 väleillä


    • Tomi

      on todellaki! menee 65 . Mulla on kans manki ja mulla on 14/35 välit ja 16 kaasari menee 70kmh

      • mana apa jr.

        mulla oli vakio jincheng ja se kulki n.65 km/h. Laitoin powerfilterin ja nyt kulkee 90km/h


      • Helvetti
        mana apa jr. kirjoitti:

        mulla oli vakio jincheng ja se kulki n.65 km/h. Laitoin powerfilterin ja nyt kulkee 90km/h

        Perkele teitä ku ette tajuu ettei jinkku mee vakiona 65km/h ja powerfiltterillä se ei todellakaan mene 90km/h.Jinkku menee vakiona about 55 km/h itelläni tehäri kiinni ja nyt menee sen 60-65km/h


      • tsemi
        mana apa jr. kirjoitti:

        mulla oli vakio jincheng ja se kulki n.65 km/h. Laitoin powerfilterin ja nyt kulkee 90km/h

        no ei vitussa tule johonkin vitun vinku intialaiseen mopoon pelkällä filtterin vaihdolla 90km/h. sun kannattaisi jättää nämä asiat sellaisille ihmisille jotka tajuavat mopojen päälle jotain. jos mulla on japanilainen honda monkey jossa on 72cc pytty 18mm kaasari 16/35 välit ohitin virinokka vanhanmallin kansi ja tehari eikä kulje kun 80km/h.


      • vittu mitä paskaa
        mana apa jr. kirjoitti:

        mulla oli vakio jincheng ja se kulki n.65 km/h. Laitoin powerfilterin ja nyt kulkee 90km/h

        nii mun manki menee 100km/h mutta laitoin takavalon päälle niin kulki sit 150km/h perkelle.


    • JoNeASS

      Mulla on vakio jincheng ja se menee 65-75km/h mut viritän sitä tässä piakkoin vissiinki otamalla kurot/kurin pois ehkä isompi kaasari...

      • TsingTseng

        Joo todellakii menee vakio jinkku 65-75. Vituttaa tommoset vammaset ihmiset ketkä ei ees osaa tulkita vauhtimittarii, itelläni on powerfilsu, ohitin välit 17/42, kuriton putki/imukaula ja menee just ja just 70.


      • pbr
        TsingTseng kirjoitti:

        Joo todellakii menee vakio jinkku 65-75. Vituttaa tommoset vammaset ihmiset ketkä ei ees osaa tulkita vauhtimittarii, itelläni on powerfilsu, ohitin välit 17/42, kuriton putki/imukaula ja menee just ja just 70.

        mä ite porasin 14mm reijän imukaulaan on powerfilsu ja kurit pois imukaulasta... ei meinaa kiertää kunnolla toimisko jos laittais isomman suuttimen ?


      • toni--

        Mulla on kans vakio jinkku mutta aattelin kysyy että onko jinkussa putkessa kureja?? En ainakaan itse löytänyt alkukäyrästä... ;(


      • jincheng mies
        toni-- kirjoitti:

        Mulla on kans vakio jinkku mutta aattelin kysyy että onko jinkussa putkessa kureja?? En ainakaan itse löytänyt alkukäyrästä... ;(

        mullakin on jincheng monkey ite en löytänyt kuristuksia mistään kokeilin alkukäyrästä ja ei en tie voisiko paisuntakammiossa olla 1 kuri :D


      • sdgsdf
        toni-- kirjoitti:

        Mulla on kans vakio jinkku mutta aattelin kysyy että onko jinkussa putkessa kureja?? En ainakaan itse löytänyt alkukäyrästä... ;(

        Mulla on kans vakio jinkku mutta aattelin kysyy että onko jinkussa putkessa kureja?? En ainakaan itse löytänyt alkukäyrästä... ;(





        Liian avara putki vie kulkevuutta, ja voi jopa laskea vääntöä, jos ei ole yhtään vastapainetta!


      • monkesi
        jincheng mies kirjoitti:

        mullakin on jincheng monkey ite en löytänyt kuristuksia mistään kokeilin alkukäyrästä ja ei en tie voisiko paisuntakammiossa olla 1 kuri :D

        loppuputken pillissä on kuri sahaat poikki ja vedät semmosen tötterkön siitä irti ja keskellä änkkää on joku vitu kuri kans...


      • anttiarpiainen
        toni-- kirjoitti:

        Mulla on kans vakio jinkku mutta aattelin kysyy että onko jinkussa putkessa kureja?? En ainakaan itse löytänyt alkukäyrästä... ;(

        Ei mullakaan ollu kureja putkessa paska juttu :/


      • aapo
        jincheng mies kirjoitti:

        mullakin on jincheng monkey ite en löytänyt kuristuksia mistään kokeilin alkukäyrästä ja ei en tie voisiko paisuntakammiossa olla 1 kuri :D

        vooi vitun idiootti ei jinkussa oo paisaria facepalm, jinkku on nelari -_-


      • urpo?

        mitä vitun ideaa virittää jo kulkee jo 75 missä sä ajat sen kovempaa


      • Karvaton Helari
        aapo kirjoitti:

        vooi vitun idiootti ei jinkussa oo paisaria facepalm, jinkku on nelari -_-

        Se onkin ainoo asia mitä tiedät mopoista.


    • ~HUDE~

      on totta että kulkee 60KM/h jos vähä poraa.Mutta kannattaa ostaa vähän isompi pakoputki kun vakiona.Sen jälkeen kulkee jotain 65KM/h.

    • ak3666

      kyllä 12mm terä riittää,mutta paremmin kulkee kun laittaa 16mm imukaulan ja 16mm lorton.

      • sakki99

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..


      • minä minä minä
        sakki99 kirjoitti:

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..

        sama täällä en meinaa millään saada niitä pois tai en oo saanukkaan:D


      • hemmo.
        minä minä minä kirjoitti:

        sama täällä en meinaa millään saada niitä pois tai en oo saanukkaan:D

        kyl ne saa irti iha helposti..


      • ebu-
        sakki99 kirjoitti:

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..

        mullakin oli ongelma saaha imukaulan ruuvit irti ja ne ruuvit meni ihan rikki, mutta kyllä ku ottaa lukkopiheillä kiinni ja vääntää ni alkaa ruuvit aueta..:)


      • jinkku -07
        sakki99 kirjoitti:

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..

        saatanan köyhät! imukaulan saa helposti pois kun ottaa hylsyn ja räikän käteen, niin ei hajoa pultitkaa!! jollai jakaril ne nyt hajooki saatana!


      • ime legaas
        jinkku -07 kirjoitti:

        saatanan köyhät! imukaulan saa helposti pois kun ottaa hylsyn ja räikän käteen, niin ei hajoa pultitkaa!! jollai jakaril ne nyt hajooki saatana!

        ei paljon mikään hiton hylsy kuule auta ku se on ristipäällä avattava -03 mallissa..


      • vaaahiiingoooniloinen
        sakki99 kirjoitti:

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..

        on siinä kanssa mopon virittäjiä ku eivät imukaulaa irti saa :D älkää vaan ruvetko itse renkaita vaihtelee neki voi olla hankala saaha irti, älkääkä ajatelkokaan sylinterin irrottamista...


      • Nimetön
        vaaahiiingoooniloinen kirjoitti:

        on siinä kanssa mopon virittäjiä ku eivät imukaulaa irti saa :D älkää vaan ruvetko itse renkaita vaihtelee neki voi olla hankala saaha irti, älkääkä ajatelkokaan sylinterin irrottamista...

        ite sain pihdeil auki siin saattaa olla jotn liimaa ajakaa joku 500km ja sit pitäs lähtee pihdeillä kuha jaksaa käyttää siihe aikaa ja ei luovuta ja tää on 100 kertaa vaikeempaa ku renkaitten vaihtamine pälli..


      • Lonely Monkey Rider
        Nimetön kirjoitti:

        ite sain pihdeil auki siin saattaa olla jotn liimaa ajakaa joku 500km ja sit pitäs lähtee pihdeillä kuha jaksaa käyttää siihe aikaa ja ei luovuta ja tää on 100 kertaa vaikeempaa ku renkaitten vaihtamine pälli..

        Mun jinkku on 05 mallia ja siihen EI OLE MITÄÄN MUUTA VIRIÄ kuin vaihdettu isompi imukaula, sellainen pikkurillin kokoinen rööri ja kulki 70km/h ja alamäkeen 75, ja välit oli 14.40...
        Mutta nykyään siellä välissä on prikka ja se kulkee 50:*) laillinen is COOOL


      • Jinkkuun
        Lonely Monkey Rider kirjoitti:

        Mun jinkku on 05 mallia ja siihen EI OLE MITÄÄN MUUTA VIRIÄ kuin vaihdettu isompi imukaula, sellainen pikkurillin kokoinen rööri ja kulki 70km/h ja alamäkeen 75, ja välit oli 14.40...
        Mutta nykyään siellä välissä on prikka ja se kulkee 50:*) laillinen is COOOL

        Ensimmäiseksi kannattaa porata imukaulan kannenpuoleinen kuristus 14mm terällä pois. Nyt Jinkku menee n.60km/h (15/40 väleillä) Voit hieman ratastaa jos haluat. Esim. 15/35 Nyt Jinkutin menee n.65km/h. Pakoputkesta löytyy alkukäyrästä kuristus. Poraa se pois. Äänenvaimentimesta löytyy myös kuristus. Se on hieman vaikeampi poistaa. Pitäisi löytyä hitsausvälineet. Eli putki poikki äänenvaimentimen alusta. Otat kurin pois ja putki hitsillä kiinni. Sitä loppupilliä kannattaa lyhentää n.puoleen. Suutin kannattaa vaihtaa 5-10 numeroa isompaan. "Gurtner" kaasuttimen suuttimet passaa. Esim. MC.Scatterilta.(kokeilemalla selviää tarkemmin oikea koko, vaikuttaa kelit: talvi,kesä..) Imukaulan kuri pois, putken kurit pois loppupillin lyhennys, suuttimen vaihto, välit 16/35, pipercross(tai joku muu suodatin) pitäs mennä n.70-80km/h Imukaulan kuri pois/isompi imukaula, tehari, välit 17/35, pipercrossi, 16mm kaasari pitäs mennä n.80km/h Tämän jälkeen isompaa pyttyä kaasaria ja välien vaihtoa.


      • muuten
        Jinkkuun kirjoitti:

        Ensimmäiseksi kannattaa porata imukaulan kannenpuoleinen kuristus 14mm terällä pois. Nyt Jinkku menee n.60km/h (15/40 väleillä) Voit hieman ratastaa jos haluat. Esim. 15/35 Nyt Jinkutin menee n.65km/h. Pakoputkesta löytyy alkukäyrästä kuristus. Poraa se pois. Äänenvaimentimesta löytyy myös kuristus. Se on hieman vaikeampi poistaa. Pitäisi löytyä hitsausvälineet. Eli putki poikki äänenvaimentimen alusta. Otat kurin pois ja putki hitsillä kiinni. Sitä loppupilliä kannattaa lyhentää n.puoleen. Suutin kannattaa vaihtaa 5-10 numeroa isompaan. "Gurtner" kaasuttimen suuttimet passaa. Esim. MC.Scatterilta.(kokeilemalla selviää tarkemmin oikea koko, vaikuttaa kelit: talvi,kesä..) Imukaulan kuri pois, putken kurit pois loppupillin lyhennys, suuttimen vaihto, välit 16/35, pipercross(tai joku muu suodatin) pitäs mennä n.70-80km/h Imukaulan kuri pois/isompi imukaula, tehari, välit 17/35, pipercrossi, 16mm kaasari pitäs mennä n.80km/h Tämän jälkeen isompaa pyttyä kaasaria ja välien vaihtoa.

        muute onko se imukaulan pakoputken kuristus helppo ottaa irti? muuten vaa jos failaan jotaa nii voiko käydä jotain dramaattista?


      • TonTon
        Jinkkuun kirjoitti:

        Ensimmäiseksi kannattaa porata imukaulan kannenpuoleinen kuristus 14mm terällä pois. Nyt Jinkku menee n.60km/h (15/40 väleillä) Voit hieman ratastaa jos haluat. Esim. 15/35 Nyt Jinkutin menee n.65km/h. Pakoputkesta löytyy alkukäyrästä kuristus. Poraa se pois. Äänenvaimentimesta löytyy myös kuristus. Se on hieman vaikeampi poistaa. Pitäisi löytyä hitsausvälineet. Eli putki poikki äänenvaimentimen alusta. Otat kurin pois ja putki hitsillä kiinni. Sitä loppupilliä kannattaa lyhentää n.puoleen. Suutin kannattaa vaihtaa 5-10 numeroa isompaan. "Gurtner" kaasuttimen suuttimet passaa. Esim. MC.Scatterilta.(kokeilemalla selviää tarkemmin oikea koko, vaikuttaa kelit: talvi,kesä..) Imukaulan kuri pois, putken kurit pois loppupillin lyhennys, suuttimen vaihto, välit 16/35, pipercross(tai joku muu suodatin) pitäs mennä n.70-80km/h Imukaulan kuri pois/isompi imukaula, tehari, välit 17/35, pipercrossi, 16mm kaasari pitäs mennä n.80km/h Tämän jälkeen isompaa pyttyä kaasaria ja välien vaihtoa.

        Hei, jos poraa 12mm'n kokoiseksi sen imukaulan kuristimen niin tarvitseeko vaihdella suuttumia...? Ja onko huomattavaa eroa ku nykyinen rööri on 10mm...? :D


      • --
        sakki99 kirjoitti:

        Miten ihmeessä saan imukaulan toisesta päästä ne 2 ruuvii pois ne hajoo käsiin ku yrittää vääntää ihan ku olis jollai liimal kii..

        tongeilla saa ihan suoraan ne ruuvit pois...


      • uus imukaula

        se on sama ku hommaa kokonaa uuen imukaulan.sitte laitat 16mm kaasarin ja rajotin ja kurit pois sekä laitat jokku 14/39 välit nii menee sen 75 km/h.itellä on kans manki/projekti joka menee noin 65km/h gepsii.


    • jincheng jc 50

      poraa koko kuristus pois niin alkaa kulkee ees jotain. sitten vielä otat kurit pois pakoputkesta (jos ostat teharin niin se on turhaa.) ne pakoputken kuristukset mun mukaan pitäis olla samassa kohtaa kuin hondan mankissa,eli alkukäyrän alussa (siihen ei tarvita rälläkkää eikä hitsipilliä) toinen on alkukäyrän lopussa ja kolmas loppupillin alussa.

    • asdiasdi

      Jaahas meikän jinkun viritykset.
      15/39 ja 16mm kaasari ja omat imukaulat sun muut hörvelit ja mana menee sen 70-75 .

    • ???

      niin että tollanen pitäis tehä mankiin mutta mihinkä piuhaan se tulee kiinni?

      • nkp-94

      • ???

      • ???
        ??? kirjoitti:

        niin mutta kysyinkin ETTÄ MIHIN PIUHAAN SE RAJOTIN TULEE KIINNI JINKUSSA

        muuten, JINKUN sinivalkoseen johtoon se ohitin ei voi tulla kiinni koska se menee jarruvalolle. sinivalkonen on rajottimen piuha ehkä HONDASSA mutta MIKÄ SE ON JINKUSSA??????


      • Lollipoppi
        ??? kirjoitti:

        muuten, JINKUN sinivalkoseen johtoon se ohitin ei voi tulla kiinni koska se menee jarruvalolle. sinivalkonen on rajottimen piuha ehkä HONDASSA mutta MIKÄ SE ON JINKUSSA??????

        Muuten ihan jees, mutta jinkussa ei ole mitään sähköistä rajoitinta. Suotta sinä niitä johtoja tutkit :D


      • monkesi

        ota sini valkee johto irti akun luonta se on rajottimen johto mnäissä ei tarvii näis uusis mitään ledii eikä ohitinta mulla ei kyllä mitään vaikuttanu kun taitaa olla rajotin mäsä:D


      • rajotin cdi:ssä
        monkesi kirjoitti:

        ota sini valkee johto irti akun luonta se on rajottimen johto mnäissä ei tarvii näis uusis mitään ledii eikä ohitinta mulla ei kyllä mitään vaikuttanu kun taitaa olla rajotin mäsä:D

        jinkuissa ja muissa kiinanvehkeisä rajotin on cdi boxissa.


    • jinkku manki

      kyllähän sen pitäis kestää.

    • jinkku poika

      tein just virityksen ja tehoa tuli! Mutta miten muuten jinkkua voi virittää muuten ku avartamalla sitä reikää?

    • pyy

      mitkä muuten ovat jinkun vakio rataskoot???

      • sorsastaja

        vakio rattaat ainakin omas jinkussa on 15/40


      • moikkkk
        sorsastaja kirjoitti:

        vakio rattaat ainakin omas jinkussa on 15/40

        kannattaako ostaa jinkku. ku ajattelin ostaa


      • ^Rantadade^
        moikkkk kirjoitti:

        kannattaako ostaa jinkku. ku ajattelin ostaa

        Kannattaa! koska ne on halpoja ja suht koht hyviäkin :)


      • dfgdfgdg
        moikkkk kirjoitti:

        kannattaako ostaa jinkku. ku ajattelin ostaa

        Aattelit huonosti.

        Ei kannata!! mulla hajos heti. kellään ei oo kestäny.


      • Jinkku man
        dfgdfgdg kirjoitti:

        Aattelit huonosti.

        Ei kannata!! mulla hajos heti. kellään ei oo kestäny.

        kyl mulla vaan on kestänyt. Muistaakseni kun osta aivan uuden mopon siinä pitää suorittaa sisään ajo huolellisesti. Arvatenkin sinä et sitä niin ole tehnyt jos hajoo. OLIKO SULLA EDES JINKKUA. TUNTUU VÄHÄN SILTÄ ETTÄ OLET YKSI NIISTÄ JINKUN AINAISIA VIHAAJIA


      • jinkussa.
        Jinkku man kirjoitti:

        kyl mulla vaan on kestänyt. Muistaakseni kun osta aivan uuden mopon siinä pitää suorittaa sisään ajo huolellisesti. Arvatenkin sinä et sitä niin ole tehnyt jos hajoo. OLIKO SULLA EDES JINKKUA. TUNTUU VÄHÄN SILTÄ ETTÄ OLET YKSI NIISTÄ JINKUN AINAISIA VIHAAJIA

        Jinkussa sisäänajo pitää tehdä todella huolella.
        Itse tein huolella ja on kestänyt 4000km.
        Kaveri tekio huonosti ja leikas kone kiinni alle tonnissa.

        Kyllä jinkulla nyt ajelee, mutta ei yllä kymppitonniin vakiokone vaikka olisi kuinka hyvä sisään ajo.


      • jinkku man
        jinkussa. kirjoitti:

        Jinkussa sisäänajo pitää tehdä todella huolella.
        Itse tein huolella ja on kestänyt 4000km.
        Kaveri tekio huonosti ja leikas kone kiinni alle tonnissa.

        Kyllä jinkulla nyt ajelee, mutta ei yllä kymppitonniin vakiokone vaikka olisi kuinka hyvä sisään ajo.

        joo olet oikeassa. Mut kymppitonni on jo helvetin paljon tollaisella pikku mopolla


      • khyllä.
        jinkku man kirjoitti:

        joo olet oikeassa. Mut kymppitonni on jo helvetin paljon tollaisella pikku mopolla

        Mutta kyllä Honda ja Skyteam hyvin ovat kestäneet.
        Kokemuksia molemmista.


      • KYLLÄ KULKEE!
        khyllä. kirjoitti:

        Mutta kyllä Honda ja Skyteam hyvin ovat kestäneet.
        Kokemuksia molemmista.

        Elikkäs ensin poraat imukaulan kannenpuoleisen pään 14mm. Nyt Jinkku kulkee 60. 15/35 väleillä 65. Avaa ilmanputsari. Näet siellä semmoisen mustan metallilätkän. Ota se pois ja vaihda suuttimeksi 62 (Gurtner kaasuttimen suutin, MC-Scatterilta) Sitten pakoputkeen. Pakoputkessa on yksi merkittävä kuristus ja se sijaitsee äänenvaimentimessa. Eli katkaise loppupilli (heitä loppupillillä vesilintua) aivan juuresta ja kiskaise semmoinen pitkä putki pois sieltä änkästä. Tämän putken poisto tuo aika paljon lisää vääntöä ja äänet paranevat. Kun olet kaikki nuo tehnyt ja laitat väleiksi 16/35 niin Jinkkusi menee n.70


      • Anttttttsa
        dfgdfgdg kirjoitti:

        Aattelit huonosti.

        Ei kannata!! mulla hajos heti. kellään ei oo kestäny.

        Kyllä kiinalaiset kestää jos niitä käyttää hellästi. Aja eka 25 jtn 5km/h ja sen jälkeen huoltokirjan mukaan, niin saat parhaan tuloksen. Ite tein näin Solifer Supermotossa (tekniikka aika paljon sama) ja kyllä kestää. Ja öljyjäkin saa vaihtaa :D..

        BTW toi otsikko on tarkotettu pottuiluksi. xD


      • Jaa.a
        Anttttttsa kirjoitti:

        Kyllä kiinalaiset kestää jos niitä käyttää hellästi. Aja eka 25 jtn 5km/h ja sen jälkeen huoltokirjan mukaan, niin saat parhaan tuloksen. Ite tein näin Solifer Supermotossa (tekniikka aika paljon sama) ja kyllä kestää. Ja öljyjäkin saa vaihtaa :D..

        BTW toi otsikko on tarkotettu pottuiluksi. xD

        Jincheng mankin kulkee vakiona 65 km/h, kunhan saa vähän vauhtia päälle, alamäessä pääsen suunilleen 75 km/h..


      • __Ehkäpä__
        Jaa.a kirjoitti:

        Jincheng mankin kulkee vakiona 65 km/h, kunhan saa vähän vauhtia päälle, alamäessä pääsen suunilleen 75 km/h..

        Mulla on imukaulaan porattu 14mm reikä kulki noin 60km/h avasin myös änkän ja sieltä löytö ihan helvetisti putkia putken sisällä oli aina pienenmpi piutki niiden poistaminen oli hieman hankalaa mutt kyllä ne rälläkällä, pihdeilä ja vasaralla pois saatiin sitten vaihdettiin välit 16/35 kulki noin 70km/h Jincheng on hyvä kone mulla ei ole koskaan ollut mitään suurta vikaa joskus kaasukahvan vaijjeri mennyt paskaks mutta se on helppo korjata.


      • Mattu92
        jinkussa. kirjoitti:

        Jinkussa sisäänajo pitää tehdä todella huolella.
        Itse tein huolella ja on kestänyt 4000km.
        Kaveri tekio huonosti ja leikas kone kiinni alle tonnissa.

        Kyllä jinkulla nyt ajelee, mutta ei yllä kymppitonniin vakiokone vaikka olisi kuinka hyvä sisään ajo.

        Itellä vuoden 03 jinkku. Ajettu jo 12 tuhatta eikä oo koneelle tehty mitää muuta ku öljyt vaihdettu. Nii ja viriä on power filsu, 60 suutin (vakio 58), välit on 14 39(vakiot 15 40) kulkee 60 gps:sään... Että repikää siitä


      • JK
        __Ehkäpä__ kirjoitti:

        Mulla on imukaulaan porattu 14mm reikä kulki noin 60km/h avasin myös änkän ja sieltä löytö ihan helvetisti putkia putken sisällä oli aina pienenmpi piutki niiden poistaminen oli hieman hankalaa mutt kyllä ne rälläkällä, pihdeilä ja vasaralla pois saatiin sitten vaihdettiin välit 16/35 kulki noin 70km/h Jincheng on hyvä kone mulla ei ole koskaan ollut mitään suurta vikaa joskus kaasukahvan vaijjeri mennyt paskaks mutta se on helppo korjata.

        Ittellä on porattu 14 mm terällä imukaula mut enenn 12 ja sillon se otti paremmin kierroksia ja kulkikin ehkä paremmin. Mut sitte 14 mm ottaa vähemmän kierroksia ja vääntää enemmän? Onko muilla kokemuksia aisiasta? Ai nii ja välitykset on 15/35 ja väkisin hinuttamalla 61-63?!! Mut pitää ostaa kans isompi eturatas jos se auttais asiaan jotakin...?




        Johtuiskohan vaikka siitä että saa keittoa liikaa :D Ja sillä ei ole mitään väliä vaikka imukaula olis 30 mm, koska kansi ei päästä keittoa menemään sen enempää. kaikkein paras tulod tulee, kun kaikissa reikä on samankokoinen eli, jos 12 mm kaasari, imukaula samaan, ja kansi avarretaan samaan. ja imukaulan pinta pitää jättää hieman "karheaksi", että bensa ja ilma sekoittuu paremmin keskenään.


      • ei tietoo
        Mattu92 kirjoitti:

        Itellä vuoden 03 jinkku. Ajettu jo 12 tuhatta eikä oo koneelle tehty mitää muuta ku öljyt vaihdettu. Nii ja viriä on power filsu, 60 suutin (vakio 58), välit on 14 39(vakiot 15 40) kulkee 60 gps:sään... Että repikää siitä

        siis mikä? pääsuutin , suutin vai häh? :P


      • kurit-.-
        KYLLÄ KULKEE! kirjoitti:

        Elikkäs ensin poraat imukaulan kannenpuoleisen pään 14mm. Nyt Jinkku kulkee 60. 15/35 väleillä 65. Avaa ilmanputsari. Näet siellä semmoisen mustan metallilätkän. Ota se pois ja vaihda suuttimeksi 62 (Gurtner kaasuttimen suutin, MC-Scatterilta) Sitten pakoputkeen. Pakoputkessa on yksi merkittävä kuristus ja se sijaitsee äänenvaimentimessa. Eli katkaise loppupilli (heitä loppupillillä vesilintua) aivan juuresta ja kiskaise semmoinen pitkä putki pois sieltä änkästä. Tämän putken poisto tuo aika paljon lisää vääntöä ja äänet paranevat. Kun olet kaikki nuo tehnyt ja laitat väleiksi 16/35 niin Jinkkusi menee n.70

        mite helvetis sen putken pätkän saa sielt? ei mul ainakaa lähe lukko pihdeil tai tongeil?


      • Jake The B.
        JK kirjoitti:

        Ittellä on porattu 14 mm terällä imukaula mut enenn 12 ja sillon se otti paremmin kierroksia ja kulkikin ehkä paremmin. Mut sitte 14 mm ottaa vähemmän kierroksia ja vääntää enemmän? Onko muilla kokemuksia aisiasta? Ai nii ja välitykset on 15/35 ja väkisin hinuttamalla 61-63?!! Mut pitää ostaa kans isompi eturatas jos se auttais asiaan jotakin...?




        Johtuiskohan vaikka siitä että saa keittoa liikaa :D Ja sillä ei ole mitään väliä vaikka imukaula olis 30 mm, koska kansi ei päästä keittoa menemään sen enempää. kaikkein paras tulod tulee, kun kaikissa reikä on samankokoinen eli, jos 12 mm kaasari, imukaula samaan, ja kansi avarretaan samaan. ja imukaulan pinta pitää jättää hieman "karheaksi", että bensa ja ilma sekoittuu paremmin keskenään.

        Pojat, pojat... tsot tsot. Jos viritätte apinaa, niin apinasta tulee villimpi. Viritetyllä apinalla voi ajaa vain viidakossa. Siksi te saatte niillä vakioapinoilla ajella suomessa koska ne on kesytetty. Älkää siis tehkö niistä villejä enää.


      • jinkkupoika
        Jake The B. kirjoitti:

        Pojat, pojat... tsot tsot. Jos viritätte apinaa, niin apinasta tulee villimpi. Viritetyllä apinalla voi ajaa vain viidakossa. Siksi te saatte niillä vakioapinoilla ajella suomessa koska ne on kesytetty. Älkää siis tehkö niistä villejä enää.

        Sopiiko näihin jinkkuihin honda monkeyn kanssa samat rattaat


      • monkesi
        Jaa.a kirjoitti:

        Jincheng mankin kulkee vakiona 65 km/h, kunhan saa vähän vauhtia päälle, alamäessä pääsen suunilleen 75 km/h..

        mulla on imukaulan kuri riiviste irti vakio välit eikiä muuta ja menee sen 65km/h tasasella ala mäkeen 70... ja risat aatelin porata imu kaulan 12mm poralla kannen puolesta sen kurin pois ja jaittaa 35 taka rattaan ja kattoo paljoko kulkee ehkä myös jotain säätö suutinta....


      • saiturihakala
        Jaa.a kirjoitti:

        Jincheng mankin kulkee vakiona 65 km/h, kunhan saa vähän vauhtia päälle, alamäessä pääsen suunilleen 75 km/h..

        MIkä vuosi malli?


      • Jintong poju
        moikkkk kirjoitti:

        kannattaako ostaa jinkku. ku ajattelin ostaa

        Kannattaa! Serkulla kesti n.5000 km ilman että ees öljyi vaihto tai ajo sisäänajoo enempää ku tankillise, mut sit mäntä löu venttiilin vinoo :(


    • manki

      poraa 18mm nii se menee n.60-70. ja vääntää iha saatanasti

      • esdfsdfsdfdsf

        Tuskimpa vääntää...

        Tuossa jinkussa on vanttiilit vakiona niin päin helvettiä, että jos niitä ei säädä niin porauksistasi on vain haittaa.

        Ensin venat, sitten muut virit.


      • jinch3ng
        esdfsdfsdfdsf kirjoitti:

        Tuskimpa vääntää...

        Tuossa jinkussa on vanttiilit vakiona niin päin helvettiä, että jos niitä ei säädä niin porauksistasi on vain haittaa.

        Ensin venat, sitten muut virit.

        Mullankin on jincheng manki.Vakiona meni sen 55km/h.Laitoin kiinni tehoputken ja nyt meni max sen 65km/h enimmäkseen johtu siitä et jakso vetää 4 vaihteella paremmin.Nyt mulla on kiinni vielä tehari ja 13/40 välit 15/40 sijasta nyt menee sen 55-60km/h mut vääntöä on sen verran että 3 vaihteella keulii reippaasti.


      • 314625125
        jinch3ng kirjoitti:

        Mullankin on jincheng manki.Vakiona meni sen 55km/h.Laitoin kiinni tehoputken ja nyt meni max sen 65km/h enimmäkseen johtu siitä et jakso vetää 4 vaihteella paremmin.Nyt mulla on kiinni vielä tehari ja 13/40 välit 15/40 sijasta nyt menee sen 55-60km/h mut vääntöä on sen verran että 3 vaihteella keulii reippaasti.

        ime munaa noil vireil mopos menee 45-50 saatanan kusipää


    • huah

      Jinkku o paska. Skytari menee 65 vireillä ja siin on enemmä tehoa...

      • jinkku on best

        Mulla on jinkku jolla on ajettu n 2000km ilman vikoja tai virejä mutta nyt on alkanu sammuileen, ei ota kierroksia ja pakoputki pamauttelee muuustaa savuu. Voisko johtua kipinä boxisn johdoista tai itte boxista, koska kun sen johtoja vetää/vääntelee niin kierrokset nousee normiks melk!!!!???????????????????????????????? vastatkaaa!!!!


      • Suomentaja
        jinkku on best kirjoitti:

        Mulla on jinkku jolla on ajettu n 2000km ilman vikoja tai virejä mutta nyt on alkanu sammuileen, ei ota kierroksia ja pakoputki pamauttelee muuustaa savuu. Voisko johtua kipinä boxisn johdoista tai itte boxista, koska kun sen johtoja vetää/vääntelee niin kierrokset nousee normiks melk!!!!???????????????????????????????? vastatkaaa!!!!

        n = noin
        muuustaa = mustaa
        boxisn = boxin
        melk = melkein?
        vastatkaaa = vastatkaa


      • hu huh
        Suomentaja kirjoitti:

        n = noin
        muuustaa = mustaa
        boxisn = boxin
        melk = melkein?
        vastatkaaa = vastatkaa

        no voi voi en oo mikää äidinkielen taituri.


      • honda monkey

        Kiinan mopoista ei ole muuta kuin harmia! Jinkku, skyteam ja kaikki muutki pingpongit ei kestä mitään!!!


    • Seppo_Hovi

      Osta 35cc pytty ja sit 4mm kaasari ja kurista vakioputki. Saat kulkee ainaki 20km/h. Luulis riittävän..

      • jinkku on paras

        Vois mutta ajattelin vaihtaa cdi-boxin rajottomaks, porata imukaulaa 14mm, laittaa powelfilsun ja vaihtaa välit 16/35.


      • lepiststr
        jinkku on paras kirjoitti:

        Vois mutta ajattelin vaihtaa cdi-boxin rajottomaks, porata imukaulaa 14mm, laittaa powelfilsun ja vaihtaa välit 16/35.

        Sano että laittakaa power filtter? sehän on iha seula ottakee vaa se pipercross maksaa ehkä 5€ enemmä mut 5x parempi: )


      • 314625125
        lepiststr kirjoitti:

        Sano että laittakaa power filtter? sehän on iha seula ottakee vaa se pipercross maksaa ehkä 5€ enemmä mut 5x parempi: )

        imekää munaa homot ei jinkun imukaulan ja kaasarin saaa porattua max 12mm sitku porattu välit laittaa 16 - 40 ja teho putki jinkkus menöö 55-60


      • 314625125
        314625125 kirjoitti:

        imekää munaa homot ei jinkun imukaulan ja kaasarin saaa porattua max 12mm sitku porattu välit laittaa 16 - 40 ja teho putki jinkkus menöö 55-60

        jinkus kusee pahasti et älä vitussa menkö ostaa itel honda monkey teho putki viri nokka ja 72cc samurain sylinteri menöö 75 väleillä 17-37 kiertää pirusti homot


      • jinkeli konkeli

        eli mulla on jinkku mankeli täysin vakio(paitsi välit on 13-42)mutta kulkee silti ~60km/h
        kaikki kurit n katottu läpi ja ne on paikallaan

        vehje pitäs saada kulkee max.50....

        vastatkaa!!!!


      • -m,n
        jinkeli konkeli kirjoitti:

        eli mulla on jinkku mankeli täysin vakio(paitsi välit on 13-42)mutta kulkee silti ~60km/h
        kaikki kurit n katottu läpi ja ne on paikallaan

        vehje pitäs saada kulkee max.50....

        vastatkaa!!!!

        ..ehkäpä mittaris kusee.. niinku yleensä vakioissa..


      • Monkibomber_93
        -m,n kirjoitti:

        ..ehkäpä mittaris kusee.. niinku yleensä vakioissa..

        Ja viritetyissä mittari ei sit kuse vai?


    • Aakfjjfj

      Tuoko suuttimen vaihto isompaan tehoa /vääntöä yhtään?mutt sehäb vaikuttaa booaamiseen eniten? Itel booaa iha vitusti jinkku nii pitäs tietää onks 70-80 liiaaiso ku vakio on 55

    • .

      Itselläni on manki, jossa: 72cc pytty, 22mm Dellorton kaasari, 17-40 välit, suoraputki(vain pieni vastus osa lisätty, jottei palaisi pakoventtiili) imukaula 22mm. Kulkee noilla sen 85-90km/h. Huom. MOPO ON VAIN MONTTU MOPONA!!! Ei tieliikenteessä.

    • manki...

      Oonko mää ymmärtäny nyt oikein et miten toi imukaulan poraus pitäis tehä. Eli siis otetaan imukaula irti ja porataan sylinterin? puoleista reikää suuremmaksi? Korjatkaa jos oon väärässä! Kitoos

      • lolh

        eieieieiei oata es


    • Eemil himilä

      Vittu oon poraillu 200 mm imukaulan reijän ja saatana 42 taulus?!?!?!??!?!?!

    • monkey hlllu

      paljon menis ku vaihtais jinkkuun 80cc koneen

    • Jinkkuttaja

      Ois semmonen kysymys että onko Jincheng JC50Q-7:ssa vuosimalli: -08 kierrostenrajotin ja jos on niin missä se sijatsee puolassa vai CDI boxissa ja miten se saa pois päältä?

      • kuunnelkaa ääniä.......

        mulla on 2012 jinku ja ei ole rajoitinta.....en tiiä onko sulla mutta testaa .....vaihe vapaalle ja täys kaasu jos käy tasasesti ei ole rajoitinta jos taas röpeltää/turisee/pätkii ja käy epätasasesti sillon se rajotaa testi toimii myös alamäessä täydellä kaasulla ja nelosella


    • monkey hlllu

      kumpi ois parempi ostaa jinkku manki vai sky team manki?!?!

    • hinsdgadfhadfhb

      Hinhanching manki ois kanssa hyvä vaihtoehto! Mä oon ajanu sillä jo 300 metriä ja ihan hyvin toiminu, en ymmärrä jos jotku sanoo sitä huonoks... :O

    • anttiarpiainen

      Aattelin ostaa mun jinchengii samurain 150cc koneen että onnistuukse sen laittaminen kui helposti va pitääkö pidentää runkoo????

    • jisadoifjiws

      mistä saa jinkkuun rajottamattoman cdi boksin??

      • kuunnelkaa ääniä.......

        mulla on jikku ja se ei rajota kyllä sen kuulee jo.....eli niissä ei ole rajotinta vaan kurit ;D


    • MANAMIEEKKSSSSS

      mulla on mun jinkkisenkki mankissa digitaalinen männän palautus jousi ja kampikammion katto kruunu vaihdettu kristalliseen ja irtokipinöitä tungen anaaliin ni kulkee 130 km/h. sit ku viel ohittaa bensaletkun ja ajaa ilman öljyää (öljy hidastaa) ni kulkee 150 km/h. nyt oon vaihtanu koivusta tehdyt renkaat (suomalaista koivuu(käsin tehty)) ni kulkee niin perkuleesti et ei uskalla ajaa täysii ja sutii ja keulii joka vaihteella ja mul on semmonen nappi mistä tulee siivet ni voi vaikka lähtee lentoo.

    • Jincheng viritys
    • apua!!!

      kuinka saan viritettyä jincheng monkeyn silleen että se kulkee 45kmh mutta tehoa olisi paljon

    • jinkku)

      vitun pässi

    • Anzii

      Tässä kunnon viritys ohje jincheng mankiin! itselläni (vm 2010)

      Jinkku mankit ovat vakioina turhan laiskoja ja porukat kyselevät miten virittää mankeja.

      No ihan ensimmäiseksi imukaulasta kannattaa porata kuristukset pois saman kokoiseksi kuin imukaulan kaasutin puolelle menevä pää. (Mulla se on 14mm)
      Sitten voi olla hyvä hommata uusi ilmanputsari (power filter, unifilter molemmat ihan hyviä putsareita) ja sitten suosittelen nostamaan 14mm kaasarista luistinneulaa yhteen ylempään tasoon ns talviajo säätö. Suutinta on hyvä vaihtaa suurempaan 68-75 hyviä kokoja. (vakio 52 itselläni 70)

      Ja sitten pakoputkeen, Minä rakensin itse tehoputken joka hitsailtiin erillisestä alkukäyrästä ja äänenvaimentajasta. Tulee halvemmaksi kuin ostaa valmis tehoputkisto, omateikoisessa säästä paljon enemmän rahaa. alkukäyrä 10€ ja änkkä 40€ Jos haluaa ja kannattaa niin voi tehdä pienestä putken pätkästä db killerin äänten lisävaimennukseen. koko on hyvä olla alkukäyrästä 3-5mm suurempi. db killerin kanssa tehoalue on aika alhaalla niin se on hyvä katukruisailussa ja lyhyissä viivoissa.

      Välityksiä voi tietenkin vaihtaa millaiseksi tykkää mutta vakio 15-40 riittää katurkruisailuun aivan loistavasti.

    • Pr0fessi0nal

      Ensinnäkin jinkun putki on täynä jotain shaibaa, se kuristaa mopoa aivan saatanasti. Useampien kommenttien viat johtuvat juuri tästä ongelmasta.
      Viritys vaiheittain:
      Vaihe 1: Heivatkaa vakio putki jonnekkin varjoon mistä sitä ei nää iki kuuna päivänä.

      Vaihe 2: Iskekää tilalle suoravirtaus pärinäpönttö, jossa ei ole kuristuksia.(pakoputki)

      Vaihe 3: Poratkaa imukaula isommaksi noin.15.75mm

      Vaihe 4: Vähän isompi suutin, power filter tai vastaava vapaasti virtaava suodatin ja eikun baanalle.

      Tämän jälkeen vielä sopivat välitykset(paras tulee testaamalla jos kukkaro kestää. Näillä vireillä tulee mukavasti vääntöjä ja kiihtyvyyttä ja keulii kaasusta.

      Sitten vielä kaikki turha hilpetööri pois joka vaan tärisee koska kiertää niin jumalattomasti:)

      Tässä vähän kierrätystä: http://youtu.be/UazQpqeimmY (vähän vaan kylmä kone)

    • Jincheng Manki -08

      Minkäkokoiset rattaat Jinkku Mankeissa vakioina on?

      I Know, viesteissä voi lukea jo, mutta millään jaksais lukea noin paljoa.

      Kiitos jos viittisitte kertoa!

    • kyllä kiitää

      otatte putken pois ei putken kurit haittaa laitatte 22mm kaasarin ja 24 mm imukaulan poraatte pytyn :D

    • moro

      jos poraisin jinkun manan imukaulan 12 mm -14 mm ? ja miten saisin alkukäyrän kurin pois helposti pitääkö se vain porailla pois vai onko siinä jonkinlainen holkki ? :D

    • jinkku kunkku

      joo itelläki on jinkku mut en oo kehannu vielä
      viritellä

    • kilivelee mitesattuu

      mitkä ois huvät välit vakio manaan että kulkis jtn 55??

    • Helpp

      Mistä sais jinchen mankii uudet sarvet ja miten kiinnitän ku siin o nyt ne paskat jinchengi sarvet löystyy heti ja on rumat. tarttis tietää mite ne laitetaa ennenku tilaan uudet sarvet...

    • päevää

      pitäiskö mankin imukaulasta porata pienempää vai isompaa reikää

    • jutkista

      pienempää !

    • moccakönkkö

      dafuuuq isomppaa tietenki jos vääntyä halajaaa

    • Teolettelapsia_95

      No oma Cagivaghan kulkeer 130 km/h ilman minkäänlaista viritystä

    • daytona150cchuomenna

      minkähän kokonen suutin ois hyvä powerfiltterin kaa

    • ghettospugeköntys!!!

      paavo lipponen ei saakkaan markkinoille itse kehittelemiään sukkia
      68suutin

    • mankiiiiiiiiiiiii

      toimiiko 50cc manki 19mm kaasari ja 125 rossin putki mitä sanotte toimiskohantai olisiko äkäsempi ja jos vähä pako ja imu kanavia viilaa ja hitusen kantta laskeepi ja välit mulla on nytten 14/35

    • mankiiiiiiiiiiiiiiii

      tai kokonaan 110 rossin kannen laittaa

    • dimitri ränkeli

      alakerta ei välttis kestä..

    • Ei näin pojat...

      50cc mankii 110 kansi? HAH. Ei varmaa äkäsemmin meinaan voi olla aika alipuristeine jos vakio pytty halk. 39mm, ja 110 kansi 52mm vaiko 47mm palotilalla....

    • vitun pellet

      on siin kans mopoje viritäjät

    • jichchang

      nämä nykypäivän ''kiinanmankit'' ovat tehokkaita koneita mutta kuristettuja.
      tässä viritys ohjeita:
      -suuttimen vaihto,ainakin sky teamin monkeyssä 16mm kaasari vakiona
      -ilmanputsarin vaihto,alkuperäinen syö noin puolet tehoista; pelkästään putsarin vaihdolla saa kulkemaan 60
      -välit ,kiihtyy kyllä muutenkin huonosti,en tiedä kannataako???


      - ja näissä mankeissa on 110 kone,mutta pytty on 50cc

    • rvitunpele

      vohooi viittu spurgelotisti oussu hinnat rakettikeiulla

    • spurdelo

      kiinanmanki on soikee 16mm eli oikeeta kokoa 12mm

    • vastaTkaa HETI!!

      minkä kokoinen imukaula ois hyvä 16mm kaasarin kaa ?

      • Tässä Vastaus

        Minulla 18mm kaasari ja 20½mm imukaula. Revi vaan kaikki kurit pois imukaulasta ni kulkeee hyvin. Mulla ainakii nyt n.70 vakiona 40


    • Glanspower manki

      Minulla GlansPowerista ostettu manki ja vakiona ihan luuska. Putki vaihdettu jinkku vakioputkeen ja imukaulasta otettu kurit pois menee n.70km/h

      • sherlock holmes

        vakio nelari on ihan luuska, no shit!


    • gaahou

      mun manki meni sen 142km/h gps ssään siin on190cc daytona anima virinokka inner rotorin kisasähköt,roller rockerin kansi ja ite tehty putki ja välit 17/35

    • monkeytuning

      mulla oli porattu 16mm imukaula ja kulki 75 km/h. nyt on vakio imukaula ni kulkee 60 km/h.

    • jinkkupoika

      mun jinkku kun tuli eile nii siin on 17mm keihin muistaakseni ? :D mut se kulkee vaa 50 miten saan sitä viritettyy?? autttakaa sillee et se menee noin 70km/h

    • kalleankka

      kellään skygo mankia? viritys ohjeita?

    • AkuAnkka313

      Itsellä jinkku manki -12 ja kaverilla skyteam -11. Omassa jinkussa vakiona on 17mm kaasari ja skyteamis 16mm. Vakiovälit molemmissa on vissiin 15/40, ainakin jinkussa. Suosittelen ostamaan 16-18mm imukaulan ja vaihtamaan suuttimen n. 5-10 kokoa isommaksi. Itse ostin 18mm imukaulan ja vaihdoin 6 kokoa isomman suuttimen ja laitoin tnt vaahtisputsarin, meni gepsiin n.70 ja kiihtyy ihan mukavasti. Jos haluaa vielä lisää nopeutta niin laittaa eteen 16 tai 17 eturattaan niin menee sen 75-80kmh. Jos ei halua uutta putsaria ostaa ni sitten avaa vakioputsarin ja ottaa "kurilevyn" pois. Parhaita putsareita on pipercross ja unifilter. Kaikki poraamiset jättäisin pois, enkä tuhoisi vakio-osia. Elkää sitten virittäkö heti ku ootte muutaman kerran ajanu:D

    • mopojonne1

      Itellä on vakio skyteam monkey joka ois tarkotus laittaa kulkemaan. Olisin itse ostamassa honda monkey sylinterisarjaa 81,2 cc käykö moinen tähän mopoon ja saako sillä kulkemaan hyvin?

    • MikaVälimäki
    • SeijaVallinen

      Millaisia laittomuuksia täällä puhutaankaan, mopo saisi kulkea vain 45km/h!! Minä muistan silloin kuin minä olin nuori, silloin kaikki vain ajelivat laillisilla hiljaisilla mopoilla. Nyky nuoria ei kyllä todellakaan kuriteta tarpeeksi! Kaikenlaisia nuorisorikollisia tässäkin maassa on.... Hukka tämän maan perii näillä rikoksilla. Itse en olisi nuorena edes tikkaria uskaltanut varastaa. Pois joutaisivat nuo mopot, ei niistä muutenkaan ole mitään muuta kuin haittaa!!

    • Penisreikä

      Täällä kaikkien vastaukset on vaan jotain, että mulla kulkee enemmän ku sulla elvistely meininkiä. Kerron ny että jos joku aikoo virittää mankia kannattaa aluksi porata se imukaula. Ennenkun mitään poraa ostaa n.65 kokosen suuttimen oikealla kierteellä. Riippuu mikä on vakio suuttimen koko jonka näkee pääsuuttimen irrottamalla ja sen suuttimen kannassa lukee numero. Osta aina poistaessa kuristuksia 5% isompi suutin per kuristus. ei tarvitse olla ihan tarkka 5%. Kannattaa myös ostaa enemmän kuin yksi suutin. Vaan jos sattuu olemaan liian iso tai liian pieni. Ettei ala sitten vituttaa kun taas joutuu olla ajamatta viikon odottaessa suutinta. Itellä vakio pääsuutin oli 55, joka on jo vakio koneelle liian pieni. Laskin että pitäisi olla suurin piirtein 58 kokonen suutin. Laitoin 65 suuttimen ja tuntuu toimivan hyvin.

    • Mopolikeoytampere

      Tzaa tzaa tzaa nyt sitä saaa. Otaka pois ilmasodatin nin menee 60kmh, mulla on Manki 50cc ja otin ilmasodatin pois niin menee yli60kmh. Ps maincraftia tanaaaaa.kebaba

    • MankiMiesSeKaikenTies

      Jos tätä kukaan enään lukee niin mulla ois kysymys.
      Mulla on jincheng manki josta on imukaulan (12mm) kuria porattu noin 3 milliä. Mopo kulkee tasasella sen 55 gps. Mopos on välit 15-40 ja kierrokset on ihan taivaissa ku ajaa 55. Saisiko 15-39 tai 38 väleillä pikkusen pienemmät kierrokset kun ajaa 55?

    • Anonyymi

      mulla on mankissa porattu imukaula 14mm ja kaasari on 16mm suuttimen ppn vaihtanu 62 ja putken tyhjentäny ja vaahto muovinen ilmanputsari nii menee 73

      • Anonyymi

        ja väleinä siin on 15-39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja väleinä siin on 15-39

        Paljon manki kulkee jos on 80 yläkerta ja 50 alakerta ja välit 13. 42. Ja sit 24mm kaasari


    • Anonyymi

      Kun poraat imukaulan 16mm, vaihdat vapaavirtausilmanputsarin ja suutin 70-75 niin kulkee noin 60-60

    • Anonyymi

      Mistäs vitusta löydän 35 rattaan ku ei löytyny moposportista jinkku mankiin siis

    • Anonyymi

      ittellä menee sen 65 vakio manki ja mulla on imukaula ihan kokonaan porattu

    • Anonyymi

      Paljon manki menis 110cc koneella, 19kaasari ja 14-39 väleil

    • Anonyymi

      Itsellä on viilattu vakio 16mm imukaula noin 16 ja 18mm ottaa hyvin kierroksia ja paukkuu 14-35 vliellä kulkee sen 70kmh

    • Anonyymi

      Meikä kun poras mankin sylinterin kylkee siihen pakoaukon alapuoleelle 20mm lisäreijän,niin nyty kulukee 120h/t

    • Anonyymi

      Voiko joku kertoo mikkä on parhaat välit mankii jossa on vakio alakera ja 72 yläkerta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe