Viihtyvyyttä ja iloa palstalle

talvikulkunen

Nyt on ollut tarpeeksi paljon synnin taakkaa, johon ainoa resepti on syötetty meille tympääntymiseen asti.

Elämä on iloakin ihan normaalilla tasolla, johon ei tarvita päivittäsiä saarnoja ainoasta oikeasta tavasta.

Syyskellolle toivotan iloista mieltä ja hyvää joulun odotusta. Olemme jo kauan joutuneet kuuntelemaan paatostasi. Jo riittää!

67

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketkä me?

puhu vaan omasta puolestasi. Kahvipirtistäkin saa neuvon, että älä lue jos ärsyttää. On politiikallekkin omat palstat, mutta sitä jauhetaan monessa ketjussa joka päivä ja haukutaan vallanpitäjiä. Jos ylläpito sallii uskonnon käsittelyn, ei ole nokan koputtamista. Hyvää jatkoa syyskellolle !

• joutavoinen

Sain viestin, sellaisen että, Joulu on kohta ovella, mutta hän ei avaa sille ovea. EI! Omasta puolestani samat sanat. Mutta muuten iloitkaamme ja riemuitkaamme kukin itsensä tai alttiiden lähim, läheis, tai aivan sama kenen kanssa.

• minäkin kyllästyin
        joutavoinen kirjoitti:

Sain viestin, sellaisen että, Joulu on kohta ovella, mutta hän ei avaa sille ovea. EI! Omasta puolestani samat sanat. Mutta muuten iloitkaamme ja riemuitkaamme kukin itsensä tai alttiiden lähim, läheis, tai aivan sama kenen kanssa.

Syyskellonkin kanssa, mutta pakkosyöttöä vierastan. Kun edes yksi aiheen aloitus riittäisi, mutta uusia koko ajan! Miksi ei mene kannattajineen uskontopalstalle?

• *Kukkahame*
        joutavoinen kirjoitti:

Onhan tässä jo vuosi odotettu joulua ;-), ei siinä enää sitä hohtoa ole kuin silloin omien lasten ollessa pieniä ja silloin kun nuo lasten lapset oli pukkikuumeessa.
        Täytynee mennä aattona jouluantimia maistelemaan, ja katsomaan lasten touhuja, teinejä ovat mutta kyllä jouluna löytyy vielä lapsenmielisyyttä ja se on oikein hyvä.
        Karaoke, Maa on niin kaunis..pakollinen ohjelmanumero lasten kanssa, oli tullut pikaviestinä skypeen, kai se tarkoittaa että laulun sanat olisi hyvä opetella joten kuten.
        Joku aika sitten olin vielä sitä mieltä että tänä jouluna en mene juhlimaan, tulin järkiini en voi loukata lapsiani ja pettää itseäni, onhan se yhdessäolo tärkeää.
        Näin se mieli muuttuu.

• tunnelma riittää
        joutavoinen kirjoitti:

ja liikelahja on aina liikelahja - joulunakin.
        Joulu tuloo ja mänöö niin kuin ennenkin.
        Vuoden markkinasesonki vasta alussaan.
        Kaikissa meissä ihmisissä on hyvää ja huonoa. Eikö se näin joulunkin alla riittäisi että pyrkis sen huonon ja pimeämmän puolen itsestään pitämään kurissa?
        Iloitaan ja riemuitaan vielä joulun jälkeenkin.

• tunne itses
        tunnelma riittää kirjoitti:

Kaikissa meissä ihmisissä on hyvää ja huonoa. Eikö se näin joulunkin alla riittäisi että pyrkis sen huonon ja pimeämmän puolen itsestään pitämään kurissa?

mitä olen itsestäni löytänyt. En kenenkään toisen. Väärinkäsitysten välttämiseksi.

• sinisirkku-
        tunnelma riittää kirjoitti:

voi vaikka laulaa: * Nyt sitä saa, nyt sitä saa, vatsansa täyteen puuroo* :D

• ketä kiinnostaa
        *Kukkahame* kirjoitti:

Onhan tässä jo vuosi odotettu joulua ;-), ei siinä enää sitä hohtoa ole kuin silloin omien lasten ollessa pieniä ja silloin kun nuo lasten lapset oli pukkikuumeessa.
        Täytynee mennä aattona jouluantimia maistelemaan, ja katsomaan lasten touhuja, teinejä ovat mutta kyllä jouluna löytyy vielä lapsenmielisyyttä ja se on oikein hyvä.
        Karaoke, Maa on niin kaunis..pakollinen ohjelmanumero lasten kanssa, oli tullut pikaviestinä skypeen, kai se tarkoittaa että laulun sanat olisi hyvä opetella joten kuten.
        Joku aika sitten olin vielä sitä mieltä että tänä jouluna en mene juhlimaan, tulin järkiini en voi loukata lapsiani ja pettää itseäni, onhan se yhdessäolo tärkeää.
        Näin se mieli muuttuu.

miten mieltäsi muuttelet, juttele siellä skypessä asianomaisten kanssa. Me olemme täällä kyllästyneet joka kahvin juonnin asian raportointiin.

• mistä puurosta
        sinisirkku- kirjoitti:

voi vaikka laulaa: * Nyt sitä saa, nyt sitä saa, vatsansa täyteen puuroo* :D

tykkäätte eniten ?

• ;-D
        ketä kiinnostaa kirjoitti:

miten mieltäsi muuttelet, juttele siellä skypessä asianomaisten kanssa. Me olemme täällä kyllästyneet joka kahvin juonnin asian raportointiin.

Tämä katkera raukka ei osaa muuta kuin kadehtia ;-DDD

• sinisirkku-
        mistä puurosta kirjoitti:

tykkäätte eniten ?

voisilmän kanssa. Se on ihan ateria ja hyvä sellainen! Saa kyllä kiehua hiljakseen kauan, ruis ei hetkessä kypsy, mutta on sitten maukasta!

• Karjalaisperäinen lausahdus kuului: ilo pintaan vaik sydän märkänis. Joiltakin tyypeiltä tuo voi onnistuakin, mutta aajan mittaan aina pirteätä esittäjäkin näkyy roolinsa alta.
      Toki positiivisiä elämänsisältöjä pitää joka päivä edistää omalta kohdaltaan niin paljon kuin vain voi.

Joku päivä sitten eräs horoskoopin tekijä kertoili lohduttavasti: vaikeutesi kestävät tuskin viittä vuotta niin että valoa on jo näkyvissä v.2015 keväällä.

• ei koko ajan

ei näy enää! Jippiiiii!

• mikä olet
        ei koko ajan kirjoitti:

ei näy enää! Jippiiiii!

muita palstalta karkottamaan? Arvataan kuka olet.

• jippiijippii
        mikä olet kirjoitti:

muita palstalta karkottamaan? Arvataan kuka olet.

ketään ei karkoiteta, mutta suomi24:n säännöt kieltävät uskonnolliset aiheet muualla kuin uskontopalstoilla.
        Joten kai ne siirrettiin sinne

• *Kukkahame*
        jippiijippii kirjoitti:

ketään ei karkoiteta, mutta suomi24:n säännöt kieltävät uskonnolliset aiheet muualla kuin uskontopalstoilla.

Piti olla viihtyvyyttä ja iloa palstalle, nyt täällä tuntuu jollain olevan suu vinossa ja kai hammasta särkee kun niin huonotuulisia huomautuksia latelee.
        Olisi edes perusteluita samassa, ikävät ihmiset ovat i k ä v i ä!!

Minä tykkään kahvipuurosta, voisilmällä ja ja miten se jatkuu??? ;-DDD

• sinisirkku-
        *Kukkahame* kirjoitti:

Piti olla viihtyvyyttä ja iloa palstalle, nyt täällä tuntuu jollain olevan suu vinossa ja kai hammasta särkee kun niin huonotuulisia huomautuksia latelee.

Kahvipuurosta? Mitäh :D En ole kuullutkaan, vai juksaatko, onhan jotakin iloa Kukkis!

Nukuttaa niin vietävästi saunan jälkeen, joten toivotan rakkaille palstalaisille suloisia unia!

• no voivoi
        *Kukkahame* kirjoitti:

kun täti on taas sormi ojossa. Relaa jo.

• a2+2a
        no voivoi kirjoitti:

kun täti on taas sormi ojossa. Relaa jo.

Mentori diakoni toimija vapaalla.

• muistais vaa kaikki
        a2+2a kirjoitti:

Mentori diakoni toimija vapaalla.

hajupoika, aputoimittaja, ajomies j...n...e...

huomautuksia sataa, joku on polkenut varpaille, kynsi pystyssä

• sinisirkku-ek
        muistais vaa kaikki kirjoitti:

hajupoika, aputoimittaja, ajomies j...n...e...

huomautuksia sataa, joku on polkenut varpaille, kynsi pystyssä

Sitä suloisemmalta tuntui lämpö kirjoituspöydän alla:D Patteri siellä lämmittää pöydänalusen. Eipä paljoa tarvitse niin tuntuu mielekkäältä.

On tää liian kylmää meikäläiselle, tulis vaan lauhempi jakso, ankaralta tuntuu....

• *Kukkahame*
        sinisirkku-ek kirjoitti:

Sitä suloisemmalta tuntui lämpö kirjoituspöydän alla:D Patteri siellä lämmittää pöydänalusen. Eipä paljoa tarvitse niin tuntuu mielekkäältä.

On tää liian kylmää meikäläiselle, tulis vaan lauhempi jakso, ankaralta tuntuu....

Hyvää Huomenta keskusteleva kansa!
        Vein linnuille ruokaa enkä viipynyt kauan ulkona, oli sellainen olo kuin vaatteet olivat märät, kylmyys ikään kuin tarttui kiinni, sitten vain lämmin hartialiina ympärille jo helpotti.
        Rusakkokin jo odottelee jotain syödäkseen, iloa nuo eläimet tuo vaikka ajatuksiin tulee usein kuinka ne tarkenee, tuokin kyyhöttää tuntikausia samassa asennossa ja samassa paikassa.
        Tänään iltaa kohti on luvassa lauhtumista, jospa se pitää paikkansa, tämän asteiset talvipäivät eivät ole minun mieleisiä, vaikka niistä on kyllä muuten varmaan monelle iloa.
        Lähimutkamäessä pelaa lumettajat koko tienoo on kuin sumussa, tästä alkaa tiistaipäivä.

• joutavoinen
        *Kukkahame* kirjoitti:

Hyvää Huomenta keskusteleva kansa!
        Vein linnuille ruokaa enkä viipynyt kauan ulkona, oli sellainen olo kuin vaatteet olivat märät, kylmyys ikään kuin tarttui kiinni, sitten vain lämmin hartialiina ympärille jo helpotti.
        Rusakkokin jo odottelee jotain syödäkseen, iloa nuo eläimet tuo vaikka ajatuksiin tulee usein kuinka ne tarkenee, tuokin kyyhöttää tuntikausia samassa asennossa ja samassa paikassa.
        Tänään iltaa kohti on luvassa lauhtumista, jospa se pitää paikkansa, tämän asteiset talvipäivät eivät ole minun mieleisiä, vaikka niistä on kyllä muuten varmaan monelle iloa.
        Lähimutkamäessä pelaa lumettajat koko tienoo on kuin sumussa, tästä alkaa tiistaipäivä.

lisää näkymä kalenterin joulukuun sivulle, juhlathan osuvat järkevimmillällä' tavalla viikonlopuille. Näinhän pitäisi olla pysyvästi, tarvitaan pientä naamiointia niin eihän juhlia huomatakaan; enkä tarkottanu joulupukin naamaria.

• Ramoona*
        joutavoinen kirjoitti:

lisää näkymä kalenterin joulukuun sivulle, juhlathan osuvat järkevimmillällä' tavalla viikonlopuille. Näinhän pitäisi olla pysyvästi, tarvitaan pientä naamiointia niin eihän juhlia huomatakaan; enkä tarkottanu joulupukin naamaria.

Huomenna saa avata jo ekan joulukalenterin luukun ! Meillä on aina partiolaisten kalenteri, naapurin reipas poika myy. Kyllä nyt keljuttaisi, jos olisi työeälämässä, ei tulisi vapaapäiviä joulun kustannuksella. Nythän saa juhlat pystyyn vaikka arkena, ja minä ajattelinkin kotoista puurojuhlaa. Ruispuuro on hyvää, joskus maltan sitä haudekattilassa keitellä. Riisipuuroa saan pikkujoulssa ja jouluaaton pitkällä aamiaisella, joten hämmästytän itseni ja ukkoni hämmästyshutulla. Perinteisesti se on valmistettu puolukasta, talkkunasta ja vaahdotetusta kermasta sekä rahkasta. Sekoitan puolukkavispipuuroon (mannaryynejä käytän) vaahdotettua vaniljakastiketta. Teen suuren satsin, saadaan iltapalaksi tänään ja aamupalaksi huomenna.

Taidan tutustua tänään kaupassa jauho- ja ryynihyllyyn, spelttiä ja ohraa ainakin katselen, puuro on hyvää pakkasella, ei ajatuksetkaan niin puuroudu.

• ykkösluokkaa
        *Kukkahame* kirjoitti:

se varsinainen ilon tuoja oletkin. Osallistut ketjuun ja kohta alkaa riidan haastaminen Tartut jokaiseen tilaisuuteen jossa voit sanoa poikki puolisen sanan Näetkö peilistä kalpean katkeran hapannaaman

• puurolusikka*
        ykkösluokkaa kirjoitti:

se varsinainen ilon tuoja oletkin. Osallistut ketjuun ja kohta alkaa riidan haastaminen Tartut jokaiseen tilaisuuteen jossa voit sanoa poikki puolisen sanan Näetkö peilistä kalpean katkeran hapannaaman

aurinko paistaa kirkkaasti ja elämä hymyilee. Lauhempi sääkin on tulossa, pääsee taas ulkonakin olemaan pidempään. Sitäpaitsi olen niin rakastunut, että maailma sädehtii.

• ihan me
        puurolusikka* kirjoitti:

aurinko paistaa kirkkaasti ja elämä hymyilee. Lauhempi sääkin on tulossa, pääsee taas ulkonakin olemaan pidempään. Sitäpaitsi olen niin rakastunut, että maailma sädehtii.

muodossa puhut kuten keisarit ainakin. Taitaa olsäälittävän yxipuolista rakkautta omaan itteensä.

• kauan sitten
        ihan me kirjoitti:

muodossa puhut kuten keisarit ainakin. Taitaa olsäälittävän yxipuolista rakkautta omaan itteensä.

Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan viestejä.VOI VOI VOI ei ole tahti muuttunut yhtään,riidanhakua ja eripuraa yhä edelleen.

• eikö kukaan
        kauan sitten kirjoitti:

Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan viestejä.VOI VOI VOI ei ole tahti muuttunut yhtään,riidanhakua ja eripuraa yhä edelleen.

pyytänyt takaisin, siksikö käyt ilkeilemässä ?

• Itse hymy
        eikö kukaan kirjoitti:

pyytänyt takaisin, siksikö käyt ilkeilemässä ?

On täällä taas joku varsinainen vatkaaja, kaikkien vastauksissa häslää.

• joutavoinen
        Ramoona* kirjoitti:

Huomenna saa avata jo ekan joulukalenterin luukun ! Meillä on aina partiolaisten kalenteri, naapurin reipas poika myy. Kyllä nyt keljuttaisi, jos olisi työeälämässä, ei tulisi vapaapäiviä joulun kustannuksella. Nythän saa juhlat pystyyn vaikka arkena, ja minä ajattelinkin kotoista puurojuhlaa. Ruispuuro on hyvää, joskus maltan sitä haudekattilassa keitellä. Riisipuuroa saan pikkujoulssa ja jouluaaton pitkällä aamiaisella, joten hämmästytän itseni ja ukkoni hämmästyshutulla. Perinteisesti se on valmistettu puolukasta, talkkunasta ja vaahdotetusta kermasta sekä rahkasta. Sekoitan puolukkavispipuuroon (mannaryynejä käytän) vaahdotettua vaniljakastiketta. Teen suuren satsin, saadaan iltapalaksi tänään ja aamupalaksi huomenna.

Taidan tutustua tänään kaupassa jauho- ja ryynihyllyyn, spelttiä ja ohraa ainakin katselen, puuro on hyvää pakkasella, ei ajatuksetkaan niin puuroudu.

Niin ystäväkin, joka nyt uhkaa ettei avaa joululle ovea. Vanhastaan tiedän että kohta alkaa tulemaan jouluisia videoita, kortteja, kuvia lastenlapsista, isoisoäidistä -.
        Hämmästyshuttu vaikuttaa mielikuvitukselliselta saisimpa sellaista.

• Kiharat tyynylle
        Itse hymy kirjoitti:

On täällä taas joku varsinainen vatkaaja, kaikkien vastauksissa häslää.

seuraa tuppluurit villahuovan läpimässä. Tavataan taas ystävällisissä merkeissä!
        Voikaa kaikki hyvin!

...heis veis...

• *Kukkahame*
        Kiharat tyynylle kirjoitti:

seuraa tuppluurit villahuovan läpimässä. Tavataan taas ystävällisissä merkeissä!
        Voikaa kaikki hyvin!

...heis veis...

Kylmä ja talvinen päivä, mutta kaunista aurinkoista ollut.
        Tinteille olen vienyt herkkuja, ja itse nautin ison kermaleivoksen kahvin kanssa, kyllä se välipalasta kävi, oli vaan niin hyvän tuntuinen olo, että se piti palkita.

Täällä sitä eletään kuin Irvinen laulussa .."rikkaruoho elontarhassa".. kukoistetaan ja kunnioitetaan elämän tärkeimpiä arvoja.
        Viihdytään tummuvassa illassa.

• 40kg
        *Kukkahame* kirjoitti:

kokeilkaapa maissijauhosta puuroa lämpimänä voisilmän kanssa.maissiryynistä puolukka puuroa,hyvin vatkattuna.On energiaa enemmän ,kuin mannaryyneissä..Ennen sioille syöttivät,että ne nopeasti lihoisivat.minulle keliakia opetti ja on tosi hyvää ihmisellekin.Tietenkin kallista ,kun tajusivat ,että meille keliaakikoille on ainoa lääke ruoka.hyvää joulun odotusta.

• sinisirkku-
        40kg kirjoitti:

kokeilkaapa maissijauhosta puuroa lämpimänä voisilmän kanssa.maissiryynistä puolukka puuroa,hyvin vatkattuna.On energiaa enemmän ,kuin mannaryyneissä..Ennen sioille syöttivät,että ne nopeasti lihoisivat.minulle keliakia opetti ja on tosi hyvää ihmisellekin.Tietenkin kallista ,kun tajusivat ,että meille keliaakikoille on ainoa lääke ruoka.hyvää joulun odotusta.

ai ryyneinäkin saa. Suurusteena olen vain Maizenaa käyttänyt. Kyllähän kunnon puuro hyvin keitettynä on hyvää, en kovin ihastunut ole mihinkään pikahiutaleihin.

Näin joulun alla yritän syödä vaatimattomammin, kalaa kyllä ja olen myös kanamunien ystävä. Pari kertaa viikossa keitän aamiaiskananmunan, paistamista harvemmin. Täytyyhän proteiinit saada.

Ei ole tullut kokeiltua mieheni kertomaa tattaripuuroa uunissa, missä sianlihaviipaleita oli pinnalla, sanoi sen olleen maukasta kun silava oli rapeutunut pinnalla. Ehkä se oli Karjalassa jokin vanhanajan perinneruoka.

Ruotsissa muistan nuo suolasilavaviipaleet uunissa rapean ruskeat, jotka syötiin ruskeiden papujen päällä. Se oli kyllä hyvää, papumuhennoksen ollessa makea ja tomaattipohjainen.

• *Kukkahame* kirjoitti:

Kylmä ja talvinen päivä, mutta kaunista aurinkoista ollut.
        Tinteille olen vienyt herkkuja, ja itse nautin ison kermaleivoksen kahvin kanssa, kyllä se välipalasta kävi, oli vaan niin hyvän tuntuinen olo, että se piti palkita.

Täällä sitä eletään kuin Irvinen laulussa .."rikkaruoho elontarhassa".. kukoistetaan ja kunnioitetaan elämän tärkeimpiä arvoja.
        Viihdytään tummuvassa illassa.

Tintit nyt ovat aina lähellä pihapiiriä. Nyt keltasirkutkin ovat tulleet etsimään kauempaa syötävää. Osaa ne puussa roikkuvista syöttökopeistakin syödä mut mieluummin maasta.

Talitintit ovat melko paskiaisia. Jotkut niistä ei voi vastustaa kiusausta mättää auringonkukan siemeniä maahan.
        Eräs nainen sanoi, että siihen loppui kalliden siemenien osto kun tintit pudotteli kaikki syönniltään ylimääräiset auringonkukan siemenet maahaan.

Onhan niistä talvilinnuista ylimääräistä työtä ja rahanmenoakin, mutta nälkäisiä luonokappaleita on autettava. Lumipeiton ja pakkasen aikaan ne tarvii hyvää ravintoa.

• tampereen likka
        *Kukkahame* kirjoitti:

Tylsää tämäkin on. Kyllä tässä jo vähän miestä kaipaisi, edes yhden yön ratoksi.

• tuomitseva en ite ol
        jippiijippii kirjoitti:

aikasemmi kirjotti juur tollee siit "rististä ja "että usko tai helvettii mänet"
        Ja soppii hyvi luonteeseesa!!!

• ei sellaista enempi
        tuomitseva en ite ol kirjoitti:

aikasemmi kirjotti juur tollee siit "rististä ja "että usko tai helvettii mänet"
        Ja soppii hyvi luonteeseesa!!!

niistä kirjotuksistansa--- jostain sain aika varmant todisteet.

• päättelin
        ei sellaista enempi kirjoitti:

niistä kirjotuksistansa--- jostain sain aika varmant todisteet.

Niin päättelin, edellinen ja sinä olette sama. Ja väärässä.

• *Kukkahame*
        päättelin kirjoitti:

Lie kuka vaan se syyskello, mutta uskonasiat tuossa muodossa olivat todella ikävää luettavaa.
        Sekavaa ja hurmoksella esille tuotuna, pakkopullaa.
        Hyvä että hävisivät!

• 1614
        päättelin kirjoitti:

olen vain se jälkimmäinnen

• säpäleistä koottu
        1614 kirjoitti:

olen vain se jälkimmäinnen

suomalaiset on herkkää kansaa.
        Kaamos ja pimeys nostaa helposti ahdistuksen esiin.

• katleija4
        *Kukkahame* kirjoitti:

Lie kuka vaan se syyskello, mutta uskonasiat tuossa muodossa olivat todella ikävää luettavaa.
        Sekavaa ja hurmoksella esille tuotuna, pakkopullaa.
        Hyvä että hävisivät!

Huomasinkin että "vanha vainooja" taas nimeäni esille tuo ja epäluulojansa. No turhaahan noihin on puuttua, ei siitä mitään hyötyä ole, innostuu vaan.
        Olen "Kukkahameen" kanssa yhtä mieltä syyskellon tavasta tuoda uskonasioita esille. Jotenkin kaikki ei tuntunut olevan kohdallaan, kun monelle palstalle aloituksia teki kovalla paatoksella.
        Uskonasiat ovat sen verran yksityisiä, että itse en palstoilla aiheeseen helpolla osallistu.

• tämä katileija
        katleija4 kirjoitti:

Huomasinkin että "vanha vainooja" taas nimeäni esille tuo ja epäluulojansa. No turhaahan noihin on puuttua, ei siitä mitään hyötyä ole, innostuu vaan.
        Olen "Kukkahameen" kanssa yhtä mieltä syyskellon tavasta tuoda uskonasioita esille. Jotenkin kaikki ei tuntunut olevan kohdallaan, kun monelle palstalle aloituksia teki kovalla paatoksella.
        Uskonasiat ovat sen verran yksityisiä, että itse en palstoilla aiheeseen helpolla osallistu.

on itekki monasti arvuutellu nikkejä ja aina niin tietävinää, neiti etsivää leikkinny. Maista omaa lääkettäs vaa.

• täsä yhtee aikaa
        tämä katileija kirjoitti:

on itekki monasti arvuutellu nikkejä ja aina niin tietävinää, neiti etsivää leikkinny. Maista omaa lääkettäs vaa.

mut epällulosuusko se sielläi kävi vaikeeks?

• oleko susmorsian
        tampereen likka kirjoitti:

Tylsää tämäkin on. Kyllä tässä jo vähän miestä kaipaisi, edes yhden yön ratoksi.

missäs hän, ei ole näkynyt pitkiin.

• Miksi???
        säpäleistä koottu kirjoitti:

suomalaiset on herkkää kansaa.
        Kaamos ja pimeys nostaa helposti ahdistuksen esiin.

etuvartiona itää vasten seisseet ja sotaa käyneet ja
        100 000 miestä taisteluissa menettäneet,

ainoana maana maailmassa vielä sotakorvauksetkin olemme maksaneet,

me ruotsinkielisiä nöyränä palvelevat maksamme paljon siitäkin,

me surulliset ja ahdistuneet ponnistelemme työssä pitkään elättääksemme
        etelän lämpimien maidenkin iloiset ja huolettomat asukkaat,
        jotka haluavat aina lisää!
        Tänään irlatilaiset, eilen kreikkalaiset, toissapäivänä islantilaiset, huomenna espanjalaiset, portugalilaiset, italialaiset...

Miksi liityimme EMUun, kun pelkkä EU olisi riittänyt? Sen teki 'Libbosen' sinipunahallitus.

• m i n u s t a k i n
        Miksi??? kirjoitti:

etuvartiona itää vasten seisseet ja sotaa käyneet ja
        100 000 miestä taisteluissa menettäneet,

ainoana maana maailmassa vielä sotakorvauksetkin olemme maksaneet,

me ruotsinkielisiä nöyränä palvelevat maksamme paljon siitäkin,

me surulliset ja ahdistuneet ponnistelemme työssä pitkään elättääksemme
        etelän lämpimien maidenkin iloiset ja huolettomat asukkaat,
        jotka haluavat aina lisää!
        Tänään irlatilaiset, eilen kreikkalaiset, toissapäivänä islantilaiset, huomenna espanjalaiset, portugalilaiset, italialaiset...

Miksi liityimme EMUun, kun pelkkä EU olisi riittänyt? Sen teki 'Libbosen' sinipunahallitus.

kaikenkarvaisen sorron vähentyminen / loppuminen!

Meillä on toden totta syymme masennukseemme!

Tuokin mitä joku tuolla sanoi keskinäisen luottamuksen puuttumisesta.
        Se puute tuo ankeutta elämään.

• sinisirkku-
        m i n u s t a k i n kirjoitti:

Ei kukaan varmaan halua pahaa toisille tosissaan. Annetaan kanssakulkijoiden elää ja olla, katsellaan toisiamme hyväntahtoisesti, sivuuttaen epäolennaiset vihjailut!
        '
        Vanhoja kaunojakaan ei pidä kantaa, anteeksi antaminenkin luo hyvän mielen. Puhtaalta pöydältä on niin hyvä jatkaa kanssakäymistä:)

Tuosta tuli mieleen, missähän on Susmorsian ja Amaalia ? Aina kaipaan tuttuja nimimerkkejä, tulee pieni huoli heistä!------ Terveiset jos luette, kyllä teitä kaivataan!

Ihanaa, että ilma on lauhtunut, voi taas ulkoilla pidempään ja saada raitista ilmaa!

• rauha maassa
        sinisirkku- kirjoitti:

Ei kukaan varmaan halua pahaa toisille tosissaan. Annetaan kanssakulkijoiden elää ja olla, katsellaan toisiamme hyväntahtoisesti, sivuuttaen epäolennaiset vihjailut!
        '
        Vanhoja kaunojakaan ei pidä kantaa, anteeksi antaminenkin luo hyvän mielen. Puhtaalta pöydältä on niin hyvä jatkaa kanssakäymistä:)

Tuosta tuli mieleen, missähän on Susmorsian ja Amaalia ? Aina kaipaan tuttuja nimimerkkejä, tulee pieni huoli heistä!------ Terveiset jos luette, kyllä teitä kaivataan!

Ihanaa, että ilma on lauhtunut, voi taas ulkoilla pidempään ja saada raitista ilmaa!

ilmankos on niin rauhallista ja mukavaa palstalla ollutkin !

• eilenkään
        rauha maassa kirjoitti:

ilmankos on niin rauhallista ja mukavaa palstalla ollutkin !

vaikka niin vannookin

• v i e s t i t
        m i n u s t a k i n kirjoitti:

ovat parasta siällöltään mitä tänne on kukaan koskaan kirjoittanut.
        Totuuden tunnistaa, kun sen lukee.

Tuo "Luotetaan toisiimme" on naivistinen, voihan sitä leikisti luottaa ihmisiin,
        jotka tekevät koko ajan vääryyttä,
        aivan rakenteellisesti kuten ruotsinkielisten kohtuuttomat etuoikeudet
        suomenkielisten kustannuksella.

Luota siinä silloin!

• ???
        v i e s t i t kirjoitti:

Tuo "Luotetaan toisiimme" on naivistinen, voihan sitä leikisti luottaa ihmisiin,

Luota siinä silloin!

usko mahdottomuuksiin tai joudut helvettiin!

Mksköhän Luoja aivot ihmisen päähän laittoi ja toivoi niitä käytettävän?

• se yksi
        v i e s t i t kirjoitti:

Luota siinä silloin!

vetää jotain teatteria, kun ei muuten elämänsä ole mistään kotoisin. Joka pierunkin käy täällä kertomassa. Sekin haiisee varmasti hajuvedeltä.

• 987 4321
        se yksi kirjoitti:

vetää jotain teatteria, kun ei muuten elämänsä ole mistään kotoisin. Joka pierunkin käy täällä kertomassa. Sekin haiisee varmasti hajuvedeltä.

Voihan voi,, näitä nokkiinsa ottaneita, jos ei uskontoa väännetä niin väännetään kaikesta muusta, kiusantekoa tyhmyydellä!!
        Kaikesta päätellen samat naamat, onkohan ?

• samat naamat
        987 4321 kirjoitti:

Voihan voi,, näitä nokkiinsa ottaneita, jos ei uskontoa väännetä niin väännetään kaikesta muusta, kiusantekoa tyhmyydellä!!
        Kaikesta päätellen samat naamat, onkohan ?

olette te kaksi, edessä maireita nikillä, sitten puskasta paskitaan päälle. Kaikki teidät tunnistaa.

• sinisirkku-
        v i e s t i t kirjoitti:

Luota siinä silloin!

joka voi paremmin kun ei kylvetä epäluulon siemeniä!

• sinisirkku- kirjoitti:

joka voi paremmin kun ei kylvetä epäluulon siemeniä!

Tuossa alapuolella mainostetaan sitä lastenlaulua, jossa Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut. Sehän on niin reipas laulu, että siitä saadaan viihtyvyyttä ja iloa palstalle
        kuten aloituksessa toivotaan.

• 1212jetsulleen
        Venlastiina kirjoitti:

Tuossa alapuolella mainostetaan sitä lastenlaulua, jossa Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut. Sehän on niin reipas laulu, että siitä saadaan viihtyvyyttä ja iloa palstalle
        kuten aloituksessa toivotaan.

www.käännöstoimisto.fi
        Käännös- ja lokalisointipalveluja nopeasti ja ammattitaidolla
        www.xn--knnstoimisto-gcba6y.fi

tämäkö se laulu on??

Siihen vaihtuu aina uusi mainos, ottaa jostain sanasta jonkun vinkin..

Harakka huttua keittää...

• sinisirkku-
        1212jetsulleen kirjoitti:

www.käännöstoimisto.fi
        Käännös- ja lokalisointipalveluja nopeasti ja ammattitaidolla
        www.xn--knnstoimisto-gcba6y.fi

tämäkö se laulu on??

Siihen vaihtuu aina uusi mainos, ottaa jostain sanasta jonkun vinkin..

Harakka huttua keittää...

enkä halua kaikkea ikäviä juttuja lukea:D Kaipasin Risto Nevalan kaunista ääntä:D Nauttikaa tekin!

http://www.youtube.com/watch?v=mnuqCjdlzqQ&feature=related

• jokaisessa alussakin
        sinisirkku- kirjoitti:

enkä halua kaikkea ikäviä juttuja lukea:D Kaipasin Risto Nevalan kaunista ääntä:D Nauttikaa tekin!

http://www.youtube.com/watch?v=mnuqCjdlzqQ&feature=related

että niiden jotka kaipaavat hauskuuksia, on syytä sitten itse tehdä alotus ja jatkaakin mukavuuksin.
        Mukavaa ja vaihtelevaa joulun alusaikaa jokaiselle, ollaan enkeleitä toisillemme, siinä se

• Viihdy

• sinisirkku-
        Viihdy kirjoitti:

Vai niin, uskotaan

ei tarvitse epäillä ja lukea asiattomuuksia! Jos nyt jollakin "keittää" niin annetaan sen mennä ohi, ei kenenkään taakkaa saisi lisätä.

Kukapa ei haluaisi viihtyvyyttä:D moikka

• viihtyy ja viihtyy
        sinisirkku- kirjoitti:

ei tarvitse epäillä ja lukea asiattomuuksia! Jos nyt jollakin "keittää" niin annetaan sen mennä ohi, ei kenenkään taakkaa saisi lisätä.

Kukapa ei haluaisi viihtyvyyttä:D moikka

en tajua tällä alueella sellaisesta, kirjan kanssa voi viihtyä, mutta kaikenlaisten mielipiteiden kanssa aika vaikeaa ja varsinkin netissä, minä en ainakaan tajua toivoakkaan sellaista,
        no toiset miettii sellaistakin

• sinisirkku-
        viihtyy ja viihtyy kirjoitti:

en tajua tällä alueella sellaisesta, kirjan kanssa voi viihtyä, mutta kaikenlaisten mielipiteiden kanssa aika vaikeaa ja varsinkin netissä, minä en ainakaan tajua toivoakkaan sellaista,
        no toiset miettii sellaistakin

Tietenkin voi viihtyäkin kun on samanhenkisiä kirjoittajia! Ei kaikkea voi niellä eikä tarvitsekaan. Et varmaan ole ajatellut, että täälläkin on paljon yksinäisiä ihmisiä. Joko kumppaninsa menettäneitä, tai muuten yksineläjiä.

Mikä onkaan kauniinpaa, jos he löytävät toisista kohtalotovereista lohtua ja iloa elämäänsä? Näin olen itse saanut kokea, ja moni kirjoittaja on käynyt tutuksi ja kodikkaaksi. Silloin nämä palstat täyttävät tarkoituksensa:)

Ps. Nukuin päiväunet, eikä vielä ihan nukuta.

• uteliaisuudestaa

Katsoin mitä v 2010 kirjoteltiin tähän aikaan vuodesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4867
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1641
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      970
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      787
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      56
      776
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      751
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      731
    Aihe