Huomasin vastikään, kunnon kylmien saapuessa, että CRV:ni (-07, bensiini) lämpenee sisätiloiltaan aika hitaasti, varsinkin matkustajan puolella. Tutkiessani ilmiötä huomasin että oikeanpuoleisista "venttiileistä" tulee kylmää ilmaa vielä kauan sen jälkeen kun vasemmanpuoleisista jo tulee lämmintä ilmaa. Kaikissa on samat säädöt. Onko tämä normaalia vai onkohan systeemissä jotain häikkää? Kuskina ei ole ollut ongelmaa, mutta avovaimoni valittaa että hänen puolella autoa on kylmät oltavat.
CRV:n lämpeäminen
6
4186
Vastaukset
- FGU
normaalin lämpötilan mittarin mukaan? Mun mieleen tulee termostaattivika että moottori käy kylmänä.CRV:n lämpö on niin hyvä että voi istua ilman takkia tai villapaitaa ja silloin mulla on lämmönsäätönuppi 17 asteessa.
- Kylmää kyytiä
Kyllä moottori saavuttaa tavallisen lämmön, se lämpö ei vain jostain syystä kuljeudu auton oikeanpuoleisista tuulettimista sen sisälle. Se juuri tekee koko ongelman niin ihmeelliseksi, kun lämmintä ilmaa todistettavasti on, mutta vain toisella puolella autoa. Kuljettajan puolella pärjää hyvin ilman takkia kovimmillakiin pakkasilla kunhan vain hetken on körötellyt, mutta matkustajan puolella pukkaa kylmää ilmaa tuuletinsuuttimista.
- FGU
Kylmää kyytiä kirjoitti:
Kyllä moottori saavuttaa tavallisen lämmön, se lämpö ei vain jostain syystä kuljeudu auton oikeanpuoleisista tuulettimista sen sisälle. Se juuri tekee koko ongelman niin ihmeelliseksi, kun lämmintä ilmaa todistettavasti on, mutta vain toisella puolella autoa. Kuljettajan puolella pärjää hyvin ilman takkia kovimmillakiin pakkasilla kunhan vain hetken on körötellyt, mutta matkustajan puolella pukkaa kylmää ilmaa tuuletinsuuttimista.
niin helppoa hommaa kuin ennen, silloin lämpöä säädettiin aotossa vääntämällä vipua kojelaudalla joka oli vesihanan kahva.Katselin vähän oman CRV:n lämpösysteemit ja näyttä olevan elektroniikan takana kaikki joten lämpötilat suuttimet jne. ovat automatiikan ohjaama.Jos lämpö reistailee näyttää olevan korjaamoreissu edessä.
Toivotaan ettei ole kallis vika! - OLLA..!%#?+
FGU kirjoitti:
niin helppoa hommaa kuin ennen, silloin lämpöä säädettiin aotossa vääntämällä vipua kojelaudalla joka oli vesihanan kahva.Katselin vähän oman CRV:n lämpösysteemit ja näyttä olevan elektroniikan takana kaikki joten lämpötilat suuttimet jne. ovat automatiikan ohjaama.Jos lämpö reistailee näyttää olevan korjaamoreissu edessä.
Toivotaan ettei ole kallis vika!.
että jostakin vuotaa ylimääräistä kylmää ilmaa toiselle puolelle
.
- ennen omistin auton
Mulla sama vika CRV:ssä. Erona vain ettei tule lämmintä ilmaa kuskin puolelle, ei vasemmasta venttiilistä eikä tuulilasille kuskin kohdalla. Apukuskille tulee normaalisti. Vein auton huoltoon ja etsivät tietokoneineen tunnin vikaa. Mitään eivät löytäneet. Käskivät tulla joulun jälkeen uudelleen niin purkavat kojelaudan. En taida mennä,hintaa kertyis varmaan toista tonnia (liikkeen arvio). Eräs paikallinen autoliikkeen työntekijä sanoi putkien irronneen josta lämmin ilma tulee. Tai sitten läppä jolla suljetaan ja avataan kiertoa on irronnut mangeettiventtiilistä, venttiili liikkuu mutta läppä on jäänyt asentoon jossa estää lämpimän ilman tulon. Nämä viat ei näy vikakoodeilla.
- Anonyymi
Löytyikö syytä tähän vaivaan? Itsellä tulee vasemmalle lämmintä oikealle ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432051Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151349Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701213Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141156Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t20887Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19766Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist148760- 75682
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57676Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101635