magneettikuvat otettu ja nyt odottelen pääsyä ortopedille. Kuntouttaisin mielelläni itsenäisesti polveani ja jonkinmoisia ohjeitakin löysin netistä, mutta... kipu on kova, eikä esim taivutukset onnistu oikeastaan ollenkaan ja kysyisinkin onko syytä olla enempää kipeyttämästä polvea vai kivusta huolimatta tehdä liikeet ja toivoa että lihasten vahvistaminen pitkällä tähtäimellä tekee hyvää.
Olen pärjännyt normaalisti tähän asti just vahvojen lihasten vuoksi, aina pyöräillyt paljon jne. kunnes loukkasin polven syksyllä, ja sen jälkeen ei kivutonta päivää ole ollutkaan. Mitään ei polvessa ole tapaturman johdosta rikki, mutta polvilumpion takana olevassa nivelessä ei ole enää lainkaan rustoa jäljellä.
Eli nivelrikko pitää kipua yllä ja nyt kaks kuukautta oon ollut tekemättä mitään ja alkaa kunto olla tosi huono ja lihaksia tuskin kummassakaan jalassa jäljellä... harmittaa.
Olisko jollain jotain omakohtaista kokemusta tai sanasta tähän kuntoutusasiaan?
Polvessa suht paha nivelrikko...
3
540
Vastaukset
- eturistiside
Moi. Kipu on varmasti hyvä mittari treenaamiseen mutta kannattaisi kysyä aisiansa osaavalta fysioterapeutilta. Luulisin että osaa antaa hyviä neuvoja. Itsellä ei ole nivelrikkoa mutta 4 luokan rustovaurio kylläkin josta olen juuri leikkaukseen menossa. Minä olen saanut fyssarilta ihan hyviä neuvoja mutta kun kaikki ovat yksilöitä niin ei välttämättä samat ohjeet toimi kaikilla.
- ap
mutta kun se fys. terapia on suhteellisen kallista , ja ajattelin tässä kohtaa säästää kun mahdollisen leikkausoperaation jälkeen sinne on mentävä kumminkin ..
- saada
ap kirjoitti:
mutta kun se fys. terapia on suhteellisen kallista , ja ajattelin tässä kohtaa säästää kun mahdollisen leikkausoperaation jälkeen sinne on mentävä kumminkin ..
vinkkejä nivelrikon hoitoon esim. täältä:
http://www.niveltieto.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11566Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras921475Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva196935- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2787Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29750Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741- 7714
- 60693