Suomenlapinkoira ei sovellu tarhakoiraksi?

Dogdude770

Itselläni on suomenlapinkoira, joka suurimman osan ajastaan viettää tarhassa. Kaikkialla lukee ettei tätä rotua saisi pitää tarhakoirana mutta mitä se sitten tarkoittaa? Pitäisikö sen olla sisällä, kulkea vapaana, olla hihnassa, vain yöt tarhassa? Haluaisin että rakkaalla karvakasallani olisi hyvä olla, siis valaiskaa minua jos osaatte :)

3

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aina sama

      Kuten yksilöstä ja tottumuksesta.

      • Dogdude770

        Mitä tarkoitetaan häkkikoiralla? Koiraa, joka istuu iät ajat häkissään vai koiraa joka viettää ne ajat jolloin sitä ei pystytä vahtimaan niin tarhassaan? Yleisesti selitystä? Oma mielipiteenne häkkikoira nimikkeestä?


      • 6+4
        Dogdude770 kirjoitti:

        Mitä tarkoitetaan häkkikoiralla? Koiraa, joka istuu iät ajat häkissään vai koiraa joka viettää ne ajat jolloin sitä ei pystytä vahtimaan niin tarhassaan? Yleisesti selitystä? Oma mielipiteenne häkkikoira nimikkeestä?

        myös suomenlapinkoira "ulkokoirana". Olen myös itse ihmetellyt tätä, että joka puolella lukee "ei missään nimessä, koira menee ihan pilalle". Mistä ihmiset ovat saaneet edes tuollaista päähänsä. Luultavasti ihmisillä ei ole lainkaan kokemusta tästä. Kunhan lapinkoira saa tekemistä tarpeeksi (lenkkejä, leikkiä ja aivo toimintaa) tekemistä ja seuraa niin silloin koira on melko varmasti tyytyväinen.
        Oma koiramme nukkuu yöt aitauksessaan, jossa on myös lämminkoppi ettei talvella tule kylmä. Koira on siellä myös silloin kun me olemme koulussa/töissä. Koiramme tuli alunperin "ulkokoiraksi", mutta jotenkin se vain tuli sitten sisälle asti. Uutena vuotena koira on sisällä (siis yöllä nukkuu) sillä pelkää raketteja ja jos koira on kipeä niin myös silloin. Itse en näe mitään estettä pitää lapinkoiraa ulkokoirana jos se saa tarpeeksi virikkeitä ja sen perustarpeista huolehditaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe