Oon nyt pari kertaa lukenu jostain ohimennen ettei kissalle sais syöttää ihmisten tonnikalaa.. miksi? Ja eikait broilerin lihassaka oo mitään miksei sais..tarkoitasn valmis grillibroileria? Oonite ainaki molempia antanu ennen kun luin varsinki siit tonnikalasta.. eikä kisulle oo mitn tullu..:/
Ihmisten tonnikalasta..
2
499
Vastaukset
- onhan noita syitä
noissa kahdessa.
Ihmisten tonnikala sisältää suolaa, joka liiallisena ei sovi kissan ruokavalioon. Lisäksi ihmisen tonnikala, kuten muutkin rasvaiset kalat, voivat aiheuttaa keltarasvataudin. Tähän sairastunutta kuumeilevaa ja kömpelöä kissaa hoidetaan E-vitamiinilla ja levolla, mutta kissa menehtyy, jos rasvakudosvauriot ovat pahoja. Kissojen tonnikalavalmisteissa on E-vitamiinilisä.
Valmista grillibroileria ei varmaan kenenkään pitäisi oikeasti syödä. Siinä on ihan käsittämätön määrä paskaa, kuten kaikissa marinoiduissa yms valmismaustetuissa lihoissa. Allergiset reaktiot, mutta ennen kaikkea se suola.
Ihmisen broileri, siis maustamaton, sopii raakanakin kissalle. Muista vaan itse pestä kädet. - Kirki
ihmisten tonnikalaa kissoille,liikaa suolaa!! Tarjoa esim.pirkan tonnikala,merikala,tai sardiini prk.ruokaa,erinomaisia.Eihän kissasi välttämätä heti oireile,mut myöhemmin voit joutua lääkittämään sitä loppuelämän jos ihmisten tonnikalaa syötät..Sinun pitäisi olla perillä näistä kun kissan hankit,eikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20611913
- 585569
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k212922Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html482900- 452518
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352098Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471969Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131931- 381925
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71807