Volvo V40 -96 Mittaristo ei toimi,missä vika?

tonttu-80

Vaihoin volvooni laturin hiilet ja onnistuneen vaihdon jälkeen huomasin että auto lataa hyvin ja muuten toimii mutta mittaristo ei enää toimi,eli nopeusmittari,kierrolukumittari,bensamittari ja lämpömittari ei sano enää mitään,muut merkkivalot mittaristossa toimii ja taustavalokin toimii...tarkistin vielä liittimet laturilta ja sulakkeet(olivat ehjät) olisiko neuvoja?

Kyseinen kysymys myös volvolandian sivuilla, mutta ei ole vielä ratkaisua löytynyt,eli kokeillaan olisiko täällä kukaan joka osaisi neuvoa?

4

5502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elecco

Täällä taas -97 V40 tekee niin että mittaristoon pämähtää palamaan kaikki merkkivalot ja viirasimittarit painuuvat nollille. Kaikki muutkin sähkötoiminnot heikkenee, valot himmenee ym. Ensin epäiltiin maadoitusta ja vaihdettiin akulta rungolle menevä maakaapeli joka oli pahoin hapettunut -> ei toivottua tulosta. Kuitenkin vian tultua päälle mitattiin lataus joka näytti 11.8v ja kun taas rupeaa lataamaan ni n.14.5v eli vika näyttäisi olevan laturissa, olisko hiilet?
      Onko ko. latureissa hiilikasetti vai onko toosa purettava kokonaan ennenkuin hiiliin pääsee käsiksi?

Näin "pikku" pakkasilla on kiva korjailla autoa pohjolan tallissa...

Laturi merkkiä Bosch.
      Auto Volvo V40 -97 1.8

• itse otin ainakin laturin siloin kokonaan pois ja vaihdoin pöydällä hiilipaketin....no mutta onko vika ratkennut jo? minulla vieläkin sama vika,olen ajannut navigaattorin kanssa,että näkee edes nopeuden =) tosi mystisiä juttuja nämä sähköviat....

• Anonyymi

Ohje.
      naprawa prędkościomierza volvo s40 v40 info.pl

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      149
      2562
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      196
      1856
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1647
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1311
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      998
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      189
      899
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      891
    Aihe