Pysäköinti Porvoossa

Sprengporten

Uusimaassa mainittiin, että pysäköintimaksut jäävät jopa 150000 euroa alijäämäiseksi, vaikka maksualueita on lisätty ja hinta kaksinkertaistettu. Ilmankos katujen varret ovat siistiytyneet rumentavista autoista. Seuraavaksi voisivat pystyttää puomit rajoille ja kyltit "pysykää muualla"
Uusimaassa oli myös maininta, että pysäköinnistä vastaava kaupungin insinööri on saanut kunniamerkin.

12

1410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jemiä teille

Jep. vielä, kun oppisivat porvoolaiset pysäköimään asiallisesti. Täytyy oikein ihmetellä miksi ihmeessä täytyy olla joka toisessa ruudussa autoja. Eikö voisi täyttää järjestyksessä ruutuja vai onko porvoolaiset niin epäsosiaalisia, että jätetään hajurako. Ja vaikka yritettäisiinkin osua siihen ruutuun niin kyllä menee "pitkäksi" tai "lyhyeksi". Tekisi oikeasti hyvää näille pallinaamoille mennä vaikka helsinkiin opettelemaan parkkeerausta.

• Turvavälistä

Tuolla liikenteessä jos yrität pitää turvavälin edellä ajavaan autoon,niin jonkun kaistapään pitää ohittaa ja tunkea siihen väliin. Tämä pulma ei ole ainoa Porvoossa vaan kaikkialla.

• ei mitallia

2 euroa tunnissa on liika pysäköinnistä, mikä näkyy siinä että maksulliset paikat on tyhjänä ja ilmaispaikat ovat tupaten täynnä kylän reunoilla. Keskustan liikenne on vähentynyt, on siinä mitalin aihetta.

• On sama

Asia kuin muisakin mikä ennen maksoi markan,sama asia maksaa nykyään euron.

• kiitostaja

Kaupungin keskustahan piti tehdä kävely-ystävälliseksi. Nythän siitä tulee sellainen.
        Kiitän päättäjiä.

• Eväät ?

Ennen oli niin mukava piipahtaa keskustassa arkilounaalla. Nyt 8- 9 euron lounaaseen saa lisätä aina 2 euroa...

Jo muuttuu lounaan hinta päivässä, puhumattakaan viikossa !!

Miltä tuntuu keskustan ravintoloiden pitäjistä ?

• entinen asiakas

"Seuraavaksi voisivat pystyttää puomit rajoille ja kyltit "pysykää muualla"

Juuri noin. Asun Sipoossa ja entisenä porvoolaisena kävisin mielelläni etenkin vanhan Porvoon putiikeissa jouluostoksilla. Mutta eipä tule mieleenkään. Parkkipaikkoja ei ole tai niihin saa parkkeerata vähäksi aikaa (kiekkopaikat). Kolikkoja kuluu.

Nyt ajan mieluiten Keravalle, jossa olen aina saanut parkkipaikan ja jopa veloituksetta.

• Antti autoilija

Kyllä se on ihmeellistä, että ihmisillä on varaa ajella tuhansien eurojen autoilla, maksaa niistä kalliita vakuutusmaksuja, ynnä muita kuluja, ja silti pitää rutista jostain parin euron pysäköintimaksuista... Vähän on suhteellisuuden taju on hukassa monella. Joten, jos ei ole varaa parkkimaksuihin, myykää autot pois ja kävelkää :-)

• TM
        Antti autoilija kirjoitti:

Kyllä se on ihmeellistä, että ihmisillä on varaa ajella tuhansien eurojen autoilla, maksaa niistä kalliita vakuutusmaksuja, ynnä muita kuluja, ja silti pitää rutista jostain parin euron pysäköintimaksuista... Vähän on suhteellisuuden taju on hukassa monella. Joten, jos ei ole varaa parkkimaksuihin, myykää autot pois ja kävelkää :-)

Me todellakin maksetaan itse autot!! ja vakuutusmaksut... ja vuokrat ja lainat ja lasten kaikki kulut... Myös verot!! maksetaan todellakin kaikki itse!! luuletko että me niitä rahoja saadaan pyytämällä vai työtä tekemällä???? Ei autoa voi myydä pois.. tienestit loppuu siihen.... jos voisin olla ilman autoa niin ihan varmasti möisin sen pois!!! ja ei tarvitsisi välittää parkkimaksuista.... Taidat itse kulkea bussiilla kevätkummusta ja maksat sen 70 eur kk seutulipusta.. ja työpaikka lähellä!! Onnelinen sinä!!!
        Mutta jos Porvoo haluaa että ihmiset ei enää käy keskustassa.. niin ovat onnistuneet siinä!!!
        Meitä on monta ulkopaikkakuntalaista jotka kuljetaan kimppakyydissä päivittäin.. nyt joku nokkela voi sanoa että eihän se tee kun muutama sentti per nuppi /H... mutta mene itse porvoon keskustaan neljän aikaan ja etsi parkkipaikka... ja ihan periaatten vuoksi ollaan jätetty Porvoon kaupat väliin... ihan sen sikaparkkimaksun vuoksi!! sittarisssa käytiin ostamassa ruuat.. ym pikkukauppojen palveluita.. nopeasti laskettuna tuotiin viikossa n. 4 x 150-200 eur porvoon kauppoihin... kerro se ihan haluamasi viikkomäärällä.... ei sittari siihen kaadu, sen tiedän!! mutta ne pienyrittäjät.. niitä mä säälin tuon parkkimaksun vuoksi!!! nyt valitettavasti meidän "autokulujen" jälkeen jäävät rahat menevät ihan toiseen osoitteeseen.... eli toiseen kaupunkiin... Jos voit perustella tuon parkkimaksun korotuksen niin kuuntelen miélelläni!! jos et vetoa siihen että se on kuin pieru saharassa meille "autoilijoille" kun suhteutetaan muihin kuluihin... takuulla älähtäisit itse jos maitolitran hinta nostettaisiin huomenna kahteen euroon... no ei tietenkään... eihän se ole mitään verrattuna vuokraan.. hahhah!!!
        Ihan oikeesti.. mua vituttaa tuo parkkimaksu.. sano sä mitä haluat.. ja Minä(me) voin vaikuttaa siihen omalla osallani... siihen minulla (Meillä) oikeus!!! Hyvää jatkoa vaan Porvoo!!!

• Parkkeeraaja-äiä
        TM kirjoitti:

Me todellakin maksetaan itse autot!! ja vakuutusmaksut... ja vuokrat ja lainat ja lasten kaikki kulut... Myös verot!! maksetaan todellakin kaikki itse!! luuletko että me niitä rahoja saadaan pyytämällä vai työtä tekemällä???? Ei autoa voi myydä pois.. tienestit loppuu siihen.... jos voisin olla ilman autoa niin ihan varmasti möisin sen pois!!! ja ei tarvitsisi välittää parkkimaksuista.... Taidat itse kulkea bussiilla kevätkummusta ja maksat sen 70 eur kk seutulipusta.. ja työpaikka lähellä!! Onnelinen sinä!!!
        Mutta jos Porvoo haluaa että ihmiset ei enää käy keskustassa.. niin ovat onnistuneet siinä!!!
        Meitä on monta ulkopaikkakuntalaista jotka kuljetaan kimppakyydissä päivittäin.. nyt joku nokkela voi sanoa että eihän se tee kun muutama sentti per nuppi /H... mutta mene itse porvoon keskustaan neljän aikaan ja etsi parkkipaikka... ja ihan periaatten vuoksi ollaan jätetty Porvoon kaupat väliin... ihan sen sikaparkkimaksun vuoksi!! sittarisssa käytiin ostamassa ruuat.. ym pikkukauppojen palveluita.. nopeasti laskettuna tuotiin viikossa n. 4 x 150-200 eur porvoon kauppoihin... kerro se ihan haluamasi viikkomäärällä.... ei sittari siihen kaadu, sen tiedän!! mutta ne pienyrittäjät.. niitä mä säälin tuon parkkimaksun vuoksi!!! nyt valitettavasti meidän "autokulujen" jälkeen jäävät rahat menevät ihan toiseen osoitteeseen.... eli toiseen kaupunkiin... Jos voit perustella tuon parkkimaksun korotuksen niin kuuntelen miélelläni!! jos et vetoa siihen että se on kuin pieru saharassa meille "autoilijoille" kun suhteutetaan muihin kuluihin... takuulla älähtäisit itse jos maitolitran hinta nostettaisiin huomenna kahteen euroon... no ei tietenkään... eihän se ole mitään verrattuna vuokraan.. hahhah!!!
        Ihan oikeesti.. mua vituttaa tuo parkkimaksu.. sano sä mitä haluat.. ja Minä(me) voin vaikuttaa siihen omalla osallani... siihen minulla (Meillä) oikeus!!! Hyvää jatkoa vaan Porvoo!!!

Neljälläkympillä saa parkkeerata koko päivän missä tahansa Porvoossa. Sitä minä teen.

• TM
        Parkkeeraaja-äiä kirjoitti:

Neljälläkympillä saa parkkeerata koko päivän missä tahansa Porvoossa. Sitä minä teen.

Toi on totta!!! :)

• Sprengporten
        Parkkeeraaja-äiä kirjoitti:

Länsirannan suunnittelijat ovat suunnitelmissaan lähteneet siitä, että sinne tullaan kävellen, eikä autopaikkoja näin ollen tarvita. Autot jätetään nytkin jalkakäytäville, eikä parkkipirkot tee mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe