Kaksi näyttöä koneeseen

Einäy

Haluaisin laittaa koneeseeni kaksi näyttöä kiinni katsellakseni elokuvia taulutv:stä. Näytönohjaimessa on VGA, DVI ja HDMI-lähdöt joista VGA:ssa kiinni ensisijainen 22" näyttö. Laitoin HDMI:in kiinni taulutelevision ja käynnistin koneen. Ensisijaisessa näytössä näkyi windowsin lataus logoineen yms ja taulutv oli pimeänä, mutta kun normaalisti tulisi kirjautumisikkuna, meni näyttökin kokonaan mustaksi.

Käyttöjärjestelmänä WIN 7 64bit, näytönohjain ATI:n integroitu, jossa pitäisi olla uusimmat ajurit.

13

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thyrh
      • dsfsdds

Eli tuskin saat koneestas ulos yhtäaikaa ana/digitaalista kuvaa.

• saa.
        dsfsdds kirjoitti:

Eli tuskin saat koneestas ulos yhtäaikaa ana/digitaalista kuvaa.

viimeviikolla pistin kolmeen eri koneeseen kiinni 17" normi lcd-näytön vga:lla ja 42" telkkarin dvi-> hdmi-adapterilla. 42":lla oli digitaalinen lähtö.

• ihan varma

että TV:ssä on oikea "kanava" valittuna.
      Itsellä ainakin on erikseen "PC" ja sitten "PC HDMI".

• Einäy

Tv:stä olen kokeillut vaihtaa sourcea, joten siitä ei liene kysymys. Lisäksi myös näyttö menee pimeäksi, mikä viittaisi muihin ongelmiin.

Tuo analoginen/digitaalinen kuva yhtäaikaa kuulostaa järkevältä selitykseltä. Tuohon ei taida auttaa vaikka laittaisin näytön kiinni DVI:hin adapterilla tms. koska itse näytössä on vain VGA-liitin? Ts. missä jossain kohtaa se kuitenkin muutetaan analogiseksi?

• 12
        Einäy kirjoitti:

Tv:stä olen kokeillut vaihtaa sourcea, joten siitä ei liene kysymys. Lisäksi myös näyttö menee pimeäksi, mikä viittaisi muihin ongelmiin.

Tuo analoginen/digitaalinen kuva yhtäaikaa kuulostaa järkevältä selitykseltä. Tuohon ei taida auttaa vaikka laittaisin näytön kiinni DVI:hin adapterilla tms. koska itse näytössä on vain VGA-liitin? Ts. missä jossain kohtaa se kuitenkin muutetaan analogiseksi?

Eipä se vaikuta vaikka näyttö VGAlla ja TV HDMIllä.
        Johdot kunnolla kiinni? Tai vikaa näytönohjaimessa? Virtalähde?

• toimivat
        Einäy kirjoitti:

Tottakai näytönohjaimesta saa yhtä aikaa analogista ja digitaalista kuvaa. Laita tv ainoaksi näytöksi ja hae sillä tavalla oikea kanava.

• ergergeer
        toimivat kirjoitti:

Tottakai näytönohjaimesta saa yhtä aikaa analogista ja digitaalista kuvaa. Laita tv ainoaksi näytöksi ja hae sillä tavalla oikea kanava.

En ainakaan minä saa GTX 9800 näyttiksestä,yksi kerrallaan toimii kyllä.

• laittanut
        ergergeer kirjoitti:

En ainakaan minä saa GTX 9800 näyttiksestä,yksi kerrallaan toimii kyllä.

kymmeniin koneisiin molemmat yhtäaikaa toimimaan. Se ei vaadi mitään muuta kuin johdot kiinni molempiin näyttöihin ja laajentaa Windowsin työpöytä kahdelle näytölle. Näytöistä pitää tietenkin olla lähteenä joko DVI tai VGA sen mukaan kumpi johto siinä on kiinni.

• untokuurna

Heitä kaapeli lennossa kiinni ja määrittele sen jälkeen näyttöasetuksissa sopivat asetukset.

• Einäy

ATI:n asetuksista löysin kohdan tunnista monitori automaattisesti tms. Valitsin tuon ja laitoin kaapelin lennosta kiinni, jolloin sain kuvan molempiin ja pääsin laittamaan asetuksia kuntoon.

Kiitos auttaneille, vaikka kaikki neuvot eivät tainneet ihan faktaa ollakaan :)

• MrJereZi

:DDD Olettepa tyhmiä...

• 2010--2012

Ei me sentään olla ajastamme jäljessä kuten "MrJereZi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59