Haluaisin laittaa koneeseeni kaksi näyttöä kiinni katsellakseni elokuvia taulutv:stä. Näytönohjaimessa on VGA, DVI ja HDMI-lähdöt joista VGA:ssa kiinni ensisijainen 22" näyttö. Laitoin HDMI:in kiinni taulutelevision ja käynnistin koneen. Ensisijaisessa näytössä näkyi windowsin lataus logoineen yms ja taulutv oli pimeänä, mutta kun normaalisti tulisi kirjautumisikkuna, meni näyttökin kokonaan mustaksi.
Käyttöjärjestelmänä WIN 7 64bit, näytönohjain ATI:n integroitu, jossa pitäisi olla uusimmat ajurit.
Kaksi näyttöä koneeseen
13
1559
Vastaukset
- thyrh
http://saku.amigafin.org/lehti/online/40/osastot/sekalaiset/dvi.html
Tuo ny vähän vois selventää HDMI on myös digitaalinen liitäntä.- dsfsdds
Eli tuskin saat koneestas ulos yhtäaikaa ana/digitaalista kuvaa.
- saa.
dsfsdds kirjoitti:
Eli tuskin saat koneestas ulos yhtäaikaa ana/digitaalista kuvaa.
viimeviikolla pistin kolmeen eri koneeseen kiinni 17" normi lcd-näytön vga:lla ja 42" telkkarin dvi-> hdmi-adapterilla. 42":lla oli digitaalinen lähtö.
- ihan varma
että TV:ssä on oikea "kanava" valittuna.
Itsellä ainakin on erikseen "PC" ja sitten "PC HDMI".- Einäy
Tv:stä olen kokeillut vaihtaa sourcea, joten siitä ei liene kysymys. Lisäksi myös näyttö menee pimeäksi, mikä viittaisi muihin ongelmiin.
Tuo analoginen/digitaalinen kuva yhtäaikaa kuulostaa järkevältä selitykseltä. Tuohon ei taida auttaa vaikka laittaisin näytön kiinni DVI:hin adapterilla tms. koska itse näytössä on vain VGA-liitin? Ts. missä jossain kohtaa se kuitenkin muutetaan analogiseksi? - 12
Einäy kirjoitti:
Tv:stä olen kokeillut vaihtaa sourcea, joten siitä ei liene kysymys. Lisäksi myös näyttö menee pimeäksi, mikä viittaisi muihin ongelmiin.
Tuo analoginen/digitaalinen kuva yhtäaikaa kuulostaa järkevältä selitykseltä. Tuohon ei taida auttaa vaikka laittaisin näytön kiinni DVI:hin adapterilla tms. koska itse näytössä on vain VGA-liitin? Ts. missä jossain kohtaa se kuitenkin muutetaan analogiseksi?Eipä se vaikuta vaikka näyttö VGAlla ja TV HDMIllä.
Johdot kunnolla kiinni? Tai vikaa näytönohjaimessa? Virtalähde? - toimivat
Einäy kirjoitti:
Tuo analoginen/digitaalinen kuva yhtäaikaa kuulostaa järkevältä selitykseltä. Tuohon ei taida auttaa vaikka laittaisin näytön kiinni DVI:hin adapterilla tms. koska itse näytössä on vain VGA-liitin? Ts. missä jossain kohtaa se kuitenkin muutetaan analogiseksi?Tottakai näytönohjaimesta saa yhtä aikaa analogista ja digitaalista kuvaa. Laita tv ainoaksi näytöksi ja hae sillä tavalla oikea kanava.
- ergergeer
toimivat kirjoitti:
Tottakai näytönohjaimesta saa yhtä aikaa analogista ja digitaalista kuvaa. Laita tv ainoaksi näytöksi ja hae sillä tavalla oikea kanava.
En ainakaan minä saa GTX 9800 näyttiksestä,yksi kerrallaan toimii kyllä.
- laittanut
ergergeer kirjoitti:
En ainakaan minä saa GTX 9800 näyttiksestä,yksi kerrallaan toimii kyllä.
kymmeniin koneisiin molemmat yhtäaikaa toimimaan. Se ei vaadi mitään muuta kuin johdot kiinni molempiin näyttöihin ja laajentaa Windowsin työpöytä kahdelle näytölle. Näytöistä pitää tietenkin olla lähteenä joko DVI tai VGA sen mukaan kumpi johto siinä on kiinni.
- untokuurna
Heitä kaapeli lennossa kiinni ja määrittele sen jälkeen näyttöasetuksissa sopivat asetukset.
- Einäy
ATI:n asetuksista löysin kohdan tunnista monitori automaattisesti tms. Valitsin tuon ja laitoin kaapelin lennosta kiinni, jolloin sain kuvan molempiin ja pääsin laittamaan asetuksia kuntoon.
Kiitos auttaneille, vaikka kaikki neuvot eivät tainneet ihan faktaa ollakaan :)
- MrJereZi
:DDD Olettepa tyhmiä...
- 2010--2012
Ei me sentään olla ajastamme jäljessä kuten "MrJereZi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847