Mulla toinen e 46 316 menossa ja molemmissa (vanha ja faceliftattu) on tullu havaittua samanlainen vaarallinen ongelma:
Kun heität auton reippaalla vastaheitolla mutkaan putoaa ohjaustehostin kokonaan pois pelistä ja ohjaus muuttuu erittäin tahmeaksi. Todella kiusallinen ongelma urheilullisten autojen valmistajalta! Onkohan muilla vastaavia kokemuksia, entä muilla merkeillä?
Uudemmassa Valvetronic-moottorilla varustetussa on lisäksi ollut ongelmana hidas kaasuun vastaavuus vastaheittotilanteissa vaikka luistonestot ovat poiskytkettyinä. Eli jos heität vasempaan mutkaan vastaheitolla oikean kautta ja lyöt kaasun pohjaan auto jää miettimään sekunniksi. Tässä vaiheessa ehtii jo perä tulla uudelleen pidolle ja varsinkin jos ohjaustehostin salpautuu tulee herkästi ohjelmaa! Onko kyseessä joku mersumainen luistonesto, joka sittenkin jää valvomaan luistoja, vai onko vaan kaasuunvastaavuus noin kehnoa? Vanhemmassa e 46:ssa ei vastaavaa ongelmaa ollut.
Autossa, joka tarjoaa muuten aivan rajatonta riemua sivuluisuajoon tällainen ominaisuus tekee varautuneeksi. Tosin, kun sekunnin on odotellut, "voima" (=115hp, heh) tulee kehiin ja auto lähtee bmw-mäiseen raikkaaseen sladiin.
Muuten olen erittäin tyytyväinen autoon, uudemman uusittu alusta pelaa kuin unelma ja autot ovat olleet ohjaustehostinta lukuunottamatta täysin vikavapaita.
E46 Ohjaustehostin
3
1157
Vastaukset
- E46 -03
Tuosta ohjaustehostimesta en tiedä mutta, DSC (ajonvakautus) ottaa tehoja pois tai jarruttelee tarpeen mukaan varsinkin jos harrastelee "vastaheittoja". Vanhemmassa mallissa ajonvakautusta ei ollut vakiona.
- E39 528i
koettaa ottaa luistoneston sulakkeen pois ja katsoa onko samanlaista ohjelmaa luvassa.
Ainoa ongelma on, että samalla taitaa pudota ABS pois pelistä, sekä siitä taitaa tulla vikailmoitus vikamuistiin. Eli tee kaikki omalla vastuulla. - kypä
E39 528i kirjoitti:
koettaa ottaa luistoneston sulakkeen pois ja katsoa onko samanlaista ohjelmaa luvassa.
Ainoa ongelma on, että samalla taitaa pudota ABS pois pelistä, sekä siitä taitaa tulla vikailmoitus vikamuistiin. Eli tee kaikki omalla vastuulla.mun ladassa ei tätä ongelmaa 1205 s turpo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265