Mitä yksiön vuokra tukholmassa maksaa. Voiko vertailla jostain
Vuokrat Ruotsissa
8
2881
Vastaukset
- vähän helpompia
voi kukaan vastata? Veikkaan että Helsingin tasoa ja 30m2 joutuu maksaa 600-1500 euroa kk...mitä se kruunuissa onkaan. mahdoton kysymys eikä oikeaa vastausta ole...sijainti vaikuttaa hirveästi jne...
- tota.
Löytyskö jotain linkkiä mistä kattella.
- 14+4
Hyresrätt Stockholm vaikka hakusanaksi. Ruotsalainen vuokrajärjestelmä on minulle ainakin vähän hämärä, vuokra-asuntoja on vaikea löytää ja monet vuokraavat ns. andrahand - eli vuokrasopimus on jollain muulla, olet tavallaan vuokralaisen vuokralainen.
- Jep jep
Vuokrataso vaihtelee huimasti. Markkinat ovat täysin sekaisin ja suuria väärinkäytöksiä paljastuu säännöllisesti. Syynä ovat epänormaalit, säätiöpohjaiset omistusmuodot. Niissä on helppo vetää välistä.
- 23
Jep jep kirjoitti:
Vuokrataso vaihtelee huimasti. Markkinat ovat täysin sekaisin ja suuria väärinkäytöksiä paljastuu säännöllisesti. Syynä ovat epänormaalit, säätiöpohjaiset omistusmuodot. Niissä on helppo vetää välistä.
Itse asun Kistassa, noin 20 minuuttia metrolla citystä ja yksiö n. 25 neliötä niin vuokra 3500 kruunua sisältää kaapelitv:n. Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että Tukholmassa olis tolkuttomat vuokrat mutta omasta mielestäni täällä on kohtuulliset vuokrat ja jopa reippaasti halvemmat kuin esim nyt Helsingissä. Samoin mielestäni on täysin virheellinen käsitys, että Tukholmassa olisi "kauheat asuntojonot". Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tietty johonkin kaupungin tms yleishyödyllisiin paikkoihin voi olla kilometrin jonot, mutta miksi fiksu ihminen jonottaa jonkun asunnottoman narkin kanssa samoissa jonoissa kun asiat voi hoidella yksityisten kanssa jouhevasti.
Tässä vertailun vuoksi: www.blocket.se. Täynnä yksityisten ilmoituksia. Toinen todella hyvä mesta, mistä fiksu saa aina asunnon on www.bostadsdirekt.com.
Siitä vaan tsekkaamaan ja vertaamaan. Jos tarvit lisää vinkkejä tms niin kerro vaan. - eivoiverra
23 kirjoitti:
Itse asun Kistassa, noin 20 minuuttia metrolla citystä ja yksiö n. 25 neliötä niin vuokra 3500 kruunua sisältää kaapelitv:n. Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että Tukholmassa olis tolkuttomat vuokrat mutta omasta mielestäni täällä on kohtuulliset vuokrat ja jopa reippaasti halvemmat kuin esim nyt Helsingissä. Samoin mielestäni on täysin virheellinen käsitys, että Tukholmassa olisi "kauheat asuntojonot". Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tietty johonkin kaupungin tms yleishyödyllisiin paikkoihin voi olla kilometrin jonot, mutta miksi fiksu ihminen jonottaa jonkun asunnottoman narkin kanssa samoissa jonoissa kun asiat voi hoidella yksityisten kanssa jouhevasti.
Tässä vertailun vuoksi: www.blocket.se. Täynnä yksityisten ilmoituksia. Toinen todella hyvä mesta, mistä fiksu saa aina asunnon on www.bostadsdirekt.com.
Siitä vaan tsekkaamaan ja vertaamaan. Jos tarvit lisää vinkkejä tms niin kerro vaan.Millanen tuo sun 3500 kroonin kämppä on? Ja Suomessa yleensä vesi kuuluu vuokraan
- tänään Vuokralainen
eivoiverra kirjoitti:
Millanen tuo sun 3500 kroonin kämppä on? Ja Suomessa yleensä vesi kuuluu vuokraan
mutta en ole vielä koskaan tavannut vuokranantajaa jonka asuntoon ei kuuluisi vesi ja lämmitys. Ne ovat aina kuuluneet vuokranhintaan. Ainoastaan käyttösähkö vuokrahuoneistossa on itse maksettava. Samoin parkkipaikka.
Mitä uudempi vuokra-asunto sen kalliimpi, näinhän se on jokapaikassa.
- tukholmalainen 09
Riippu missä haluat asua:
Vasastan/Östermalm/Kungsholmen = parhaat alueet
yksiöt 6.000-11.000kr
kaksiot 8.000-20.000kr
kolmiot 10.000-30.000kr
Alahaitari on hirmuisia luukkuja ja ylähaitari rempattuja hyväkuntoisia. Ei kannata tarttua ekaan ja tinkivaraa löytyy lähes aina. Jos saat firmasi kautta vuokrattua (=firma vuokraa ja maksat firmalle takaisin) niin mahdollisuudet löytää luukku satakertaistuu. Itse aloitin ok-tasoisesta kaksiosta 9000kr ja muutin 12.000kr juuri remontoituun kaksioon, molemmat aivan paalupaikoilla. Saman hintaista siis kuin helsingissä.
Kannattaa heittää kontaktit bostadsdirekt.comiin, meklari etsii sulle sopivia kämppiä ja hoitaa kaiken puolestasi tonnin korvausta vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882