Vuokrat Ruotsissa

kiitos.

Mitä yksiön vuokra tukholmassa maksaa. Voiko vertailla jostain

8

2735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän helpompia

      voi kukaan vastata? Veikkaan että Helsingin tasoa ja 30m2 joutuu maksaa 600-1500 euroa kk...mitä se kruunuissa onkaan. mahdoton kysymys eikä oikeaa vastausta ole...sijainti vaikuttaa hirveästi jne...

      • tota.

        Löytyskö jotain linkkiä mistä kattella.


    • 14+4

      Hyresrätt Stockholm vaikka hakusanaksi. Ruotsalainen vuokrajärjestelmä on minulle ainakin vähän hämärä, vuokra-asuntoja on vaikea löytää ja monet vuokraavat ns. andrahand - eli vuokrasopimus on jollain muulla, olet tavallaan vuokralaisen vuokralainen.

      • Jep jep

        Vuokrataso vaihtelee huimasti. Markkinat ovat täysin sekaisin ja suuria väärinkäytöksiä paljastuu säännöllisesti. Syynä ovat epänormaalit, säätiöpohjaiset omistusmuodot. Niissä on helppo vetää välistä.


      • 23
        Jep jep kirjoitti:

        Vuokrataso vaihtelee huimasti. Markkinat ovat täysin sekaisin ja suuria väärinkäytöksiä paljastuu säännöllisesti. Syynä ovat epänormaalit, säätiöpohjaiset omistusmuodot. Niissä on helppo vetää välistä.

        Itse asun Kistassa, noin 20 minuuttia metrolla citystä ja yksiö n. 25 neliötä niin vuokra 3500 kruunua sisältää kaapelitv:n. Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että Tukholmassa olis tolkuttomat vuokrat mutta omasta mielestäni täällä on kohtuulliset vuokrat ja jopa reippaasti halvemmat kuin esim nyt Helsingissä. Samoin mielestäni on täysin virheellinen käsitys, että Tukholmassa olisi "kauheat asuntojonot". Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tietty johonkin kaupungin tms yleishyödyllisiin paikkoihin voi olla kilometrin jonot, mutta miksi fiksu ihminen jonottaa jonkun asunnottoman narkin kanssa samoissa jonoissa kun asiat voi hoidella yksityisten kanssa jouhevasti.

        Tässä vertailun vuoksi: www.blocket.se. Täynnä yksityisten ilmoituksia. Toinen todella hyvä mesta, mistä fiksu saa aina asunnon on www.bostadsdirekt.com.

        Siitä vaan tsekkaamaan ja vertaamaan. Jos tarvit lisää vinkkejä tms niin kerro vaan.


      • eivoiverra
        23 kirjoitti:

        Itse asun Kistassa, noin 20 minuuttia metrolla citystä ja yksiö n. 25 neliötä niin vuokra 3500 kruunua sisältää kaapelitv:n. Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että Tukholmassa olis tolkuttomat vuokrat mutta omasta mielestäni täällä on kohtuulliset vuokrat ja jopa reippaasti halvemmat kuin esim nyt Helsingissä. Samoin mielestäni on täysin virheellinen käsitys, että Tukholmassa olisi "kauheat asuntojonot". Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tietty johonkin kaupungin tms yleishyödyllisiin paikkoihin voi olla kilometrin jonot, mutta miksi fiksu ihminen jonottaa jonkun asunnottoman narkin kanssa samoissa jonoissa kun asiat voi hoidella yksityisten kanssa jouhevasti.

        Tässä vertailun vuoksi: www.blocket.se. Täynnä yksityisten ilmoituksia. Toinen todella hyvä mesta, mistä fiksu saa aina asunnon on www.bostadsdirekt.com.

        Siitä vaan tsekkaamaan ja vertaamaan. Jos tarvit lisää vinkkejä tms niin kerro vaan.

        Millanen tuo sun 3500 kroonin kämppä on? Ja Suomessa yleensä vesi kuuluu vuokraan


      • tänään Vuokralainen
        eivoiverra kirjoitti:

        Millanen tuo sun 3500 kroonin kämppä on? Ja Suomessa yleensä vesi kuuluu vuokraan

        mutta en ole vielä koskaan tavannut vuokranantajaa jonka asuntoon ei kuuluisi vesi ja lämmitys. Ne ovat aina kuuluneet vuokranhintaan. Ainoastaan käyttösähkö vuokrahuoneistossa on itse maksettava. Samoin parkkipaikka.

        Mitä uudempi vuokra-asunto sen kalliimpi, näinhän se on jokapaikassa.


    • tukholmalainen 09

      Riippu missä haluat asua:

      Vasastan/Östermalm/Kungsholmen = parhaat alueet
      yksiöt 6.000-11.000kr
      kaksiot 8.000-20.000kr
      kolmiot 10.000-30.000kr

      Alahaitari on hirmuisia luukkuja ja ylähaitari rempattuja hyväkuntoisia. Ei kannata tarttua ekaan ja tinkivaraa löytyy lähes aina. Jos saat firmasi kautta vuokrattua (=firma vuokraa ja maksat firmalle takaisin) niin mahdollisuudet löytää luukku satakertaistuu. Itse aloitin ok-tasoisesta kaksiosta 9000kr ja muutin 12.000kr juuri remontoituun kaksioon, molemmat aivan paalupaikoilla. Saman hintaista siis kuin helsingissä.

      Kannattaa heittää kontaktit bostadsdirekt.comiin, meklari etsii sulle sopivia kämppiä ja hoitaa kaiken puolestasi tonnin korvausta vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe