EI enää ikinä Finnairin lennolle!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ihan mille muulle va

En todellakaan enää ikinä matkusta Finnairilla.
Sympatiani on kyllä Finnairin puolella, en ymmärrä, miksi SLSY vaatii Finnairia maksamaan emoille, lentäjille ym enemmän kuin mitä muut yhtiöt maksavat. Ja miksi Finnairin pitää tarjota paremmat edut työntekijöille kuin muiden yhtiöiden pitää.
Ja onhan se käsittämätöntä, jos emojen pitää levätä kaukolennon jälkeen melkein viikko ja toipua aikaerorasituksesta. Onko pakko yhden yöpymisen takia edes totutella aikaeroon. Verhot kiinni vaan ja nukkumaan päivällä, sen sijaan, että lähdette emot shoppaileen ja nähtävyyksiä kierteleen tai bilettään. Ei ihme, että tollaisen touhun jälkeen tarvitaan lepoa. Ja kun ne kaukolennotkin on emoille pelkkää lepoa, kun matkustajat pakotetaan nukkumaan kuin pikkulapset, eikä edes vettä käydä tarjoilemassa. Emot saa nukkua kukin vuorollaan, juoruilla ja lukea tenttiin.

65

4789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rayan air blue wings

      Lensimme Finnairilla Bangkokiin tuossa muutamia viikkoja sitten ja tottapuhuen edellisestä saman reitin lennosta oli kulunut jo 2 vuotta. Olin jokseenkin ihmeissäni. Ruoka jota lennolla tarjottiin oli aivan ala-arvoista, ilmaista viiniä sai vain lasillisen ensimmäisen tarjoilun yhteydessä ja aamiainen oli kuiva sämpylä ja kuppi kahvia. Paluu Hong Kongin kautta ei paljon mieltä lämmittänyt,.ateriat samaa tasoa ja takabaarissa vierailun jälkeen sai jokseenkin epäilyttäviä katseita lentoemojen puolesta. Säästötoimenpiteet varmaankin tehoavat kun asiakkaat löytävät muut vaihteohdot tai Air China aloittaa lentonsa Tallinnasta Aasiaan. Ei epäilystäkään kumpaisesta lentöyhtiöstä saa paremman vastineen rahoilleen.

      • Kowloon kutsuu

        vimeisimpiä uutisia Kiinalaislentöyhtiön suunnitelmista Tallinnan reitittämisestä Hong Kongiin?


      • Roxas boulevard

        ajat noin 5 vuoden takaa, jolloin aloitin aktiivisen Aasian matkailun ja tietysti lennot Finnairilla. Mua kuljetti se aito Amerikan rauta, nopia ja luotettava MD-11. Ruoka oli hyvää, ei ollut oluesta eikä viinistä puutetta jos jano sattui yllättämään ja jopa vahvat napanterit kuuluivat ilmaisvalikoimaan. Baarivaunu oli jatkuvassa liikkeessä ja juomat aina saatavilla. Sai lisäsämpylän tarvittaessa, kupposen kahvetta myöskin. Finnairin palvelut sekä lisäarvotuotteet ovat selvästikin huonontuneet.

        Mutta...

        Lensin viimevuonna Manilaan Etihadilla, jouduin toki vaihtamaan konetta Milanossa sekä Abu Dhabissa. Palvelu oli kyllä vertaansa vailla,.ruokavaihtoehtoja turistiluokassa 3, kaikki juomat "complimentary", Boeing 777 varustettu kaikilla mahdollisilla extroilla. Kansainvalinen henkilökunta jaksoi hymyillä eikä mitään jätetty arvailujen varaan. Suosittelen vaikkakin matka kestää hieman kauemmin.


      • syy

        siihen että New Yourkin ja Bangkokin lennoilla ei ole muiden mannertenvälisten lentojen tapaan ilmaistarjoulua ovat CHARTER MATKUSTAJAT. Lomalentäjät jotka eivät maksa lentolipustaan täyttä hintaa ja tämä on VÄÄRIN!


      • ilmiselvästi
        Roxas boulevard kirjoitti:

        ajat noin 5 vuoden takaa, jolloin aloitin aktiivisen Aasian matkailun ja tietysti lennot Finnairilla. Mua kuljetti se aito Amerikan rauta, nopia ja luotettava MD-11. Ruoka oli hyvää, ei ollut oluesta eikä viinistä puutetta jos jano sattui yllättämään ja jopa vahvat napanterit kuuluivat ilmaisvalikoimaan. Baarivaunu oli jatkuvassa liikkeessä ja juomat aina saatavilla. Sai lisäsämpylän tarvittaessa, kupposen kahvetta myöskin. Finnairin palvelut sekä lisäarvotuotteet ovat selvästikin huonontuneet.

        Mutta...

        Lensin viimevuonna Manilaan Etihadilla, jouduin toki vaihtamaan konetta Milanossa sekä Abu Dhabissa. Palvelu oli kyllä vertaansa vailla,.ruokavaihtoehtoja turistiluokassa 3, kaikki juomat "complimentary", Boeing 777 varustettu kaikilla mahdollisilla extroilla. Kansainvalinen henkilökunta jaksoi hymyillä eikä mitään jätetty arvailujen varaan. Suosittelen vaikkakin matka kestää hieman kauemmin.

        panostaa liikematkailuun ja bisnesluokkaan. 4 vuoden aikana olen lentänyt 9 kertaa Aasiaan, Shanghaihin, Hong Kongiin ja Bangkokiin. Viime huhtikuussa sain korotettua itseni bisneskuokkaan jossa todellakaan ei löydy valittamisen varaa niin palvelun, ruoan kuin istuimien puolesta. Kontrasti ero turistiluokkaan on valtava ja tuntuukin että " rahvaiden" palvelua kutistetaan liikematkailun ehdoilla. Jopa hymy on herkemmässä siellä koneen etuosassa.


      • Itse olen lentänyt bangkokiin 15 kertaa eri yhtiöillä: Finnair, KLM, British Airways, Air France, LOT ja Qantas
        Surukseni täytyy todeta että ainoa syy miksi ensin katson Finnairin sivuja matkaa varatakseni on se, että se lentää suoraan Helsingistä Bangkokiin.
        Palvelu on mielestäni ala-arvoista verrattuna em. yhtiöiden palveluun turistiluokassa.
        Kerran Finskillä lentäessäni kysyin ohi lyllertävältä lentoemolta josko saisin Viskin jäillä. Siihen se 100 vuotias lihava tantta tokaisi kuin puolivihaisena että "maksulliset juomat tulee myöhemmin"...sitä paukkua ei koskaan tullut. Joten vedin viltin silmille ja aloin vetään unta kaaliin.

        Viimeksi lensin vaimoni kanssa helmikuussa 2010 Pariisista Air Francella Bangkokiin. Ruokalistasta (huom. karvalakkiosastossakin jaettiin ruokalistat) sain lukea että yöllä koneen takaosan keittiössä on itsepalvelu- tarjoilu. Todellakin...takana keittiön pöydällä oli viskipullo, votkapullo, Ginit, tuoremehut ja limpparit sekä olutta kylmälaatikossa jossa sai käydä itse hakemassa mitä halusi juoda. Lisäksi oli nuudeli rasioita johon kuumaa vettä lisäämällä sai mukavan hiukopalan. Lisäksi jokaiselle jaettiin ns. eväspussi jossa oli omena ja pientä naposteltavaa, lentosukat, hammasharja ja tahna, silmäsuoja. Puhumattakaan lentoemojen todella ystävällisestä käytöksestä.
        Kyllä Finnairilla on paljon opittavaa palvelun puolesta verrattuna muihin yhtiöihin.


      • kävi ettei
        ilmiselvästi kirjoitti:

        panostaa liikematkailuun ja bisnesluokkaan. 4 vuoden aikana olen lentänyt 9 kertaa Aasiaan, Shanghaihin, Hong Kongiin ja Bangkokiin. Viime huhtikuussa sain korotettua itseni bisneskuokkaan jossa todellakaan ei löydy valittamisen varaa niin palvelun, ruoan kuin istuimien puolesta. Kontrasti ero turistiluokkaan on valtava ja tuntuukin että " rahvaiden" palvelua kutistetaan liikematkailun ehdoilla. Jopa hymy on herkemmässä siellä koneen etuosassa.

        mikään tule muuttumaan. Edelleenkin meitä tullaan palvelemaan Aasian lennoilla ehkäpä ilmailuhistorian iäkkäimmällä henkilökunnalla . Mua käy sääliksi tottamoinaan nuoremmat ja työkykyisemmät joille olisi varmaankin käynyt Finnairin kannalta edullisempikin sopimus. Heitä terrorisoidaan sekä ammattiyhdistyksen että kolleegojen johdosta. Voiko enään olla mitään epäsolidaarisempaa?


      • Pohdiskellen
        kävi ettei kirjoitti:

        mikään tule muuttumaan. Edelleenkin meitä tullaan palvelemaan Aasian lennoilla ehkäpä ilmailuhistorian iäkkäimmällä henkilökunnalla . Mua käy sääliksi tottamoinaan nuoremmat ja työkykyisemmät joille olisi varmaankin käynyt Finnairin kannalta edullisempikin sopimus. Heitä terrorisoidaan sekä ammattiyhdistyksen että kolleegojen johdosta. Voiko enään olla mitään epäsolidaarisempaa?

        joka ainakin omassa aivolohkoissa tuntunee saavan kannatusta. Finnairin Aasian lennot ja

        Comfort luokka.

        * ateriat ei pikaruokaa
        * 5 cm lisää jalkatilaa
        * ilmaiset juomat
        * lentoemännät ikä max 30v
        * oma lähtöselvitys

        Voisin mieluusti maksaa hieman extraa paremmasta palvelusta hymyilevältä lentoemolta=)


      • vilpittömästikin
        Kowloon kutsuu kirjoitti:

        vimeisimpiä uutisia Kiinalaislentöyhtiön suunnitelmista Tallinnan reitittämisestä Hong Kongiin?

        toivon että kilpailua tulee lisää ja Finnair on pakotettu parantamaan huonoa palveluaan.


    • kiitos ja anteeksi

      Lennän meno-paluu kotimaan työmatkoja kuussa 2-3 kertaa. En koskaan, TOISTAN en koskaan enää valitse Finnairin lentoja vaan Blue1:n. Ja työvuosia on jäljellä kymmeniä. Tämä episodi oli viimeinen niitti.

      • jatkossakin

        lentämään Finnairilla Aasian lentoni yksinkertaisesti siitä syystä että se vaivattomin sekä nopein. Ja lisäksi kuulun kanta-asiakas järjestelmään josta saan paljon matkustavana etuja. Mutta se miten suhtaudun tulevaisuudessa kabiinihenkilökuntaa ei kovin mairittelevia ajatuksia tuo mieleeni. Itseriittoiset, iäkkäät sekä väsyneet lentoemännät eivät antaneet nuorille mahdollisuutta vaan suojelivat sopimuksessa vain omia etujaan. Mun henkilökohtaisiin ajatuksiin se saa aikaan paheksuntaa sekä halveksuntaa. Onko asiakkaan etu matkustettaessa esim. Shanghaihin se että häntä palvelee työhönsä tyytymätön, iäkäs sekä väsynyt työntekijä? Toivon vilpittömästi mahdollisuutta myös nuoremmille. KIITOS!


    • työnraskaanraataja

      10 tunnin Bangkokin lennolla....

      Ruokatarjoilu 1 tunti, 30min siivousta, 30 min ostoksia myydessä, lentokoneesta valot pois 5 TUNTIA, lepoa, jutustelua, 1 myy takabaarissa kalliita olusia ja vinkkuja. Aamiaistarjoilu siivouksineen 1.5 tuntia, kone Bangkokissa tunnin päästä ja juoksujalkaan shoppailemaan raskaan työvuoron jälkeen=) Summa summarum!

      1 0.5 0.5 1.5=3.5h,..on se vaan kovaa raatamista ja tehokkuutta!

      • Shop

        Toden totta,kun luin Finnairin mikälie blogista tämän Nykin shoppailu jutun.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi "palvelu" on aina niin hel----tin huonoa kaukolennoilla Suomeen tultaessa.
        Kahvinkaatijia väsyttää ja harmittaa,kun ei ehtinyt joka rättikaupassa käydä. Ja sitten pitäisi vielä tehdä töitä.
        Toinen syy MIKSI EI FINNAIRIA. Liian lakkoherkkä yhtiö ei voi luottaa pääseekö matkaan.
        Omalla kohdallani toinen kerta tänävuonna.


      • silver plus member

        kaukolennot ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yölentoja, joka matkustajalle vallan mukava vaihtoehto silläedellytyksellä että saa nukutuksi. Mutta luulen että myös henkilökunnan keskuudessa juuri Aasian lentojen saavan runsasta kannatusta, matkustajathan vähäniikuin pakotetaan levolle kuin pikkulapset, turvavyö merkkivalot päälle, valot sammuu, tarjoilu loppuu, lentoemännät katoavat omiin piireihinsä. Puhetta ei sallita vaan jutustelusta tullaan välittömästi huomauttamaan ja välillä todella töykeästi. Näin kävi kuukausi sitten välillä Helsinki-Bangkok.


      • matkalla jossain
        Shop kirjoitti:

        Toden totta,kun luin Finnairin mikälie blogista tämän Nykin shoppailu jutun.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi "palvelu" on aina niin hel----tin huonoa kaukolennoilla Suomeen tultaessa.
        Kahvinkaatijia väsyttää ja harmittaa,kun ei ehtinyt joka rättikaupassa käydä. Ja sitten pitäisi vielä tehdä töitä.
        Toinen syy MIKSI EI FINNAIRIA. Liian lakkoherkkä yhtiö ei voi luottaa pääseekö matkaan.
        Omalla kohdallani toinen kerta tänävuonna.

        kaukoaasian lento. Joudun matkalla ottamaan lääkkeitä määräaikaan. Aika sattui nyt niin, että valot olivat jo sammutettu ja emot ja stuertit vetäytyneet omaan illanistujaisiinsa. Jouduin etsimään vettä sieltä takaa ja "häiritsemään" näin henkilökuntaa. Eikös siitä minua ojennettu, että olisi pitänyt ajoissa pyytää se pillerivesi. Tällaista ei voi kuvitella kokevansa muualla kuin finskillä. On kyllä pari muutakin saman tyyppistä kokemusta - kaikki juuri "ifairilta".


      • Lentoemo Trendilehde
        silver plus member kirjoitti:

        kaukolennot ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yölentoja, joka matkustajalle vallan mukava vaihtoehto silläedellytyksellä että saa nukutuksi. Mutta luulen että myös henkilökunnan keskuudessa juuri Aasian lentojen saavan runsasta kannatusta, matkustajathan vähäniikuin pakotetaan levolle kuin pikkulapset, turvavyö merkkivalot päälle, valot sammuu, tarjoilu loppuu, lentoemännät katoavat omiin piireihinsä. Puhetta ei sallita vaan jutustelusta tullaan välittömästi huomauttamaan ja välillä todella töykeästi. Näin kävi kuukausi sitten välillä Helsinki-Bangkok.

        eräs lentoemo kertoi joskua aikoinaan trendilehdessä, mitä kaikkea lentoemot puuhaavat pitkillä kaukolennoilla täydellä palkalla: nukkuvat, juttelevat, lukevat kirjoja, lehtiä. tuntui olevan kovin tyytyväinen näihin kaukolentoihin. turha väittää emojen, että ei voi tehdä omia asioita työajalla!!!!!!!!!
        Kaukolennollahan jää 5-7 tuntia luppoaikaa emoille, jolloin voivat ihan rauhassa tehdä omia asioita.


      • Kiinalaiseltakin käy
        Lentoemo Trendilehde kirjoitti:

        eräs lentoemo kertoi joskua aikoinaan trendilehdessä, mitä kaikkea lentoemot puuhaavat pitkillä kaukolennoilla täydellä palkalla: nukkuvat, juttelevat, lukevat kirjoja, lehtiä. tuntui olevan kovin tyytyväinen näihin kaukolentoihin. turha väittää emojen, että ei voi tehdä omia asioita työajalla!!!!!!!!!
        Kaukolennollahan jää 5-7 tuntia luppoaikaa emoille, jolloin voivat ihan rauhassa tehdä omia asioita.

        Eikös kahvinkaatajat juuri siksi halua pitkille lennoille, koska siellä saa tehdä mitä haluaa ja jokaisen lennon jälkeen on viisi (5) päivää vapaata. Lisäksi noilta lennoilta tulee kovat lisäkorvaukset


      • en kerro

        on kyllä Bangkokin lennolla asiakkaille maksutonta. Kyllä minulle maistui täyttävä aamaissämpylä marraskuun lopussa. Uusi lento varattu maaliskuulle, viiniä tarjottiin lisää sitä haluaville, kyllä minä mielellään kävin hakemassa kauniilta emolta maksullisen gin tonicin. Jos tarvii pillereihin vettä, ainakin Bkk:n lennolla oli vesipullo tarjolla. Epäilen näitä kommenteja, taitaa olla tehty kotisohvalta


      • kateelline,katkera
        en kerro kirjoitti:

        on kyllä Bangkokin lennolla asiakkaille maksutonta. Kyllä minulle maistui täyttävä aamaissämpylä marraskuun lopussa. Uusi lento varattu maaliskuulle, viiniä tarjottiin lisää sitä haluaville, kyllä minä mielellään kävin hakemassa kauniilta emolta maksullisen gin tonicin. Jos tarvii pillereihin vettä, ainakin Bkk:n lennolla oli vesipullo tarjolla. Epäilen näitä kommenteja, taitaa olla tehty kotisohvalta

        Olet täysin oikeassa. Tuo yksikin kirjoittaja on ilmeisesti saanut ,syystä tai toisesta potkut, niin
        nyt solvaa joka ketjussa suunnilleen samalla tarinalla emojen vapaa-ajasta ja aivan hirveillä palkoilla.
        Osa on tietysti finnair uskollisten sota propakantaa,nillä syyllistetään emot ja pestään yhtiötä.
        En tiedä syyllistä mutta tyhmältä näyttää. Eikä asiakkaiden kohtelu saa olla tällaista. Säästöt on
        löydyttävä muutenkuin lakoilla. Toiminta täytyy pelata.


      • näin vaan on
        en kerro kirjoitti:

        on kyllä Bangkokin lennolla asiakkaille maksutonta. Kyllä minulle maistui täyttävä aamaissämpylä marraskuun lopussa. Uusi lento varattu maaliskuulle, viiniä tarjottiin lisää sitä haluaville, kyllä minä mielellään kävin hakemassa kauniilta emolta maksullisen gin tonicin. Jos tarvii pillereihin vettä, ainakin Bkk:n lennolla oli vesipullo tarjolla. Epäilen näitä kommenteja, taitaa olla tehty kotisohvalta

        ilmainen viini tai olut on maksuton vain ensimmäisen ruokatarjoilun yhteydessä, senjälkeen olut maksaa 4 Euroa ja Viini 5 Euroa, samoin reitilla New Yorkiin. Kannattais ehkä päivittää puuttelliset tietonne ennenkuin tulet tänne puppua kirjoittamaan!


      • palveludirektiivi
        näin vaan on kirjoitti:

        ilmainen viini tai olut on maksuton vain ensimmäisen ruokatarjoilun yhteydessä, senjälkeen olut maksaa 4 Euroa ja Viini 5 Euroa, samoin reitilla New Yorkiin. Kannattais ehkä päivittää puuttelliset tietonne ennenkuin tulet tänne puppua kirjoittamaan!

        sillä vain 1 ruokatarjoulun yhteydessä miedot juomat ovat maksuttomia, viiniä kaadetaan pieneen mukiin kun ennen sitä sai 1.85 desin pullossa. 06.11.2010 lennollamme Bangkokiin sain yhden ilmaisen lasillisen viiniä, loppumatkalla täytyi kaivaa lompakkoa noin 20 Euron edestä.


      • Carrair
        en kerro kirjoitti:

        on kyllä Bangkokin lennolla asiakkaille maksutonta. Kyllä minulle maistui täyttävä aamaissämpylä marraskuun lopussa. Uusi lento varattu maaliskuulle, viiniä tarjottiin lisää sitä haluaville, kyllä minä mielellään kävin hakemassa kauniilta emolta maksullisen gin tonicin. Jos tarvii pillereihin vettä, ainakin Bkk:n lennolla oli vesipullo tarjolla. Epäilen näitä kommenteja, taitaa olla tehty kotisohvalta

        10 vuotta siitä ku oot viimeks lentäny,..on nimittäin ajat muuttuneet;)


      • rippe reipas
        en kerro kirjoitti:

        on kyllä Bangkokin lennolla asiakkaille maksutonta. Kyllä minulle maistui täyttävä aamaissämpylä marraskuun lopussa. Uusi lento varattu maaliskuulle, viiniä tarjottiin lisää sitä haluaville, kyllä minä mielellään kävin hakemassa kauniilta emolta maksullisen gin tonicin. Jos tarvii pillereihin vettä, ainakin Bkk:n lennolla oli vesipullo tarjolla. Epäilen näitä kommenteja, taitaa olla tehty kotisohvalta

        että sä siellä kotisohvalla vaan spekuloit aikoja menneitä, niitä jolloin vielä Bangkokin lennoilla oli ilmainen alkoholitarjoilu ja hyvä ruoka. Ajat ovat tosiaanki muuttuneet, toivon sulle mukavaa kokemusta seuraavalle lennollesi. Pettymys tai ei, tulet kuitenki yllättymään.


      • en kerro
        Carrair kirjoitti:

        10 vuotta siitä ku oot viimeks lentäny,..on nimittäin ajat muuttuneet;)

        Hei! minun lentoni oli 27.11.2010. Empähän tiennyt uutta hinnoittelua, koska join vain yhden oluen, viinin ja gin tonicin ( 5 eur). Se riittää minulle, muuten saa juosta vessassa ja thailadyt vastassa ei diggaa viinanhöyryistä.


      • kyllä on edut

        eli tuolla sun laskukaavalla ja viestisarjan muita viestejä soveltaen lentoemännät saattavat tehdä kuukaudessa 6 työpäivää( yhdensuuntaista kaukolentoa) josta tehokasta työaikaa 19.5 tuntia, alkaa olla tuntipalkat kohdillaan..


      • tällai
        silver plus member kirjoitti:

        kaukolennot ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yölentoja, joka matkustajalle vallan mukava vaihtoehto silläedellytyksellä että saa nukutuksi. Mutta luulen että myös henkilökunnan keskuudessa juuri Aasian lentojen saavan runsasta kannatusta, matkustajathan vähäniikuin pakotetaan levolle kuin pikkulapset, turvavyö merkkivalot päälle, valot sammuu, tarjoilu loppuu, lentoemännät katoavat omiin piireihinsä. Puhetta ei sallita vaan jutustelusta tullaan välittömästi huomauttamaan ja välillä todella töykeästi. Näin kävi kuukausi sitten välillä Helsinki-Bangkok.

        Huonoa tuuria sillä saimme kaverin kanssa paikat keski-istunrivistä Hong-Kong - Helsinki ja molemmilla puolin ulkolaiset asiakkaat jotka nukkuivat. Lentoemäntiä ei näkynyt mailla halmeilla jolloin jano yllätti ja päätin pienempänä luikerrella vierustoverin yli joka vaati jonninlaista akrobatiaa. Ei helppoaa mutta onnistui. Menin takabaariin ja pyysin itselleni oluen ja kaverille punkun jolloin sain tylyn kommentin naamalle. "jokaisen on itse tultava noutamaan juoman yksitellen" Paloi käämi ja taisin sanoa emännälle jotai erääseen halpalentoyhtiöön liittyvää. Tällai Finnairille nykyään!!!!!


      • Ei kiitos!!
        Shop kirjoitti:

        Toden totta,kun luin Finnairin mikälie blogista tämän Nykin shoppailu jutun.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi "palvelu" on aina niin hel----tin huonoa kaukolennoilla Suomeen tultaessa.
        Kahvinkaatijia väsyttää ja harmittaa,kun ei ehtinyt joka rättikaupassa käydä. Ja sitten pitäisi vielä tehdä töitä.
        Toinen syy MIKSI EI FINNAIRIA. Liian lakkoherkkä yhtiö ei voi luottaa pääseekö matkaan.
        Omalla kohdallani toinen kerta tänävuonna.

        "....syy MIKSI EI FINNAIRIA. Liian lakkoherkkä yhtiö ei voi luottaa pääseekö matkaan"



        Minäkin boikotoin juuri tästä syystä Finnairia!

        Minun boikotti on kestänyt jo useamman vuoden ja tulee takuulla jatkumaankin.


      • lainattua

        "Lentoemännät eivät Åkersin mukaan voi hyväksyä heikennyksiä, sillä he ovat jo joustaneet monessa asiassa ja työskentelevät jaksamisensa äärirajoilla. "

        Voi helvetti sentään mihin suuntaa tää Suomiemo oikein menee,..90 tunnin työpanoksella kuukaudessa ja jaksamisen äärirajoilla...eläkkeelle koko saamarin sakki !


      • Saunanukko Teneriffa

        Eikö Suomesta löydy mitään lakia tai hätätilaa, jolla voidaan määrätä hyväpalkkaiset akat töihin.


      • koulua ja lentämistä
        Kiinalaiseltakin käy kirjoitti:

        Eikös kahvinkaatajat juuri siksi halua pitkille lennoille, koska siellä saa tehdä mitä haluaa ja jokaisen lennon jälkeen on viisi (5) päivää vapaata. Lisäksi noilta lennoilta tulee kovat lisäkorvaukset

        Eräs tuttava lentää Finskillä vain kaukolentoja, yleisesti juuri pe-ilta -ma-aamu välisen ajan. Tarpeeksi kauan ollut talossa joten saa valita parhaat kaukolennot.
        On myös opettajana, usein poissa koulusta ihme syiden takia yleensä juuri maantantaisin. Väsymys painaa kun ei malta pitää niitä vapaapäiviä vaan paiskii opettajan töitä silloin kun kuuluisi olla vapaalla. Ei haittaa vaikka osapalkasta menee lisäprosentin mukaan kahta ammattia harjoittaessa kun ulkomaan päivärahat ovat verottomia ja niistä sitä tiliä tehdään. Koulu sallii tämän kaiken koska opettajista pulaa ja koulusta voi olla pois ilman lääkärintodistusta sen 3 päivää. Sääliksi käy oppilaita. Eli perus opettajan palkka, opettajan lomat ( silloin lennetään ja paljon). Lentoemon palkka lentoemon lomat ( silloin opetetaan koulussa)
        Näitä on paljon, osa sairaanhoitajina ja lentoemoina jne...
        EI ihme jos rutisevat vapaapäivien menetyksestä.


      • Martat lentoemänniks
        lainattua kirjoitti:

        "Lentoemännät eivät Åkersin mukaan voi hyväksyä heikennyksiä, sillä he ovat jo joustaneet monessa asiassa ja työskentelevät jaksamisensa äärirajoilla. "

        Voi helvetti sentään mihin suuntaa tää Suomiemo oikein menee,..90 tunnin työpanoksella kuukaudessa ja jaksamisen äärirajoilla...eläkkeelle koko saamarin sakki !

        löytäneetkään niin huonokuntoista porukkaa, joka uupuu 22 tunnin työviikossa. Vanhainkodeistako sinne rekrytoidaan kahvinkaatajia? Monet iäkkäät ihmiset tekevät monella sektorilla vapaaehtoistyötä enemmän viikossa kuin tuo parkymmentä tuntia, eivätkä marmata yhtään.


      • nokkaukko
        koulua ja lentämistä kirjoitti:

        Eräs tuttava lentää Finskillä vain kaukolentoja, yleisesti juuri pe-ilta -ma-aamu välisen ajan. Tarpeeksi kauan ollut talossa joten saa valita parhaat kaukolennot.
        On myös opettajana, usein poissa koulusta ihme syiden takia yleensä juuri maantantaisin. Väsymys painaa kun ei malta pitää niitä vapaapäiviä vaan paiskii opettajan töitä silloin kun kuuluisi olla vapaalla. Ei haittaa vaikka osapalkasta menee lisäprosentin mukaan kahta ammattia harjoittaessa kun ulkomaan päivärahat ovat verottomia ja niistä sitä tiliä tehdään. Koulu sallii tämän kaiken koska opettajista pulaa ja koulusta voi olla pois ilman lääkärintodistusta sen 3 päivää. Sääliksi käy oppilaita. Eli perus opettajan palkka, opettajan lomat ( silloin lennetään ja paljon). Lentoemon palkka lentoemon lomat ( silloin opetetaan koulussa)
        Näitä on paljon, osa sairaanhoitajina ja lentoemoina jne...
        EI ihme jos rutisevat vapaapäivien menetyksestä.

        kateus on köyhyyttä kamalampaa.


      • lentoemäntiä
        lainattua kirjoitti:

        "Lentoemännät eivät Åkersin mukaan voi hyväksyä heikennyksiä, sillä he ovat jo joustaneet monessa asiassa ja työskentelevät jaksamisensa äärirajoilla. "

        Voi helvetti sentään mihin suuntaa tää Suomiemo oikein menee,..90 tunnin työpanoksella kuukaudessa ja jaksamisen äärirajoilla...eläkkeelle koko saamarin sakki !

        koska onhan se taivaallisen rankkaa tehdä kahta hyvinpalkattua duunia....ja vielä viettää 5 vapaita Aasiassa muutamantunnin yövuoron jälkeen....


    • lentohenkilökunnan

      pitää olla Suomalaista koska vain noin 20% mannertenvälisistä matkustajista käyttää äidinkielenään Suomea?

      • varmasti

        Ei niiden pidäkkään. Ainoastaan eroonpääsy entisistä estää Aasian ja Filippiinien tyttöjen tulemisen.


      • onnenpäiviä
        varmasti kirjoitti:

        Ei niiden pidäkkään. Ainoastaan eroonpääsy entisistä estää Aasian ja Filippiinien tyttöjen tulemisen.

        ainakin vetää nassu hymylle jos baarivaunua työntelisi sirpakka Filippiinitär,.matka ei tunnusi missään vaikka ruokakin huonoa,.senverran olen reissannut Philippines airlinesillä että silmänruokaa ainakin piisaisi;)


      • Silmänruokaa
        onnenpäiviä kirjoitti:

        ainakin vetää nassu hymylle jos baarivaunua työntelisi sirpakka Filippiinitär,.matka ei tunnusi missään vaikka ruokakin huonoa,.senverran olen reissannut Philippines airlinesillä että silmänruokaa ainakin piisaisi;)

        Sinulla on hyvä maku. Ei siinä tilanteessa Finnairin ikäneidot ja rouvat tule mieleenkään. Toivoisi heidän lakkoilevan hamaan lopun tappiin asti


      • tanssahdellen vaik
        Silmänruokaa kirjoitti:

        Sinulla on hyvä maku. Ei siinä tilanteessa Finnairin ikäneidot ja rouvat tule mieleenkään. Toivoisi heidän lakkoilevan hamaan lopun tappiin asti

        Cebu Pacificin tapaan lantiota hetkutellen Lady Gagaa ne turvallisuusohjeet,.=)


      • Nimet paperissa

        tehneet sopparin jossa rajataan ulkomaailaisen työvoiman käyttöä.


      • China lover

        tulin juuri Pekingistä.- ainoastaan 2 aasialaistyöntekijää lennolla,..muut Suomalasia keski-ikä balttiarallaan 45v,..mikään ei muutu!


    • naples

      paras keino välttää olematon palvelu on olla KÄYTTÄMÄTTÄ finnairia. Useasti lentänyt väliä Hel-Hong Kong ja todella pettynyt. Voi valita oikeastaan minä tahansa muun lentoyhtiön saadakseen parempaa palvelua. Finskin emoilla nokka pystyssä, asiakkaat tuntuvat olevan häiriötekijä heidän matkallaan. Pyydäpä lisää juomista juomista... muutenkin koneista: jalkatila olematon. kts seatguru.com

      • palveltava

        En tiedä onko minulla jotenkin vetävämpi oletus, mutta ihan hyvää palvelua olen Finnairin kaukolennoilla saanut. Joskus on täytynyt vaivautua hakemaan lisäjuomat takaa, mutta eipä se ole liikoja haitannut. Finnairin laajarunko-Airbussien penkit ovat koneen takaosassakin sekä oman kokemuksen että Seatgurun mukaan paremmasta päästä. Eurooppalaisilla kilpailijoilla on melkein järjestään ahtaampaa. Lähi-idän kautta voi hyvällä tuurilla saada paremminkin tilaa esimerkiksi Emiratesilla, mutta koukkaus vaikka Dubain kautta tuo jo linnuntietäkin mentäessä Helsinki-Hong Kong välille 2600km lisää. Käytännössä enemmänkin, koska sitä kautta lentäessä todennäköisesti saa tehdä vaihdon jossain Euroopassa, erityisesti jos tarkoitus on boikotoida Finnairia. Ei 5cm lisää polvitilaa ja vähän pokkuroivampi palvelu ole niin hieno asia, että sen takia käyttää tuntikausia enemmän matkaan ja todennäköisesti sen saadakseen saa vielä istua jossain ahtaammassa lyhyen matkan sillipurkissakin aikansa. Joku Franfurt tai Lontoo vaihtopaikkana kasvattaa matkaa vielä enemmän.

        Jos Finnairia haluaa boikotoida, niin siitä vain. Mutta kyllä sellaisella periaatteella saa uhrauksia tehdä, varsinkin jos matkakohde ja aika valitaan muilla perusteilla kuin sillä, että sinne siihen aikaan lentää joku kiva yhtiö. Minä matkustan yleensä sinne minne on tarve tai halu silloin kun siihen on aikaa, ja katselen järkevimmät lennot hinnan, aikataulun ja oletetun luotettavuuden mukaan. Vähän yli puolet kerroista sattuu vain niin, että ainakin ensimmäinen legi Suomesta pois on Finnairilla. Aasian kaukolennoilla olen tullut kokemuksesta siihen tulokseen, että rahallisen säästön pitää olla huomattava, että viitsin lähteä kiertämään kauempaa, jos suorakin on tarjolla.


    • Sewi

      Minusta olis oikein SLSY:lle kun finnair ulkoistais koko touhun muualle, jäis SLSY:n väki nuolemaan näppejään ja sitten ihmeteltäs että kuis nyt näin kävi kun yks kaks onkin monta tuhatta työtöntä SLSY:llä.
      Sitä paitsi Finnair lentoemot ei ole niin mukavimpia ja ystävällisimpiä.
      Hommais vaan aasiasta työntekijöitä missä on maailman parhaat lentoyhtiöt, niin saa sitten palvelua finnairillakin.

      • kantaan

        nimittäin osut, Thai airways, Singapore airlines ja Philippine airlines, kannattais Finnairin emojen ottaa oppia ja kopioida palveludirektiivi.


      • Tottumiskysymys
        kantaan kirjoitti:

        nimittäin osut, Thai airways, Singapore airlines ja Philippine airlines, kannattais Finnairin emojen ottaa oppia ja kopioida palveludirektiivi.

        hymyt hyytyä siinä vaiheessa kun alkavat saamaan riittävästi kokemusta viinaa vetelevistä suomimiehistä jotka kännissä vaatii palvelua... :p


    • helvetinvihainen...

      300 turhaa ekstraa reissuun tai menee koko reissu ja enemmänkin. Kiitti vitusti lentoemut. Toivottavasti paskayhtiönne kaatuu alta ja tilalle tulee muita, joissa työntekijöille maksetaan sitä, mitä niille kuuluu. Eivät kitise ylimääräisiä.

      Kiitti vaan helvetisti teiän paskasta!

    • tainanen

      Alkaa olemaan senverran epävarmaa..milloin lakkoa ja milloin lentolaukkuKAAOS että alan minäkin matkustelemaan muilla koneilla.Olen sitämieltä että nyt ampuuvat omaan jalkaansa,ja kieltämättä ei ole hassu ajatus ottaa työntekijät ulkomailta jos ei kotimaisille työnteko maistu.
      Kuukauden työtunnit 90h ja majoitus 5 tähden hotellissa kuulemma.Ja se naamavärkki on tosiaan välillä sen näköinen että mitä helvettiä te häiritsette täällä.Osa kyllä ystävällisiä mutta paistaa suurimmasta osasta se ylimielisyys joka asiakaspalvelijalla pitäisi olla vähän toista.
      Parin viikon päästä vielä lähdettävä finairin koneeseen(mikäli pääsee) mutta senjälkeen harkitaan erittäin vakavasti muita yhtiöitä.Että terveisiä lentoemännille ja stuerteille,kohta voi palautumisaika olla monella enemmänkin kun vaadittu aika.

      • Wife in Japan

        Finnair lentää vielä jatkossakin pitkiä Aasian reittejä mutta koneet paljon väljempinä,.asiakkaista suuri osa tulee sieltä ja sikäläiseen kulttuuriin ei kuulu laikkoilu eivätkä he ymmärrä lentojen peruutuksia, hankkivatten lentonsa tulevaisuudessa muualta.


    • Olle från Åbo

      Ihan käsittämätöntä toimintaa SLSY:n ja ylipäätänsä ay-liikkeiden toimesta. Miten voi olla, että muut ay-liitot asettuvat Finnairia vastaan tukilakoin, (vain siitä tässä on kyse) kun samalla SLSY:n omat jäsenet Blue1:lla lentävät täyttä päätä? On myös ihan käsittämätöntä, että lakkoilevat eivät ole missään vastuussa yhtiön tuloksen heikentämisestä. Toivon että kaikki yksityiset poltto-ainekuljetusyrittäjät auttavat FInnairia. Ajakaa poltto-ainetta koneille vaikka kolmessa vuorossa.
      Olen itse ollut lentoemäntänä muutama vuosi sitten. Meillä oli mahdollisuus yli kymmeneen työvuorotoivesen joka kuukausi. Toki lentoemäntien hierarkiajärjestys esti meidän nuorten mahdollisuuden saada hyviä lentoja. Thelma Åkers kertoi yhtiön sijoittavan nuoret ja halvemmalla työtätekevät lentoemännät kaukolennoille. Ihan puuta heinää. No niin tietenkin näin Finnairin pitäisikin toimia, mutta kun SLSY on sen hienosti säännöillään estänyt. Vanhat rouvat voivat aina toivoa parhaita lentoja, ja säännön mukaan se heille pitää antaa. Tuota voisi kutsua jollain tasolla työpaikkakiusaamiseksi.
      Vapaata oli vähintää 9 päivää kuukaudessa, eli enemmäin kuin minulla on nyt. Kumma juttu, nyt kun olen ns. normaalityössä jaksan ja saan tehdä 10h vuoroja vaikka 4 peräkkäin. Lentotyössä olisin varmasti uupunut tuosta työtaakasta.
      Ihan hävytöntä toimintaa liitolta! Olette edesvastuuttomia!

      Ps. Mitä mieltä olitte SLSY:n puhejohtajan kommentista Helsingin Sanomissa: ihan sama vaikka aasialaiset uupuvat........ Muuten, eikö Finnairilla ole myös aasilaisia emäntiä..... Luulisi että aktivisti puuttuisivat tuohon jollain tasolla.

      • sulouljas

        Ay mafia vie Suomen tuhoon. Yritysala toisensa jälkeen ajetaan näännyksiin ja alas. Maksava asiakas on työntekijöidenkin oikea työnantaja. Omistajat ja työntekijät ovat samalla puolella, jos tuotteet eivät kilpailussa pärjää, niin omistajien kuin työntekijöiden on tyydyttävä vähempään tai sitten on kehitettävä uusia parempia tuotteita. Tappiollinen yritys ei kauan pysy pystyssä.
        Lentämisessä kuten liikenteessä muutenkin tuote on jotakuinkin selkeä ja sama. Siirrytään paikasta A paikkaan B. Ei sen kummempaa. Lentoliikenne kasvaa jatkuvasti, ja miten siinä finnairilaiset pärjäävät, se riippuu kokonaan heistä itsestään. Finnairilla lentäminen on jo nyt yleensä kalliimpaa kuin muilla yhtiöillä, ja kun porukoista vähän päästä jotkut jättävät työnsä tekemättä, niin ei se hyvältä näytä. Maksavat asiakkaat siirtyvät muualle. Valitettavasti.


      • Kiertoon kaikki

        Se on ollut julkinen salaisuus, että vanhemmat vievät nuoremmilta paremmat työt, vaikka nuoremmilla olisi paremmat edellytykset ja taidot niiden hoitamiseen. Pankaa Finnairillakin putkipiiat kielitestiin itämaisten kielten osalta. Katsotaan ketkä oppivat uutta.


      • Bkk lento
        Kiertoon kaikki kirjoitti:

        Se on ollut julkinen salaisuus, että vanhemmat vievät nuoremmilta paremmat työt, vaikka nuoremmilla olisi paremmat edellytykset ja taidot niiden hoitamiseen. Pankaa Finnairillakin putkipiiat kielitestiin itämaisten kielten osalta. Katsotaan ketkä oppivat uutta.

        Eikö aterian mukana tosiaan enää tule omaa pientä vinkkupulloa? Pikarillinen losautetaan isosta putelista ja se maksuttomasta tarjoilusta?


      • ziisus sentään
        Bkk lento kirjoitti:

        Eikö aterian mukana tosiaan enää tule omaa pientä vinkkupulloa? Pikarillinen losautetaan isosta putelista ja se maksuttomasta tarjoilusta?

        Ehtoollisellakin saa enemmän punkkua kuin Finnairin lennoilla...


      • moinaan
        ziisus sentään kirjoitti:

        Ehtoollisellakin saa enemmän punkkua kuin Finnairin lennoilla...

        vikkua kaadetaan isommasta putelista pieneen muovikupposeen ja todellakin säästellen. Kyse on siis New Yorkin ja Bangkokin lennoista!


      • kofioortii
        moinaan kirjoitti:

        vikkua kaadetaan isommasta putelista pieneen muovikupposeen ja todellakin säästellen. Kyse on siis New Yorkin ja Bangkokin lennoista!

        Hyvä tietää, ettei tule vahingossa jatkossakaan vinnairia buukattua.. eipä silti että lento ryyppäämistä varten olisi mutta mieluummin sitä lentää palvelevalla laatuyhtiöillä. Useimmiten vielä edullisemmin.


      • Palvelut katoaa
        kofioortii kirjoitti:

        Hyvä tietää, ettei tule vahingossa jatkossakaan vinnairia buukattua.. eipä silti että lento ryyppäämistä varten olisi mutta mieluummin sitä lentää palvelevalla laatuyhtiöillä. Useimmiten vielä edullisemmin.

        Olis se ennen juhlaa kun sai oman muovipullollisen viiniä ja juoda sen muovimukista. Bisneksessä rajaton viinalla läträily sen kun jatkuu ja lasista juoden...

        http://www.aijaa.com/v.php?i=7163360.jpg


      • boikotoija
        Palvelut katoaa kirjoitti:

        Olis se ennen juhlaa kun sai oman muovipullollisen viiniä ja juoda sen muovimukista. Bisneksessä rajaton viinalla läträily sen kun jatkuu ja lasista juoden...

        http://www.aijaa.com/v.php?i=7163360.jpg

        "Ehtoollisellakin saa enemmän punkkua kuin Finnairin lennoilla"

        Aamen.


      • oikeus ja kohtuus
        boikotoija kirjoitti:

        "Ehtoollisellakin saa enemmän punkkua kuin Finnairin lennoilla"

        Aamen.

        saada mietoja alkoholijuomia maksuttomina pitkillä lennoilla jos maksan lennosta 850 Euroa! Maksaako pieni viinipullo Finnairille Euroakaan? Olut 50 centtiä?


      • olla miellyttäväkin
        oikeus ja kohtuus kirjoitti:

        saada mietoja alkoholijuomia maksuttomina pitkillä lennoilla jos maksan lennosta 850 Euroa! Maksaako pieni viinipullo Finnairille Euroakaan? Olut 50 centtiä?

        Ei itse tuotteena. Teoreettinen lisäkulu tulee määristä. Jos varataan pulloja 400
        ihmiselle, niin firman tietsikat laskevat painolle ja lastaukselle matemaattisen kuluerän.
        Lisäksi pikkuemoset väsyy ja vaatii vuorokauden palkallista vapaata.

        On olemassa monta lentoyhtiötä joissa on katsottu että lipun hintaan mahtuu
        pientä hyvää. Vaihtoehtoja aterioille, juomat ja terävemmätkin, mutta kukin tyylillään.


      • Air Mauritius
        olla miellyttäväkin kirjoitti:

        Ei itse tuotteena. Teoreettinen lisäkulu tulee määristä. Jos varataan pulloja 400
        ihmiselle, niin firman tietsikat laskevat painolle ja lastaukselle matemaattisen kuluerän.
        Lisäksi pikkuemoset väsyy ja vaatii vuorokauden palkallista vapaata.

        On olemassa monta lentoyhtiötä joissa on katsottu että lipun hintaan mahtuu
        pientä hyvää. Vaihtoehtoja aterioille, juomat ja terävemmätkin, mutta kukin tyylillään.

        Lensimme tuossa hiljattain Air Mauritiuksen turistipuolella. Istuintilat koneessa oli tavanomaiset reittilennoille, 31". Palvelu oli todella asiallista ja mutkatonta. Kaksi vaihtoehtoista ruoka-annosta, kalaa, jota saa tosi harovoin lennoilla tai kanaa/kalkkunaa. Oikeat metalliset ruokailuvälineet ja kovat tarjoiluastiat.

        Kaikki tarjottavat juomat olivat ilmaisia. Tästä huolimatta tuskin kukaan ryyppäsi koneessa. Mitään viinakärryjä ei edes kulkenut vaan ne oli täytetty mehuilla, vedellä ja viineillä. Toki viinoja varmasti olisi ollut saatavissa kysyttäessä. En nähnyt koneessa ensimmäistäkään asiakasta, joka olisi tilannut paukkua. Lasipullosta kaadettiin halutessa aitoa champpanjaa, puna- tai valkoviiniä ruokailun alkaessa lasin piripintaan. Ruokailun vähän aikaa kestäessä tuli santsi kierros puna- tai valkoviiniä haluaville.

        Tuollainen ilmainen tarjoilu ei maksa lentoyhtiölle juuri yhtään mitään. Myös ekologisesti olisi paljon järkevämpi käyttää oikeita ruokailuvälineitä kertakäyttöisten sijaan. Tuollaisesta toimintamallista voisi jokainen yhtiö ottaa oppia. Iänikuisten kieltojen ja ,nussimissääntöjen luomisen tilalle.


      • matkustavana
        Air Mauritius kirjoitti:

        Lensimme tuossa hiljattain Air Mauritiuksen turistipuolella. Istuintilat koneessa oli tavanomaiset reittilennoille, 31". Palvelu oli todella asiallista ja mutkatonta. Kaksi vaihtoehtoista ruoka-annosta, kalaa, jota saa tosi harovoin lennoilla tai kanaa/kalkkunaa. Oikeat metalliset ruokailuvälineet ja kovat tarjoiluastiat.

        Kaikki tarjottavat juomat olivat ilmaisia. Tästä huolimatta tuskin kukaan ryyppäsi koneessa. Mitään viinakärryjä ei edes kulkenut vaan ne oli täytetty mehuilla, vedellä ja viineillä. Toki viinoja varmasti olisi ollut saatavissa kysyttäessä. En nähnyt koneessa ensimmäistäkään asiakasta, joka olisi tilannut paukkua. Lasipullosta kaadettiin halutessa aitoa champpanjaa, puna- tai valkoviiniä ruokailun alkaessa lasin piripintaan. Ruokailun vähän aikaa kestäessä tuli santsi kierros puna- tai valkoviiniä haluaville.

        Tuollainen ilmainen tarjoilu ei maksa lentoyhtiölle juuri yhtään mitään. Myös ekologisesti olisi paljon järkevämpi käyttää oikeita ruokailuvälineitä kertakäyttöisten sijaan. Tuollaisesta toimintamallista voisi jokainen yhtiö ottaa oppia. Iänikuisten kieltojen ja ,nussimissääntöjen luomisen tilalle.

        olen erityisesti kiinnittänyt huomion siihen seikkaan että samaanaikaan kun Eurooppalaiset lentoyhtiöt kutistavat palveluaan monet Aasialaiset senkun parantavat potkuaan. Ei minulla ole tarkoitus ryypätä lennollani mutta tottamoinaan toivonen että lompakkoa tarvinnee avata vain ostoksia maksettaessa. Jos Finnairin tulevaisuus on matkustamon ruoka/juomatarjoilusta kiinni veikkaampa että tässäkohtaa on pistettävä kädet ristiin, nyt ollaan tuuliajolla ja vahvasti.


      • Sokhuvmit soi 4
        moinaan kirjoitti:

        vikkua kaadetaan isommasta putelista pieneen muovikupposeen ja todellakin säästellen. Kyse on siis New Yorkin ja Bangkokin lennoista!

        todellakin sun viestasi taysin tuulesta temmatuksi kun sen luin 3 viikkoa sitten, mutta tulihan nyt sekin koettua, viinia todellakin sai vain lasillisen ja extra oluesta joutuu maksamaan. Ruoka oli mita oli , nalissaan sen soin mutta se aamusampyla foliossa maistu pahemmalta kuin puupolkky.


      • JÖSSES
        Sokhuvmit soi 4 kirjoitti:

        todellakin sun viestasi taysin tuulesta temmatuksi kun sen luin 3 viikkoa sitten, mutta tulihan nyt sekin koettua, viinia todellakin sai vain lasillisen ja extra oluesta joutuu maksamaan. Ruoka oli mita oli , nalissaan sen soin mutta se aamusampyla foliossa maistu pahemmalta kuin puupolkky.

        Mitä narisijoita.


    • tipaton matkamies

      Jos matkustaakin selvin päin? Mitäs sitten valitetaan? Kyllä nelivitonen kaiken taitava emo osaa viihdyttää meitä viiskymppisä.

    • Jeikku

      Oletko kade

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe