Psykiatrisia

Tarja.L.

21

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatriaan uskova

      Kyllä psykiatrisista sairauksista on tutkimuksia. On ihmeellistä, miten monet väittävät mielenterveyshäiriöiden ja -sairauksien olevan huuhaata. Miksi jokaisessa valtiossa sitten esiintyy noin 1%:lla väestöstä skitsofreniaksi luokiteltavia oireita? Sairaudet on luokiteltu juuri siksi, että samanlaisia oireita esiintyy niin monilla ihmisillä, joten voidaan sanoa, että heillä täytyy olla jokin samanlainen häiriö/sairaus. Esimerkiksi skitsofrenia. Se ei liity kulttuuriin mitenkään, vaan kuten sanoin, sitä esiintyy niin Suomessa kuin esim. vaikkapa Etelä-Afrikassa noin 1%lla väestöstä.

      Sairauksien hoidossa ei käytetä ainoastaan lääkkeitä, vaan myös psykoterapiaa. Joissakin häiriöissä lääkehoito on sivuosassa, kun taas psykooseissa lääkkeet ovat välttämättömiä sairaudesta kärsivän todellisuudentajun ylläpitämiseksi.

      • Ei ole

        olemassa mielisairauksia koska ei ole olemassa mieltä. Mielisairaus on kielikuva.


      • lääkis_
        Ei ole kirjoitti:

        olemassa mielisairauksia koska ei ole olemassa mieltä. Mielisairaus on kielikuva.

        Mielisairauksia ei ole. Skitsofreniadiagnoosin kuvaksen kaltaisesti käyttäytyviä ihmisiä on.
        Heidän käytökselleen on joku syy, tai sitten ei ole. Kuitenkaan heillä ei ole muuta yhteistä kuin se käytös.


      • Eikä_
        lääkis_ kirjoitti:

        Mielisairauksia ei ole. Skitsofreniadiagnoosin kuvaksen kaltaisesti käyttäytyviä ihmisiä on.
        Heidän käytökselleen on joku syy, tai sitten ei ole. Kuitenkaan heillä ei ole muuta yhteistä kuin se käytös.

        käytös voi olla sairaus.


      • psykiatriaan uskova
        lääkis_ kirjoitti:

        Mielisairauksia ei ole. Skitsofreniadiagnoosin kuvaksen kaltaisesti käyttäytyviä ihmisiä on.
        Heidän käytökselleen on joku syy, tai sitten ei ole. Kuitenkaan heillä ei ole muuta yhteistä kuin se käytös.

        Yhteistä heille on käytös, ja henkilön itsensä mielessään kokemat asiat joita monet kuvaavat samalla lailla (todellisuuden vääristyminen jne). Siitä voidaan sitten väitellä loputtomiin, onko mieli sama asia kuin aivot vai onko mieli jotakin aineetonta. Kovasti tuntuu kuitenkin psyykenlääkkeet vaikuttamaan mieleen, kun ne vaikuttavat aivoihin. Jokin yhteys näillä tuntuisi olevan.


      • psykiatriaan uskova
        Ei ole kirjoitti:

        olemassa mielisairauksia koska ei ole olemassa mieltä. Mielisairaus on kielikuva.

        Voidaan myös pohdiskella loputtomiin, mitä on olemassa ja mitä ei. Onko olemassa vain aineellista todellisuutta vai voiko muutakin olla olemassa. Mitä tarkoittaa olemassaolo? Onko se sitä, että jokin on konkreettisesti silmien edessä ja se voidaan havaita eri aistein.


      • ???
        psykiatriaan uskova kirjoitti:

        Voidaan myös pohdiskella loputtomiin, mitä on olemassa ja mitä ei. Onko olemassa vain aineellista todellisuutta vai voiko muutakin olla olemassa. Mitä tarkoittaa olemassaolo? Onko se sitä, että jokin on konkreettisesti silmien edessä ja se voidaan havaita eri aistein.

        Ja kyllähän aivokemioista voidaan testata miten kulkee. Esim magneettikuvilla on nähty välittäjäaineiden virheellinen kulku kun on sairaita tutkittu. Ja skitsofreenikoista puolella on aivokuvissa alkanut otsalohko vetäytyä (surkastua) luusta poispäin. Eli tutkimuksia (siis ihan konkreettisia) on kyllä. Provona varmasti laitettu tämä aloitus.
        Kaikenlaiset luupäät täällä aina huutaa tuon lääketehtaiden vallan ja mielisairaudettomuuksien puolesta vaikkeivät oikeasti ole ottaneet vähääkään selville asioista!


      • lääkis_
        ??? kirjoitti:

        Ja kyllähän aivokemioista voidaan testata miten kulkee. Esim magneettikuvilla on nähty välittäjäaineiden virheellinen kulku kun on sairaita tutkittu. Ja skitsofreenikoista puolella on aivokuvissa alkanut otsalohko vetäytyä (surkastua) luusta poispäin. Eli tutkimuksia (siis ihan konkreettisia) on kyllä. Provona varmasti laitettu tämä aloitus.
        Kaikenlaiset luupäät täällä aina huutaa tuon lääketehtaiden vallan ja mielisairaudettomuuksien puolesta vaikkeivät oikeasti ole ottaneet vähääkään selville asioista!

        Skitsofreenikoiden otsalohko surkastuu vain jos ne käyttää neuroleptejä.


      • ???
        lääkis_ kirjoitti:

        Skitsofreenikoiden otsalohko surkastuu vain jos ne käyttää neuroleptejä.

        Toisinpäin.


      • Tottakai_
        psykiatriaan uskova kirjoitti:

        Yhteistä heille on käytös, ja henkilön itsensä mielessään kokemat asiat joita monet kuvaavat samalla lailla (todellisuuden vääristyminen jne). Siitä voidaan sitten väitellä loputtomiin, onko mieli sama asia kuin aivot vai onko mieli jotakin aineetonta. Kovasti tuntuu kuitenkin psyykenlääkkeet vaikuttamaan mieleen, kun ne vaikuttavat aivoihin. Jokin yhteys näillä tuntuisi olevan.

        kemikaalit voivat vaikuttaa aivoihin. Se ei osoita mielisairauden olemassaoloa.


      • Mielen
        psykiatriaan uskova kirjoitti:

        Voidaan myös pohdiskella loputtomiin, mitä on olemassa ja mitä ei. Onko olemassa vain aineellista todellisuutta vai voiko muutakin olla olemassa. Mitä tarkoittaa olemassaolo? Onko se sitä, että jokin on konkreettisesti silmien edessä ja se voidaan havaita eri aistein.

        olemassaoloa ei pystytä osoittamaan millään objektiivisella menetelmällä.


      • Aivosairaudet
        ??? kirjoitti:

        Ja kyllähän aivokemioista voidaan testata miten kulkee. Esim magneettikuvilla on nähty välittäjäaineiden virheellinen kulku kun on sairaita tutkittu. Ja skitsofreenikoista puolella on aivokuvissa alkanut otsalohko vetäytyä (surkastua) luusta poispäin. Eli tutkimuksia (siis ihan konkreettisia) on kyllä. Provona varmasti laitettu tämä aloitus.
        Kaikenlaiset luupäät täällä aina huutaa tuon lääketehtaiden vallan ja mielisairaudettomuuksien puolesta vaikkeivät oikeasti ole ottaneet vähääkään selville asioista!

        kuuluvat neurologiaan.


      • lääkis_
        ??? kirjoitti:

        Toisinpäin.

        ???: minä opiskelen lääkäriksi, sinä varmaankin olet vain lääkkeiden käyttäjä?


      • Veikkaan näin:
        lääkis_ kirjoitti:

        ???: minä opiskelen lääkäriksi, sinä varmaankin olet vain lääkkeiden käyttäjä?

        Ulkopuolisena veikkaan, että "???"-nimimerkki on Harjavallan psykiatri, joka ei tiedä mitään akkomodaatiosta, ammatillisesta kasvusta, asiakkaan hyvinvoinnista (mm. psykiatrian lääkkeiden sivuvaikutukset) eikä alan tutkimustuloksista. Hän on siis alallaan epäpätevä, kun Galenoksessakin mainitaan, että vuorovaikutustaidot ja akkomodaatio ovat lääkäreiden ammatillisen kasvun perusaineksia.

        Jatka lääketieteellisiä opintojasi samalla tutkija-asenteellasi kuin tähänkin asti. Olet oikealla asialla, kun ajattelet asiakkaiden parasta toisin kuin tämä ???-nimimerkki.


      • 2+14

        Luitko itse mitä kirjoitit?

        "Sairaudet on luokiteltu juuri siksi, että samanlaisia oireita esiintyy niin monilla ihmisillä, joten voidaan sanoa, että heillä täytyy olla jokin samanlainen häiriö/sairaus."

        Tuolla samalla perusteella voi väittää, että kaikki ns. normaalit ihmiset ovat jollain lailla sairaita tai häiriytyneitä, koska "oireita" on niin monilla. Eikä sekään väite mene kauhean kauas totuudesta.

        Tässä yhteiskunnassa määritellään mielisairaudeksi kaikki, mikä poikkeaa enemmistön ("normaalien") ajattelumalleista. Jotenkin sopii samaan kuvioon, että tässä samassa yhteiskunnassa juurikin itsekkyys ja oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ovat kovasti arvossaan. Sairaiksi leimataankin sitten usein ne, jotka eivät näitä nykyisiä itse-keskeisiä pelisääntöjä ymmärrä ja tulevat hyväksikäytetyksi kerta toisensa jälkeen. On epänormaalia, etten sanoisi sairasta, tehdä jotain yhteisen hyvän eteen, tai ajatella muutakin kuin itseä.


    • yks kristitty

      Psykologia ja psykiatria ovat sosialistien keksimiä huuhaa-oppeja kristinuskon korvikkeeksi. Freudin teorioiden perustana oli demoninen kabbala. "Psykiatriset sairaudet" johtuvat ihmisen huonosta Jumala-suhteesta. Psyykelääkkeistä ei ole apua, vaan ne ovat vain lääkeyhtiöiden rahastusta ja niiden sivuvaikutukset aiheuttavat moninkertaiset haitat "hyötyyn" nähden. Samoin terapiat ovat pelkästään psykiatrien rahastusta.

      Psyykkisiin ongelmiin paras hoitokeino on sielunhoidollinen keskustelu uskovan kanssa.

      http://lauriovesai.wordpress.com/psykiatria/

      • Aika omituista tekstiä. Skitsofreenikon omaisena en tajua tuollaista tekstiä ollenkaan. Uskontohan on juuri se asia, joka ihmiset saa sekaisin ja hämmennyksiin. En minäkään haluaisi, että läheiseni syö lääkkeitä, mutta ne ovat auttaneet. Onhan niissä sivuvaikutuksensa, mutta kaikella on varjopuolensa. Hyvä, jos joku saa uskosta apua, mutta minä pidän sitä aika huuhaana. Kunnioitan jokaisen vakaumusta, mutta miten eroaa skitsofreenikon harhat siitä, että uskoo johonkin näkymättömään. Minä olen tyytyväinen läheiseni saamaan apuun ja uskon, että tilanne olisi vain huonontunut, jos hänen päänsä olisi sekoitettu uskonnolla. Tämä on minun kantani, enkä halveksi muiden uskoa.


      • Onko myös
        mörri2005 kirjoitti:

        Aika omituista tekstiä. Skitsofreenikon omaisena en tajua tuollaista tekstiä ollenkaan. Uskontohan on juuri se asia, joka ihmiset saa sekaisin ja hämmennyksiin. En minäkään haluaisi, että läheiseni syö lääkkeitä, mutta ne ovat auttaneet. Onhan niissä sivuvaikutuksensa, mutta kaikella on varjopuolensa. Hyvä, jos joku saa uskosta apua, mutta minä pidän sitä aika huuhaana. Kunnioitan jokaisen vakaumusta, mutta miten eroaa skitsofreenikon harhat siitä, että uskoo johonkin näkymättömään. Minä olen tyytyväinen läheiseni saamaan apuun ja uskon, että tilanne olisi vain huonontunut, jos hänen päänsä olisi sekoitettu uskonnolla. Tämä on minun kantani, enkä halveksi muiden uskoa.

        läheisesi tyytyväinen saamaansa "apuun"? Rahoitetaanko hänen saamansa "apu" verorahoilla?


      • paavin pallit
        mörri2005 kirjoitti:

        Aika omituista tekstiä. Skitsofreenikon omaisena en tajua tuollaista tekstiä ollenkaan. Uskontohan on juuri se asia, joka ihmiset saa sekaisin ja hämmennyksiin. En minäkään haluaisi, että läheiseni syö lääkkeitä, mutta ne ovat auttaneet. Onhan niissä sivuvaikutuksensa, mutta kaikella on varjopuolensa. Hyvä, jos joku saa uskosta apua, mutta minä pidän sitä aika huuhaana. Kunnioitan jokaisen vakaumusta, mutta miten eroaa skitsofreenikon harhat siitä, että uskoo johonkin näkymättömään. Minä olen tyytyväinen läheiseni saamaan apuun ja uskon, että tilanne olisi vain huonontunut, jos hänen päänsä olisi sekoitettu uskonnolla. Tämä on minun kantani, enkä halveksi muiden uskoa.

        Skitsofreenikon ja uskovaisen harhoilla ei ole määrällistä eroa. Laadullinen ero on siinä mielessä että uskovaisen harhat hyväksytään yhteisössä eikä uskovaisille anneta skitsofreniadiagnoosia, ellei mukaan tule jotain kiellettyjä harha-aistimuksia. Jos puhut Jumalalle niin se on ok, jos Jumala puhuu sinulle niin skitsofrenia.


      • Onko myös kirjoitti:

        läheisesi tyytyväinen saamaansa "apuun"? Rahoitetaanko hänen saamansa "apu" verorahoilla?

        Jos ihmiseltä katkeaa jalka, eikö hänkin saa apua verorahoista? Skitsofrenia on sairaus siinä kuin muutkin. Olenpahan tässä itsekin maksellut veroina herrojen pröystäilyä ja terveiden eläkkeitä sun muuta sellaista. Sillä avulla, jota läheiseni saa, yritetään tehdä hänestä vielä veronmaksajaa. Itse en ole veromarkkoja tuhlaillut, vaan töitä koko ikäni ahkerasti tehnyt. Joten olen varmasti omaiseni hoitoja maksellut, sillä itse en ole sairaanhoidosta tai sossusta mitään hakenut. Hyvin huomaa, ettet tiedä mitä kirjoitat, sillä et varmasti itsekään avusta kieltäydy, jos sairastut.Tajuatko miten kalliiksi tulee yhteiskunnalle, jos sairaat jätetään hoitamatta. Psyykesairaiden hoito laitoksissa se vasta kallista hommaa on. Lapseni olisi paljon mieluummin terve ja opiskelisi ja kävisi töissä. Tyhmä hän ei ole. Vaihtaisitko paikkaa hänen kanssaan? Toivottavasti pysyt terveenä, ettei tarvitsisi käyttää verorahoja.


      • Mikään käytös
        mörri2005 kirjoitti:

        Jos ihmiseltä katkeaa jalka, eikö hänkin saa apua verorahoista? Skitsofrenia on sairaus siinä kuin muutkin. Olenpahan tässä itsekin maksellut veroina herrojen pröystäilyä ja terveiden eläkkeitä sun muuta sellaista. Sillä avulla, jota läheiseni saa, yritetään tehdä hänestä vielä veronmaksajaa. Itse en ole veromarkkoja tuhlaillut, vaan töitä koko ikäni ahkerasti tehnyt. Joten olen varmasti omaiseni hoitoja maksellut, sillä itse en ole sairaanhoidosta tai sossusta mitään hakenut. Hyvin huomaa, ettet tiedä mitä kirjoitat, sillä et varmasti itsekään avusta kieltäydy, jos sairastut.Tajuatko miten kalliiksi tulee yhteiskunnalle, jos sairaat jätetään hoitamatta. Psyykesairaiden hoito laitoksissa se vasta kallista hommaa on. Lapseni olisi paljon mieluummin terve ja opiskelisi ja kävisi töissä. Tyhmä hän ei ole. Vaihtaisitko paikkaa hänen kanssaan? Toivottavasti pysyt terveenä, ettei tarvitsisi käyttää verorahoja.

        ei ole eikä voi olla sairaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe