Paras kohde huhti-toukokuulle?

Kenneth W.

Työn puolesta ainut mahdollisuus vuodessa pitää lomaa on maaliskuun puolesta välistä toukokuun loppuun ja mieli tekisi kovasti lähteä ulkomaille. Selailin googlen avustuksella parasta lomakohdetta tuohon aikaan ja moni kehui Egyptin ilmastoa parhaaksi huhtikuun hujakoilla, mutta Egypti ei jaksaisi innostaa, joten osaatteko neuvoa, opastaa ja kertoa parhaan kohteen ilmaston puolesta? Mielellään myös lukisin mahdollisia kokemuksianne ehdottamastanne maasta, eli onko hirveä turistirysä, minkälaiset hinnat ruualle ja juomalle, siisteys yms.

Itsehän olen niitä ihmisiä, jotka rakastavat aurinkoa, kuumaa ja rannalla kylmät juotavat lähellä lokoilua, eli 20 astetta ja satunnaisesti aurinko kirkkaalta taivaalta -meininki ei riitä.

Miten esim. Thaimaa, Intia, Malesia ja muut Aasian maat? Afrikkaan vai ehkä Amerikkaan?

Kiitos todella paljon.

11

7056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreetalle

      Haluan suositella ehdottamasti Kreetan saarta. Paras aika matkustaa Kreetalle on sesonkiajan ulkopuolella eli juuri alku kesästä huhti-toukokuussa. Tuohon aikaan Kreetalla ei ole liian kuuma, mutta lämpöä ja aurinkoa kuitenkin riittää ja kasvillisuus on vihreää vielä tuohon aikaan vuodesta.

      Finnmatkat myyvät ensi vuoden matkoja jo huhtikuun alulle ja Apollomatkat sekä Air Finland Holidays huhtikuun puolivälille.

      Kreetan matkailua käsittelevä sivusto: http://www.kreetalle.fi/

    • matkasta haaveileva

      Jos todella haet "kuumaa" lomapaikkaa, niin Välimeren maissa huhtikuu ei ole vielä kovin lämmin. Itse olin Kreetalla yhtenä vuonna toukokuun alusta kaksi viikkoa ja se eka viikko oli aika viileä (n.20) ja toiselle vko lämpeni. Muistan vain kuinka kylmä hotelli oli, lapsen kanssa piti nukkua vieretysten, kaikki peitot päällä mitä löytyi. Mutta toukokuun lopulla voisi vastata tarkoitustasi. Sama koskee yleensä Välimeren ympäristöä. Lämmintä löytyy Bahrainista, Dubaista ja miksei Afrikka (päivät kuumia, illat yllättävän viileitä), Aasia, Intia ja vaikka Florida yms.

      Gambia on mielestäni juuri sellaisen aurinkoisen hotelliloman viettopaikka, kunhan ei anna paikallisen kulttuurin häiritä. Kaikki haluavat olla tuttavallisia ja hotellin ulkopuolella ei saa kulkea omassa rauhassa ja siellä ei ole kyllä mielestäni edes turvallista turistin kulkea yksin, muuta kuin juuri turistien alueella. Mutta aurinko paistoi ja oli ihanan lämmintä. Yksi plussa on myös lyhyt lentoaika.

      Eipä muuta kuin hauskaa tulevaa lomaa!

    • mirkku kakkonen

      Ehdottaisin sinulle kreikkaa,voin luvata että et pety keväällä siihen paikkaan.Itse paljohkosti matkustaneena en keväällä voi kuvitella muuta kun kreikka.
      Samos,parga ovet esim mahtavia paikkoja.Samoksella kun ajoin autolla rinteelle ja aurinko paistoi niin ei auttanut kun herkistyä tippa silmässä sen kauneuden edessä-vaikka omaakin kauneuttani usein peilistä ihaillut mutta pargassa se oli toista.
      Se kreikkalainen elämänmeno,ruoka maisemat parhaimmillaan ja ihana luonto ja mikä lähes tärkeintä mahtavan hyvä ruoka.
      Pliis unohda nämä Gambian suosittelijat ja mene kreikkaan:)

      • Ehdotuksia satelee

        Voi hyvät ihmiset, jos toinen kirjoittaa että kohteessa pitää olla kuuma, ja kylmää vain lasissa, niin älkää nyt ehdottako tällaiselle tyypille Kreikan kevättä. Itse rakastan myös Kreikkaa, mutta en lähtisi sinne huhtikuussa, koska haluan myös sitä lämpöä, ja se 20 astetta ei tosiaan oo vielä lämmintä. Tuohon aikaan siis voi unohtaa Välimeren seudun. Toukokuun lopulla on siellä jo ihan kunnolla lämpöä. Yleensä. Lämmintä löytyy jostain Dubaista, tai sit tosiaan Thaikkulandia, jos se kohde kiinnostaa, miksei myös joku muu noista kaukokohteista, jos aikaa on enemmän kuin se viikko. Viikon matkalle ehkä ei pitkiä lentoja jaksa. Tai siis minä en, meitähän on erilaisia reissaajia, ja siksi vaikea tietää mikä toisen mielestä on kiva kohde. Mutta pelkän lämmön ja auringon takia ei ehkä kannata kovin eksoottisiin kohteisiin lähteä, jos kulttuuri ei miellytäkään. Helppo kohde kulttuurin puolesta joku Florida tai Kalifornia. Madeira kaunis, mutta ap ei vaikuttanut Madeira-tyypiltä. Kanariallakin keväällä varmaan lämmintä löytyy, jos muuten ei kohteella väliä, jos rannalla makailee, väliäkö sillä sitten minkä maan ranta se on? Kunhan aurinko paistaa. Esim Fuerteventura tai viehättävä Lanzarote.


      • huhtikuussa taas
        Ehdotuksia satelee kirjoitti:

        Voi hyvät ihmiset, jos toinen kirjoittaa että kohteessa pitää olla kuuma, ja kylmää vain lasissa, niin älkää nyt ehdottako tällaiselle tyypille Kreikan kevättä. Itse rakastan myös Kreikkaa, mutta en lähtisi sinne huhtikuussa, koska haluan myös sitä lämpöä, ja se 20 astetta ei tosiaan oo vielä lämmintä. Tuohon aikaan siis voi unohtaa Välimeren seudun. Toukokuun lopulla on siellä jo ihan kunnolla lämpöä. Yleensä. Lämmintä löytyy jostain Dubaista, tai sit tosiaan Thaikkulandia, jos se kohde kiinnostaa, miksei myös joku muu noista kaukokohteista, jos aikaa on enemmän kuin se viikko. Viikon matkalle ehkä ei pitkiä lentoja jaksa. Tai siis minä en, meitähän on erilaisia reissaajia, ja siksi vaikea tietää mikä toisen mielestä on kiva kohde. Mutta pelkän lämmön ja auringon takia ei ehkä kannata kovin eksoottisiin kohteisiin lähteä, jos kulttuuri ei miellytäkään. Helppo kohde kulttuurin puolesta joku Florida tai Kalifornia. Madeira kaunis, mutta ap ei vaikuttanut Madeira-tyypiltä. Kanariallakin keväällä varmaan lämmintä löytyy, jos muuten ei kohteella väliä, jos rannalla makailee, väliäkö sillä sitten minkä maan ranta se on? Kunhan aurinko paistaa. Esim Fuerteventura tai viehättävä Lanzarote.

        Ollaan matkusteltut Rodokselle aina joko huhtikuun loppulla, tai ekaa toukokuun viikolla ja aurinkossa on päivällä 25-28. Kokemusta on 5v.
        Joten sinne vaan, ja matka vaan alle 4h.


    • Dubai-jumeirah

      Oma ehdotukseni on Dubai ja siellä Jumeirah-beach! Kun käyt/käytte siellä kerran, palaatte sinne aina vaan ja uudestaan. Näin käynyt meidän perheelle, lapsia kaksi ja ainakin neljälle muulle tuttava perheellemme :)
      Olemme jälleen menossa sinne huhtikuussa!

    • rgthyjkbv

      Kap Verde olisis ainakin lämmin paikka tällä hetkellä

      tässä nyt 50 e alennusta
      www.matkatarjoukset.inno-net.com

      pakettimatka on yleensä edullisempi kuin lento ja hotelli erikseen :)

    • täpinöissään

      Mallorca toukouun 20! itse olen menossa, keskilämpötilat ivat 23... eli luultavasti enemmänkin. Kiva! (=

    • Muutama vinkki

      Brasilia on aika hyvä. Jos voit lähteä lomalle hiukkaakaan aiemmin, niin Riossa on Sambakarnevalit ensi vuonna 5.-8.3.2012.

      Myös Intiassa on hyviä kohteita, samoin Thaimaassa on tasokkaitakin kohteita, esim. Hua Hin tai Rayong.

      Egyptissä Punaisen meren rannat on aikas rysiä, mutta Assuanin suunnasta ja Luxorista löytyy aivan erilaista tunnelmaa. Luxorin edustalla Niilin saaressa on aika tasokasta lomaparatiisia.

    • mikä loma?

      väännä patteri ja jääkaappi täysille. vaikutus sama. kustannukset murto-osa. ja kirkas lamppu vielä

    • morottoo

      Lapin keväthankia eivät dubait ja intiat hakkaa kuin matkaripulissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe