Näytön virransäästö

D5L

Tuollainen ärsyttävä toiminta kuin...

Katsoo vaikka Totemilla tai ihan millä soittimella tahansa elokuvaa, niin näyttö nukahtaa noin 30min päästä.

Jos vaikka yöllä katsoo jotain leffaa, eikä millään jaksa nousta sammuttaa konetta, vaan alkaa koisimaan, niin näytössä posottaa virtaa päällä aamuun asti.

Mikä idea tuossa on että kesken leffan näyttö kyllä nukahtelee, mutta ei sitten kun kone on joutilas.

Saako tuota "virran säästöä" pois päältä, kun ei toimi niin kuin haluaisin sen toimivan?

6

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31

Mikä työpöytä?

• ####¤¤¤¤####

Laitoin tappiin virransäädön ja kuittaan sen aina, kun alan katsomaan elokuvaa.
        Siis järjestelmä/asetukset/näytönsäästäjä/virranhallinta.
        On muuten ubuntu en tiedä onko sama debiksessä.

Onko neuvoja miten saisi pysyväksi.

• D5L

ja käyttis on Debian 5 Lenny.

• D5L
        ####¤¤¤¤#### kirjoitti:

Laitoin tappiin virransäädön ja kuittaan sen aina, kun alan katsomaan elokuvaa.
        Siis järjestelmä/asetukset/näytönsäästäjä/virranhallinta.
        On muuten ubuntu en tiedä onko sama debiksessä.

Onko neuvoja miten saisi pysyväksi.

Ubuntu 9.10 ja se kiroaa kans samaa vikaa.

• koneenkiduttaja

virta säästyy kun vedät jatkojohdon jossa on "tappokytkin", koneeseen ja napsautat virrat poikki kun ei konetta tarvitse. loppuu se näytön paistattelu.

toisin päin ja bootissa acpi=off niin ei säästele.

• En osaa tuohon näytönsäästöongelmaan nyt sanoa mitään mutta voit tehdä automaattisammtuksen näin

Avaa .bashrc ja etsi kohta

# some more ls aliases
      alias ll='ls -alF'
      alias la='ls -A'
      alias l='ls -CF'

lisää sinne alias
      alias sammu='shutdown -h 00:01'

ja tallenna niin kun annat illan lopuksi päätekomennon

sammu

niin kone sammuu klo 00:01 eli minuutin yli keskiyön. Tuota voi jalostaa edelleen tekemällä siitä skriptin ja pistämällä sen käynnistymään automaattisesti tai sitten pistämällä komento crontabiin. Toisaalta voit tehdä useampia aliaksia tyyliin sammu1 joka sammuttaa koneen klo 01 ja sammu2 joka sammuttaa koneen klo 02.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      136
      2390
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1875
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe