Mikä kissaani vaivaa?

huolestunnnu

Eli tarina on tämä että, kissani meni normaalisti hiekkalaatikolle. Muista päivistä poiketen tarpeensa tehtyään se meni uudestaan yrittämään. Se teki tätä monta kertaa putkeen ja jossain vaiheessa se alkoi yrittää tehdä tarpeensa takin päälle, kenkien päälle ja ties minne muualle.
Vein kissani eläinlääkärille. He epäilivät että kissallani on tukos, mutta sitä se ei ollut. Lääkäri ei voinut ottaa virtsanäytettä, sillä kissani oli saanut pissattua (haluan vielä ilmoittaa että käytän puupohjaista hiekkaa, mistä johtuu etten ollut aivan varma oliko kissa saanut pissattua vai ei. niin siitä ei sitten tule sanomista). Hän totesi kissani kärsivän myös ummetuksesta. No lääkäri epäili kuitenkin virtsainfektiota ja aloin syöttämään kisulleni metacamia infektioon, tramalia kipuihin, parfiiniöljyä, lisäravinteita.
Huomasin päivän päästä, että ummetus ilmeisesti aiheutti kissalleni kipuja, sillä se ei pystynyt käydä makaamaan normaalisti vaan istui koko yön paikoillaan. Mutta syötin sille parafiiniöljyä, jolloin kakka alkoi tulemaan ja kisuni palasi normaaliksi iloiseksi itsekseen.
Lääkekuuri on nyt ohi, kissani kakkaa ja pissaa päivittäin normaalisti, mutta vieläkin kissani tekee kerran päivässä sen puoli tuntia jatkuvaa ravaamista hiekkalaatikolla. Mitään muuta hätää sillä ei tunnu olevan.
Minulla on kamalan huono rahatilanne. Jouduin lainaamaan 100e viime eläinlääkärireissun takia, mikä on paljon rahaa työttömälle, joka saa elämiseen 400e kuussa. Sain asumistuen ja se meni velkoihin ja laskuihin täydellisesti. Haluan kysellä, onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia kokemuksia? Tai villejä arvauksia mikä kissallani on?
Olen etsinyt netistä tietoa, mutta en oikein ole varma mitä nyt pitäisi tehdä. Eläinlääkäri maksaa hirveän paljon ja jos vien sen eläinlääkäriin haluan tietää mahdollisimman paljon tästä tilanteesta, nimittäin edellisellä kerralla lääkäri ei oikein itsekkään tuntunut tietävän sen enempää kuin minä. En halua taas turhaa lääkärireissua. Kiitos jos jaksoitte lukea tämän hässäkän.
Mainittakoon vielä, että kissani on n,4 vuotias leikattu poika. paino 4,8 jos se nyt mihinkään liittyy.

5

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+21

kissan eläinlääkärillä käynti ei ole turha. Kerran kissasi yhä oireilee, vie se ammattitaitoisemmalle eläinlääkärille esim. pieneläinklinikalla jossa on kunnon laitteet tutkimukseen. Ja oikea eläinlääkäri saa kissan virtsarakosta neulalla näytteen vaikka kissa olisi juuri virtsannut, sillä ei rakko täysin kokonaan tyhjene. Jos rahapula vaivaa, niin säästä omista menoistasi tai myy jotain kuten itse olen joutunut tekemään. Kun koirani sairastui, jouduin myymään nahkatakkini!

• hoitoyritys

paljastuu lääkityksen tiedoista; metacam ei ole infektioon vaan kipulääke, tramal on raju kipulääke näitä kahta ei yhdistetä keskenään samaan hoitoon. Siis mitään antibioottia ei ole hoitona edes ollut.

Pissanäytteestä selviää paljon ja sen kyllä saa otettua vaikkei rakossa juuri sillä hetkellä pissaa olisikaan. Nimittäin oikea lääkäri laittaa kissan tiputukseen ja odottaa, että rakkoon tulee pissaa jolloin näyte voidaan ottaa sekä rtg ja ultra suorittaa tuloksekkaasti.

Kissojen sairastamiset vaatii rahaa ja jos sitä ei ole niin se on vaan hankittava jostakin. Hoitamatta kissaa ei lainkaan mukaan saa jättää.

• vilkkilän kissat

Metacam ei tosiaan hoida virtsatieinfektiota, jota pitäisi aina leikatulla kollilla epäillä, jos on pissavaivaa. Asiaa ei voi hoitaa muutoin kuin eläinlääkärillä. Pehmeisiin paikkoihin pissailuyritykset kertovat lähes aina, että virtsateissä on ongelmaa, kiviä ja/tai tulehdusta. Antibiooteilla (tulehdus) ja oikealla ruokavaliolla (kiteet) pitäisi hoitaa.

Puupohjainen "hiekka" on itsessään iso virtsaongelmien aiheuttaja, koska kissat saattavat välttää sinne menemistä ja pantata pissaa, jolloin virtsakideriski kasvaa. Jos kissa on vielä ummessakin, suosittelisin ehdottomasti vaihtamaan mikrohiekkaan. Mieti tarkkaan kissan ruokavalio nyt, mieluiten konsultaatio eläinlääkärin kanssa. Raksut pois tai virtsatieraksua jne.

Jos sinulla on aikaa lueskella, esim. http://www.kissamaailma.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1276927524 löytyy paljon kokemuksia virtsatievaivoista ja niiden hoidosta. Kannattaa kysyä oman paikkakunnan osalta hyviä "kissaeläinlääkäreitä", esim. Felina Helsingissä maksaa itsensä nopeasti takaisin, kun tulee kerralla oikea diagnoosi.

• huolestunnnu

Voi että kun alkoi kiehumaan, kun luin vastauksenne. kiitoksia niistä. Voikohan tästä "hoitovirheestä" saada korvausta?

• Raastupaan!
        huolestunnnu kirjoitti:

Voi että kun alkoi kiehumaan, kun luin vastauksenne. kiitoksia niistä. Voikohan tästä "hoitovirheestä" saada korvausta?

No kyllä pitäisi saada! Kuluttaja-asiamaiehelle vai mikä se nyt oli niin yhteys. On ilmaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe