Toinen 1,9 litran diesel-scenic menossa. Edellinen malli oli hyvin lämmin. Nykyinen ei tahdo pitää moottorin lämpöjä 15 asteen pakkasessa. Heti kun tulee moottoritieltä sivummalle, alkaa lämmöt laskea. Onko mitään konstia estää ilman pääsy moottoritilaan?
Moottori jäähtyy liikaa
6
660
Vastaukset
- ayazbhnh
Laita VIIMASUOJA syylärin eteen... jos on jo, tai ei ala lämmetä, vaihda termostaatti, vika voi olla siinä.
- vaihda,
ensin se termostaatti jos ei ole tieto milloin viimeksi vaihdettu.
vaihda, kirjoitti:
ensin se termostaatti jos ei ole tieto milloin viimeksi vaihdettu.
ja kaikki pahviset viritelmät ilma-aukkojen eteen on syvältä. Termostaaattia en nykyautoihin ole vaihtanut vuosiin eikä huollossa ole kukaan ehdottanut.
Ford ja nyt jo bemarikin näyttää laittavan tehtaalla automaattisesti säätyvän syylärin suojan( automaattinen grilli tai jotain sinne päin) Ihmeen kauan sellaisen keksiminen on kestänyt.
Renaultilla ei siis ole mitään valmista ratkaisua.- Rollercurtain
Hemmo2 kirjoitti:
ja kaikki pahviset viritelmät ilma-aukkojen eteen on syvältä. Termostaaattia en nykyautoihin ole vaihtanut vuosiin eikä huollossa ole kukaan ehdottanut.
Ford ja nyt jo bemarikin näyttää laittavan tehtaalla automaattisesti säätyvän syylärin suojan( automaattinen grilli tai jotain sinne päin) Ihmeen kauan sellaisen keksiminen on kestänyt.
Renaultilla ei siis ole mitään valmista ratkaisua.viimasuoja liki joka autossa eli sellainen rullaverho mikä laskettiin ja nostettiin ohjaamosta käsin ja oli
varsin kätevä ja yksinkertainen keksintö ja termostaatti vaihdettiin kesäksi ja talveksi nykyisin ajetaan
samalla termarilla ympäri vuoden tai niin pitkään kun toimii ja sitten ihmetellään kun on kylmää kyytiä. Rollercurtain kirjoitti:
viimasuoja liki joka autossa eli sellainen rullaverho mikä laskettiin ja nostettiin ohjaamosta käsin ja oli
varsin kätevä ja yksinkertainen keksintö ja termostaatti vaihdettiin kesäksi ja talveksi nykyisin ajetaan
samalla termarilla ympäri vuoden tai niin pitkään kun toimii ja sitten ihmetellään kun on kylmää kyytiä.liimaamaan 1,5 m pätkän kontaktimuovia suuremman ilmanottoaukon suojaksi. Ei se kovin siisti ratkaisu ole, mutta muutakaan en keksinyt. Nyt moottori saavuttaa jo normaalin käyntilämpötilan, mutta edelleen aika hitaasti.
Asentamisessa eniten ongelmia tuotti aikaisempaa huomattavasti ohuempi paperi, joka irtosi vain pieninä suikaleina muovista. Tuote oli kotimainen.- elite 408
Rollercurtain kirjoitti:
viimasuoja liki joka autossa eli sellainen rullaverho mikä laskettiin ja nostettiin ohjaamosta käsin ja oli
varsin kätevä ja yksinkertainen keksintö ja termostaatti vaihdettiin kesäksi ja talveksi nykyisin ajetaan
samalla termarilla ympäri vuoden tai niin pitkään kun toimii ja sitten ihmetellään kun on kylmää kyytiä.HIstorian havinaa. Moskvits Scandinavia -60, jossa oli jäähdyttimen edessä metallinen sälekaihdin, mitä säädettiin kojelaudan alla olevasta T-kahvasta.
Olisi näköjään nykyäänkin tarvetta ainakin kaikissa volkkareissa ja muutamassa rellussakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392487
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381363- 841323
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40949Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.123842- 31761
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait0750Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596