Vitun suomalainen kulttuuri

Frustrated Fifi

Suomalaisia riivaa joku. Olen ainutta kaveria yrittänyt pyytää n. viikon ajan ulos, mutta aina saan vastaukseksi epämääräistä mutinaa ja kiertelyä. Onko se niin vitun vaikeaa sanoa kyllä tai ei. Samoin erään toisen tyypin kanssa sovittiin mennä ulos, ja tämä makaa sängyssä kun mä olen jo tapaamispaikalla. "Hups, mä nukuin 3 tuntia pommiin". Voi vittu.
Sit kun tutustuu uuteen ihmiseen, niin on todella sad jos toinen vaan lopettaa yhteydenpidon tuosta vaan, eikä sitten vastaa puheluihin tai muihin. Mikä riivaa kun ei uskalleta sanoa jos seura ei kiinnosta?
Suomalainen kulttuuri on perseestä! Kakarat aivopestään olemaan epäkohteliaita. Itse olen sentään aloittanut tekemään parannusta, ja sanon mahd. suoraan ettei jää epäselväksi.

42

3496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onset-analyysi

      No se on tätä, kun ihmiset ovat vaan yksinkertaisesti niin sanotusti tyhmiä nykyisin; ei niissä ole mitään sellaista pohjaa tai syvempää juuri sen julkipleksin takana, mikä pahemmin ajattelisi. Jos ajatellaan, niin ei ainakaan mitään muuta kuin itseä ja omia nyhräämisiä. Omat huvittamiset ja niiden puuttumiset ovat tärkeimpiä ja ainoita, mitä nyt yleensä on, ja niitä ilmaistaan toisille mutisten tai vaieten, vältellen jne. kehittyneen ja rikkaan inhimillisen kanssakäymisen keinoin. Vahvempiakin ilmaisuja joskus kuulee: niitä ovat viimeisimmät, kiteytyneet latteudet, joita toistellaan vähän reippaammin kuin itse muodostettuja puheenparsia. Voi saada jopa selvää kuullessa.

      On paljon lapsia, jotka eivät oikeastaan ole kasvaneet aikuisiksi, mutta eivät ole pysyneet lapsinakaan vaan ovat kasvaneet siinä sitten ihan paikallaan tietyllä tavoin sisäänpäin kieroon. Luonnehdinta osuu oikeastaan aika moniin, kun katsoo, millaista väkeä hiihtää vastaan. Näillä se kanssakäyminen ja kohtaaminen on usein aika vaikeaa ja primitiivistä. Mutta ei siinä, pitkää pinnaa vaan, ja onnea pahimpien tapausten välttämiseen!

      • Pohtijaaaa

        Siis aivan järkyttävän tyhmää porukkaa tulee vastaan. Olen huomannut, että joillakin on jopa vaikeuksia ymmärtää puhetta.

        Esim: jos sanoo.” kävin kysymässä sitä.” Niin Ääliö vastaa ”En ole käynyt kysymässä?”
        Minulle on sattunut tällaisia tilanteita monien ihmisten kanssa eri tilanteissa. Silloin pitää painottaa ” MINÄ kävin kysymässä. ” Vaikka eihän siinä tarvitse minä sanaa olenkaan eikä se edes ole kysymys.
        Turha edes yrittää pitempiä keskusteluita ja ääneen pohdintoja. Ihmiset on niin helvetin tyhmiä, että ne rekisteröivät vain sen hymyileekö ja millainen on äänen paino mutta eivät tajua puheen itse pohdinnasta mitään.
        (Turha miettiä ääneen: Jos maa magma joskus jäähtyy voisiko sen uudelleen sulattaa isolla atomi räjähdyksellä. Tai miettiskellä muita hauskoja juttuja)
        Pohdinnat mitä ihmiset käyvät (jos yleensä mitään pohtivat), Ovat valmiiksi purtua propakandaa no ei ehkä propakandaa. mutta valmiita ajatus rakenteita jotka he ovat saaneet televisiosta tai kotoa.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että tämä maa on tuhon oma ihmiset on niin tyhmiä.
        Jotkut on vajonneet niin alas, että pystyvät enää hokemaan naisen sukupuoli elimen nimeä eri äänen painoilla.
        Oudointa tässä on että suomalainen koulutus järjestelmä pitäisi olla hyvä. Onko muu maailma siis vielä enemmän täynnä lähes häiriintyneeneläimen tasolla olevia ääliöitä.
        TV-sarjat antaa ihan väärän kuvan ihmisten koknitiivisista kyvyistä.


      • Southern cross
        Pohtijaaaa kirjoitti:

        Siis aivan järkyttävän tyhmää porukkaa tulee vastaan. Olen huomannut, että joillakin on jopa vaikeuksia ymmärtää puhetta.

        Esim: jos sanoo.” kävin kysymässä sitä.” Niin Ääliö vastaa ”En ole käynyt kysymässä?”
        Minulle on sattunut tällaisia tilanteita monien ihmisten kanssa eri tilanteissa. Silloin pitää painottaa ” MINÄ kävin kysymässä. ” Vaikka eihän siinä tarvitse minä sanaa olenkaan eikä se edes ole kysymys.
        Turha edes yrittää pitempiä keskusteluita ja ääneen pohdintoja. Ihmiset on niin helvetin tyhmiä, että ne rekisteröivät vain sen hymyileekö ja millainen on äänen paino mutta eivät tajua puheen itse pohdinnasta mitään.
        (Turha miettiä ääneen: Jos maa magma joskus jäähtyy voisiko sen uudelleen sulattaa isolla atomi räjähdyksellä. Tai miettiskellä muita hauskoja juttuja)
        Pohdinnat mitä ihmiset käyvät (jos yleensä mitään pohtivat), Ovat valmiiksi purtua propakandaa no ei ehkä propakandaa. mutta valmiita ajatus rakenteita jotka he ovat saaneet televisiosta tai kotoa.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että tämä maa on tuhon oma ihmiset on niin tyhmiä.
        Jotkut on vajonneet niin alas, että pystyvät enää hokemaan naisen sukupuoli elimen nimeä eri äänen painoilla.
        Oudointa tässä on että suomalainen koulutus järjestelmä pitäisi olla hyvä. Onko muu maailma siis vielä enemmän täynnä lähes häiriintyneeneläimen tasolla olevia ääliöitä.
        TV-sarjat antaa ihan väärän kuvan ihmisten koknitiivisista kyvyistä.

        Suurin osa suomalaisista uskoo demokratiaan, johonkin kaikkivoipaan pilvihemmoon, on isänmaallinen, luulee että meillä on joku "lama" meneillään (olin pyörimässä kaupoissa, aika hyvin suomalaisilla näyttää menevän), ajattelee että jääkiekon MM-kisat on mullistava tapahtuma. Voisiko sanoa että ei ole toivoa.


      • 34567654578
        Southern cross kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista uskoo demokratiaan, johonkin kaikkivoipaan pilvihemmoon, on isänmaallinen, luulee että meillä on joku "lama" meneillään (olin pyörimässä kaupoissa, aika hyvin suomalaisilla näyttää menevän), ajattelee että jääkiekon MM-kisat on mullistava tapahtuma. Voisiko sanoa että ei ole toivoa.

        Eivät asiat ole niin mustavalkoisia kuin väität. Lisäksi nuo viittaamasi käsitteet ovat abstrakteja, monimerkityksisiä ja eri tavoin ymmärrettäviä eri ihmisille kuin heittelet niitä ympäriinsä noin tarkentamatta mitä tarkoitat niillä. Demokratia, jumala, isänmaallisuus, lama, mullistava tapahtuma?

        Uskoo demokratiaan? Siis siihen, että demokratia yleisesti ottaen on hyvä poliittinen järjestelmä, vai siihen, miten demokratiaksi kutsuttu tämän päivän Suomessa ilmenee ja miten demokraattinen Suomi on valtiona?

        Ja vaikka kirkon jäsenyys on suurella osalla suomalaisista edelleen, niin useimmat eivät usko raamatun jumalaan, sekin on kyseilyillä selvitetty.

        Mitä tarkoitat isänmaallisuudella? On eri tapoja olla isänmaallinen kuin on myös erilaisia käsityksiä isänmaallisuudesta, valtio, kansalaisuus, etnisyys jne.


      • Humin
        Pohtijaaaa kirjoitti:

        Siis aivan järkyttävän tyhmää porukkaa tulee vastaan. Olen huomannut, että joillakin on jopa vaikeuksia ymmärtää puhetta.

        Esim: jos sanoo.” kävin kysymässä sitä.” Niin Ääliö vastaa ”En ole käynyt kysymässä?”
        Minulle on sattunut tällaisia tilanteita monien ihmisten kanssa eri tilanteissa. Silloin pitää painottaa ” MINÄ kävin kysymässä. ” Vaikka eihän siinä tarvitse minä sanaa olenkaan eikä se edes ole kysymys.
        Turha edes yrittää pitempiä keskusteluita ja ääneen pohdintoja. Ihmiset on niin helvetin tyhmiä, että ne rekisteröivät vain sen hymyileekö ja millainen on äänen paino mutta eivät tajua puheen itse pohdinnasta mitään.
        (Turha miettiä ääneen: Jos maa magma joskus jäähtyy voisiko sen uudelleen sulattaa isolla atomi räjähdyksellä. Tai miettiskellä muita hauskoja juttuja)
        Pohdinnat mitä ihmiset käyvät (jos yleensä mitään pohtivat), Ovat valmiiksi purtua propakandaa no ei ehkä propakandaa. mutta valmiita ajatus rakenteita jotka he ovat saaneet televisiosta tai kotoa.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että tämä maa on tuhon oma ihmiset on niin tyhmiä.
        Jotkut on vajonneet niin alas, että pystyvät enää hokemaan naisen sukupuoli elimen nimeä eri äänen painoilla.
        Oudointa tässä on että suomalainen koulutus järjestelmä pitäisi olla hyvä. Onko muu maailma siis vielä enemmän täynnä lähes häiriintyneeneläimen tasolla olevia ääliöitä.
        TV-sarjat antaa ihan väärän kuvan ihmisten koknitiivisista kyvyistä.

        Sinällään tekstissäsi on jonkinlaista sisältöä, mutta miksi rivien välissä luonnehdit itseäsi älyköksi vaan et osaa kirjoittaa edes yhdyssanoja oikein?

        Eikä viittaamasi v-alkuinen sana ole naisten sukupuolielinten nimitys, vaan haukkumasana. Muuten samaa mieltä, jos laskisin montako kertaa kuulen sen oksettavan sanan päivän aikana niin en edes uskalla ajatella mitä se kertoo ihmisten sivistystasosta...

        Olenkin miettinyt alkavani käyttämään sanaa "kyrpä" aina kun mahdollista. Minua "kyrpii", ja kun isken vasaralla peukaloon niin kyrvittelen niin että tuntuu. Luultavasti yhteiskunta sortuisi.


      • solitudo
        34567654578 kirjoitti:

        Eivät asiat ole niin mustavalkoisia kuin väität. Lisäksi nuo viittaamasi käsitteet ovat abstrakteja, monimerkityksisiä ja eri tavoin ymmärrettäviä eri ihmisille kuin heittelet niitä ympäriinsä noin tarkentamatta mitä tarkoitat niillä. Demokratia, jumala, isänmaallisuus, lama, mullistava tapahtuma?

        Uskoo demokratiaan? Siis siihen, että demokratia yleisesti ottaen on hyvä poliittinen järjestelmä, vai siihen, miten demokratiaksi kutsuttu tämän päivän Suomessa ilmenee ja miten demokraattinen Suomi on valtiona?

        Ja vaikka kirkon jäsenyys on suurella osalla suomalaisista edelleen, niin useimmat eivät usko raamatun jumalaan, sekin on kyseilyillä selvitetty.

        Mitä tarkoitat isänmaallisuudella? On eri tapoja olla isänmaallinen kuin on myös erilaisia käsityksiä isänmaallisuudesta, valtio, kansalaisuus, etnisyys jne.

        No esim. minä olen kirkon jäsen ja uskon "Raamatun Jumalaan". Mutta ei se Jumala kyllä ole mikään "pilvihemmo". Ehkä ne Pilvihemmon seuraajat on sitten niitä, jotka eivät usko "Raamatun Jumalaan"...

        Lähinnä myös surkuhuvittaa jälleen kerran, jos joku välkkypipo omissa päissään luokittelee kirkkoon kuulumisen tai uskonnollisuuden merkiksi ihmisen "tyhmyydestä". Näkyyhän näitä näinkin ajattelevia tietysti suomalaisissa, ehkä erityisesti täällä internetissä... Mikäs siihen vaivaan auttaisi? Sivistys?


      • ayuhjvbg
        solitudo kirjoitti:

        No esim. minä olen kirkon jäsen ja uskon "Raamatun Jumalaan". Mutta ei se Jumala kyllä ole mikään "pilvihemmo". Ehkä ne Pilvihemmon seuraajat on sitten niitä, jotka eivät usko "Raamatun Jumalaan"...

        Lähinnä myös surkuhuvittaa jälleen kerran, jos joku välkkypipo omissa päissään luokittelee kirkkoon kuulumisen tai uskonnollisuuden merkiksi ihmisen "tyhmyydestä". Näkyyhän näitä näinkin ajattelevia tietysti suomalaisissa, ehkä erityisesti täällä internetissä... Mikäs siihen vaivaan auttaisi? Sivistys?

        No eipä ihmistä, joka uskoo materiaa luoviin näkymättömiin hattivatteihin, voi kovin välkkynä pitää. Ehkä voisitte sivistää itseänne ja napata fysiikan kirjan käteenne.


      • pohtija2
        Pohtijaaaa kirjoitti:

        Siis aivan järkyttävän tyhmää porukkaa tulee vastaan. Olen huomannut, että joillakin on jopa vaikeuksia ymmärtää puhetta.

        Esim: jos sanoo.” kävin kysymässä sitä.” Niin Ääliö vastaa ”En ole käynyt kysymässä?”
        Minulle on sattunut tällaisia tilanteita monien ihmisten kanssa eri tilanteissa. Silloin pitää painottaa ” MINÄ kävin kysymässä. ” Vaikka eihän siinä tarvitse minä sanaa olenkaan eikä se edes ole kysymys.
        Turha edes yrittää pitempiä keskusteluita ja ääneen pohdintoja. Ihmiset on niin helvetin tyhmiä, että ne rekisteröivät vain sen hymyileekö ja millainen on äänen paino mutta eivät tajua puheen itse pohdinnasta mitään.
        (Turha miettiä ääneen: Jos maa magma joskus jäähtyy voisiko sen uudelleen sulattaa isolla atomi räjähdyksellä. Tai miettiskellä muita hauskoja juttuja)
        Pohdinnat mitä ihmiset käyvät (jos yleensä mitään pohtivat), Ovat valmiiksi purtua propakandaa no ei ehkä propakandaa. mutta valmiita ajatus rakenteita jotka he ovat saaneet televisiosta tai kotoa.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että tämä maa on tuhon oma ihmiset on niin tyhmiä.
        Jotkut on vajonneet niin alas, että pystyvät enää hokemaan naisen sukupuoli elimen nimeä eri äänen painoilla.
        Oudointa tässä on että suomalainen koulutus järjestelmä pitäisi olla hyvä. Onko muu maailma siis vielä enemmän täynnä lähes häiriintyneeneläimen tasolla olevia ääliöitä.
        TV-sarjat antaa ihan väärän kuvan ihmisten koknitiivisista kyvyistä.

        Pohtijaaaaa on oikeassa. Lisäisin vielä, että ihmiset eivät osaa kyllä oikeinkirjoitusta ja yhdyssanojakaan enää (wink wink).


      • on se
        Pohtijaaaa kirjoitti:

        Siis aivan järkyttävän tyhmää porukkaa tulee vastaan. Olen huomannut, että joillakin on jopa vaikeuksia ymmärtää puhetta.

        Esim: jos sanoo.” kävin kysymässä sitä.” Niin Ääliö vastaa ”En ole käynyt kysymässä?”
        Minulle on sattunut tällaisia tilanteita monien ihmisten kanssa eri tilanteissa. Silloin pitää painottaa ” MINÄ kävin kysymässä. ” Vaikka eihän siinä tarvitse minä sanaa olenkaan eikä se edes ole kysymys.
        Turha edes yrittää pitempiä keskusteluita ja ääneen pohdintoja. Ihmiset on niin helvetin tyhmiä, että ne rekisteröivät vain sen hymyileekö ja millainen on äänen paino mutta eivät tajua puheen itse pohdinnasta mitään.
        (Turha miettiä ääneen: Jos maa magma joskus jäähtyy voisiko sen uudelleen sulattaa isolla atomi räjähdyksellä. Tai miettiskellä muita hauskoja juttuja)
        Pohdinnat mitä ihmiset käyvät (jos yleensä mitään pohtivat), Ovat valmiiksi purtua propakandaa no ei ehkä propakandaa. mutta valmiita ajatus rakenteita jotka he ovat saaneet televisiosta tai kotoa.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että tämä maa on tuhon oma ihmiset on niin tyhmiä.
        Jotkut on vajonneet niin alas, että pystyvät enää hokemaan naisen sukupuoli elimen nimeä eri äänen painoilla.
        Oudointa tässä on että suomalainen koulutus järjestelmä pitäisi olla hyvä. Onko muu maailma siis vielä enemmän täynnä lähes häiriintyneeneläimen tasolla olevia ääliöitä.
        TV-sarjat antaa ihan väärän kuvan ihmisten koknitiivisista kyvyistä.

        ettei peki hirseet ymmärrä tutkimustuloksia, sitä, mikä on oikeasti totta. Kansa, virkamiehet, poliitikot, ihan kaikki on kaikesta enempi vähempi pihalla.


      • näkymätönhattiwatti
        ayuhjvbg kirjoitti:

        No eipä ihmistä, joka uskoo materiaa luoviin näkymättömiin hattivatteihin, voi kovin välkkynä pitää. Ehkä voisitte sivistää itseänne ja napata fysiikan kirjan käteenne.

        Tyhjästähän maailmankaikkeuskin on syntynyt, joten miksei Jumalakin? Mikä se sitten lieneekään?


      • poijnbvc
        näkymätönhattiwatti kirjoitti:

        Tyhjästähän maailmankaikkeuskin on syntynyt, joten miksei Jumalakin? Mikä se sitten lieneekään?

        Maailmankaikkeuden olemassaolosta on todisteita. Minkäänlaisten jumalten olemassaolosta taas ei.


      • Anonyymi
        Southern cross kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista uskoo demokratiaan, johonkin kaikkivoipaan pilvihemmoon, on isänmaallinen, luulee että meillä on joku "lama" meneillään (olin pyörimässä kaupoissa, aika hyvin suomalaisilla näyttää menevän), ajattelee että jääkiekon MM-kisat on mullistava tapahtuma. Voisiko sanoa että ei ole toivoa.

        Sinä sen sanoit!!!


      • Anonyymi
        ayuhjvbg kirjoitti:

        No eipä ihmistä, joka uskoo materiaa luoviin näkymättömiin hattivatteihin, voi kovin välkkynä pitää. Ehkä voisitte sivistää itseänne ja napata fysiikan kirjan käteenne.

        Jos osaavat lukea, ja ennenkaikkea ymmärtää lukemaansa


    • huohhoijaa

      Onhan se selvä vastaus, jos pidä yhteyttä, ei lähde mukaan menoihisi jne. Minä taas en tajua, miksi jotkut odottavat selitystä, lue: selittelyjä.
      Ap:n kaltaiset tyypit tulevat linjojen läpi, jos niille suoraan töräyttää mitä mieltä on. Haluan säästää itseäni turhilta kuohuilta.

      • peräaukoton muumi

        "Olenkin miettinyt alkavani käyttämään sanaa "kyrpä" aina kun mahdollista. Minua "kyrpii", ja kun isken vasaralla peukaloon niin kyrvittelen niin että tuntuu. Luultavasti yhteiskunta sortuisi. "

        Ei tuo ole uusi juttu ollenkaan. Yhteen aikaan se oli suositumpi kuin nykyisin.
        Ei se vaan ole tullut niin suosituksi kuin nykyinen välimerkki " vittu"
        Nettikirjoittelussa on yks hailee mitä kirosanoja käyttää tai jättää käyttämättä
        suomenkieltä ne kumminkin on :)
        Kyrpii tai vituttaa yks lysti


      • solitudo

        Ihminen, jonka tunneilmaisu on terveesti kehittynyttä, ei ilmaise itseään mykkäleikeillä.

        Kyllä sen verran pitäisi löytyä suoruutta ja toisen huomiointia JOKAISELTA, että voi toiselle ihmissuhteessa tai kohtaamisessa sanoa avoimesti ja suoraan sen, jos itsestä tuntuu, ettei halua viettää aikaa yhdessä. Eikä tarvitse alkaa leikkiä jotain keskenkasvuisia hippaleikkejä tyyliin: "kyllä sen nyt pitäis tajuta että mua ei kiinnosta kun vaan välttelen ja oon tosi v-mäinen muutenkin", "vähäks se on tyhmä jos vielä alkaa kyselee jotain, luulis tajuuvan".

        Kai jokainen tajuaa, miten vammaista ja keskenkasvuista tuollainen tapa ilmaista itseä ja pitää/katkoa yhteyksiä toisiin ihmisiin oikeasti on? Jos joku tunnisti itsensä, niin tehkää jotain asialle (=kasvakaa henkisesti). Aloittaja on aivan oikeassa huomiossaan.


      • loiuyt
        solitudo kirjoitti:

        Ihminen, jonka tunneilmaisu on terveesti kehittynyttä, ei ilmaise itseään mykkäleikeillä.

        Kyllä sen verran pitäisi löytyä suoruutta ja toisen huomiointia JOKAISELTA, että voi toiselle ihmissuhteessa tai kohtaamisessa sanoa avoimesti ja suoraan sen, jos itsestä tuntuu, ettei halua viettää aikaa yhdessä. Eikä tarvitse alkaa leikkiä jotain keskenkasvuisia hippaleikkejä tyyliin: "kyllä sen nyt pitäis tajuta että mua ei kiinnosta kun vaan välttelen ja oon tosi v-mäinen muutenkin", "vähäks se on tyhmä jos vielä alkaa kyselee jotain, luulis tajuuvan".

        Kai jokainen tajuaa, miten vammaista ja keskenkasvuista tuollainen tapa ilmaista itseä ja pitää/katkoa yhteyksiä toisiin ihmisiin oikeasti on? Jos joku tunnisti itsensä, niin tehkää jotain asialle (=kasvakaa henkisesti). Aloittaja on aivan oikeassa huomiossaan.

        Niin, eikä ihminen, jonka mieli ja aivotoiminta ovat terveesti kehittyneitä, tarvitse selitellä asioita jumalilla.

        "Kai jokainen tajuaa, miten vammaista..."

        Muista sitten myös mennä sanomaan jokaiselle vastaantulevalle kehitysvammaiselle, kuinka vammaisia nämä ovat.


    • ............

      Se, että joku ei sano suoraan kyllä, tai ei, ei välttämättä ole epäkohteliaisuutta, vaan sitä, ettei yksinkertaisesti kehtaa sanoa suoraan, ettei seura kiinnosta. Pelkää, että toinen pahoittaa mielensä.

      • solitudo

        Ennen muuta tuo johtuu kylläkin ihan siitä, että ihmisten on niin vaikea käsitellä niitä omia tunteita, joita herää, kun pitäisi kieltäytyä jonkun toisen seurasta, sanoa ettei kiinnosta/toimi/onnistu. Se, että sillä vaikenemisella suojeltaisiin sitä toista ihmistä, on tekopyhää oman toiminnan selittelyä. Oikeasti kunnioittava ja luottava suoruus tuntuu meistä jokaisesta paremmalta kuin hiljaisuus, jolloin joutuu vain arvailemaan mistä kiikastaa ja etsimään vikoja itsestään. Vaikeneminen ei "suojele" yhtään ketään, ennemmin se vahingoittaa. Ihmiset ovat niin ongelmaisia, etteivät osaa olla suoria vaan konstailevat surkuhupaisesti tunteidensa ilmaisemisen kanssa. Sitä sitten osataan myös selitellä monin tavoin.


      • ............
        solitudo kirjoitti:

        Ennen muuta tuo johtuu kylläkin ihan siitä, että ihmisten on niin vaikea käsitellä niitä omia tunteita, joita herää, kun pitäisi kieltäytyä jonkun toisen seurasta, sanoa ettei kiinnosta/toimi/onnistu. Se, että sillä vaikenemisella suojeltaisiin sitä toista ihmistä, on tekopyhää oman toiminnan selittelyä. Oikeasti kunnioittava ja luottava suoruus tuntuu meistä jokaisesta paremmalta kuin hiljaisuus, jolloin joutuu vain arvailemaan mistä kiikastaa ja etsimään vikoja itsestään. Vaikeneminen ei "suojele" yhtään ketään, ennemmin se vahingoittaa. Ihmiset ovat niin ongelmaisia, etteivät osaa olla suoria vaan konstailevat surkuhupaisesti tunteidensa ilmaisemisen kanssa. Sitä sitten osataan myös selitellä monin tavoin.

        Ja mitähän ne tunteet sitten voisivat olla, mitä herää siinä vaiheessa, kun pitäisi kieltäytyä? Jos ei halua lähteä, niin silloin varmaankin on melko helpottavaa sanoa, ettei halua lähteä. Helpotuksen tunne ehkä saattaa syntyä, mutta kuinka se estäisi sanomasta mitään? Itselläni oli aikoinaan vaikeuksia kieltäytyä, juuri siksi, koska ajattelin kysyjän pahoittavan mielensä ja pettyvänsä, kun en olekaan kiinnostunut. Se johti siihen, että tein asioita vasten tahtoani, taikka rupesin kiertelemään. Eihän se kiertely tietenkään lopulta helpommaksi sitä tilanneta tehnyt kenellekään, mutta vaikeammalta tuntui sanoa suoraan.

        Se miksi noin tein, johtui ehkä juuri siksi, kun porukat tuntuivat suutahtavan aina, kun kieltäydyin jostain ja huomasin, että he vähensivät kontaktiaan minuun. Heillä kun oli tapana tivata ja tivata kieltäytymisestäni huolimatta ja sitten he lähtivät vittuuntuneena pois, kun eivät saaneet käännettyä päätäni. Lopulta se sitten johti siihen, että piti keksiä tekosyitä, tai jotain, ettei tarvitsisi kieltäytyä suoraan, se kun ei olisi silloin omasta tahdostani kiinni. Se ilmeisesti sitten aiheutti sen, että kieltäytymisestä tuli hiton vaikeaa. Tuntui, että se oli epäkohteliasta, kun kaikki näytti niin vittuuntuvan siitä ja minä kun en koskaan ollut hyvä ihmissuhteissani, enkä halunnut, että kaikki olisivat minuun vittuuntuneita.


    • Adieu

      Tää maailma olis aika helppo paikka elää, jos kaikki ihmiset olis suoria ja rehellisiä. Aika monta kertaa on itsellekin käynyt niin, että joku "kaveri" on vain alkanut feidata yhteydenpitoa. Ei ikinä lähe mihinkään, ei soita tai pyydä koskaan mihinkään. Se on kurjaa, mutta minkäs sille mahtaa. Olis kai se yksinkertasempaa, jos toinen vois sanoa suoraan, ettei seurani enää kiinnosta. Onko se jotain kasvojen säästämistä tai halua olla polttamatta siltoja takanaan? En tiedä. Itse olen ajatellut niin, että jos yhteydenpito menee täysin yksipuoliseksi, miksi enää löisin päätäni seinään. Viesti se on sanatonkin viesti. Helpommalla itsekin pääsen, jos annan vastahakoisen kaverini olla ja yritän etsiä muuta seuraa. Ottaa sitten itse yhteyttä, kun sopii, tai ei ota enää ikinä, aivan sama. En halua olla säälittävä takertujakaan.

      • Selmi33

        Asun perslävessä keskellä ei-mitään, jossa naapurit ja kylänmiehet esiintyvät hyväntahtoisen uteliaina, mutta sopivan paikan tullen ovat valmiita lyömään tikarin kahvaa myöten selkään. Vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä elää tässä ympäristössä, mutta asiassa on toki se hyvä piirre, että yksinoloonkin järjstyy hyvät mahdollisuudet. Jos nyt vaikka olisin innostunut näistä kyläläisten "yhteisistä" hörhötyksistä, istuisin kokouksissa ja lukisin saarnaa ja järjestäisin samankaltaisia iänikuisia myyjäisiä arvottomalle rihkamatavaralle, joiden ympärille rakennetut tilaisuudet ovat näilläkin main lopulta se ainoa tapa saada ihmiset yhteen. Hetken yleisen keskustelun jälkeen rakentuvat kuppikunnat nopeasti ja pahantahtoiset juorut ja kannanotot valtaavat tilan. Hieman täällä on aistittavissa sitä painostuksentapaista toimeliaisuutta..."ellet ole puolellamme, olet meitä vastaan"...


      • bythewayvaan
        Selmi33 kirjoitti:

        Asun perslävessä keskellä ei-mitään, jossa naapurit ja kylänmiehet esiintyvät hyväntahtoisen uteliaina, mutta sopivan paikan tullen ovat valmiita lyömään tikarin kahvaa myöten selkään. Vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä elää tässä ympäristössä, mutta asiassa on toki se hyvä piirre, että yksinoloonkin järjstyy hyvät mahdollisuudet. Jos nyt vaikka olisin innostunut näistä kyläläisten "yhteisistä" hörhötyksistä, istuisin kokouksissa ja lukisin saarnaa ja järjestäisin samankaltaisia iänikuisia myyjäisiä arvottomalle rihkamatavaralle, joiden ympärille rakennetut tilaisuudet ovat näilläkin main lopulta se ainoa tapa saada ihmiset yhteen. Hetken yleisen keskustelun jälkeen rakentuvat kuppikunnat nopeasti ja pahantahtoiset juorut ja kannanotot valtaavat tilan. Hieman täällä on aistittavissa sitä painostuksentapaista toimeliaisuutta..."ellet ole puolellamme, olet meitä vastaan"...

        En ole koskaan pitänyt suomalaisista. Naiset ovat kateellisia ja miehet keskenkasvuisia päänaukojia.


      • Anonyymi

        Näitä tapauksia on jokapuolella joten usein kuulee että kaveri vaan luistaa pois kaveruudesta .
        Kai siihenkin syynsä on.
        Vois ehkä hieman ajatella miten itse toimii kaverina, mahdollisia keskustelun aiheita jne
        Yksinäisiä on paljon , silloin ehkä hyvä että menee ihan itse ulos tapaamaan muita ihmisiä .


    • perkel´828

      Mutta minä kyllä veikkaan että se on ihan myös YHTEISKUNNAN vikaa myös. Ihmisillä on ihan vääriä mielikuvia monista asioista ja se rajoittaa omaa elämää ja meistä on tullut lampaita tekemään ihan mitä tahansa mitä eliitti käskee vaikka se hyödyttäisi vain heitä. Me olemme lannistuneet.

      Yhteiskunta luo eri paineita ja ihmiset yritetään luokitella eri muotteihin aina. Ne jotka menevät muotteihin ovat myös täysin vajaamielisiä ärripurri roolinvetäjiä, mahdollisesti vielä aikuisenakin.
      Sitä paitsi itse olen huomannut kyllä samaa AIVAN kaikkialla missä olenkaan ollut. Jotkut ovat käsittämättömiä ilopillereitä ja jotkut taas aivan patologisia kusipäitä.
      Se on omasta asenteesta ja katsomutsestakin kiinni.

      Kakaria aivopestään median välityksellä korkeintaan ja typerällä paapomisella. Eli toisin sanoen tämä on ihan roolijuttuja, joista ei saa muka mennä pois ja kaikki asetetaan lapselle päähän jo pienenä mitä moraali on? siis vittu ei moraali ole laumalle vaan ihmisille. ja oikein opetetaan mitä se ppitää sisällään. eli väkisin pitää hyväksyä kaikki lampaana.


      Yleensä ihmiset ovat ihan avoimia, mutta pienemmissä kaupungeissa tai ehkä kylissä. Mutta esimerkiksi Helsingissä on kaikki mahdolliset epäluottamus tekijät: Valehtelevat selkärangattomat nistit, Maahanmuuttajia, Spurguja, monia asioita mihin turtuu ja niitä on yhteiskunnan paineen myötä tullut vaan enemmän.
      Nuoret näkevät paljon asioita ja epävarmuuksissaan tekevät sitä mitä päähän sattuu koska kokevat olevansa hauskoja yms. Esim itsellekkin jotkut epävarmat punttipellet on tullut vittuilemaan vain siksi että luulevat minun olevani joku hemmetin, noh en edes tiedä :D mutta just tätä, jos olet semmoinen tai tuommoinen sinun oletetaan tekevän myös niin. tiettyjen ryhmien juttuja peitellään ja ihannoidaan ja toisten halveksitaan vaikka olisi miten fiksuja ja ajattelevia.
      Pitää olla ns. korrekti muka. Paskaa tämä on se on totta, mutta kyllä niitä ihmisiä löytää, kun jaksaa yrittää. Eli ihmisiä ei laumasieluja.

      Suomi on hyvä maa, älkää saatana mollatko sitä vaan luokaa jotain mikä tekisi sen paremmaksi.
      Suomen päättäjät ja media ovat täysin eri asia kuin Suomi ja sen kulttuuri.

      • dsaasddsaasd

        "Suomi on hyvä maa, älkää saatana mollatko sitä vaan luokaa jotain mikä tekisi sen paremmaksi.
        Suomen päättäjät ja media ovat täysin eri asia kuin Suomi ja sen kulttuuri."

        Täysin samaa mieltä


      • Anonyymi
        dsaasddsaasd kirjoitti:

        "Suomi on hyvä maa, älkää saatana mollatko sitä vaan luokaa jotain mikä tekisi sen paremmaksi.
        Suomen päättäjät ja media ovat täysin eri asia kuin Suomi ja sen kulttuuri."

        Täysin samaa mieltä

        Vaikuttaa että kun lukee netistä asioita niin ei oikein aina jaksa uskoa siihen ns hyvyyteen .


    • 346457

      Sovittiin kanssa "kaverin" kanssa, että tavattaisiin tänään illalla. Odotin koko päivän innolla ja sitten äsken soitin kyseiselle tyypille. "Ai sovittiin vai? Tänään ei kyllä kerkiä". Se on kumma juttu, että se olen aina minä, jonka kanssa ei ehdi. Varmaan tälläkin hetkellä muiden kavereidensa kanssa viettämässä aikaa. Ei siinä mitään, mutta miksi alun perin pitää sopia, jos ei kuitenkaan kiinnosta?

    • raahka

      Suomalaisilla on vain huono itsetunto, mikä ilmenee mm. siinä, että yritetään mielistellä kaikkia muita maita esim. olemalla heti etunenässä syytämässä rahakasoja muiden talousongelmiin ja yritetään rakentaa jotain Suomi-imagoa ja ollaan niin polleaa poikaa, jos joku amerikkalainen talkshow isäntä näyttää meidän presidentiltä tai jos jossain avaruuslennolla on ollut suomalaista teknologiaa mukana niin, että se pitää valtakunnallisissa uutisissa kuuluttaa.

      Suomalaiset ovat nössöjä. Suomalaiset arkailevat sosiaalisia tilanteita ja pelkäävät rikkoa mitään normeja, vaikka eivät olisi varmoja edes näiden normien olemassaolosta (näkee paljon sellaisia kysymyksiä täällä että "olisiko teistä outoa jos")

      Tämä ei siis päde kaikkiin, mutta liian suureen osaan väestöstä kuitenkin.

    • Mistä päin olet kotoisin? Jos olet turusta päin niin ilmota vaan, voidaan lähteä iltaa istumaan :)

    • kjkjk jkljykljnainen
    • kulttuuriin

      Sulla vaan sattuu olemaan niin paskoja kavereita, ettei normaali ihminen kutsuisi niitä kaveriksi eikä etenkään ystäväksi.. Oletko sattunut vilkaisemaan peiliin?

    • Mielipide.

      Minäkään en ollenkaan diggaa suomalaisesta kulttuurista ja perinteistä. Kaikilla menee heti hermot, jos tulee vähän vastoinkäymistä, pohjanmaalla vaan kiroillaan ja juodaan ilman mitään välittämistä tai tunteita aivan kuin olisivat keskiajalla. Suomalainen entis ajan musiikkikin on aivan rumaa ja ei ollenkaan taiteelista. Paljon enemmän tykkään esim. Japanin ja USA:n kulttuureista ja perinteistä.

    • kaverit sucks

      Itsehän olen laittanut kaveripiirin vaihtoon. Parempi yksin kuin idioottien kavereiden kanssa.

    • Lonely tarkkailija

      Viikon ajan... Minä olen kysellyt kavereitani ulos pari vuotta. Ja juuri kuten sanoit, selkeää kyllä tai ei -vastausta ei vaan tule, ei ikinä. Epämääräistä kiertelyä "njoo täytyy kattoa.." ja tuosta jo heti tietää, että ei tule onnistumaan. Onhan tässä parin vuoden aikana käynytkin joitain kertoja niin uskomaton tuuri, että oikeasti ollaan lähdetty kaveriporukalla johonkin. Enkä nyt todellakaan valita tyyliin "yhyy jo toinen viikonloppu ku ei pääse kaverin kanssa baariin yhyy", vaan tässä puhun nyt todellakin pitkistä ajoin, eli kuukausikaupalla niin ettei kavereita näy (vaikka yhteyttä koitan pitää ja kysellä ulos jne.), eikä kukaan soita, ei laita viestiä, ei kysy mitä kuuluu, ei tule käymään, ei pyydä mihinkään.

      Olet oikeassa suomalaisesta "kulttuurista" jossain määrin. Nyky-Suomi on suoritusyhteiskunta, joissa kaikilla on kiire (joskus jopa tuntuu ihmisillä olevan kiire pelkästään sen tähden, että olisi kiire) johonkin. Jos olet kolmekymppisenä yksineläjä etkä ole tehnyt lapsia, niin PAM! Olet ulkona, heikoin lenkki, hyvästi. Näin se menee, niin saatanan perseestä kuin se onkin.

    • 20-vuotiasnainen

      Olen huomannut itse samoja asioita maassamme, joista Raahka puhuu viestissään. Onneksi oma ystäväpiirini koostuu kuitenkin ihmisistä jotka osaavat ajatella asioita hieman laajemmin ja fiksummin kuten minä. :) Ja kun sanoin fiksu, en ole mikään huippuälykkö. Mielestäni minulla on ikäisekseni järkeviä mielipiteitä, ja en tuomitse helposti muita ihmisiä.

      • OppivaOsaa

        Tässä paljastuu että vaikka joku pitää itseään fiksuna, niin totuus onkin aivan toista


    • Paskasuomimulkut

      ite en Nyky Suomalaista ystäväksi ota itsekseen eläminen ja syrjäytyminen on parasta mitä tiedän.

    • Anonyymi

      Suomi on paska maa 👎👎👎

    • Anonyymi

      Ihmiset on tyhmiä ja itsekkäitä, olen huomannut. Ketään ei kiinnosta kuin oma napa.

      Monelle kaveritkin ovat vain tapa saada itselle viihdykettä ja nostaa statusta. Pitäähän olla hyvä tyyppi jos on paljon kavereita.

      Itse olen nykyään erakko omasta tahdosta. Joskus oli "kavereita" mutta eivät ne mitään aitoja ystäviä olleet, itsekkäitä muiden hyväksikäyttäjiä.

    • Anonyymi

      Suomalaiset on vittumaista, kieroa ja kusettajaporukkaa

    • Anonyymi

      Jätä taaksesi tuollaiset ihmiset.Et tarvitse heitä. Yöt ihmisiä ikään katsomatta valvotta netti.Pelit, some insagram ja F.B.Itse kokenut vastaava aikoinaan. Ei kunnioiteta toisen aikaa. He valvovat yöt ja ylös eivät pääse ajalla.Jos pyytää ilmaiseen kävelyyn tai kahvilaan,mutta sanoo jokainen maksaa kahvinsa itse..En voi tulla särkee selkä tai jalkaa.Voisin luoksesi kyllä tulla mutta illalla.Hei haloo illat kotini haluan olla rauhassa ja kotini osaan yksinkin olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe