Hei!
Mitä mieltä olette Volvon S60:stä D5 185 hv ja geartronicista? Vuosimallista 2007 kattelen eteenpäin. Kestääkö tuo automaattilaatikko hyvin? Miten on koneen laita, onko kestävässä maineessa tuo D5?
Ostaako S60?
10
1084
Vastaukset
- exVolovo
Tuskin kestää, unohda koko traktori ettet kasaa itsellesi ongelmia.
Ps. kokoemusta on- volvo4ever
Kyllä se automaatti kestää hyvin jos on vain oikein käytetty. Tuo D5 on aivan huippukone, se kestää vaikka mitä ja tuo D5 automaatti on todella hyvä yhdistelmä. Itsellä on vanha taksivolvo(2008) D5 AWD Automaatilla ja hyvin se automaatti vielä toimii vaikka mittarissa on jo n.390000km ja koneessakaan ei oo vielä mitään huononemisen merkkejä.
- Ja kunnolla
volvo4ever kirjoitti:
Kyllä se automaatti kestää hyvin jos on vain oikein käytetty. Tuo D5 on aivan huippukone, se kestää vaikka mitä ja tuo D5 automaatti on todella hyvä yhdistelmä. Itsellä on vanha taksivolvo(2008) D5 AWD Automaatilla ja hyvin se automaatti vielä toimii vaikka mittarissa on jo n.390000km ja koneessakaan ei oo vielä mitään huononemisen merkkejä.
Pitämällä kestää nuo provoilijat vaan yrittää sotkea.
- Topicin aloittaja
volvo4ever kirjoitti:
Kyllä se automaatti kestää hyvin jos on vain oikein käytetty. Tuo D5 on aivan huippukone, se kestää vaikka mitä ja tuo D5 automaatti on todella hyvä yhdistelmä. Itsellä on vanha taksivolvo(2008) D5 AWD Automaatilla ja hyvin se automaatti vielä toimii vaikka mittarissa on jo n.390000km ja koneessakaan ei oo vielä mitään huononemisen merkkejä.
Olen kuullut, että tuosta Volvon D5-koneesta menisi moottorin lohko kieroksi, juurikin näissä 200 000-300 00 km kohdilla. Mulle on väitetty, että niitä Volvoja seisoisi moottoripajojen varikoilla pilvin pimein. Pitääköhän ihan paikkansa? Kuulemma kun se moottorilohko menee, niin se kone alkaa syömään pirusti öljyä, tähän haluisin kuulla kommentteja autoja omistaneilta tai omistajilta?
- malk. automies
Topicin aloittaja kirjoitti:
Olen kuullut, että tuosta Volvon D5-koneesta menisi moottorin lohko kieroksi, juurikin näissä 200 000-300 00 km kohdilla. Mulle on väitetty, että niitä Volvoja seisoisi moottoripajojen varikoilla pilvin pimein. Pitääköhän ihan paikkansa? Kuulemma kun se moottorilohko menee, niin se kone alkaa syömään pirusti öljyä, tähän haluisin kuulla kommentteja autoja omistaneilta tai omistajilta?
"lohko menee kieroon"
voiko joku ihan oikeasti uskoa tuollaista? Ihan sama kun väittäsi korin menevän kierteelle tai renkaiden pörivän väärin päin aina välillä.
- volvon miäts.
Automaattilaatikon öljyt kannattaisi ensimmäisen kerran 150t. km kohdalla ja siitä eteen päin aina 150t.km välein.
- -VolvoMan-
""]Automaattilaatikon öljyt kannattaisi ensimmäisen kerran 150t. km kohdalla ja siitä eteen päin aina 150t.km välein.""
Ei vaan 80 000 km välein. Kannattaa lukasta nämä foorumit läpi !
http://www.volvofinns.com/index.php?action=forum
http://www.volvolandia.com/SVF/
- S60/07
ei ole ikuista, mutta hyvä auto se on vaikka jotkut muun merkin omaavat sitä eivät sano, kateellista porukkaa.
- fedwleöä.ä.-.-.-
on ollut kaksi volvo s-60 vuodesta 2004
Nyt on ollut volvo s-60 2,4 momentum automaatti 170 hv
Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen autooni. Kovilla pakkasilla käynnistyy hyvin ja pitkän matkan ajossa kuluttaa n. 6,2 l / 100 km...talvinopeuksilla.
Nyt autolla ajettu 150.000 km ja ainoa korjaustoimenpide mikä on tehty niin jarrulevyt ja palat vaihdettiin. Tai oikeastaan vaihdoin ne itse kysyttyäni korjaamolta kustannusarviota. Meinasin pudota persauksilleni kun kuulin hinnan. työ 400 eur osat päälle. Haloo
Ostin motonetistä jarrulevysarjan eteen ja taakse palat.
Vaihto sujui ongelmitta. Oikeastaan helposti. Levyt ja palat maksoivat 210 eur. Ja olivat ihan laatukamaa.
Vaihdelaatikon öljyt vaihdatin juuri ja vaihteistokin alkoi toimimaan paljon pehmeämmin.
Vaikka huoltoväli on 30.000 vaihdatan silti öljyt 10.000 välein, se ei ole lisäinvestointina juuri mitään. Sama raha menee illassa baariin.
Koneillahan ajaa maailman tappiin.- Volvoo
Moi. D5 moottorista ei kokemusta, mutta autosta muuten: Mulla on S60 2.4 (170 hv) Kinetic ja kilsoja 87tkm. Yksi vika ollut, tuulilasin pesurin pumppu sanoi sopimuksen irti. Uusi maksoi alle 60€. Ei muita vikoja. Hyvä auto kaikinpuolin, hiljainen ja mukava. Talvella lähtee käyntiin kun palmun alta ja lämpöä riittää. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433467
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352958Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412819SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.692300Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai661063- 511026
- 77997
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837