Kun tuolta Finnairin sivuilta katsoo noita koneen istumakarttoja niin selviää, että kone kapenee takaosaan.
Onko tuossa jalkatilassa suurta eroa, että istuuko edessä vai takana?
Finnair Airbus A330
37
5076
Vastaukset
- silja.
Äkkiseltään vaikuttaisi ettei vaikuta jalkatilaan, koska keskellä olevien penkkien määrä vähenee neljästä kolmeen samalla kun runko kapenee.
http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php- Comforttia odottava
Mutta eikö Phuketin kone ole tyypiltään airbus 330-200 ? Mahtaakohan se jollain tapaa erota tuosta seatgurun esittämästä mallista, 330-300?
- saat anteeksi
Comforttia odottava kirjoitti:
Mutta eikö Phuketin kone ole tyypiltään airbus 330-200 ? Mahtaakohan se jollain tapaa erota tuosta seatgurun esittämästä mallista, 330-300?
Finnairilla ei ole yhtään A330-200 konetta.
http://www.aurinkomatkat.fi/info/hyva-tietaa/matkaasi-liittyvaa-tarkeaa-tietoa/lennot/comfort-class - Comforttia odottava
saat anteeksi kirjoitti:
Finnairilla ei ole yhtään A330-200 konetta.
http://www.aurinkomatkat.fi/info/hyva-tietaa/matkaasi-liittyvaa-tarkeaa-tietoa/lennot/comfort-classSeatGurun ja Finskin käsitys ko. konetyypin istuinkartasta eivät vastaa alkuunkaan toisiansa
http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php
https://secure.paxport.net/finnair/services.xo - Thelma_54
Oikea istuinkartta löytyy Finskin sivuilta
https://secure.paxport.net/finnair/services.xo -> Istuinkartat (linkki vasemmassa laidassa) -> Airbus A330
- kapeat lanteet
Kun istuskelin koneen peraosassa ja katselin konetta niin se naytti levenevan. Kun sitten keraan yhtio heittaytyi hoyliksi ja lennatti mun pisneksessa, niin kone ei oikeastaa leventynyt eika kaventunut. Mistahan tammoinen ilmio mahtaa johtua.
- lennellyt
Takaosassa on kyllä hiukan ahtaamman tuntuista. Myös vähän enemmän melua ja vetoisampaa/viileämpää. Mutta ero ei ole huomattava. Sen varmistamiseksi en olisi valmis maksamaan lisähintaa. Huono puoli tuossa koneessa on se, että käsinojat ei taivu. Se hankaloittaa penkistä nousua ja penkkiin istahtamista. Mutta kyllä sekin luontui. Kankeammalle ihmiselle se voi olla työlästä.
- 22
... toppahousupuolen istuimista, etkä vertaile takaosaa etuosan comfort luokkaan? Mahtaako se kuitenken olla hintansa arvoinen?
- luulen
22 kirjoitti:
... toppahousupuolen istuimista, etkä vertaile takaosaa etuosan comfort luokkaan? Mahtaako se kuitenken olla hintansa arvoinen?
Puhuu normiluokasta. Vartailee, että onko suurta eroa istuuko koneen etuosassa vaiko takaosassa.
- lennellyt
22 kirjoitti:
... toppahousupuolen istuimista, etkä vertaile takaosaa etuosan comfort luokkaan? Mahtaako se kuitenken olla hintansa arvoinen?
Eli vastasin alkuperäisen kysymykseen. Taasko se alkaa??
- jokuyyyy
lennellyt kirjoitti:
Eli vastasin alkuperäisen kysymykseen. Taasko se alkaa??
Mutta kaikki ketkä ovat finnairin lomalennolla lähteneet ovat päässeet kuitenkin vierekkäin istumaan koneessa? Meilläkin nelihenkinen perhe, joten päästäänkö kumminkin vierekkäin tai sitten peräkkäin?
- lennellyt
jokuyyyy kirjoitti:
Mutta kaikki ketkä ovat finnairin lomalennolla lähteneet ovat päässeet kuitenkin vierekkäin istumaan koneessa? Meilläkin nelihenkinen perhe, joten päästäänkö kumminkin vierekkäin tai sitten peräkkäin?
pyritään sijoittamaan vierekkäin, tai ainakin lähelle toisiaan. Minulla on tästä ainakin 25 lomamatkon verran kokemuksia. Se on eria asia, jos ei ole samalla varauksella.
- jmijiip
lennellyt kirjoitti:
pyritään sijoittamaan vierekkäin, tai ainakin lähelle toisiaan. Minulla on tästä ainakin 25 lomamatkon verran kokemuksia. Se on eria asia, jos ei ole samalla varauksella.
Tunkekaa nyt jo se comfort-luokkanne perseeseen. Myö mennään komvortissa...Vyölaukku- ja tuulipukuturistien business...Naurattaa aina kentällä kun joku savolainen tai keskisuomalainen alkaa sönkkäämään jostakin konvortista....
- Thelma_54
jmijiip kirjoitti:
Tunkekaa nyt jo se comfort-luokkanne perseeseen. Myö mennään komvortissa...Vyölaukku- ja tuulipukuturistien business...Naurattaa aina kentällä kun joku savolainen tai keskisuomalainen alkaa sönkkäämään jostakin konvortista....
Mie oon pääkaupunkiseudulta ja olen mukavuudenhaluisena ihmisenä myös varannut tuollaiset 170:n asteen kulmaan kääntyvät, osittain koteloidut makuupaikat itselleni. Jos joku kyselee, lupaan kertoa kokemuksistani, joita ei kuitenkaan tarvitse lukea jos ne noin kovasti ahdistavat.
- mie se nii
Thelma_54 kirjoitti:
Mie oon pääkaupunkiseudulta ja olen mukavuudenhaluisena ihmisenä myös varannut tuollaiset 170:n asteen kulmaan kääntyvät, osittain koteloidut makuupaikat itselleni. Jos joku kyselee, lupaan kertoa kokemuksistani, joita ei kuitenkaan tarvitse lukea jos ne noin kovasti ahdistavat.
Pääkaupunkiseutulaiset eivät puhu "mie". Taidat olla tuolta karjalasta, tai sitten Lapista kotosin. Tiedätkö onko finskin bangkokin reittikoneessa tuommoisia osittain koteloituja makuupaikkoja (en tarkota busines luokan istuimia) sikaosastollaki?
- Thelma_54
mie se nii kirjoitti:
Pääkaupunkiseutulaiset eivät puhu "mie". Taidat olla tuolta karjalasta, tai sitten Lapista kotosin. Tiedätkö onko finskin bangkokin reittikoneessa tuommoisia osittain koteloituja makuupaikkoja (en tarkota busines luokan istuimia) sikaosastollaki?
Ei taida ainakaan tällä tuotantokaudella päästä edes osittain koteloituna Bangkokiin, sillä sellaista tarjotaan ainostaan Phuketin, Krabin ja Gran Canarian lennoille talvikaudella 2010–2011
t: -sihteeri - ???????????????????
Thelma_54 kirjoitti:
Ei taida ainakaan tällä tuotantokaudella päästä edes osittain koteloituna Bangkokiin, sillä sellaista tarjotaan ainostaan Phuketin, Krabin ja Gran Canarian lennoille talvikaudella 2010–2011
t: -sihteerimikä
- Lapin äijä
??????????????????? kirjoitti:
mikä
No Finnair tietenkin ja Krabille pääsee koteloidussa penkissä comfort luokassa maksamalla lisää 400 euroa menopaluu
- tttttttttttttttttt
Thelma_54 kirjoitti:
Ei taida ainakaan tällä tuotantokaudella päästä edes osittain koteloituna Bangkokiin, sillä sellaista tarjotaan ainostaan Phuketin, Krabin ja Gran Canarian lennoille talvikaudella 2010–2011
t: -sihteerisamat 330 ja 340 koneet lentää myös Bangkokiin...
- Thelma_54
tttttttttttttttttt kirjoitti:
samat 330 ja 340 koneet lentää myös Bangkokiin...
Ainakin osittain.
Luokan nimi on business, ja layout on erilainen.
http://www.finnair.com/finnaircom/wps/wcm/resources/image/468f6a442d414a9b/Ay_seat_map_A330-300_OH-LTM-LTN-LTO-LTP.jpg
http://www.finnair.fi/filecontent/common/fleet/a340/a340_business_fin.htm
Phuketin koneen istuinkartta näyttää sen sijaan tällaiselta:
http://www.finnair.com/finnaircom/wps/wcm/resources/image/468545f0b07ae091/Ay_seat_map_A330-300_OH-LTS-LTT.jpg - kysymyskysymys
Thelma_54 kirjoitti:
Ainakin osittain.
Luokan nimi on business, ja layout on erilainen.
http://www.finnair.com/finnaircom/wps/wcm/resources/image/468f6a442d414a9b/Ay_seat_map_A330-300_OH-LTM-LTN-LTO-LTP.jpg
http://www.finnair.fi/filecontent/common/fleet/a340/a340_business_fin.htm
Phuketin koneen istuinkartta näyttää sen sijaan tällaiselta:
http://www.finnair.com/finnaircom/wps/wcm/resources/image/468545f0b07ae091/Ay_seat_map_A330-300_OH-LTS-LTT.jpgOnko noissa koneissa joka penkillä oma näyttö ja DVD ym systeemit??
- 2+2
kysymyskysymys kirjoitti:
Onko noissa koneissa joka penkillä oma näyttö ja DVD ym systeemit??
Jokaisen penkin selkänojassa on pieni näyttö. Vaikka ei ostaisi kuulokkeita voi katsoa elokivia ja lapset varsinkin pelata pelejä.
Seuraavaa lomaa mietin, eli mahtaakohan Finnmatkojen käyttämässä boeing 767 olla sama systeemi näyttöjen osalta? Poika haluaa pelata, ja kyllä aika kuluikin viime talven lomalla. - Minä vaan
2+2 kirjoitti:
Jokaisen penkin selkänojassa on pieni näyttö. Vaikka ei ostaisi kuulokkeita voi katsoa elokivia ja lapset varsinkin pelata pelejä.
Seuraavaa lomaa mietin, eli mahtaakohan Finnmatkojen käyttämässä boeing 767 olla sama systeemi näyttöjen osalta? Poika haluaa pelata, ja kyllä aika kuluikin viime talven lomalla.Lähden huomella AY89 lennolla Bangkokiin ja istuinpaikka on 8A. Ei näyttäis olevan muita ku OH-LTR, jossa on tuo paikka. Onko se säästöbusiness vai mikä?
- Varaamassa paikkoja
Minä vaan kirjoitti:
Lähden huomella AY89 lennolla Bangkokiin ja istuinpaikka on 8A. Ei näyttäis olevan muita ku OH-LTR, jossa on tuo paikka. Onko se säästöbusiness vai mikä?
Mitäköhän eroa eturivin paikoilla, kun jälkimmäinen rivi maksaa enemmän etukäteen varattaessa? Onko siellä paremmat tilat?
- A330
2+2 kirjoitti:
Jokaisen penkin selkänojassa on pieni näyttö. Vaikka ei ostaisi kuulokkeita voi katsoa elokivia ja lapset varsinkin pelata pelejä.
Seuraavaa lomaa mietin, eli mahtaakohan Finnmatkojen käyttämässä boeing 767 olla sama systeemi näyttöjen osalta? Poika haluaa pelata, ja kyllä aika kuluikin viime talven lomalla.Jos haluaa katsoa elokuvia tai pelata pelejä, on lunastettava viihdepaketti. Ilmaiseksi saa katsella vain reittikartaa.
- lennellyt
A330 kirjoitti:
Jos haluaa katsoa elokuvia tai pelata pelejä, on lunastettava viihdepaketti. Ilmaiseksi saa katsella vain reittikartaa.
Kyllä viime talven Phuketin lennolla lapset sai ainakin pelattua ja katsottua elokuvia. Tämän päivän tilannetta en tiedä.
- gggggggggggggg
A330 kirjoitti:
Jos haluaa katsoa elokuvia tai pelata pelejä, on lunastettava viihdepaketti. Ilmaiseksi saa katsella vain reittikartaa.
Kyllä näin on. Mutta ei maksa kun lentää reittilennolla. Pakettimatkaajiltahan otetaan lisähintaa kaikesta kuten paikan varaamisesta, ruokailusta, BUSSI kuljetuksesta kohta varmaan myös WC käytöstä.
- joulu-ja hiihtolomal
gggggggggggggg kirjoitti:
Kyllä näin on. Mutta ei maksa kun lentää reittilennolla. Pakettimatkaajiltahan otetaan lisähintaa kaikesta kuten paikan varaamisesta, ruokailusta, BUSSI kuljetuksesta kohta varmaan myös WC käytöstä.
"lisähinta" on niin suhteellista - mikä kenestäkin tuntuu kalliilta? Jos samaan aikaan Finnairin suora reittilento maksaa 1200-1400 Bangkokiin ( siitä vielä 50-100 e lisää Phuketiin) ja Finnairin suora lomalento Phuketiin maksaa 925, niin kyllä sillä erotuksella jo muutamat kuulokkeet ( 8 euroa) tai viltit ( 8 euroa) jaksaa maksella. Ruoka on "ilmaista" myös lomalennolla, mehu tai limu maksaa 1 euron... Koen että sekä aikaa että rahaa säästyy joka tapauksessa eikä yhtään harmita maksaa noita pieniä lisämaksuja, kun jo lähtökohtaisesti olen "säästänyt" useamman satasen valitsemalla suoran lomalennon.
- älkää viitsikö
joulu-ja hiihtolomal kirjoitti:
"lisähinta" on niin suhteellista - mikä kenestäkin tuntuu kalliilta? Jos samaan aikaan Finnairin suora reittilento maksaa 1200-1400 Bangkokiin ( siitä vielä 50-100 e lisää Phuketiin) ja Finnairin suora lomalento Phuketiin maksaa 925, niin kyllä sillä erotuksella jo muutamat kuulokkeet ( 8 euroa) tai viltit ( 8 euroa) jaksaa maksella. Ruoka on "ilmaista" myös lomalennolla, mehu tai limu maksaa 1 euron... Koen että sekä aikaa että rahaa säästyy joka tapauksessa eikä yhtään harmita maksaa noita pieniä lisämaksuja, kun jo lähtökohtaisesti olen "säästänyt" useamman satasen valitsemalla suoran lomalennon.
kun juuri eilen ostin Bangkokiin Finnairin lennot ja maksoi 788 euroa...En ikänä ole 1200 -1400 hintoja maksanut...meillä maksoi 2 liput tuon.?
Mistä olet saanut päähäsi että noin kalliita? - kaikkea sitä
A330 kirjoitti:
Jos haluaa katsoa elokuvia tai pelata pelejä, on lunastettava viihdepaketti. Ilmaiseksi saa katsella vain reittikartaa.
ja pelit ja elokuvat kuuluu matkan hintaan...älkää puhuko mitä sattuu...lomalennolla pitää kuulokkeet ostaa itse....
- joulu-ja hiihtoloma!
älkää viitsikö kirjoitti:
kun juuri eilen ostin Bangkokiin Finnairin lennot ja maksoi 788 euroa...En ikänä ole 1200 -1400 hintoja maksanut...meillä maksoi 2 liput tuon.?
Mistä olet saanut päähäsi että noin kalliita?Joulun ja hiihtoloman aikaan Finnairin suorat Bangkokin lennot ovat ihan oikeasti kalliita! Esim. tällä hetkellä ei helmikuulle löydy yhtäkään alle 1000 euron paikkaa. Esim. vko 8, etelä-suomen hiihtolomaviikko... katsopa vaan hintoja! Esim. meno pe 18.1, paluu su 27.2 suorat lennot HEL-BKK maksavat 1800 e hengeltä.
Tottahan halvemmalla saa halvempia ajankohtia, mutta ei voi verrata joulukuun hintoja esim. huhtikuun hintoihin!
Itse maksoin 925 joulun ajan suorasta lomalennosta Phuketiin. Sinä ajankohtana kun ostin tuon lennon, maksoi Finnairin suora Bangkokin lento hieman päivistä riippuen 1300-1400 euroa hengeltä. Tämä on fakta. Mutta ei kannata asiasta enempää riidellä - toki olen iloinen sinun puolestasi, jos olet saanut suoran lennon Bangkokiin 788 eurolla esim. joululoman tai hiihtoloman ajaksi. - hihtoloma jatkaa
joulu-ja hiihtoloma! kirjoitti:
Joulun ja hiihtoloman aikaan Finnairin suorat Bangkokin lennot ovat ihan oikeasti kalliita! Esim. tällä hetkellä ei helmikuulle löydy yhtäkään alle 1000 euron paikkaa. Esim. vko 8, etelä-suomen hiihtolomaviikko... katsopa vaan hintoja! Esim. meno pe 18.1, paluu su 27.2 suorat lennot HEL-BKK maksavat 1800 e hengeltä.
Tottahan halvemmalla saa halvempia ajankohtia, mutta ei voi verrata joulukuun hintoja esim. huhtikuun hintoihin!
Itse maksoin 925 joulun ajan suorasta lomalennosta Phuketiin. Sinä ajankohtana kun ostin tuon lennon, maksoi Finnairin suora Bangkokin lento hieman päivistä riippuen 1300-1400 euroa hengeltä. Tämä on fakta. Mutta ei kannata asiasta enempää riidellä - toki olen iloinen sinun puolestasi, jos olet saanut suoran lennon Bangkokiin 788 eurolla esim. joululoman tai hiihtoloman ajaksi.korjaan painovirheen: menolento 18.2 ja paluu 25.2 oli tuo hintaesimerkkini -pomittu juuri äsken Finnairin varaussivuilta.
- kun sen osaa
joulu-ja hiihtolomal kirjoitti:
"lisähinta" on niin suhteellista - mikä kenestäkin tuntuu kalliilta? Jos samaan aikaan Finnairin suora reittilento maksaa 1200-1400 Bangkokiin ( siitä vielä 50-100 e lisää Phuketiin) ja Finnairin suora lomalento Phuketiin maksaa 925, niin kyllä sillä erotuksella jo muutamat kuulokkeet ( 8 euroa) tai viltit ( 8 euroa) jaksaa maksella. Ruoka on "ilmaista" myös lomalennolla, mehu tai limu maksaa 1 euron... Koen että sekä aikaa että rahaa säästyy joka tapauksessa eikä yhtään harmita maksaa noita pieniä lisämaksuja, kun jo lähtökohtaisesti olen "säästänyt" useamman satasen valitsemalla suoran lomalennon.
Nyt joulukuussa lensin Finnairin reiitilennolla Bangkokiin meno-paluu lipun hinta oli 740 € ja siitä meno-paluu phukettiin 55 € eli yhteensä 795 €. Ja yhtään lomapäivääkään ei mennyt suomessa hukkaan kun lähdin Perjantai iltana ja palasin Sunnuntai aamuna matkustusaika oli 3.12-2.01.11. Lentoliput ostin kesäkuussa.Missä ne sun "säästöt"
- uuuuuuuum
joulu-ja hiihtoloma! kirjoitti:
Joulun ja hiihtoloman aikaan Finnairin suorat Bangkokin lennot ovat ihan oikeasti kalliita! Esim. tällä hetkellä ei helmikuulle löydy yhtäkään alle 1000 euron paikkaa. Esim. vko 8, etelä-suomen hiihtolomaviikko... katsopa vaan hintoja! Esim. meno pe 18.1, paluu su 27.2 suorat lennot HEL-BKK maksavat 1800 e hengeltä.
Tottahan halvemmalla saa halvempia ajankohtia, mutta ei voi verrata joulukuun hintoja esim. huhtikuun hintoihin!
Itse maksoin 925 joulun ajan suorasta lomalennosta Phuketiin. Sinä ajankohtana kun ostin tuon lennon, maksoi Finnairin suora Bangkokin lento hieman päivistä riippuen 1300-1400 euroa hengeltä. Tämä on fakta. Mutta ei kannata asiasta enempää riidellä - toki olen iloinen sinun puolestasi, jos olet saanut suoran lennon Bangkokiin 788 eurolla esim. joululoman tai hiihtoloman ajaksi.nousevat mitä lähempänä matkustuspäivä on Saat varmasti nyt ensi joulukuulle alle 1000 € lennot Bangkokiin.
- koulun lomat
kun sen osaa kirjoitti:
Nyt joulukuussa lensin Finnairin reiitilennolla Bangkokiin meno-paluu lipun hinta oli 740 € ja siitä meno-paluu phukettiin 55 € eli yhteensä 795 €. Ja yhtään lomapäivääkään ei mennyt suomessa hukkaan kun lähdin Perjantai iltana ja palasin Sunnuntai aamuna matkustusaika oli 3.12-2.01.11. Lentoliput ostin kesäkuussa.Missä ne sun "säästöt"
Säästöä ei valitettavasti synny, kun loma on pidettävä koulujen loma-aikana eli noin 20.12 - 10.1 välisenä aikana ja / tai viikko 8. Mutta en muutenkaan varaile lentolippuja kuukausia etukäteen vaan noin maksimissaan 2-3 kk ennen lähtöä, usein ex tempore lähdöllä 3-4 vkoa ennen matkaa. Toisaalta onneksi ei ihan joka euroa tarvitse venyttää ja mielestäni 925 suorasta lennosta Phuketiin (joulu uusi vuosi, 2 vkoa) on itselle huomattavasti sopivampi hinta kuin 795, koska en pysty lähhtemään 2-3 viikkoa ennen joulua. Mutta tosi hienoa sinulle, kun pystyt pitämään kuukauden lomaa ja valistemaan halvimmat mahdolliset lentopäivät - ihan kateeksi käy.
- ...kaiken huomioi
uuuuuuuum kirjoitti:
nousevat mitä lähempänä matkustuspäivä on Saat varmasti nyt ensi joulukuulle alle 1000 € lennot Bangkokiin.
Miksi varaisin nyt, 11 kk ennen lähtöä 1000 euron lennot Bangkokiin ja sitoisin itseni joihinkin lentovuoroihin joita ei pysty jälkeenpäin muuttamaan tai perumaan? Sen sijaan voin ostaa suorat lennot Phuketiin lomalentoina (samalla tai halvemmalla hinnalla) ja niissä on muutosoikeus vielä 1 kk ennen lähtöä ja mahdollisesta peruutuksestakin peritään vain ns. toimistokulut noin 60 euroa... Tästä "turvallisuudesta" en halua tinkiä - voivathan matkasuunnitelmani muuttua moneen kertaan ennen ensi joulukuuta! Eri asia jos on matkalla jonnekin minne ei ns. lomalentoa pysty ostamaan, mutta Phuketin matkojen suhteen ei tarvitse kahta kertaa miettiä mistä lippunsa ostaa.
- hieno kone
vaan sama jalkatila on karvalakki puolella kaikilla....taisi olla 5-6 viimeistä penkkiä keskellä 3 rinnakkain....ihan mukavaa jos on 3 hengen porukka kuten meillä....ei kukaan torvelo tule siihen viereen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539