On kaunis kukka, kai sitä isännän harha-askeleeksikin sanotaan.
Meillä siinä oli paljon rönsyjä silloin aviossa ollessa mutta isäntä oli kyllä uskollinen, ei se olis missään vaiheessa kerinnyt vieraissa käymään.
Myös anopinkielessä on hyvin kaunis vaatimaton kukka, vaikkei usein kukikaan.
Kroton eli ihmepensaskin kukki minulla muutaman kerran.
Nyt on kukkivia viherkasveja vähän minulla
No jos menis asiaan, eli rönsyihin.
Tämä ketju olkoon kaikenlaisten rönsyjen emo.
Eli mitä vaan mieleen tulee niin tänne voipi kirjoittaa, enkä tule hallinoimaan tätä.
Vastailen jos tuntuu että on jotain sanottavaa ja jostakin muusta tuntuu sanottavammalta kertokoon hän.
Sanoinkohan kaiken selväsanaisesti eli en.
No olkoon nyt hyvä ensi yö palstalaisille, sekä myös huominen päivä.
Rönsylilja!
20
393
Vastaukset
- "tipunen"
rönsyliljaa kuullut nimitettävän myös emännän harha-askeleeksi. Lienee vähän siitä kiinni, kuka milloinkin on nimittelijänä. Itsellä on niitä montakin, ovat helppoja kasvattaa ja kuulemma puhdistavat ilmaakin.
Hyvää yötä palstalle!Huomenta! Kyllä se on niinkin että kuka mitä sanoo, eli kenestä päin katsotaan. Asioita voi mukailla.
- Teemuna
Olin nukkumaan menossa ja tulin sulkemaan koneen, mutta kas, rönsylilja luikerteli näytöstä syliin.
Ettäkö mitä vain tulee mieleen. Hö, siis mitä muuta vois tulla mieleen !!??
Painun pehkuihin kuvitelmini. Hyvää yötä.- Teemuna
tulisilla kirjoitti:
No joo kyllä voin arvata mitä sulla mielessä liikkuu, näitköhän ja mitä unia :))
Vakkariuni on Marilyn Marilyn, milloin riisut jumpperin!
luulen ymmärtäneeni viestisi :)
Mutta tällä mielikuvituksella, etenkin tähän aikaan aamua palaan tuohon rönsyliljaan.
Itellä on muutamia, yllättäen alkoivat hyvin kasvaa, kun isommasta jaoin, pari amppelia vois niille hankkia.
Sehän kait puhdistaa huoneilmaakin..
Sellanen hassu juttu jääny jostain kaukaa, että sitä sanottais myös laskuvarjohyppääjäksi, mutta sehän pitäis olla monikossa.. vois olla jonkun muksun keksimä nimitys, en tiedä.
Eipä juuri vähäiset viherkasvini kuki..sant paulioita lukuunottamatta.
Ihme ja kumma eilen huomasin (joulu)kaktuksessa kukan..se oli sitte sellanen pikkujouluylläri :))
Kivaa viikonloppua sulle myös!oikein rehottava rönsylilja on mulle mieluinen.
Olen tässä mietiskellyt että pitäis taas alkaa kerämään viherkasveja.
ja mie perässä :))
Rönsylilja roikkuu amppelissá ihan tuossa nenän edessä ja siinä on aika paljon rönsyjä.
Kukka se vaan on ja tuon kukan tehtäviin kuuluu rönsyjen kasvattaminen.
Kaktus kukkii komeasti, on kukkinut jo monta viikkoa.
Lähden tästä äitiä moikkaamaan, haudoille vien kynttilät, kun on itsenäisyyspäiväkin tulossa.
Mukavaa pitkää viikonloppua sinulle ja kaikille!No enhän mie enempää viittinyt siellä häiritä, sanoma tuli erittäin selväks.
Kauppaan olis lähdettävä ja huomenna sinne Lahteen.
Itsenäisyyspäivä pistää miettimaan että mitä itsenäisyyttä nykyään juhlitaan?
Ei suomi ole enää itsenäinen, ja olen myös huomannut että ihmisenkin itsenäisyys on usein herrojen taskussa.
Mutta voidaanhan sitä kuvitella että ollaan itsenäisiä.tulisilla kirjoitti:
No enhän mie enempää viittinyt siellä häiritä, sanoma tuli erittäin selväks.
Kauppaan olis lähdettävä ja huomenna sinne Lahteen.
Itsenäisyyspäivä pistää miettimaan että mitä itsenäisyyttä nykyään juhlitaan?
Ei suomi ole enää itsenäinen, ja olen myös huomannut että ihmisenkin itsenäisyys on usein herrojen taskussa.
Mutta voidaanhan sitä kuvitella että ollaan itsenäisiä.tärkein tapahtuma lienee Linnan juhlat, eipä juuri muuta juhlittavaa enää ole.
Veteraanit ovat vähissä, panssarivaunun alle ei enää kukaan jaksa heittäytyä mieltään osoittaakseen.
Eikä taida ketään kiinnostaakaan ja paraati menee pilalle.
Kunniamerkkejä annetaan toisenlaisille ihmisille, Mannerheimristin saaneiden ritareiden aika alkaa olla ohi.
Mie olen nyt muutaman kerran saanut palautetta, joten olkoon. Vanhukset eivät ymmärrä minua :))Anceli kirjoitti:
tärkein tapahtuma lienee Linnan juhlat, eipä juuri muuta juhlittavaa enää ole.
Veteraanit ovat vähissä, panssarivaunun alle ei enää kukaan jaksa heittäytyä mieltään osoittaakseen.
Eikä taida ketään kiinnostaakaan ja paraati menee pilalle.
Kunniamerkkejä annetaan toisenlaisille ihmisille, Mannerheimristin saaneiden ritareiden aika alkaa olla ohi.
Mie olen nyt muutaman kerran saanut palautetta, joten olkoon. Vanhukset eivät ymmärrä minua :))Jotkut haluaa pitää kiinni vanhoista ajatuksista.
Ja se itsenäisyys johon meidät saatiin sotien kautta olikin oikea, mutta väärät ratkaisut ovat vieneet meiltä sen.
Ja nyt sitten maksellaan kaikenmaailman valtioiden velkoja vaikka itselläkin on velkaa, kukahan maksais suomen velan pois?
Olen päättänyt joskus etten näihin juttuihin puutu täällä mutta nyt taisi tulla sanittua jotain.tulisilla kirjoitti:
Jotkut haluaa pitää kiinni vanhoista ajatuksista.
Ja se itsenäisyys johon meidät saatiin sotien kautta olikin oikea, mutta väärät ratkaisut ovat vieneet meiltä sen.
Ja nyt sitten maksellaan kaikenmaailman valtioiden velkoja vaikka itselläkin on velkaa, kukahan maksais suomen velan pois?
Olen päättänyt joskus etten näihin juttuihin puutu täällä mutta nyt taisi tulla sanittua jotain.etteivät isämme enää ole tätä katsomassa, sodassa terveytensä menettäneet Suomen vapauden puolesta taisteltuaan. Jos ei muun niin ainakin mielenterveyden, kukaan sodan läpikäynyt ei selvinnyt ilman kolhuja.
Suomi menee konkurssiin eikä kukaan auta, niin siinä käy.
Taisi tulla sanottua, mutta tässä aloituksessa olikin sana vapaa, onneksi.
- Purku...............
suoraan. Kukka tänne, minä hoidan;)
Rakastan kukkia, luontoa,
Ah! rakastan!
Vittuilevat, ilkeämieliset, puukottajat,
ilman omaaa elämää elävät kusipäät jätän heilumaan moransa kanssa.
Huh !??
anteeksi..................Rakkaus on ihanaa, se suorastaan saa sielun laulamaan.
Mora on muuten ihan hyvä puukko, mutta väärissä käsissä vaarallinen.
heh, saat anteeksi :)- purku.............
tulisilla kirjoitti:
Rakkaus on ihanaa, se suorastaan saa sielun laulamaan.
Mora on muuten ihan hyvä puukko, mutta väärissä käsissä vaarallinen.
heh, saat anteeksi :)kiitos ;/
Rönsylilja on tosiaanki nätti kasvi, tällä hetkellä ei miulla sitä oo, joskus on ollukki..
Anopinkieliä miulla on kaks, niitä vihreenkeltaisia, aika tuuheena.
Töihin meno tänään,ja koko viikonloppu. Ruokaa täytynee lähtee laittamaan, samalla toivottelen oikein hyvää viikonloppua kaikille, ja niille joilla on viikonloppu vapaa, nauttikkaa vapaista ja levähtäkää:)))))Huomenta myös sinulle.
Anopinkielen kukka haisee aika pahalle mutta Anopihammas ei mulla koskaan kukkinut.
Hyvää työ viikonloppua sinulle ja koita jaksaa.
- .lök
kukkien sanotaan palkitsevan huonon hoidon kukkimalla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906263- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142258- 351961
- 361920
- 461833
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201697