Melkein ostin EXEON

v.i.p:)

Uutta ylemmän keskikokoluokan kärryä pitäs vuodenvaihteen jälkeen hankkia ja ajattelin jotta exeossa saisi tehot edullisemmin. OLETAN SIIS hinnan puolesta että tossa luokassa auton pitäisi olla?. Hitsi kun huomasin 4 kriittistä seikkaa jolla se todellakin jää kauppaan.
1. takaluukun aukon koko on vitsi sedanissa joka liittyy siihen että;
2. auto on suunniteltu noin 10 vuotta sitten joka johtaa siihen että;
3. sisätilat on niin pienet että kuskin takana ei istu kukaan jolla on jalat joka johtuu siitä että;
4. auto ei itseasiassa ole "anjovis"luokkaa enää, oli 10 vuotta sitten. Eikä halpakaan koska se ei ole nykyisten referenssien kokoinen vaan sitä pitäisi verrata corolla luokkaan.
Muuten varmaan ihan kiva ja tekniikka ok mutta noita faktoja on aika paha lähteä onnellisten omistajienkaan kiistämään.

37

1765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen siitä onnelline

      koska nuo olettamasi asiat olisivat ärsyttäneet sinua sitten koko ajan. Tosiasioiden kanssahan noilla käsityksilläsi ei paljon ole tekemistä, ovat enemmän henkimaailman juttuja. Silti ne eivät olisi jättäneet sinua rauhaan, koska määräävä tekijä sulla kuitenkin on nuo henkimaailman asiat, niinkuin autoasioissa useimmilla muillakin. Harvoin autoa valitaan puhtaasti järkiperusteilla.
      Mm kaikki uudet myytävät autot ovat vuosia sitten suunniteltuja, kymmenenkään vuotta ei ole harvinaisuus.

      Onnittelen oman mielenrauhasi kannalta onnistuneesta päätöksestä. Kiva, kun jaksoit tuoda mieltäsi painaneen asian esille täällä, se varmasti auttaa monia yhtä raskaassa valintatilanteessa.
      Toivottavasti löysit itsellesi sopivan auton, jonka kanssa pärjäät myös henkisellä puolella.

      • taputeltu

        Sun ajatuksen juoksustasi. Jos minä kerron muutaman faktan niin kaveri vetää henkimaailman jutuiksi. Otetaas sulle astrologi helpommin lähestyttävä ja ehkä kummallakin solullasi käsiteltävä ;), pikku läppä älä suutu, aihe.
        Jos minä sanon että kynä on liian lyhyt ja kallis kun se on 10 cm. pitkä, eikä edes täytetty uusimmalla "musteella" ja samanhintaiset viimeisimmällä mustetetegnologialla ovat vielä 4 cm. pidempiä Citymarketissa niin miten ..ttussa siinä on alladinilla mitään mussuttamista?
        Jos taasen sanon että kynä on 10 cm. pitkä mutta se on halvempi kuin 14 cm. pitkä niin sen ymmärtää helpommin :)
        Pyydä äippää avaamaan tämä, pusi.


      • se samainen
        taputeltu kirjoitti:

        Sun ajatuksen juoksustasi. Jos minä kerron muutaman faktan niin kaveri vetää henkimaailman jutuiksi. Otetaas sulle astrologi helpommin lähestyttävä ja ehkä kummallakin solullasi käsiteltävä ;), pikku läppä älä suutu, aihe.
        Jos minä sanon että kynä on liian lyhyt ja kallis kun se on 10 cm. pitkä, eikä edes täytetty uusimmalla "musteella" ja samanhintaiset viimeisimmällä mustetetegnologialla ovat vielä 4 cm. pidempiä Citymarketissa niin miten ..ttussa siinä on alladinilla mitään mussuttamista?
        Jos taasen sanon että kynä on 10 cm. pitkä mutta se on halvempi kuin 14 cm. pitkä niin sen ymmärtää helpommin :)
        Pyydä äippää avaamaan tämä, pusi.

        sinua hyvästä päätöksestäsi, joten miksi vedit herneen... Lisäksi kiitin sinua vielä siitäkin, että jaksoit tuoda päätelmäsi muiden tietoon. se vaatiikin jo ihan harrastuneisuutta asiaan...

        Kuten itsekin arvelit, et saanut kiinni ...
        No ei se mitään, löytyy kahdenlaisia ihmisiä. Niitä joille ei kannata selittää ja niitä joille ei tarvitse selittää..

        Lykkyä silti autokaupoissasi, ihan vilpittömästi ;-D


      • vajakkinen..

        naisten kanssa matkatoimiston jälkeen autoliikkeseen kun ystävättären pitäs löytää auto.Myyjä suositteli exeota.Palikoista kasattu.Huomen **** menee koeajolle.Opelia katselimme myös..jomman kumman mutta kumman?musta väri oli aika upee.Hän taisi tykätä enempi opelista.Miks kattattas ostaa exeo?


      • originalwriter
        se samainen kirjoitti:

        sinua hyvästä päätöksestäsi, joten miksi vedit herneen... Lisäksi kiitin sinua vielä siitäkin, että jaksoit tuoda päätelmäsi muiden tietoon. se vaatiikin jo ihan harrastuneisuutta asiaan...

        Kuten itsekin arvelit, et saanut kiinni ...
        No ei se mitään, löytyy kahdenlaisia ihmisiä. Niitä joille ei kannata selittää ja niitä joille ei tarvitse selittää..

        Lykkyä silti autokaupoissasi, ihan vilpittömästi ;-D

        Itse olet niitä säälittäviä, "surullisia" mussuttajia jotka ovat muiden yläpuolella, sanomatta mitään järkevää/perustelematta mielipiteitään...
        On se ..ttu ihme että minä kerron faktoja ja sinä sarkastisesti ne dissaat vasta-argumentoimatta ja surkuttelet kohtaloani.
        Otan pikkuvihreän välittömästi pois nessusta kun kerrot miten auton faktisesti pienet mitat ovat mielestäni henkimaailman juttuja joilla ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä...


      • se 2. originaali
        originalwriter kirjoitti:

        Itse olet niitä säälittäviä, "surullisia" mussuttajia jotka ovat muiden yläpuolella, sanomatta mitään järkevää/perustelematta mielipiteitään...
        On se ..ttu ihme että minä kerron faktoja ja sinä sarkastisesti ne dissaat vasta-argumentoimatta ja surkuttelet kohtaloani.
        Otan pikkuvihreän välittömästi pois nessusta kun kerrot miten auton faktisesti pienet mitat ovat mielestäni henkimaailman juttuja joilla ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä...

        kun kaverille ei mikään kelpaa. Minä tosiaan onnittelin, ettet hankkinut itsellesi autoa, osta et pidä. Ilmeisesti tämä oli sinulle suuri saavutus. Et kai muuten siitä tänne olisi tullut kirjoittamaan? Surkuttelinko kohtaloasi, en suinkaan. Nyt kyllä näyttää siltä, että olet surkuttelun arvoinen.
        Siitä vaan valitsemaan muita, malleja riittää...

        Sarkasmi tietty tuli tosta sun innostasi jaksaa kirjoittaa onnistuneesta valinnastasi ihan tänne meidän muiden tiedoksi ja iloksi. Sitä ei joka poika sentään viitsi tehdä...
        Minäkin olen ostanut useita autoja ja valinnut monen eri merkin kesken. Mullakin syynä ei valituksi tulleiden osalta on aina ollut joku kyseisten merkkien ominaisuus, josta en ole pitänyt. En vain ole jaksanut käydä kirjoittelemassa ko merkkien palstoille, etten tullut tällä kertaa valinneeksi kyseistä automerkkiä.

        Jos auton mitat ei sulle riitä, niin eihän se mikään vika ole, vaan ominaisuus. Ja sellainen ominaisuus, josta sinä et pidä. Suomessa on lukuisia autoja, joissa on pienemmät tilan kuin exeossa ja lukuisia jossa suuremmat.


      • Geggonen
        vajakkinen.. kirjoitti:

        naisten kanssa matkatoimiston jälkeen autoliikkeseen kun ystävättären pitäs löytää auto.Myyjä suositteli exeota.Palikoista kasattu.Huomen **** menee koeajolle.Opelia katselimme myös..jomman kumman mutta kumman?musta väri oli aika upee.Hän taisi tykätä enempi opelista.Miks kattattas ostaa exeo?

        Tällä kertaa nimimerkkivalintasi on osunut todella hyvin kohdalleen! Helvetin Lasol/ diapam- urvelo


      • ei se tajuu
        se 2. originaali kirjoitti:

        kun kaverille ei mikään kelpaa. Minä tosiaan onnittelin, ettet hankkinut itsellesi autoa, osta et pidä. Ilmeisesti tämä oli sinulle suuri saavutus. Et kai muuten siitä tänne olisi tullut kirjoittamaan? Surkuttelinko kohtaloasi, en suinkaan. Nyt kyllä näyttää siltä, että olet surkuttelun arvoinen.
        Siitä vaan valitsemaan muita, malleja riittää...

        Sarkasmi tietty tuli tosta sun innostasi jaksaa kirjoittaa onnistuneesta valinnastasi ihan tänne meidän muiden tiedoksi ja iloksi. Sitä ei joka poika sentään viitsi tehdä...
        Minäkin olen ostanut useita autoja ja valinnut monen eri merkin kesken. Mullakin syynä ei valituksi tulleiden osalta on aina ollut joku kyseisten merkkien ominaisuus, josta en ole pitänyt. En vain ole jaksanut käydä kirjoittelemassa ko merkkien palstoille, etten tullut tällä kertaa valinneeksi kyseistä automerkkiä.

        Jos auton mitat ei sulle riitä, niin eihän se mikään vika ole, vaan ominaisuus. Ja sellainen ominaisuus, josta sinä et pidä. Suomessa on lukuisia autoja, joissa on pienemmät tilan kuin exeossa ja lukuisia jossa suuremmat.

        Kumpaistakohan tässä surkutellaan :). Itse kritisoin kärryä ja sinä minua joten vielä hiukka takas:
        Minä olen palstalla kritisoimassa autoa ja sinä olet palstalla koska..? etsit pukeutumisvinkkejä tai tsädäm ! sulla on siitin.
        Älä vedä hernettä nessuun vaikka minä surkea en pidäkään autovalinnastasi, varmaan ihan ok..esim Aasialaisille ja tytöille, äijät ei sovi ;).


      • mutta tajuuko?
        ei se tajuu kirjoitti:

        Kumpaistakohan tässä surkutellaan :). Itse kritisoin kärryä ja sinä minua joten vielä hiukka takas:
        Minä olen palstalla kritisoimassa autoa ja sinä olet palstalla koska..? etsit pukeutumisvinkkejä tai tsädäm ! sulla on siitin.
        Älä vedä hernettä nessuun vaikka minä surkea en pidäkään autovalinnastasi, varmaan ihan ok..esim Aasialaisille ja tytöille, äijät ei sovi ;).

        kun ei osunutkaan.
        Toistan edelleen jo ties montako kertaa: sinuahan vain alunperin onnittelin päätöksestäsi, mutta sitten siirryit minun kritisoimiseen syystä tai toisesta.

        Missään vaiheessahan en oikeastaan kritisoinut sinua henkilönä, enkä varsinkaan kiroillut tai haukkunut sinua henkilönä. Sinähän sen sijaan näin teet jokaisessa vastineessasi. Viimeisessäkin.

        Eli kysymys suuntautuukin itsellesi: miksi sinä olet palstalla?

        Älä nyt tästäkin suutu... ;-)


    • exeo on ok!

      >1. takaluukun aukon koko on vitsi sedanissa joka liittyy siihen että;

      Sedan korimalli on vitsi merkistä riippumatta käytettävyydeltään. Ota ST.

      2. auto on suunniteltu noin 10 vuotta sitten joka johtaa siihen että;
      3. sisätilat on niin pienet että kuskin takana ei istu kukaan jolla on jalat joka johtuu siitä että;

      Valmistusviikosta 4/2011 tulee sisätiloiltaan suurennettu malli, 4,4cm lisää pituustilaa taakse. Riittää, jos ette ole ihan koripalloilijoiden mitoissa. Nykyiseenkin kaksi 180cm pituista mahtuu peräkkäin ihan ok.

      4. auto ei itseasiassa ole "anjovis"luokkaa enää, oli 10 vuotta sitten.

      Kyllä se anjovikselle pärjää. Vähän vähemmän tilaa, mutta parempi ajaa. Ja 4/2011 tulee valmistukseen myös diesel automaatti.

      • Seat Exeo st

        Miten tuo taka-matkustajien lisä tila on toteutettu. Piteneekö akseliväli vai onko tavaratilasta pois.Onko tuo tosiasia vai pelkkä huhu.


      • seatin sivuilta

    • Ottia tuota nuanaa

      marraskuun ensirekisteröintitilastoista löytyy 23 kpl uutta onnellista Exeon omistajaa. Ei se ihan kauheesti ostajia kyllä houkuttele....

      • Banglemobile

        Exeo on minusta erinomainen peli ajaa, riittävän tilava useimmille ja laatuvaikutelmaltaan hintaluokassaan erinomainen. Ajoin peräkkäin uuden A4:n ja sitten Exeon Sportin. En voi sanoa, että uudempi olisi ollut parempi ajaa tai hiljaisempi. Jos haluaa designia, rahalla sitä saa. Exeossa saa rahalle hyvän vastikkeen. Ja vertailukohtana iso baijerilainen, joka edustaa sitä ns. premiumia :)


      • ottia tuota nuanaa
        Banglemobile kirjoitti:

        Exeo on minusta erinomainen peli ajaa, riittävän tilava useimmille ja laatuvaikutelmaltaan hintaluokassaan erinomainen. Ajoin peräkkäin uuden A4:n ja sitten Exeon Sportin. En voi sanoa, että uudempi olisi ollut parempi ajaa tai hiljaisempi. Jos haluaa designia, rahalla sitä saa. Exeossa saa rahalle hyvän vastikkeen. Ja vertailukohtana iso baijerilainen, joka edustaa sitä ns. premiumia :)

        jos sitä näin kehutaan, niin kerropa miksei kauppa kuitenkaan käy?


      • Money money money
        ottia tuota nuanaa kirjoitti:

        jos sitä näin kehutaan, niin kerropa miksei kauppa kuitenkaan käy?

        Siksi, koska kaikki hakevat lainaa Postipankista ja ostavat halvan Kia rimpulan.


      • on se kovaa
        ottia tuota nuanaa kirjoitti:

        jos sitä näin kehutaan, niin kerropa miksei kauppa kuitenkaan käy?

        Mitä täällä tapahtuu, onko nää puoltajat kurkanneet ton vm. 2005 A-4:n hintoja *?. Siitähän halutaan samaa rahaa kuin uusista autoista, valovuoden myöhemmin (lue:materiaalitekniikka mm. tiivisteet, suurlujuusmatskut,turvallisuus,koritekniikka) suunnitellut kilpailijansa insignia, mondeo, masi 6 ym. Eihän tuolla kopilla ole mitään saumaa, on pakko hakea vastaavaa corolla luokasta ja sitten meneekin jo hinta pitkäksi. Joku veikeästi mainitsi että jos sedan on pieni niin ota ST. No mutta kun haluan sedanin ja jos ottaisin farkun niin mondeon boxiin meneekin jo koko exeo :)


      • ottia tuata nuanaa
        Money money money kirjoitti:

        Siksi, koska kaikki hakevat lainaa Postipankista ja ostavat halvan Kia rimpulan.

        Exeon ostajien ei tartte hakea rahaa pankista? Perustelevat hankintaansa että saavat Audin Seatin hinnalla. Audi ostaessa, siitin myydessä...


      • sekämondeoetexeo
        on se kovaa kirjoitti:

        Mitä täällä tapahtuu, onko nää puoltajat kurkanneet ton vm. 2005 A-4:n hintoja *?. Siitähän halutaan samaa rahaa kuin uusista autoista, valovuoden myöhemmin (lue:materiaalitekniikka mm. tiivisteet, suurlujuusmatskut,turvallisuus,koritekniikka) suunnitellut kilpailijansa insignia, mondeo, masi 6 ym. Eihän tuolla kopilla ole mitään saumaa, on pakko hakea vastaavaa corolla luokasta ja sitten meneekin jo hinta pitkäksi. Joku veikeästi mainitsi että jos sedan on pieni niin ota ST. No mutta kun haluan sedanin ja jos ottaisin farkun niin mondeon boxiin meneekin jo koko exeo :)

        Exeo, ei mitään jakoa. Älkääkä ostako sitä Exeota, ku haluan ajella harvinaisemmalla mallilla;)


      • autonvaihtajat..
        Money money money kirjoitti:

        Siksi, koska kaikki hakevat lainaa Postipankista ja ostavat halvan Kia rimpulan.

        lainoilla kannata hankkia vaihtaa vanhan pois kuten me nyt opel maasturi ..siitä saa juuuri ja juuri 30 tonnii.


      • Sössömmöö
        autonvaihtajat.. kirjoitti:

        lainoilla kannata hankkia vaihtaa vanhan pois kuten me nyt opel maasturi ..siitä saa juuuri ja juuri 30 tonnii.

        Sinulla on joka palstalla eri auto ja sen olet juuri vaihtanut tai vaihtamassa. Kirjoitustyylisi ja kirjoitusvirheet ovat sinulle hyvin tunnusomaisia. Taidat olla niitä aivosolunsa Lasolilla tuhonneita vuokrayksiö isäntiä.


      • Money, money, money
        ottia tuata nuanaa kirjoitti:

        Exeon ostajien ei tartte hakea rahaa pankista? Perustelevat hankintaansa että saavat Audin Seatin hinnalla. Audi ostaessa, siitin myydessä...

        Eihän siitä ollut idiootti kyse! Lueppas nyt uudestaan edellinen kirjoitukseni.


      • epsanjanwolsu
        Money, money, money kirjoitti:

        Eihän siitä ollut idiootti kyse! Lueppas nyt uudestaan edellinen kirjoitukseni.

        Ottiko noin pannuun kirjoittamani totuus, ostaessa wannabe audi mutta myytäessä pelkkä siitin.


    • Toledisti

      Täytyy huomioida, että Exeossa kuskin penkin säätövara riittää yli kaksimetrisille. Olen 193 cm pitkä.

      Exeota koeajaessani asetin penkin kolmanneksi viimeiseen pykälään, ja silti olo oli väljempi kuin monessa muussa vastaavan kokoluokan autossa millään säädöillä. Takapenkillekin mahduin näillä asetuksilla ihan siedettävästi.

      Muuten, vuosimallin 2010 Exeon takapenkkitilan pituutta on kasvatettu kahdeksalla sentillä. Parannus ei tee Exeosta takatilojen osalta Skoda Superbin veroista, muuta herättänee kiinnostusta taksitolpilla.

      • Toledisti

        Kokeilin siis vuosimallin 2010 autoa, parannettu takapenkki tulee vuoden 2011 malliin.


      • Järkeä kirjoituksiin

        hihihiii. Älä unta nää.


      • Toledisti
        Järkeä kirjoituksiin kirjoitti:

        hihihiii. Älä unta nää.

        Suomessa näkee pienempiäkin autoja taksina, esimerkiksi Toyota Corollan ja Skoda Fabian farmariversioita. Espanjassa 1M-mallisarjan Toledo (vuosimalli noin 2000 - 2004) oli tavallisimpia taksimalleja.

        Ehkä takapenkin väljennyksellä lisätään Exeon houkuttelevuutta ammattikäytössä. Tosin lisäsentit taitavat kutistua reiluun neljään, kuten ylempää tästä ketjusta huomasin.


      • soomipooka
        Toledisti kirjoitti:

        Suomessa näkee pienempiäkin autoja taksina, esimerkiksi Toyota Corollan ja Skoda Fabian farmariversioita. Espanjassa 1M-mallisarjan Toledo (vuosimalli noin 2000 - 2004) oli tavallisimpia taksimalleja.

        Ehkä takapenkin väljennyksellä lisätään Exeon houkuttelevuutta ammattikäytössä. Tosin lisäsentit taitavat kutistua reiluun neljään, kuten ylempää tästä ketjusta huomasin.

        Espanjassa ja muissa välimeren maissa taksikuskin keskimitta on 152cm. Kyllä tuollaisten takaa löytyy tilaa autosta kuin autosta.


    • Osa 2

      "Saisi tehot edullisemmin..." Kuule,Dacia sandero on sinua varten!
      Edullista tehoa,runsaasti tilaa ja huomispäivän suunnittelua.
      Tutustu ihmeessä!
      Minun autotarpeeni Exeo on täyttänyt erinomaisesti.

      • Exeosti

        ja tänään sen sain. Kyllä on mukavaa kyytiä. 1.8Tsi sopii hyvin koneeksi ja ajettavuus mitä mainion (entinen oli -09 Leon 2.0Tdi DSG), vaihteisto (manuaali) pelaa hienosti tosin tuo "vaihdesuositus" ehdottaa isompaa aikas alhasilla kierroksilla mutta eihän sitä tarvi noudattaa. Kulutus tänään ajellessa Jyväskylästä alaspäin oli tietsikan mukaan 6.7 (keskinopeus 93km/h) joka oli mielestäni toooooodella alhainen (tosin ajotietsikka voi heittää aikas paljon) tilat ihan ok (ehkä Leonin tasoa....,) ,kontti iso tosin aukko "maltillinen" ;), sisusta miellyttää itseäni ja "perinteinen" kojelauta toimiva (en pidä näistä nykysuuntauksen kojetauluista, näyttävät halvalta stereosarjalta , esim Honda Civic). Vaikka Exeo onkin "vanha" Audi tarjoaa se mielestäni tässä hintaluokassa rahalle vastinetta (Leon olisi ollut melkein saman hintainen, mutta mieluummin minä Exeolla kurvailen....) Me Like It!!!!! (Ja nyt kateelliset kaikki tietävät haukkumaan valintaani...)


      • autokuumetta
        Exeosti kirjoitti:

        ja tänään sen sain. Kyllä on mukavaa kyytiä. 1.8Tsi sopii hyvin koneeksi ja ajettavuus mitä mainion (entinen oli -09 Leon 2.0Tdi DSG), vaihteisto (manuaali) pelaa hienosti tosin tuo "vaihdesuositus" ehdottaa isompaa aikas alhasilla kierroksilla mutta eihän sitä tarvi noudattaa. Kulutus tänään ajellessa Jyväskylästä alaspäin oli tietsikan mukaan 6.7 (keskinopeus 93km/h) joka oli mielestäni toooooodella alhainen (tosin ajotietsikka voi heittää aikas paljon) tilat ihan ok (ehkä Leonin tasoa....,) ,kontti iso tosin aukko "maltillinen" ;), sisusta miellyttää itseäni ja "perinteinen" kojelauta toimiva (en pidä näistä nykysuuntauksen kojetauluista, näyttävät halvalta stereosarjalta , esim Honda Civic). Vaikka Exeo onkin "vanha" Audi tarjoaa se mielestäni tässä hintaluokassa rahalle vastinetta (Leon olisi ollut melkein saman hintainen, mutta mieluummin minä Exeolla kurvailen....) Me Like It!!!!! (Ja nyt kateelliset kaikki tietävät haukkumaan valintaani...)

        Onko Exeossa sinkitty kori, Audit eivät ruostu kovin helposti ( jos viitsii pestä säännöllisesti ).Onkohan tuo ominaisuus siirtynyt myös Exeoon.Melko hyvä vaihtoehto seuraavaksi autoksi, jos täyttää em. asian.


      • alteaxl
        autokuumetta kirjoitti:

        Onko Exeossa sinkitty kori, Audit eivät ruostu kovin helposti ( jos viitsii pestä säännöllisesti ).Onkohan tuo ominaisuus siirtynyt myös Exeoon.Melko hyvä vaihtoehto seuraavaksi autoksi, jos täyttää em. asian.

        muutkin uudet Seatit on sinkittyjä jo pitkään. Miksipä ei exeokin.


      • ihmettelyä
        Exeosti kirjoitti:

        ja tänään sen sain. Kyllä on mukavaa kyytiä. 1.8Tsi sopii hyvin koneeksi ja ajettavuus mitä mainion (entinen oli -09 Leon 2.0Tdi DSG), vaihteisto (manuaali) pelaa hienosti tosin tuo "vaihdesuositus" ehdottaa isompaa aikas alhasilla kierroksilla mutta eihän sitä tarvi noudattaa. Kulutus tänään ajellessa Jyväskylästä alaspäin oli tietsikan mukaan 6.7 (keskinopeus 93km/h) joka oli mielestäni toooooodella alhainen (tosin ajotietsikka voi heittää aikas paljon) tilat ihan ok (ehkä Leonin tasoa....,) ,kontti iso tosin aukko "maltillinen" ;), sisusta miellyttää itseäni ja "perinteinen" kojelauta toimiva (en pidä näistä nykysuuntauksen kojetauluista, näyttävät halvalta stereosarjalta , esim Honda Civic). Vaikka Exeo onkin "vanha" Audi tarjoaa se mielestäni tässä hintaluokassa rahalle vastinetta (Leon olisi ollut melkein saman hintainen, mutta mieluummin minä Exeolla kurvailen....) Me Like It!!!!! (Ja nyt kateelliset kaikki tietävät haukkumaan valintaani...)

        Mitähän tuollakin oikein tarkoitetaan? Sitäkö, että exeo muistuttaa malliltaan vanhempaa Audia eli peltiä väännetty samannäköiseksi.
        Vag-konsernissa toimitaan siten, että uusimmat vitkuttimet tulevat Audiin ja Volkkariin ja heti perään Seattiin ja Skodaan. Tämä johtuu siitä, että Audi ja Volkkari pyritään pitämään 'ykkösmerkkeinä' ja Seat ja Skoda 'halpismerkkeinä'. Tämä näkyy sitten hinnoittelussakin.
        Toisaalta laatututkimuksissa erityisesti volkkari on jatkuvasti ollut vag-konsernin autoista heikoimmin menestynyt, joten volkkarin asema 'ykkösmerkkinä' ainakin laadun puolesta ei puolusta asemaansa. Tarkoittanee käytännössä sitä, että ainakin volkkaristit testaavat uusimman tekniikan ja tuovat lastentaudit esiin. Muihin merkkeihin samainen tekniikka tulee, kun lastentaudit korjattu. Tämä ei varmaankaan ole vag-konsernin tarkoitus, mutta näin lienee käynyt. Audin osalta tilanne parempi tässä suhteessa.

        Se on selvä, että joitain teknisiä vempaimia löytyy joka autosta, jotka ovat suunniteltu ja otettu käyttöön vuosia sitten. Mitäpä sitä turhaan vaihtamaan toimivaa tekniikkaa liian aikaisin.

        Miten käytännössä näkyy tuo 'vanha' audi? Mikä toimii huonommin tai mitä tekniikkaa puuttuu tai on vanhentunutta tai ylipäänsä muuta oleellista eroa?


      • My next car is exeo
        ihmettelyä kirjoitti:

        Mitähän tuollakin oikein tarkoitetaan? Sitäkö, että exeo muistuttaa malliltaan vanhempaa Audia eli peltiä väännetty samannäköiseksi.
        Vag-konsernissa toimitaan siten, että uusimmat vitkuttimet tulevat Audiin ja Volkkariin ja heti perään Seattiin ja Skodaan. Tämä johtuu siitä, että Audi ja Volkkari pyritään pitämään 'ykkösmerkkeinä' ja Seat ja Skoda 'halpismerkkeinä'. Tämä näkyy sitten hinnoittelussakin.
        Toisaalta laatututkimuksissa erityisesti volkkari on jatkuvasti ollut vag-konsernin autoista heikoimmin menestynyt, joten volkkarin asema 'ykkösmerkkinä' ainakin laadun puolesta ei puolusta asemaansa. Tarkoittanee käytännössä sitä, että ainakin volkkaristit testaavat uusimman tekniikan ja tuovat lastentaudit esiin. Muihin merkkeihin samainen tekniikka tulee, kun lastentaudit korjattu. Tämä ei varmaankaan ole vag-konsernin tarkoitus, mutta näin lienee käynyt. Audin osalta tilanne parempi tässä suhteessa.

        Se on selvä, että joitain teknisiä vempaimia löytyy joka autosta, jotka ovat suunniteltu ja otettu käyttöön vuosia sitten. Mitäpä sitä turhaan vaihtamaan toimivaa tekniikkaa liian aikaisin.

        Miten käytännössä näkyy tuo 'vanha' audi? Mikä toimii huonommin tai mitä tekniikkaa puuttuu tai on vanhentunutta tai ylipäänsä muuta oleellista eroa?

        Siis olen ymmärtänyt että vanhan A4.sen tuotantolinja siirrettiin Espanjaan.Käytännössä tuo näkyy niin että Exeon tekniikka on varmaa ja testattua jo edellisessä a4:ssa.Seat on hieman heittänyt omaa muotoilua sekaan ja tuloksena erittäin hyvä "järkiauto".Tiedä siitä sitten, jotkut pitävät vanhahtavana. Mutta onko alalla tapahtunut juuri mitään merkittävää kehitystä, ihan kelpo nyky-auto kyseessä.


      • RX8
        My next car is exeo kirjoitti:

        Siis olen ymmärtänyt että vanhan A4.sen tuotantolinja siirrettiin Espanjaan.Käytännössä tuo näkyy niin että Exeon tekniikka on varmaa ja testattua jo edellisessä a4:ssa.Seat on hieman heittänyt omaa muotoilua sekaan ja tuloksena erittäin hyvä "järkiauto".Tiedä siitä sitten, jotkut pitävät vanhahtavana. Mutta onko alalla tapahtunut juuri mitään merkittävää kehitystä, ihan kelpo nyky-auto kyseessä.

        Eikös Exeon alustarakenne ja pohjalevy ole edellisen mallin Audi A4:sta.
        Muu tekniikka on samaa kauraa VAG ryhmän autojen kanssa. Eli ei kannata Audi kuskien kauheasti
        mollata Seattia tai skodaa. Samat moottorit ja vaihdelaatikot niin hyvine kuin huonoine puolineen
        löytyy kaiksta VAG tuotteista. Audilla ja Volkkarilla tosin on sellaisia moottoreita ja moottori-vaihdelaatikko yhdistelmiä, mitä ei Seatteihin ja Skodiin saa. Kuitenkin perusmallit esim 2.0TDI, 1.4 ja 1.8TSI, 2.0TFSI jne. ovat aivan samoja moottoreita automerkistä riippumatta (siis Skoda, Seat, VW ja Audi). Tuossahan juuri oli autotehtaiden katteista juttu, missä Audin katteet olivat keskimäärin melkein 4000€, kun Seatilla kate oli alle 1000€. Siis Suomeen tuotuna Audin ostaja maksaa ylimääräista katetta keskimäärin 3000€ verot enemmän, kuin esim. Seatista. Toki Audien keskihinta Seatteihin verrattuna on selvästi korkeampi, mutta siltikin Audille jää reilusti parempi kateprosentti. Paras tehtaan kate oli BMW:llä ja seuraavana MB.


      • facelift B7
        RX8 kirjoitti:

        Eikös Exeon alustarakenne ja pohjalevy ole edellisen mallin Audi A4:sta.
        Muu tekniikka on samaa kauraa VAG ryhmän autojen kanssa. Eli ei kannata Audi kuskien kauheasti
        mollata Seattia tai skodaa. Samat moottorit ja vaihdelaatikot niin hyvine kuin huonoine puolineen
        löytyy kaiksta VAG tuotteista. Audilla ja Volkkarilla tosin on sellaisia moottoreita ja moottori-vaihdelaatikko yhdistelmiä, mitä ei Seatteihin ja Skodiin saa. Kuitenkin perusmallit esim 2.0TDI, 1.4 ja 1.8TSI, 2.0TFSI jne. ovat aivan samoja moottoreita automerkistä riippumatta (siis Skoda, Seat, VW ja Audi). Tuossahan juuri oli autotehtaiden katteista juttu, missä Audin katteet olivat keskimäärin melkein 4000€, kun Seatilla kate oli alle 1000€. Siis Suomeen tuotuna Audin ostaja maksaa ylimääräista katetta keskimäärin 3000€ verot enemmän, kuin esim. Seatista. Toki Audien keskihinta Seatteihin verrattuna on selvästi korkeampi, mutta siltikin Audille jää reilusti parempi kateprosentti. Paras tehtaan kate oli BMW:llä ja seuraavana MB.

        Exeo on facelift A4 B7:stä. Koneet ovat uusia, eli 1.8TSI ja dieselit CR-versioita. Manuaali-2.0TFSI on koneen aivan uusin versio, siis uudempi kuin Golf GTI:n tai Octavia RS:n. Vääntöä 40Nm enemmän. Samasta myllystä tosin A4 B8:aan on laitettu vielä 30Nm lisää. Auto eroaa radikaalisti golfista ja ocusta. Kone on pitkittäin, eli osatkin (vaihteisto kytkin, jne) ovat eri, pitkittäisasennukseen sopivaa, kamaa.


      • Exeoisti
        facelift B7 kirjoitti:

        Exeo on facelift A4 B7:stä. Koneet ovat uusia, eli 1.8TSI ja dieselit CR-versioita. Manuaali-2.0TFSI on koneen aivan uusin versio, siis uudempi kuin Golf GTI:n tai Octavia RS:n. Vääntöä 40Nm enemmän. Samasta myllystä tosin A4 B8:aan on laitettu vielä 30Nm lisää. Auto eroaa radikaalisti golfista ja ocusta. Kone on pitkittäin, eli osatkin (vaihteisto kytkin, jne) ovat eri, pitkittäisasennukseen sopivaa, kamaa.

        "Miten käytännössä näkyy tuo 'vanha' audi? Mikä toimii huonommin tai mitä tekniikkaa puuttuu tai on vanhentunutta tai ylipäänsä muuta oleellista eroa?"

        No siten että kojetaulu on audista suoraan kaikkine kilkkeineen, samoin monet muut sisustan osat ovat "Audia". Pellit samoin konepeltiä, ja takaluukkua lukuunottamatta A4B7, puskurit Seatin muotoilemat samoin uudet sivupeilit ja niiden sijoittelu. Alusta, lukuunottamatta Seatin "viritystä" jne...
        Tämä "vanha Audi" viittaus ei suinkaan ollut moite vaan toteamus. Tekniikka on varmasti testattu moneen kertaan. Itseäni ei todellakaan häiritse tämä "vanha Audi" asia vaan päin vastoin, järki auto järki hintaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe