Tänään valmistetaan uunisiika
helppo juttu
herätetään ensin kyökkipiika
se vanha tuttu
Kala saa painaa kolmisen kiloa
pienemmästä ei ole juuri iloa
Jos on iso sakki
tai iso takki
tarvitaan evästä tuhtia
antamaan päivään puhtia
Vonkaleelle tehdään perunoista peti
mukaan purjoa vaan ei ihan heti
tässä ei ole mitään salaa
purjo näet helpolla palaa
sitruunaa suolaa ja paljon voita
miltäkö maistuu - no arvata koita
Uuniin lämpöä sataseitkytviis
sintti pedilleen siis
puoli tuntia ja valmista on
herkku aivan verraton
4.12
10
280
Vastaukset
- Putkivalo
Toissapäivänä mietin, että harmi kun en ittelleni hankkinut joulukalenteria, mutta onhan mulla näköjään :)))
Sun runot on ihanat!- Mysteriet
Kiitos, Sinä ihana !
En ole oikeastaan jouluihminen ensinkään, mutta näitä joulukalentereita on kyllä ilo väsätä =)
- ciscokis
Sulla tuo kalanpaisto kyllä onnaa. Jos runo voi tuoksua ruualle niin se on herkullinen. Siikakin on kala jalo.
Viehättävän keittiömäinen runo tuo mieleen monenlaisia asioita, kaikki järjestään olemusta hiveleviä, kotoisia ja kauniita, jopa muistamisen arvoisia. Itse en tiennyt lapsena parempaa paikkaa kuin hemisfäärinen odotus, että joku kertoisi kattauksen olevan valmis ja pyytäisi käymään pöytään.
Tämä vei aika pitkälle, lähes siteuunan tuoksuisiin kyyneliin asti.
(tulikohan vähän liioiteltua)- Mysteriet
Kalanpaisto onkin vaativa laji - hanki ensin kala, perkaa se, leikkele pienemmiksi kaloiksi, eiku paloiksi... paista, keitä, syö...
Tahtoo onnistua minulta vain runoissa =)
Sinun liiottelusi mielyttää minun silmääni kovasti - Kiittää hän !!
Vess kielell herahtaa
tuoksut nenääni asti
voitakii nonii
sitähän ei mikää voitakkaa
Hymyä leivänpäälle, kiitos reseptistä.- Mysteriet
Arvaas tuliko mun nälkä kun tuota kirjoitin *nauraa*
Kiitos, Liisa, tuot aina tullessasi hyvää mieltä !!
- tee.
Runosi on niin tarkka, että melkein vannon valan: sillä valmistaisi Mysin joulukalan; kokovaatimus vain on rankka - mistä löytyis kala niin vankka? Kelpaisko tilalle sen ankka?
- Mysteriet
Kyllä kalan pitää kolmekiloinen olla, ei kai pienempiä viitti ku kissalle =)
Kiitos jälleen !!
- mahdotonyhtalo"
Runosi on siis hyvä ja samalla selvästi yrität saada meidät terveellisille tavoille :).
- Mysteriet
...kun laitetaan kilotolkulla voita ;O
Tiedän kyllä erään kaljuråttalajin edustajan jolle vielä kokeilen tuota ruokaa tarjota - juomaksi tulee raikasta lähdevettä =)
Kiitos!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097