Skeittareiden vanhemmat

Autoilija

Hyvät vanhemmat, jos te ostatte lapsellenne skeittilaudan niin pitäkää huoli että se lapsi tietää missä sopii hyppiä ja viekää vaikka kädestä pitäen skeittiparkille ja niin monta kertaa että varmasti itse osaa mennä.

Tänäänkin näitä itsemurha kandidaatteja hyppi bussipysäkiltä ajoradalle. Tiedoksi näille itsemurhaa hautoville teiniangstissa rypeville että siinä voi käydä niin ettei kuolekaan jos auton alle jää. Saa vain neliraajahalvauksen ja sitten masentaa entisestään kun ei tämäkään onnistunut. Hyvät vanhemmat viekää nämä yhteiskunnalle vaaralliset psyykkisesti häiriintyneet lapsenne hoitoon ennenkuin on liian myöhäistä.

Monta kertaa on ollut useita läheltä piti tilanteita, kun autot saavat ajaa 50 km/h ja ykskaks joku kamikaze keksii hypätä puupalan kanssa auton eteen ei siinä mitään, mutta kun Suomen oikeuslaitos on niin vinoutunut että autoilijahan siitä syytteeseen joutuisi, koska autoilijan olisi pitänyt aavistaa että juuri sillä hetkellä se jannu hyppää eteen ja ennakoida tilanne eli olla käyttämättä kyseistä tietä.

Ajaisin itse mielläni skeittilaudan päältä aina kun sellaisen ajoradalla näen (olisi "kullanmuru" ainakin muutaman tunnin poissa ajoradalta kunnes isi ja äiti ostaa uuden), mutta valitettavasti sen halonkappaleen perässä säntäilee putkinäköinen koheltaja ja en halua aiheuttaa enempää tuskaa vanhemmille, joilla on varmasti vaikeaa häiriintyneen lapsensa kanssa.

32

3409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaha

Etpä ookkaa tainnu saada vähään aikaan munaa/pillua

• Jokunen

normaalia että pikkuskidit hyppii autojen alle!

Toivottavasti et ole vanhempi, varmaan auttaisit ilomielin lapsiasi pääsemään hengestään.

• Vanhempi

Olen vanhempi, enkä ole mikään vanha jäykkis ja ymmärrän, että nuoret on nuoria. Mutta silti ottaa pannuun keskellä tietä koheltavat skeittarit. Kunnassamme on hyvin monta skeittareille tehtyä/pyhitettyä paikkaa, mutta ne eivät jaksa ketään kiinnostaa pidemmän päälle. Toisaalta vanhempienkaan on ihan turha jauhaa tämän ikäisille klopeille, koska mikään ei mene jakeluun. Minun mielestä, jos se olisi mahdollista niin poliisin pitäisi puuttua asiaan. Ensin puhuttelemalla, sitten varoituksella ja tämän jälkeen henkilökohtaisella rikesakolla. Tosin tämän ikäisiä ei käsittääkseni voi sakottaa ja vaikka voisi, niin vanhempien maksettavaksihan se jäisi kuitenkin.

• Anssi

Kurin pito kuuluu vanhemmille. Itse ainakin pyrin pitämään muksujen käytöksen sellaisena, ettei siihe tarvitsisi muiden puuttua, eikä ainakaan viranomaisille. Naapureille olen kyllä sanonut että saa komentaa, jos jotain luvatonta näkevät touhuamassa.

Naapurustossa on kyllä (sattumalta?) yksinhuoltajia, joille sossu maksaa vuokran, koulu kasvattaa lapset ja poliisi hoitaa kurinpidon.

• ???

Ei kyllä pysty muuta kuin nauramaan teille :D

• äiti

Totta että näkee tien laidassa joskus näitä skeittareita...sydäntä kylmää kun näkee lähellä ajorataa näitä skeittareita.Ne muuten ei aina ole lapsia,suurimmaksi osaksi kyllä.

Skeittiramppeja ei ole ainakaan meilläpäin kuin yksi-sen ovat isommat valloittaneet-eivätkä laske pienempiä sinne.

Toreilta ja muualta kyläpoliisit ajaa skeittarit pois...

Skeittailu on muuten aikamoinen taitolaji ja käy todella urheilusta,vaarallinenkin jos niikseen...

Henk.koht toivoisin lapseni löytävän jonkun muun harrastuksen...äitinä tekee pahaa ne jatkuvat kolhut yms.

Tiellä ei meillä ainakaan vielä ole skeitillä käyty,tietääkseni..

• ihminen
        äiti kirjoitti:

Totta että näkee tien laidassa joskus näitä skeittareita...sydäntä kylmää kun näkee lähellä ajorataa näitä skeittareita.Ne muuten ei aina ole lapsia,suurimmaksi osaksi kyllä.

Skeittiramppeja ei ole ainakaan meilläpäin kuin yksi-sen ovat isommat valloittaneet-eivätkä laske pienempiä sinne.

Toreilta ja muualta kyläpoliisit ajaa skeittarit pois...

Skeittailu on muuten aikamoinen taitolaji ja käy todella urheilusta,vaarallinenkin jos niikseen...

Henk.koht toivoisin lapseni löytävän jonkun muun harrastuksen...äitinä tekee pahaa ne jatkuvat kolhut yms.

Tiellä ei meillä ainakaan vielä ole skeitillä käyty,tietääkseni..

taidatte olla vähän idiootteja!?

• eräs äiti vaan

Siinä vaiheessa voi nauru loppua kun on siellä auton alla..

• Äiti

ja matkan varrella on nuorten skeittipaikka.Välillä tullaan kovastikin ajoradan lähelle.Äkkiä vaan jarrut pohjaan!
      Itse olen kyllä ihan asiallisesti keskustelemalla saanut skeittaajanuoret ymmärtämään asian vakavuuden.Itse en aikuisena viitsi mennä vi****ttuilemaan;sillä oma provosointini saa tuskin mukavaa vastakaikua.
      Meidän asuinkulmalla se tehosi;näillä nuorilla oli onni saada skeittipaikka syrjempään tiestä.Ymmärrän kyllä ärtymyksesi;itse en kylläkään hennoisi kuitenkaan karauttaa maasturilla toisen laudan yli.Ja tuskinpa ne nuoret ovat häiriintyneitä...

• pera339

Peruutin tänään pakullani piruuttani naapurin pikkuvandaalin skeittilaudan yli. oli jättänyt sen tapansa mukaan parkkipaikalle.
      Lauta katkesi ja halkesi. En voinut tulla pokerinaamana autostani ulos. Eipähän se saakelin pikku-pipopää lökäpöksy ainakaan sitä lautaa enää parkkipaikalla paukuta!!!
      Toivottavasti jättäsivät muutkin pikkunilkit lautansa hetkeksi vrtioimatta parkkipaikalle. Takaan ettei yhtään lautaa ole ehjänä.
      (skeittitelineet vietiin kevätsiivouksen aikana jätelavalla kaatopaikalle, heh eh eheh!

• Anssi

Edellisen asunnon pihalla oli autokatos (8 auton paikat, ilman väliseiniä) ja nämä "pikku kullanmurut" lautailivat sadekekeillä ja muulloinkin tässä autokatoksessa. Kerran huomautin heitä että autokatoksessa ei saa leikkiä, kun laudat osuu autoihin. Ala-aste ikäinen nappula alkoi tivata että "omistatko äijä koko katoksen, kun määräät sitä", totesin vaan että "en omista, etkä omista sinäkään ja tämä on autoja varten". Kun lähdin peruuttamaan niin kakara yritti ilmeisesti potkaista laudan autooni ja mutta se meikin auton ali ja toiselle puollelle renkaan alle... en edes pysähtynty katsomaan... onneksi olin jo muuttamassa pois.

• Ihminen

onko järkeä rikkoa toisen tavaroita! ihan sama ku mä tulisin lekalla paukuttaa vähän sun autoa ! pistää vihoiks saatana tämmöset paskat ihmiset.

• juu6667
        Anssi kirjoitti:

Edellisen asunnon pihalla oli autokatos (8 auton paikat, ilman väliseiniä) ja nämä "pikku kullanmurut" lautailivat sadekekeillä ja muulloinkin tässä autokatoksessa. Kerran huomautin heitä että autokatoksessa ei saa leikkiä, kun laudat osuu autoihin. Ala-aste ikäinen nappula alkoi tivata että "omistatko äijä koko katoksen, kun määräät sitä", totesin vaan että "en omista, etkä omista sinäkään ja tämä on autoja varten". Kun lähdin peruuttamaan niin kakara yritti ilmeisesti potkaista laudan autooni ja mutta se meikin auton ali ja toiselle puollelle renkaan alle... en edes pysähtynty katsomaan... onneksi olin jo muuttamassa pois.

kuka aikuinen voi valittaa tollasesta se oma asia missä skeittaa ja mitä tekee jos jää auton alle se on se omaa hölmöyttään mut ei tosta asiasta tarvii tehä tollasta helevetin numerooo...........

• heini

Juttusi rupesi mua väkisinkin rauttamaan, oli se sen verran sydämestä kumpuava avautuminen!

Mutta olen kanssasi ihan täysin erimieltä. No, siinä samaa mieltä et lapset eivät todellakaan osaa kattoo sitten yhtään eteensä....!

Mutta kyllä musta skeittailu on kuitenkin hyvä harrastus. ei siinä mitään! pitäisi vain olla pojilla paikkaa missä skeitata turvallisesti ja kenenkään siitä häiriintymättä, vaikka hyvähnen aika, kyllä tässä emälässä ääntä pitäisi kestää kuitenkin, se kuuluu siihen elämiseen, elämän ääniä! jooh.

• Autoilija

vaan siitä, että lähistölle 300 metrin päähän bussipysäkistä rakennettiin veroeuroilla pojille skeittipaikka. Nytten taas alkoi tämä kamikaze temppuilu eli rakennetaan bussipysäkille hyppyreitä, että ilmeisesti päästään myös toiselle puolelle tietä autojen eteen.

Sinustakin on sitten täysin hyväksyttävää antaa jannujen hyppiä vilkkaasti liikennöidylle YLEISELLE tielle kysessä ei siis ole mikään pihakatu tms.

Tänään menin torille ja keskellä väkijoukkoja joku 10v lahopää keksi yrittää jotain ns."hienoa temppua" äiti katselee vieressä ja tietenkin lauta karkasi. Yksi vanhus sai ko. halonkappaleen jaloilleen ja sattui kunnolla, mutta mitä tekikään tämä jannu kirosi vaan kun ei temppu onnistunut eikä äitikään sanonut mitään antoi vaan jannun riehua keskellä väkijoukkoa ja kun vanhus ilmoitti asiallisesti, että voisitko viedä poikasi liikuntapaikalle urheilemaan niin äiti tokaisi että ei se nyt voinut edes sattua ja meidän poika on tosi hyvä skeittaamaan.

Minusta näillä kamikaze skeittareilla viiraa päästä ja pahasti ja ilmeisesti myös ainakin tuon lahopään äidilläkin.

Ei minua haitta yhtään ne skeittauspaikoilla temppuilevat jannut.

Minusta esim. futis on hyvä harrastus, mutta en ole vielä koskaan nähnyt nappuloiden valtaavan yleisiä teitä, kun läheiset kentät on täynnä.

• joo'o
        Autoilija kirjoitti:

vaan siitä, että lähistölle 300 metrin päähän bussipysäkistä rakennettiin veroeuroilla pojille skeittipaikka. Nytten taas alkoi tämä kamikaze temppuilu eli rakennetaan bussipysäkille hyppyreitä, että ilmeisesti päästään myös toiselle puolelle tietä autojen eteen.

Sinustakin on sitten täysin hyväksyttävää antaa jannujen hyppiä vilkkaasti liikennöidylle YLEISELLE tielle kysessä ei siis ole mikään pihakatu tms.

Tänään menin torille ja keskellä väkijoukkoja joku 10v lahopää keksi yrittää jotain ns."hienoa temppua" äiti katselee vieressä ja tietenkin lauta karkasi. Yksi vanhus sai ko. halonkappaleen jaloilleen ja sattui kunnolla, mutta mitä tekikään tämä jannu kirosi vaan kun ei temppu onnistunut eikä äitikään sanonut mitään antoi vaan jannun riehua keskellä väkijoukkoa ja kun vanhus ilmoitti asiallisesti, että voisitko viedä poikasi liikuntapaikalle urheilemaan niin äiti tokaisi että ei se nyt voinut edes sattua ja meidän poika on tosi hyvä skeittaamaan.

Minusta näillä kamikaze skeittareilla viiraa päästä ja pahasti ja ilmeisesti myös ainakin tuon lahopään äidilläkin.

Minusta esim. futis on hyvä harrastus, mutta en ole vielä koskaan nähnyt nappuloiden valtaavan yleisiä teitä, kun läheiset kentät on täynnä.

no johtuiskohan vaikka siitä ettei läheiset fudiskentät oo ikinä täynnä kun niitä on kolme neliökilometrin alueella. Ettekä te saa kadulla skeittausta loppumaan vaikka miten yrittäisitte.

Ja muutenkin toi on niin naurettavaa itkemistä isoilta miehiltä. Vaikka mun mielestä joku jääkiekko on maailman vammasin laji ja suurin osa sen pelaajista täysiä ahdasmielisiä mulkkuja (kuten sinä) ei mua silti haittaa pätkän vertaa vaikka joku pelaakin kadulla jotain katulätkää ja lämii meidän seinään ja huutaa. Jos ette kestä muita ihmisiä niin muuttakaa johki erämaahan.

ps: Mä oikeen toivon että peruutat joskus mun skeitin paskas niin näät miten paku palaa.

• Niil0
        Autoilija kirjoitti:

Oon ainakin sitä mieltä että kaikilta alle 18-vuotiailta pitäis kieltää omat harrastukset, liimata postimerkki perseeseen, pistää katollisiin kouluihin, raudat jalkoihin ja ainoa harrastus jota saa tehdä keskiviikkosin neljästä varttii yli neljään on harmonikan soitto

• jees
        Autoilija kirjoitti:

siinä on asia äiti ei oo tommonen mulukku joka valittaa joka helevetin asiasta.

• skeittari
        Autoilija kirjoitti:

imase ittees.mee rakentaa lisää skeittiparkkei meille nii ei olla sun tiel.ja saman verran sitä verorahaa ku elelet siel vanhustentalos on näköjään kustannettu tietokonekin sulle.on teilläki varmaan ollu omat intressit kun olitte nuoria.ja skeittaaminen on sentään jännittävää ja voi olla itseensä tosi tyytyväinen jos onnistuu jossain tempus.enkä tarkoita täl mitää hengen vaarallista temppua...pienikin temppu saa päivästä hyvän!!

• skeittari?

voi jumalauta et joku voi olla tyhmä. ei kukaan voi olla noin helvetin yksinkertanen et tuomitsee lajin vaikkei tutustu siihen ite yhtään. vittu.
      KUN porin kaupunki ei rakenna paikkoja, pitää skeitata kaduilla. ei siit oo mitään haittaa kenellekään, jos on viisas ja kattoo ettei mee ketään päin. pienestä melusta ei oo mitää haittaa. ootte vaa tollasii paskoja et pitää vinkuu jokasest tollasest pikkuasiast miettikää ees vähän aikuset ihmiset. harrastus mikä harrastus

• Jokunen

Onko pikku asia enää siinä vaiheessa, kun ensimmäinen koheltaja jää auton alle ja kuolee? ehkäpä koheltaja sattuu olemaan paras kaveri, mutta sehän on pikku asia, vai kuin? Onhan se nähty jo liian monta surullista kertaa, kun lapset väittää kyllä katotaan ettei mennä ketään päin!

Olen tutustunut lajiin sen verran, että olen joutunut uusimaan autooni peilit ja antennin ja oikomaan peltivaurioita skeittareiden jäljiltä ja kiitti mulle riitti.

• voi...

voi elämä että tästäkin maasta osaa löytyä tollasia kusipäitä jotka ei tajuu mistään mulukun vertaa. tollaset kusipäät vois painua hevon vittuu!

• skeittaaja

miksi et tule puhumaan, että kuinka jotkut amikset on ahdasmielisiä kun ajavat niillä paskoilla autoillaan ympäri kaupunkia eivätkä katso eteensä!!! oon jo useamman kerran lukenut lehdestä kuinka nämä ammarit ovat aiheuttaneet jopa kuolemia, ajamalla näillä paska autoilla joissei aina ole edes jarruja...! nehän tässä vasta häiriintyneitä ovat! kuka täysijärkinen ajais jossain yleisillä teillä jollai autolla jotain yli sataa ilman jarruja!! mietis sitä taukki..! kerro miksi ne ääliöt eivät aja autoillaan jossain harjoittelu paikoilla tai jossai ralliradoilla?!?

• Niin..

että kun jotkut muutkin on tyhmiä, niin tottahan skeittaritkin saa olla tyhmiä...otan osaa.

• Joo

Skeittaus on lähteny kaduilta ja sitä ei saa mikään tommonen kusipää poiskaan sieltä. Kyllähän se on ihan jees et on parkkeja, mutta joka paikassa ei niitä oo.itse skeittaan pyörätiellä tälläsen "vilkkaasti"liikennöidyn tien varrella. Jos me hypitään tielle jotain esim nurtsigäppii nii joku aina kattoo et tuleeks auto. Jos joku tommonen kusipää tulee ajaa mun skeitin päältä ni sille tulee postilaatikosta aika nopeesti 200 euron lasku. Ite oon sitäpaitsi hankkinu ne rahat siihen työtä tekemällä eikä yleensä äiti ja isä maksa skeitistä paljon mitään jos en oo tehny mitään sen eteen. Kengät ne kyllä maksaa.

• hyvin vittuuntunut skeittari

voivoi jos ollaan joittenki vitun autoilijoitten tiellä.kyllä ei muuten oltais mut on vaa nii vitun vähä niit parkkei (tyhmille aikuisille suomennettuna:"kaupungin järjestämä rullalautailupaikka") ja niitku on aina joki 1 kaupunkia kohden nii arvaa paljon skeittareit yhes kaupungis on?? aika vitusti.nii ei se oo oikein kivaa et joutuu menee parkkii jos astuu pakosti toisten varpaille ja kaikki näyttää hapanta naamaa.ja uskon että montaa ensikertalaista tai aloittelijaa pelottaa mennä parkkeihin skeittaamaa ku siel on niitä rulettajia jotka vaan nauraa sulle ja sun mitättömille taidoilles.tätä itsekin pelkäsin alus.mut nyt osaan 360 flipit ja kaikki myös switchil.mutta jos joku ajais skeittini päältä ja alkais vielä huutaa ja valittaa niin kyl sais ison kiven kalliin mersunsa kylkeen.

• SkateKiller
        hyvin vittuuntunut skeittari kirjoitti:

voivoi jos ollaan joittenki vitun autoilijoitten tiellä.kyllä ei muuten oltais mut on vaa nii vitun vähä niit parkkei (tyhmille aikuisille suomennettuna:"kaupungin järjestämä rullalautailupaikka") ja niitku on aina joki 1 kaupunkia kohden nii arvaa paljon skeittareit yhes kaupungis on?? aika vitusti.nii ei se oo oikein kivaa et joutuu menee parkkii jos astuu pakosti toisten varpaille ja kaikki näyttää hapanta naamaa.ja uskon että montaa ensikertalaista tai aloittelijaa pelottaa mennä parkkeihin skeittaamaa ku siel on niitä rulettajia jotka vaan nauraa sulle ja sun mitättömille taidoilles.tätä itsekin pelkäsin alus.mut nyt osaan 360 flipit ja kaikki myös switchil.mutta jos joku ajais skeittini päältä ja alkais vielä huutaa ja valittaa niin kyl sais ison kiven kalliin mersunsa kylkeen.

"uskon että montaa ensikertalaista tai aloittelijaa pelottaa mennä parkkeihin skeittaamaa ku siel on niitä rulettajia jotka vaan nauraa sulle ja sun mitättömille taidoilles."

No täähän on ihan teijän skede-spedejen oma probleema, mitäs ootte kusipäitä?!! Missäs on muuten se skede-spedejen 'me ollaan kaikki ihan vitun hyvii frendei, eikä syrjitä ketään eikä naureta nyybille jne.'

"joku ajais skeittini päältä ja alkais vielä huutaa ja valittaa niin kyl sais ison kiven kalliin mersunsa kylkeen."

Niin sitten sinä saisit korvausvaatimuksen ja mahdollisesti pääset hoitoon mielenterveysongelmiesi takia.

• MIKE MO

VOI VITUN IDIOOTTI JOS KAUPUNGISSA EI 0LE SKEDEMESTOJA NIIN TOTTAKAI NE POJAT HYPPII SIIHEN TIELLE JOS SIINÄ ON HYVÄ PAIKKA. ITSEMURHAA HE TUSKIN YRITTÄVÄT TEHDÄ, SE ONNISTUU HELPOMMINKIN, MUTTA EN TAJUA TUOMMOISIA ASENNEVAMMASIA KUSIPÄITÄ! LUULIS SULLAKIN OLEVAN PAREMPAA TEKEMISTÄ KUN PÄTEE JOSSAIN SUOMI24:SSÄ KUN YKS SKEITTARI MEINAS OSUA LAUDALLAAN MUN HIENOON FIAT PUNTOON! SAATANA YRITTÄKÄÄ NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ SIINÄ LAJISSA ON KYSE MUUSTAKIN KUN AIVOTTOMASTA HYPPELYSTÄ PUUNPALAN KANSSA VAARALLISISSA PAIKOISSA. JOSSAIN VAIHEESSA NE PARKITKIN RUPEAVAT KYLLÄSTYTTÄMÄÄN JA SITTEN PITÄÄ LÖYTÄÄ UUSI PAIKKA.

• Aikuinen skeittari

olen edellisen viestin kanssa samaa mieltä skeittihallien puutteesta ja siitä että skeittaaminen ei kuulu kehitysvammaisille eikä itsemurhahaluisille angstisille teineille. jos pitää ruveta vihaamaan ja valittamaan niin mitäs jos kohdistaisit sen yksilöön älä koko ryhmään. samanlainen vaarahan on esimerkiksi pyöräilijöilä ja heitä on paljon enemmän mutta ei heille kukaan mitään viha kommentteja huutele. ja jos nyt joku aikoo sanoa että pyörällä on helpompi jarruttaa tai kääntyä niin olette väärässä kokenut noin vuoden perus rullaamista ja kruisailua harrastanut pystyy jarruttamaan ja kääntymään yhtä hyvin kun pyörällä. (alamäessä kääntyminen eri asia ja riippuu myös kuinka kireällä trukit on (se mihin pyörät kiinnitetään) ) aloittelijoiden kohdalla voit vain pyytää heitä siirtymään johonkin turvallisempaan paikkaan. useimmin pyörätiet eivät sovellu hiekotuksen takia.

• skeittari

hei läskit paska kuntoiset autoilijat ette vissii oo saanu reikää/pilii vähää aikaa ku pitää tänne tulla ragee ku joku osu laudalla sun pikkusee punasee fiattii joka on muuteki ajanu kolarin ja renkaat rytyssä. samaa vois sanoo tei pilistä punane pikku fiat joka o ajanu kolarin ja renkaat rytyssä. ehk ette ois tommosii säälittäviä läskejä paskasia kusipäitä jos liikkuisitte vähän urheilullisemmalla tavalla ku ratin takana istumisella -.-

• sk4t3 4 lyf3

1 skeittilauta vastaa 10:tä fiattia

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe