Pitäisi teettää ikkunat vanhaan puutaloon. Vakiomittaiset ei sovi ja ulkonäkökin pitäisi sopia talon muuhun tyyliin. Löytyykö etelä-savosta hyvää ikkuna valmistajaa? Olen muutamaan ottanut yhteyttä mutta vastauksia ei ole kuulunut.
Ikkunat vanhaan taloon.
6
1012
Vastaukset
- kenties kysy
heinolan työkeskus
- rintamamiestaloon
Tuolta kannattaa kysellä myös
www.puutyovihavainen.fi
Teetin kaksi ulko-ovea ja ikkunat vanhalla mallia. Eivät olleet halvimmat mutta hyvin tehdyt. Ymmärtääkseni kaikki ikkunat tehdään mittojen mukaan, mitään vakioita ei olekaan.
- Kaupaa tekemään
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
- tajutonta
Kaupaa tekemään kirjoitti:
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
Etteikö koneissa ole säädettäviä mittoja? Sallikaa mun nauraa
- lämpö sisään.
Tämän olen kuullut ennenkin, enkä saata ymmärtää ihmisten tietämättömyyttä!
Kyllähän ikkunavalmistajilla tietysti on ns. vakioikkunoitakin, olisko 100 mm:n välein. Mutta kun remontin tekijät järjestään ja poikkeuksetta ostavat ikkunat omilla mitoillaan, tehdään niitä tietenkin millä mitoilla tahansa!
Eräskin tuttava väitti naama vakavana, ettei löytynyt ihan sopivan kokoisia ikkunoita, vaan piti laittaa vähän enemmän fyllinkiä. Hermostui, kun kummastelin hänelle, miksei tilannut oikean kokoisia ikkunoita!
Minä olen uusinut talomme ikkunoita vähän kerrallaan, kaikki on aina kilpailutettu ja ostettu eri valmistajilta. Ulkoapäin eroa ei silti huomaa, sisäpuolella voi olla eroa sulkimissa, mutta ovat verhojen alla. Vielä on kaksi läpeä uusimatta, ensi kesänä on tarkoitus taas laittaa tarjouspyynnöt menemään ikkunavalmistajille.
Suosittelen Haarukka.fi -sivuston käyttöä muillekin! Siellä on helppo syöttää ikkunoiden mitat ja valita ikkunatoimittajat, sekä valita kaikki kauppaan kuuluvat tarvikkeet. Kannattaa huomioida, että yleensä kaikki valmistajat toimittavat ympäri Suomea! Minäkin sain edullisimman tarjouksen Joensuusta ja asumme Uudella-maalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683