Pitäisi teettää ikkunat vanhaan puutaloon. Vakiomittaiset ei sovi ja ulkonäkökin pitäisi sopia talon muuhun tyyliin. Löytyykö etelä-savosta hyvää ikkuna valmistajaa? Olen muutamaan ottanut yhteyttä mutta vastauksia ei ole kuulunut.
Ikkunat vanhaan taloon.
6
1012
Vastaukset
- kenties kysy
heinolan työkeskus
- rintamamiestaloon
Tuolta kannattaa kysellä myös
www.puutyovihavainen.fi
Teetin kaksi ulko-ovea ja ikkunat vanhalla mallia. Eivät olleet halvimmat mutta hyvin tehdyt. Ymmärtääkseni kaikki ikkunat tehdään mittojen mukaan, mitään vakioita ei olekaan.
- Kaupaa tekemään
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
- tajutonta
Kaupaa tekemään kirjoitti:
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
Etteikö koneissa ole säädettäviä mittoja? Sallikaa mun nauraa
- lämpö sisään.
Tämän olen kuullut ennenkin, enkä saata ymmärtää ihmisten tietämättömyyttä!
Kyllähän ikkunavalmistajilla tietysti on ns. vakioikkunoitakin, olisko 100 mm:n välein. Mutta kun remontin tekijät järjestään ja poikkeuksetta ostavat ikkunat omilla mitoillaan, tehdään niitä tietenkin millä mitoilla tahansa!
Eräskin tuttava väitti naama vakavana, ettei löytynyt ihan sopivan kokoisia ikkunoita, vaan piti laittaa vähän enemmän fyllinkiä. Hermostui, kun kummastelin hänelle, miksei tilannut oikean kokoisia ikkunoita!
Minä olen uusinut talomme ikkunoita vähän kerrallaan, kaikki on aina kilpailutettu ja ostettu eri valmistajilta. Ulkoapäin eroa ei silti huomaa, sisäpuolella voi olla eroa sulkimissa, mutta ovat verhojen alla. Vielä on kaksi läpeä uusimatta, ensi kesänä on tarkoitus taas laittaa tarjouspyynnöt menemään ikkunavalmistajille.
Suosittelen Haarukka.fi -sivuston käyttöä muillekin! Siellä on helppo syöttää ikkunoiden mitat ja valita ikkunatoimittajat, sekä valita kaikki kauppaan kuuluvat tarvikkeet. Kannattaa huomioida, että yleensä kaikki valmistajat toimittavat ympäri Suomea! Minäkin sain edullisimman tarjouksen Joensuusta ja asumme Uudella-maalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416