Johtuu todennäköisesti siitä, kun puklailee niin mahottomasti ja en näköjään ole saanut tarpeeksi hyvin pyyhittyä pois. Iho punainen ja rikki. olen vedellä aina kaks kertaa päivässä sitä putsaillut eikä näköjään ole auttanut :/. Vinkkejä? Mitä voidetta pitäisi kokeilla? Olisiko sinkkivoide hyvä tuohon tarkotukseen?
1kk ikäisellä vauvalla kaulan iho huonossa kunnossa
8
2295
Vastaukset
- Jemex
Ei ehkä sinkki voidetta tai sit ihan vähän ku se taas jää sinne poimuihin hautumaan.
Itse saanut hyvin putsattua kostutetulla vanulapulla.
Mieleen tuli kans et voisko laittaa talkkia mut sitäkin vaan hieman ku paakkuuntuu ja sit se voi hiertää ja ärsyttää. - .......
Meidän pojalla aikoinaan hautui kaula koko ajan, juuri pulauttelun takia. Lääkäri neuvoi putsaamaan punoittavaa tai rikkinäistä ihoa septidinillä muutaman kerran päivässä. Sinkkivoidetta ei kaulaan suositellut, mutta bepanthenia neuvoi laittamaan ohuelti. Tärkeää on putsata vähän väliä ja pitää kuivana. Myös perusrasvaan kostutetulla vanulapulla voi putsata. Talkkia ei myöskään kasvojen lähelle laitettavaksi suositellut, ettei vauva hengitä sitä(saattaa vaikeuttaa hengitystä, tai pahempaakin).
- mamma123
kiitos vinkeistä!
- wgweg
mamma123 kirjoitti:
kiitos vinkeistä!
Vastaan kosmetologin ja lähihoitajan kokemuksella, että tosiaan se pesu on erittäin tärkeää. Pitäisi aina pulautusten jälkeen vaikka kostealla vanulapulla pestä ja sen jälkeen kuivata hyvin esim. laittaa vessapaperi sinne kaulapoimuun vähäksi aikaa. Ei saa hangata! Sitten kun poimu on varmasti kuiva, niin laittaa talkkia tai perunajauhoa, niin pitäisi alkaa rauhottuun. En itse laittaisi rasvoja, koska usein pienellä vauvalla on niin poimuilla, että hautoo vaan turhaa ja kaula pysyy tällöin kosteana.
- Aleksandra w
wgweg kirjoitti:
Vastaan kosmetologin ja lähihoitajan kokemuksella, että tosiaan se pesu on erittäin tärkeää. Pitäisi aina pulautusten jälkeen vaikka kostealla vanulapulla pestä ja sen jälkeen kuivata hyvin esim. laittaa vessapaperi sinne kaulapoimuun vähäksi aikaa. Ei saa hangata! Sitten kun poimu on varmasti kuiva, niin laittaa talkkia tai perunajauhoa, niin pitäisi alkaa rauhottuun. En itse laittaisi rasvoja, koska usein pienellä vauvalla on niin poimuilla, että hautoo vaan turhaa ja kaula pysyy tällöin kosteana.
Me laitettiin ihan vaan talkkia. Bepanthenia suositeltiin neuvolasta, mutta se tuntui vaan pahentavan punoitusta. Meillä iho punottui siitä, kun kahden kuukauden iässä vauva alkoi saada tuttipulloa, ja oli sen verran "ahne", että maitoa valui vaikka kuinka paljon, kun niin nopeasti piti imeä!
- harso on hyvä..
Aleksandra w kirjoitti:
Me laitettiin ihan vaan talkkia. Bepanthenia suositeltiin neuvolasta, mutta se tuntui vaan pahentavan punoitusta. Meillä iho punottui siitä, kun kahden kuukauden iässä vauva alkoi saada tuttipulloa, ja oli sen verran "ahne", että maitoa valui vaikka kuinka paljon, kun niin nopeasti piti imeä!
ite oon "estäny" ton maidon valumisen pullolla syöttäessä siten että pidän harsoa aina syöttäessa suun ja pulloon alapuolella, mut pulautteluun en osaa vastata kun sitä ei ole...
- tydtjc
Talkki on parasta. Meillä oli sama ongelma aluksi hikoilun ja puklujen vuoksi. Putsailin vauvaöljyyn kastetulla sideharsotaitoksella ja kuivasin kuivalla taitoksella ja sitten talkki päälle. Kun oli oikein ärtynyt niin laitoin Bacibact-puuteria. Se auttaa nopeasti. Sisältää antibioottia joten ei saa käyttää jatkuvasti/usein. Sideharsotaitokset on parempia kuin vanulaput koska niistä ei irtoa nukkaa poimuihin. Puhdistaminen helpompaa sylissä tai vauvan ollessa vatsallaan koska ei tykännyt yhtään kun leukaa yritti nostaa.
- dfkjlskdöf
mekin laitoimme talkkia ja se auttoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693