Heibba!
Tässäpä aattelin että mikähän on muistin maksimimäärä tohon koneeseen.
Koneen emolevyn markkinoilletullessa/ollessa oli tarjolla 1GB DDR2 muistikampoja.
Nykysin kumminkin on ollu (nää DDRkin jo mennyttä) 2 GB muistikampoja.
Koneessa on neljä DDR2-muistikampapaikkaa. Eli varmasti se toimii noilla 1GB kammoilla eli 4GB. Mutta toimiskohan se noilla 2GB, eli 8GB kammoilla?
Muistaaseni jostain BIOSista löytyy jopa joku asetus: DRAM over 4GB REMAPPING.
Muistin maksimimäärä
7
283
Vastaukset
- t o h o n
"tohon" merkkistä konetta en löytänyt googlella joten täytynee luopua tästä tapauksesta.
meidän iMaciin 4 gigan muisteja, että on niitä vieläkin isompia. "Tohon koneeseen" ne ei kuitenkaan taida mennä, google kertoo että ei käy sen merkkiseen.
- jojhgihfghfd
Koneeseenhan voi tietenkin laittaa emon tukeman maksimäärän muistia. En tiedä, mikä se sinun emossasi on mutta on se ainakin enemmän kuin 4 gigaa. Eri asia on sitten paljonko Windows siitä muististä osaa käyttää.
Tässä eri windows-versioiden tukemat maksimi muistit:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(VS.85).aspx
- parappa
Eli tollanen Asuksen A8V Deluxe -emolevy on mun koneessa. Hyvin oon ollu tähän emolevyyn tyytyväinen.
Tosin tällekkin asialle oli varmaan ollu parempi toi Virittely -> Muistit palsta.
Tosin pieni tarkennus että koneessa muistipaikat ovatkin DDR tai siis DDR1 muistipaikkoja.
4 * 1 Gb pitäisi varmasti toimia. Mutta tiedä sitten sen yli menevästä. Kun on vaan synytyny se käsitys että niitä on 2 Gb kampojakin.valmistajan sivuilta tuon emon spektit. epäilen kyllä ettei se tunnista 2 gigan palikoita. sen verran se kuitenkin on vanhempaa mallia.
Memory 4 184-pin DIMM sockets
Maximum of 4GB of DDR266/333/400 SDRAM
Eli emo tukee maksimissaan neljää gigan palikkaa. Huuto.netistä noita vissiin löytyy kohtuuhintaan ja verkkokauppa.comissakin on noita vanhoja ddr:iä poisto-osastolla.
- .
Tutkippa tilanne tolla: http://www.crucial.com/systemscanner
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998566Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1712897- 131252
- 761008
- 64938
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55903
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72832